Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet hvordan det var å være 30+ og uten mann og barn med det som et sterkt ønske. Så jeg synes synd på de som fortsatt er der jeg var, i den sorgen og søken etter familie. Det jeg ønsker at de vet, er hvor langt fra rosenrødt det er. Hadde jeg visst hvor tøft det er med barn, hadde jeg ikke vært i den sorgen. Jeg elsker barna mine og de gir livet mitt mye mer mening. Samtidig var livet mitt rene luksuslivet, så nå som jeg har kjent på begge sider, vet jeg fordelene av begge tilværelser og kan bare oppfordre de til å nyte livet med god søvn, trening, godt kosthold, reise, sløving foran tv og den fulle frihet til å gå hvor de vil, når de vil. Det er en helt annen livskvalitet! Livet føles kanskje ikke like meningsfylt ut, men klarer man å finne en mening, er det ikke et dårlig liv å være uten barn. 

Anonymkode: de577...2ab

Jeg tror vi skaper vår egen mening. Mitt liv er meningsfullt fordi jeg ikke har barn, ikke på tross av. Men det vil selvfølgelig være en forskjell om en ønsker barn eller ikke. Jeg tror ikke de som ikke ønsker barn har mindre mening eller føler det slik, vi har en annen mening, men den er like stor og like verdifullt som de som har egne barn som sin mening.

Anonymkode: dc745...897

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror vi skaper vår egen mening. Mitt liv er meningsfullt fordi jeg ikke har barn, ikke på tross av. Men det vil selvfølgelig være en forskjell om en ønsker barn eller ikke. Jeg tror ikke de som ikke ønsker barn har mindre mening eller føler det slik, vi har en annen mening, men den er like stor og like verdifullt som de som har egne barn som sin mening.

Anonymkode: dc745...897

Enig med deg. Jeg siktet kun til de som ønsker seg familie og ser på barn som noe som gir livet mening( slik det gjorde for meg). Det å ikke få det ønsket oppfylt kan være en eksistensiell krise og bunnløs sorg. Jeg syns ikke synd på de som av ulike årsaker velger å ikke få barn. 

Anonymkode: de577...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.11):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Synd på?????

jeg misunner dem!!

Anonymkode: a56ba...a8d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (3 timer siden):

Hva er det som feiler kvinner her inne? Er det helt umulig å formulere et halvveis intelligent og relevant svar?

Ikke på sånne dumme påstander som de du kommer med.

Anonymkode: 3f374...765

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke på sånne dumme påstander som de du kommer med.

Jeg har begrunnet alle mine påstander, og ingen har klart å påpeke noen feil i resonnementene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (2 minutter siden):

Jeg har begrunnet alle mine påstander, og ingen har klart å påpeke noen feil i resonnementene mine.

Du har sikkert rett i resonnementene dine, men du har enda ikke gitt oss gode nok grunner til at vi skal bry oss om dem. Til syvende og sist er det individet som bestemmer om det vil ha barn eller ei. Helt uavhengig av hvilke konsekvenser det får, eller at du kaller en hel generasjon bortskjemte drittunger. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

thomH skrev (2 minutter siden):

Det som er feil er hva du ber av andre imot deres vilje. Du ser ikke det, fordi det ikke er en del av din logikk å annerkjenne. Feilen ligger ikke på vår begrunnelse, men din forståelse av den.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (På 8.11.2024 den 10.09):

Jeg skjelver ikke i støvlene. Jeg forklarer deg bare konsekvensene av lave fødselstall. At du, og alle kvinner som velger å ikke få barn, ikke tenker at du har noe som helst ansvar for landets fremtid er både egoistisk og trist. Menn, mer generelt, har til alle tider risikert å måtte gå til krig og dø for å beskytte landet. Når kvinner blir spurt om å ta deres ansvar, som først og fremst er å frembringe barn, så er man "kvalm" og protesterer. Det sier kanskje noe om kvinners tankemønstre..

Å ta deg sammen. Kvinner har til alle tider risikert å dø som følge av graviditet/fødsel. (og ikke minst fødselskader) Det var en del av hverdagslivet, i motsetning til krig. 

