Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hvorfor synes du synd på de? Tenker du at alle barnløse er ufrivillig barnløse? Eller er det det at du tenker du har funnet fasiten på livet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt unødvendig,  jeg har selv valgt å ikke få barn. 

Anonymkode: 93580...1f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns heller synd på de som begynner å få barn når de er 35+. 

Anonymkode: ce684...e36

Ja da håper jeg du ikke har noen langt bak i slekten som fikk barn etter 35. Da får du synes synd på deg selv.

Meningen med livet er vel å være snill mot andre, og der feiler jo Ts, samt en rekke andre i tråden. 

 

Anonymkode: ea382...086

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet også at det finnes de kvinnene som er over 35 som er FRIVILLIG barnløse? Tro meg, de finnes. Og har du tenkt på at de frivillig barnløse sikkert synes synd på dere som faktisk HAR barn?

Anonymkode: 6b6eb...4d2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer synd på de av dere som føler det på den måten. Men jeg gidder ikke kaste bort tid og energi på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du synd i dem? Jeg synes mer synd i de som stresser med skrikende unger i butikken, har stressende hverdager med fullt kjør og aktiviteter, og rett og slett mister seg selv og egne interesser når de har barn.

Anonymkode: 577f2...5d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et barn,var alenemor.Folk maste på meg om finne mann og få fler barn.Men jeg er fornøyd sånn jeg har det.Hvorfor må alle være A4.Noen vil ha 3-4 unger andre vil ikke ha i det hele tatt.Man må snart få ønske det kan selv vil uten mas🙏

Anonymkode: 95b78...e80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff et par for litt siden. De hadde bestemt seg for å leve livet uten barn. De ville vie all sin tid til hverandre, drive med hobbyene sine, reise masse. Kort sagt; leve livet. De har også yrker som gjør at det å ha barn kan være en vanskelig kabal. De har valgt bort barn. Deres valg. 

Jeg var ikke helt sikker på om jeg ville ha barn, men ble gravid i et forhold der jeg elsket barnefar veldig høyt. Han ville beholde barnet, men jeg måtte gå noen runder med meg selv for å finne ut av det. Vi hadde ikke snakket om å få barn sammen enda da, men så ble vi foreldre selv om jeg hadde mange kvaler. Angrer så klart ikke i dag, men jeg hadde nok også helt fint greid meg uten å få barn også. 

Så jeg forstår godt at folk velger det bort. Ikke synes synd på de som gjør det, med mindre du vet at de er ufrivillig barnløse. Det er en helt annen sak. 

Anonymkode: a8907...753

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix_
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Nei. :) Jeg syns synd på mennesker som er ulykkelige, og som oftest er dette mennesker jeg da kjenner for jeg kan ikke vite på forhånd om noen er ulykkelige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt 100% ærlig synes jeg synd på damer og menn som har barn. Er fullt klar over at barn må til for at verden skal kunne gå videre,men for meg kommer bare denne følelsen helt automatisk,så kan lett forstå at enkelte synes synd på de som ikke har barn også. Tror det går begge veier!

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Tvilsomt

Anonymkode: f2fab...a01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Akk, jeg syns så synd på de som ikke har hest. Hest gir jo glede i en grå hverdag og mening med livet, tenk alt de går glipp av stakkars folk. Kan ikke tro på at noen som velger bort et liv med dyr eeegentlig er lykkelige, for dyr gjør jo meg lykkelig." 

Anonymkode: 2133d...7dd

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Jeg er 37, vært sammen med mannen i 20 år og vi har ikke barn, fordi det ikke passer oss og våre livsstil. Hvorfor skal det liksom være synd på oss? Vi har jo frivillig valgt det 😛

Anonymkode: 44bc8...926

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvor leser folk « frivillig « barnløse i hi? 

Anonymkode: 20cda...94b

Tviler på at de ufrivillig barnløse ønsker å bli stakkarsliggjort av ts med åndsfeller, heller.

Anonymkode: 3ed71...b11

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til de fleste som svarer her, er jeg ufrivillig barnløs (ser ikke bra ut, har partner og er godt over 35, hvis det har noe og si...)  Jeg har ikke noe behov for at du skal synes synd på meg.  Det jeg trenger, er at du tenker at du og jeg er likestilte.  Vakta på julaften - mener du jeg skal ta flere av dem hvis vi er kollegaer?  Hjelp til eldre foreldre - mener du mitt ansvar er større enn ditt hvis vi er søsken?  Tenker du at jeg har lov til å føle meg sliten?  Skjønner du at ikke alle barnløse bader i penger og kan gjøre få akkurat de opplevelsene de vil?  Er det greit for deg at dette er en sorg for meg, eller mener du, sånn lett henslengt, at "det er ingen menneskerett å få barn"?

Anonymkode: 4264f...89f

  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (2 timer siden):

Helt enig! Er sååå stusselig å være barnløs. Selv om det er frivillig. Kommer aldri til å forst hvorfor noen velger bort meningen med livet. 

Meningen med livet for dem er kanskje å ikke ha barn. Etter alle trådene her inne, er det ikke rart at kvinner velger å være barnløse. Jeg har 4 selv, men for meg var ikke det meningen med mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig, og det blir et ensomt liv når du blir eldre. Og ingen passer på deg når du har behov for hjelp på dine eldre dager.

Anonymkode: 687ad...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (2 timer siden):

Du har sikkert rett. 4% omfatter de som har tatt et aktivt valg om å ikke få barn. Se under.

 

Feil. Under 4% av norske kvinner. Kilde:.

https://www.morgenbladet.no/aktuelt/2024/10/11/far-vi-faerre-barn-fordi-vi-tar-dem-for-alvorlig/

Under 4 prosent av norske kvinner sier de ønsker å forbli barnløse. Av disse har flest høyere utdanning, men forskjellen er liten.

Èn enkelt undersøkelse forteller ingenting som helst. Da j

Kjenner jeg en meget stor andel av de kvinnene, noe jeg har vanskelig for å tro.

Men hva er poenget ditt? At man bør synes synd på dem? 🤔

Anonymkode: 6bd15...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig, og det blir et ensomt liv når du blir eldre. Og ingen passer på deg når du har behov for hjelp på dine eldre dager.

Anonymkode: 687ad...32e

Kan fortelle at det er et luftslott. Norge har et på topp over ensomme eldre. De aller fleste i den generasjonen har barn.

 

Kan også fortelle deg at på mine år i geriatrien, var det fint lite å se til disse ungene. Det var heller andre mobile eldre enslige som kom besøk..

Å få et barn for å få noen til å ta vare på en måte være toppen av egoisme 🤯

Anonymkode: 6bd15...092

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mer synd i de som ikke får barn men ønsker seg det.
I dagens samfunn er det helt normalt å ikke ønske seg barn. Det er like vanlig som å ønske seg barn.

 
Jeg har barn, men det er ikke meningen med livet for min del, mer et naturlig kapittel (da snakker jeg 100% for meg selv) 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...