Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet inntil nylig med to høner i førtiåra som åpenbart så ned på meg (35 og barnløs) av samme grunn som du gjør. 

Det er helt greit for meg, for de var bitre, humørløse, kalde og slitne og om de føler de har et bedre liv enn meg så er det lov det. 

Vi fyller dagene med hverandre og det vi liker i livet, og det går som regel i ett fra 06.00-21.30 anyways. Vi har ikke tid til å savne barn.

Anonymkode: be757...42f

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Er det noen det er synd på så er det sånne som deg.

Anonymkode: 6994b...f07

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg 35 heeelt enda, men slapp av. Du trenger ikke synes synd på meg. Det er heeeelt frivillig. 
Heldigvis er det lov med abort i Norge…

Og forresten synes jeg synd på alle med drittunger. Som er 7/10 barn sånn ca

Anonymkode: 98575...425

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes veldig synd i ufrivillig barnløse, altså de som har prøvd kjempelenge uten resultat, og synes ekstra mye synd i dem som må innse at det ikke blir noe barn på dem etter å ha prøvd alt. Har selv vært i definisjonen ufrivillig barnløs og ble gravid 1 mnd før IVF-timen vår, så vi var veldig heldig i forhold til de som ikke får det til i det hele tatt, men det fikk meg til å forstå hvor altoppslukende det er å prøve å få barn over tid.

Anonymkode: d69a9...d21

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg uheldig med mangt og meget, men angrer ikke på at jeg valgte å ikke få barn. Mye man kan syns synd på meg for, men ikke akkurat det. 

Anonymkode: e840f...384

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (11 minutter siden):

Helt enig! Er sååå stusselig å være barnløs. Selv om det er frivillig. Kommer aldri til å forst hvorfor noen velger bort meningen med livet. 

Meningen med DITT liv. 

Hvis alle hadde hatt samme mål og mening, ville vi aldri oppfunnet hjulet.

Er det ikke mer stusselig og snevert å ilegge andre mennesker dine behov og ønsker, enn å leve ett lykkelig liv uten noe andre pålegger deg å få? 

Anonymkode: 6bd15...092

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke synd på de som velger å ikke få barn. Det er jo deres valg. Er innimellom litt misunnelig på de da de sikkert har bedre økonomi enn meg som har barn, de kan sove ut i helgene, spise hva og når de vil og ofte bruke penger på reiser, skjønnhetsbehandlinger osv. Men syns det er trist at kvinner som gjerne ønsker seg barn ikke har fått muligheten til det.  Jeg elsker barna mine men kan glatt se for meg et liv uten også

Anonymkode: 5c259...47e

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (8 minutter siden):

Det har jeg aldri tenkt på.

Men når vi er inne på det: De fleste barnløse kvinner er ikke frivillig barnløse. Bare 4% av kvinner velger bort barn frivillig. Det er flere menn enn kvinner som ikke ønsker barn. Jeg kjenner to høyt utdannede kvinner som har valgt bort barn, og de har det helt fint. De som har barn har det også helt fint.

Derfor synes jeg hele debatten er veldig rar. 

4% på verdensbasis.

Det er adskillig høyere i deler av verden der kvinner har et "valg". 

Men er enig i at dette er en gammel, slitt og utdatert debatt. 

Og dårlig skjult hersketeknikk fra ts.

Anonymkode: 6bd15...092

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Ja jeg ser det på enkelte mindre intelligente mennesker at det er synd på meg, men jeg kan fortelle at jeg ler rått inni meg og tenker tilbake - stakkars jævel😝.

Anonymkode: 1ecbc...857

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Synes overhodet ikke synd på dem. Syns heller synd på de som begynner å få barn når de er 35+. 

Anonymkode: ce684...e36

Jeg synes det er en mye bedre alder å få barn på enn når man er i begynnelsen av 20-åra.

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på? Så usympatisk. Jeg vil ikke være venn med deg i hvert fall. Sitter og okker og uffer deg over en situasjon  du ikke vet noe om. Og baksnakker med disse flere andre du snakker med. Æsj.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med livet er å være lykkelig, samme om det er med barn eller uten. Selv har jeg 3, men har ikke problemer med å forstå hvorfor noen velger å ikke få - det er jo ikke mangel på ting å gjøre i verden. Man mister visse perspektiver på livet når man ikke har barn, men med barn så er det ofte også visse ting man ikke får gjort og opplevd. 