At folk ikke vil føde er helt forståelig. Sjansen for fødselskader som påvirker hverdagen er svært stor (feks inkontines ved nysing, hopping, løping osv). Og risikoen for anal inkontinens er vel det som skremmer mest, selv om sjansen for det er liten, så ødelegger det livet ditt. Eller bekkenløsning som aldri forsvinner, og man blir i verste fall avhengig av krykker eller rullestol.

Og kvinnene og barna på tapersiden  av krigen slapp ikke akkurat unna.

Hvem har dødd mest tror du gjennom tidene? Jenter og kvinner i svangerskap/fødsel eller menn i krig?

Anonymkode: 3027f...a76

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn fordi jeg sliter psykisk, og mannen min og meg ble enig at vi lar være, selv om begge har stort ønske, men med tilstanden min og null hjelp fra helsemyndighetene, så forble vi barnløse. Trist, men sånn er det bare. Men det som sårer meg enda mer er at hvor ubetydelige vi er, som ikke har barn, både fra familie og venner. Det er ingen i vår omgangskrets som ikke har barn så vi føler oss mindre verdt. Spesielt fra familie. Mine foreldre er mye mer og oftere med min bror sin familie (selv om ungene er store nå) enn med oss, og fordi vi ikke har barn. Det er en sannhet som er vond å kjenne og bære på. Mine foreldre tror at vi har valgt å ikke få barn, de vet ikke fordi de aldri har spurt og vi heller ikke har sagt noe.. 

Anonymkode: 3b1d8...c56

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke barn fordi jeg sliter psykisk, og mannen min og meg ble enig at vi lar være, selv om begge har stort ønske, men med tilstanden min og null hjelp fra helsemyndighetene, så forble vi barnløse. Trist, men sånn er det bare. Men det som sårer meg enda mer er at hvor ubetydelige vi er, som ikke har barn, både fra familie og venner. Det er ingen i vår omgangskrets som ikke har barn så vi føler oss mindre verdt. Spesielt fra familie. Mine foreldre er mye mer og oftere med min bror sin familie (selv om ungene er store nå) enn med oss, og fordi vi ikke har barn. Det er en sannhet som er vond å kjenne og bære på. Mine foreldre tror at vi har valgt å ikke få barn, de vet ikke fordi de aldri har spurt og vi heller ikke har sagt noe.. 

Anonymkode: 3b1d8...c56

Hva sliter du med psykisk da? Jeg vet om veldig mange som sliter psykisk, og som også har barn.

Anonymkode: 6c82c...d3e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva sliter du med psykisk da? Jeg vet om veldig mange som sliter psykisk, og som også har barn.

Anonymkode: 6c82c...d3e

Spiller det noen rolle? Det er om ikke annet, et tegn på ekstremt god selvinnsikt hvis man dropper å få barn fordi man vet at man ikke kan ta seg av dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (På 8.11.2024 den 10.09):

Jeg skjelver ikke i støvlene. Jeg forklarer deg bare konsekvensene av lave fødselstall. At du, og alle kvinner som velger å ikke få barn, ikke tenker at du har noe som helst ansvar for landets fremtid er både egoistisk og trist. Menn, mer generelt, har til alle tider risikert å måtte gå til krig og dø for å beskytte landet. Når kvinner blir spurt om å ta deres ansvar, som først og fremst er å frembringe barn, så er man "kvalm" og protesterer. Det sier kanskje noe om kvinners tankemønstre..

Alltid vittig når menn kommer med argumentet om deres heltemot og oppofrelse når det kommer til krig, når samtlige kriger er startet av menn og deres trang til selvhevdelse og makt.

Anonymkode: 953b2...92a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (På 8.11.2024 den 8.31):

Hvem er det som får barn de ikke kan følge opp? Hva har denne kommentaren å gjøre med det jeg skrev?

Poenget mitt er enkelt. Lave fødselstall fører til at først vil landet få store økonomiske problemer (mangler arbeidskraft), og deretter vil landet opphøre å eksistere pga for lav bosetting.

Hvis du hadde bestemt så hadde det vel vært lovpålagt å få barn?

Anonymkode: e27f3...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kunne løst problemet om man la av seg den det er ingen menneskerett å få barn holdningen som råder i samfunnet. Vi vet det finnes uhorvelig mange i vesten som er ufrivillig barnløse. Hadde de fått omtrent fri tilgang på å få adoptere, ivf, surrogat, you name it. Da hadde det blitt flere barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...