Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Heldigvis ikke. Det er allerede alt for mange som ikke bør ha barn som har det. Og Norge opphører ikke å eksistere om folketallet går ned. Andorra og San Marino eksisterer fortsatt. 

Anonymkode: 8f843...376

Jeg forstår ikke hvordan noen kan skrive noe så dumt. Hvor gammel er du? Andorra er kompakt land på 468 km^2. Norge er et langstrakt land på 385000 km^2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.11):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Du høres veldig lite intelligent ut

Anonymkode: 075ff...da6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Hvorfor?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal vi normalisere at folk ønsker forskjellige ting? Er nok mange av disse damene på 35+ som har valgt å være barnløse og det er helt ok🥰

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du synd på dem? Tenker du at hvis de hadde hatt barn, så kunne de potensielt sett vært en venninne, og nå synes du synd på dem fordi de ikke har noen sjans til å bli din *gulp gisp* venninne? Siden du er så awesome, liksom … ?

Hehe, Guri-MALLA, altså. 

Anonymkode: 62900...a4c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? For mange  uten barn, så er dette ett bevisst valg. Om personen har det vondt og det går ut over livskvaliteten om en er barnløs, så kan jeg ha medfølelse, men synd på de er det ikke 

Anonymkode: fcf5f...db6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del, hvis du har lyst til å sitte og smågrine og bekymre deg dagen lang over fremmede mennesker, så ser jeg ingen problemer med det :)

Anonymkode: 7279f...c6e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er synd på kvinner som sliter med å få barn uten å lykkes,  men det er jo ikke alle som ønsker seg barn. Folk er jo forskjellige, uansett kjønn og alder. Det er helt greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du syns synd i barnløse siden du selv elsker din tilværelse som mor. Jeg tenker av og til at det hadde vært fint med barn, men vet at jeg hadde blitt overveldet, følt meg kvelt og ekstremt sliten av barn, så tror jeg har det bedre uten. Jeg liker livet mitt som det er. Har mange barnløse venner som jeg kan treffe når jeg vil. Har overskudd og lyst til å drive med hobbyer og trening. Når jeg blir pensjonist skal jeg få meg et kjæledyr og det tror jeg er mer enn nok for meg. Har ofte dårlig samvittighet for at jeg ikke tilbringer mer tid med mine foreldre og at jeg ikke hjelper dem mer. De føler kanskje også på skuffelse over det samme. Men grunnen er at vi ikke har noe nært forhold og jeg tror at det er noe av grunnen til at jeg ikke ønsker mine egne barn også. Hadde jeg en mann jeg elsket som absolutt ville ha barn kunne jeg gått med på det av kjærlighet til han. Men ingen av miner kjærester ønsket barn heller så da ble det aldri et tema. Jeg ser problemet med lave fødselstall og lite rekruttering til nasjonen Norge. Men det er en så kompleks årsakssammenheng at det orker jeg ikke gå inn på. 

Anonymkode: 43dd8...12c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sååååååå synd i oss som kan sove hele natten igjennom, slippe å ha barnesanger på hjernen, (all underholdning i hjemmet er på våre premisser: film, serier, musikk, spillkonsoller).  Kan spise det vi vil til middag og ikke minst spise uforstyrret uten en brælunge som skriker ved siden av. Som kan ha helg når vi har helg og ferier kan være nettopp det: ferier hvor en får ladet opp. Det er så synd i oss som slipper å ha ordet "sliten" som favoritt ord som vi sier minst 200 ganger om dagen. Det er så veldig synd i oss fordi vi slipper dugnader og foreldremøter, og kav og mas. Forferdelig synd i oss fordi vi kan ha meningsfulle voksensamtaler med venner og familie og ikke ha leke avtaler med smårollinger. Jeg fortjener virkelig din medlidenhet fordi jeg kan pleie parforholdet hele tiden og slipper å skaffe barnevakt for å ha sex med mannen. Det er helt forferdelig må vite at jeg lever et barnfritt liv, frihet er jo helt grusomt, det er jo ingen som vil ha det :ironi:

Jeg fortjener virkelig all din falske sympati fordi jeg  vel

For at jeg slipper dette:

Blant annet,"dødslliten zombie mor" finnes det så mange eksempler på både på kg og irl på arbeidsplasser og ellers i samfunnet at det får bli med disse 3 eksemplene. 