Endret av katties
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bruke tiden din på å synes synd på meg. 

Anonymkode: 2b32a...3b4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Og? Jeg driter vel i hva du og andre syntes om meg som barnløs.

Jeg syntes synd på dere med barn, som verken har frihet eller økonomi til en dritt. Peser dere gjennom dagene i et tempo uten like og med 1-3 barn på slep som hyler og styrer. 

Nei, jeg er overlykkelig over å være på den plassen i livet mitt, som nemlig barnløs :) Men for all del, bare å syntes synd på meg.

Anonymkode: 44e1c...24b

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan du TS får tid til å gå rundt å synes synd og dømme andre. Med noen barn og en full hverdag er det ikke noe jeg bruker tid på. Gleder meg til å endelig møte og få tid med mine barnløse venninner, som jeg ærlig misunner litt noen ganger.

Anonymkode: 8fae5...395

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å synes synd på dem! Jeg hadde blitt mektig provosert om noen syntes synd på meg om jeg var barnløs og over 35. Altså, vi er individer. Kvinner 35+ er ikke en homogen gruppe med like tanker, handlinger og ønsker. 
Selv har jeg aldri tenkt tanken. Et hav av årsaker til at folk er barnløse. Når det er sagt har jeg masse sympati for de som er ufrivillig barnløse - uansett alder.

Anonymkode: 8d961...8cf

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

katties skrev (2 minutter siden):

Meningen med livet er å være lykkelig, samme om det er med barn eller uten. Selv har jeg 3, men har ikke problemer med å forstå hvorfor noen velger å ikke få - det er jo ikke mangel på ting å gjøre i verden. Man mister visse perspektiver på livet når man ikke har barn, men med barn så er det ofte også visse ting man ikke får gjort og opplevd. 

Akkurat som livet som dyreeiere, multimillionær eller absolutt alt annet gir et unikt perspektiv..

Anonymkode: 6bd15...092

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (14 minutter siden):

Det har jeg aldri tenkt på.

Men når vi er inne på det: De fleste barnløse kvinner er ikke frivillig barnløse. Bare 4% av kvinner velger bort barn frivillig. Det er flere menn enn kvinner som ikke ønsker barn. Jeg kjenner to høyt utdannede kvinner som har valgt bort barn, og de har det helt fint. De som har barn har det også helt fint.

Derfor synes jeg hele debatten er veldig rar. 

Men det er en stor gråsone her - det er ikke sånn at alle som ikke har tatt et bevisst og aktivt valg om å ikke få barn regner seg som ufrivillige barnsløse og helst skulle hatt et annet liv. 

Jeg så for meg barn og kjernefamilie da jeg var 20. Så skjedde livet, jeg traff aldri noe dugande farsemne og var heller ikke så opptatt av å aktivt lete etter det, jeg fylte livet med mennesker og aktiviteter og ting som ga det mening på ulikt vis og tenkte at skjer det, så skjer det - og skjer det ikke, så er det helt greit. Med fasit i hånd angrer jeg ikke, og de fleste ikke-ufrivillig barnløse kvinner jeg kjenner på samme alder har liknende historier. Vi valgte ikke nødvendigvis, men vi ønsker det heller ikke annerledes. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat som livet som dyreeiere, multimillionær eller absolutt alt annet gir et unikt perspektiv..

Anonymkode: 6bd15...092

Ja, ikke sant - barn er bare ett av de veldig mange valg man kan ta. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (1 minutt siden):

Ja, ikke sant - barn er bare ett av de veldig mange valg man kan ta. 

Ja, nemlig 😊

Jeg synes ikke synd på folk som har andre liv enn meg. 

Jeg synes synd på folk som lever ulykkelige liv. Ts virker å være en av dem, siden behovet for å hevde seg er så stort at hun baksnakker folk basert på forskjellige livsvalg...

Anonymkode: 6bd15...092

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...