Ja det er sååååååå veldig synd i oss barnfrie for at vi lever det livet vi ønsker og nyter godt av det livet... Og for at vi fyller livet vårt med meningsfulle relasjoner og kan være en bedre søster, venninne, kollega og kone/kjæreste enn de som ikke har noe valg enn å bruke all sin tid på sine barn som gjør at jeg kan være  tilgjengelige for våre nærmeste på fritiden, noe som tillater oss å være skikkelig "ja"-mennersker som stiller opp på det meste og for de fleste. 

Kan ta meg en lengre fjelltur og velge akkurat når jeg skal tusle hjem igjen selv.

Det er selvfølgelig såååååå synd for at jeg slipper å forholde meg til rampenisse, leos lekeland, gå halloween runde i øsende regnvær mm. Det som jeg hører alle foreldre synes er såååååååå gøy  (:ironi:)

De menneskene jeg oppriktig har empati for er de som ønsker barn og ikke kan få. Jeg tenker det må være utrolig vondt. 

Men for oss barnfrie at vi lever det livet vi ønsker oss: nei den kan du spare deg for. Jeg tenker heller mere kondolerer når jeg hører noen skal ha barn, men en forstår jo selvfølgelig at andre mennesker ønsker noe annet enn seg selv, alle over 7 år forstår jo det.... eller det var jo kanskje ikke så selvfølgelig det ts... 

Og så får jo heller folk kalle meg egoistisk om de føler for det. "Ædda bedda" sier jeg til det da for med det viser en virkelig hvor misunnelig en er på det livet vi har valgt oss.  Og jeg tror mennesker som har store mentale problemer med at noen velger vekk barn til fordel for et barnfritt liv er ganske misunnelig. Om en er fornøyd med sitt eget valg har en ikke så store problemer med hva andre gjør eller ikke gjør med sine reproduksjonsorganer. 

Egoisme er ikke å leve som man selv ønsker å leve. Det er å be andre leve som man selv ønsker å leve.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.57):

Jeg synes ikke synd på dem.  Jeg har to voksne barn som kuttet meg ut da jeg ble syk og fikk det veldig trangt øonomisk.  Tidligere tok de bare kontakt om det var noe de trengte penger eller hjelp til.  

Anonymkode: eeff8...64a

Hvordan var du mot dem da? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (10 timer siden):

Menn, mer generelt, har til alle tider risikert å måtte gå til krig og dø for å beskytte landet. Når kvinner blir spurt om å ta deres ansvar, som først og fremst er å frembringe barn, så er man "kvalm" og protesterer. Det sier kanskje noe om kvinners tankemønstre..

Det er verneplikt for både menn og kvinner i Norge. 

Ansvar som kvinne faktisk. Hva er neste Handmaid's tale. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (3 timer siden):

Jeg forstår ikke hvordan noen kan skrive noe så dumt. Hvor gammel er du? Andorra er kompakt land på 468 km^2. Norge er et langstrakt land på 385000 km^2..

Er du klar over at det ikke var så mange mennesker i verden i tidligere tider? Eller tror du verdens eksistens startet ved din egen fødsel?

Anonymkode: ae88f...9a7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overrasket over at folk ikke tenker over hvor kort tid i livet barna er små og helt avhengige av oss! 

Når barna er sånn ca 18 år og oppover, kan vi også gjøre det samme som barnløse. Altså ca 50-60 år av livet vårt. Dessuten synes jeg det er godt å tenke på at jeg har barn som er glad i meg.

Forøvrig full forståelse for de som er ufrivillig barnløse. ❤️ 

Anonymkode: 9a66c...99c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er overrasket over at folk ikke tenker over hvor kort tid i livet barna er små og helt avhengige av oss! 

Når barna er sånn ca 18 år og oppover, kan vi også gjøre det samme som barnløse. Altså ca 50-60 år av livet vårt. Dessuten synes jeg det er godt å tenke på at jeg har barn som er glad i meg.

Forøvrig full forståelse for de som er ufrivillig barnløse. ❤️ 

Anonymkode: 9a66c...99c

For min del er livet så utrolig kort selv om jeg skulle bli 110 år at jeg tenker at ingen av de 18 årene er verdt å bruke på noe jeg ikke ønsker og på noe som begrenser livet i så enorm stor grad. Du har sikkert ønsket deg barn og har stor glede over det, og det er flott det😊 Jeg respekterer at vi er ulike. Men for oss som ikke ønsker oss barn kan det ikke sammenlignes. Vi ønsker forskjellige liv og det er helt greit. Men hvis jeg skulle fått barn ville livet mitt blitt jævlig uutholdelig forferdelig. Jeg kan leve det livet jeg stort sett ønsker alle dagene av livet mitt og ikke bare "alle dagene minus 18 år som har blitt stappet full av våkennetter, skriking og baluba på alle de feile måtene". Jeg har 18 år mer enn deg på å gjøre det jeg vil, altså 68-78 år tilsammen. Og jeg har de gode årene før jeg blir for gammel... Jeg må ikke trekke fra noen år hvor jeg har vært zombie menneske pga lite søvn, mye mas, tidsklemma og annet. Helt flott at du lever det livet som du ønsker i livet, men jeg skjønner ikke hvorfor  det er så vanskelig å bare respektere at det gjør barnfrie også. Det er kanskje ikke et liv du hadde ønsket deg, slik ditt liv ikke er det livet jeg ønsker meg og jeg har tatt aktive valg for å velge vekk det livet du har men jeg tror begge oss to lever gode liv selv om vi ville vært miserable hadde vi byttet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bbbb skrev (21 timer siden):

Det er verneplikt for både menn og kvinner i Norge. 

Ansvar som kvinne faktisk. Hva er neste Handmaid's tale. 

Hva er det som feiler kvinner her inne? Er det helt umulig å formulere et halvveis intelligent og relevant svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Trenger jo ikke å ha folk boende over hele landet...

Anonymkode: 1706b...cc1

Uten folk boende over hele landet vil det være mangel på energi og mat. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du klar over at det ikke var så mange mennesker i verden i tidligere tider? Eller tror du verdens eksistens startet ved din egen fødsel?

Anonymkode: ae88f...9a7

Enda et sjokkerende dumt svar. Hva får deg til å tro at "tidligere tider", hva nå enn det måtte bety, er relevant vis-a-vis mitt innlegg? Hva tror du aldersfordelingen var i disse tidligere tider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (På 7.11.2024 den 18.24):

Det velger du selvfølgelig selv, men det er synd at nordmenn er så egoistiske og lite takknemlige for hva tidligere generasjoner har gjort. Det er synd at det tidligere generasjoner har arbeidet hardt for å bygge opp, skal en generasjon av egoistiske drittunger nå rasere..

Hvis du er helt seriøs, og mener en hel generasjon er egoistiske drittunger er det vel generasjonen før Alpha som ikke har gjort jobben sin?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan det var å være 30+ og uten mann og barn med det som et sterkt ønske. Så jeg synes synd på de som fortsatt er der jeg var, i den sorgen og søken etter familie. Det jeg ønsker at de vet, er hvor langt fra rosenrødt det er. Hadde jeg visst hvor tøft det er med barn, hadde jeg ikke vært i den sorgen. Jeg elsker barna mine og de gir livet mitt mye mer mening. Samtidig var livet mitt rene luksuslivet, så nå som jeg har kjent på begge sider, vet jeg fordelene av begge tilværelser og kan bare oppfordre de til å nyte livet med god søvn, trening, godt kosthold, reise, sløving foran tv og den fulle frihet til å gå hvor de vil, når de vil. Det er en helt annen livskvalitet! Livet føles kanskje ikke like meningsfylt ut, men klarer man å finne en mening, er det ikke et dårlig liv å være uten barn. 

Anonymkode: de577...2ab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...