Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er mer egoistisk å få masse barn man ikke vil ha for så å ikke kunne, eller gidde, å følge dem opp. Er ikke rart at foreldregenerasjonen til milliennials ofte er helt ubrukelige, og at millennials må i terapi pga neglekt. Ikke få barn du ikke vil ha, sier nu jeg. Barna fortjener foreldre som er klare for å ta vare på dem. Å kalle folk som velger å ikke få barn, egoistiske, er så teit. Du aner heller ikke hvilke grunner de har for ikke å få barn. 

Anonymkode: 3f374...765

Hvem er det som får barn de ikke kan følge opp? Hva har denne kommentaren å gjøre med det jeg skrev?

Poenget mitt er enkelt. Lave fødselstall fører til at først vil landet få store økonomiske problemer (mangler arbeidskraft), og deretter vil landet opphøre å eksistere pga for lav bosetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thomH skrev (2 minutter siden):

Hvem er det som får barn de ikke kan følge opp? Hva har denne kommentaren å gjøre med det jeg skrev?

Poenget mitt er enkelt. Lave fødselstall fører til at først vil landet få store økonomiske problemer (mangler arbeidskraft), og deretter vil landet opphøre å eksistere pga for lav bosetting.

Skjønte du ikke det? Du skriver at det er egoistisk å ikke få barn.  Og så maset du om lave fødselstall. Hva mener du da? Slik jeg ser det, klager du på at det generasjoner før oss har bygd opp, blir ødelagt av "egoistiske drittunger". Og du skriver i en annen kommentar at du har flere barn og har gjort din plikt. Da skjønner du vel at jeg reagerer? Vil man ikke ha barn, i følge dine utsagn, er man egoistisk, raserer landet og gjør ikke sin plikt. Du må gjerne mene det, men da reagerer jeg på at du insinuerer at man skal få barn utav plikt og ikke ut av ønske. Det er selvsagt helt idiotisk og ansvarsløst å få barn man ikke vil ha, og da kan konsekvensen også bli at man ikke tar seg av dem på samme måte som hvis de var ønsket. Det ser man gang på gang, folk som popper ut unger uten mål og mening. Ungene blir jo utsatt ofte for omsorgssvikt. Hvis du nå ikke skjønner hva jeg prøver å si til deg,bør du revurdere din egen formidlingsevne slik at jeg ikke svarer på det du faktisk ytrer, men det du, i ditt eget hode, mener.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.11):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Som ufrivillig barnløs (medisinsk årsak som ikke kan fikses på) så syns jeg synd på meg selv så takk for medlidenheten😏

Nei helt seriøst så vet du aldri bakgrunnen for hvorfor noen er i den livssituasjonen de er i. Ha litt grace er mitt råd til deg. 

Anonymkode: f88bc...df5

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skjønte du ikke det? Du skriver at det er egoistisk å ikke få barn.  Og så maset du om lave fødselstall. Hva mener du da? Slik jeg ser det, klager du på at det generasjoner før oss har bygd opp, blir ødelagt av "egoistiske drittunger". Og du skriver i en annen kommentar at du har flere barn og har gjort din plikt. Da skjønner du vel at jeg reagerer? Vil man ikke ha barn, i følge dine utsagn, er man egoistisk, raserer landet og gjør ikke sin plikt. Du må gjerne mene det, men da reagerer jeg på at du insinuerer at man skal få barn utav plikt og ikke ut av ønske. Det er selvsagt helt idiotisk og ansvarsløst å få barn man ikke vil ha, og da kan konsekvensen også bli at man ikke tar seg av dem på samme måte som hvis de var ønsket. Det ser man gang på gang, folk som popper ut unger uten mål og mening. Ungene blir jo utsatt ofte for omsorgssvikt. Hvis du nå ikke skjønner hva jeg prøver å si til deg,bør du revurdere din egen formidlingsevne slik at jeg ikke svarer på det du faktisk ytrer, men det du, i ditt eget hode, mener.

Nei, dette er bare vås.

Det er din plikt å få barn for å videreføre landet som dine forfedre har bygget opp. Det er også din plikt å sette av tilstrekkelig med tid, ressurser og omsorg for å oppdra barna på en god måte. Dersom du ikke klarer det, så er du i realiteten en snylter og et verdiløst medlem av samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (6 minutter siden):

Nei, dette er bare vås.

Det er din plikt å få barn for å videreføre landet som dine forfedre har bygget opp. Det er også din plikt å sette av tilstrekkelig med tid, ressurser og omsorg for å oppdra barna på en god måte. Dersom du ikke klarer det, så er du i realiteten en snylter og et verdiløst medlem av samfunnet.

Dummeste jeg har lest i dag. Om ikke det er vås, så vet ikke jeg. Nei, min plikt er ikke å få barn bare fordi du skjelver i støvlene. At du degraderer kvinner til rugemaskiner er direkte kvalmt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dummeste jeg har lest i dag. Om ikke det er vås, så vet ikke jeg. Nei, min plikt er ikke å få barn bare fordi du skjelver i støvlene. At du degraderer kvinner til rugemaskiner er direkte kvalmt. 

Jeg skjelver ikke i støvlene. Jeg forklarer deg bare konsekvensene av lave fødselstall. At du, og alle kvinner som velger å ikke få barn, ikke tenker at du har noe som helst ansvar for landets fremtid er både egoistisk og trist. Menn, mer generelt, har til alle tider risikert å måtte gå til krig og dø for å beskytte landet. Når kvinner blir spurt om å ta deres ansvar, som først og fremst er å frembringe barn, så er man "kvalm" og protesterer. Det sier kanskje noe om kvinners tankemønstre..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

thomH skrev (10 minutter siden):

Jeg skjelver ikke i støvlene. Jeg forklarer deg bare konsekvensene av lave fødselstall. At du, og alle kvinner som velger å ikke få barn, ikke tenker at du har noe som helst ansvar for landets fremtid er både egoistisk og trist. Menn, mer generelt, har til alle tider risikert å måtte gå til krig og dø for å beskytte landet. Når kvinner blir spurt om å ta deres ansvar, som først og fremst er å frembringe barn, så er man "kvalm" og protesterer. Det sier kanskje noe om kvinners tankemønstre..

Jeg har barn hvis du leste det, så jeg har i følge deg gjort min plikt. Men at andre kvinner velger å ikke få barn, står de helt fritt til. De er ikke egoistiske, de bare gidder ikke føle seg presset av sånne som deg til å få barn de ikke vil ha. Det er ikke et "ansvar" som må tas, man bestemmer heldigvis over eget liv. At du blir krakilsk, får være ditt problem. Det er ikke andre kvinners oppgave berolige deg ved å få barn de ikke ønsker. Det er kvalmt at du skal sitte der på din høye hest å fortelle at man er en snylter og et verdiløst medlem av samfunnet hvis man ikke gjør det du maser om her.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har barn hvis du leste det, så jeg har i følge deg gjort min plikt. Men at andre kvinner velger å ikke få barn, står de helt fritt til. De er ikke egoistiske, de bare gidder ikke føle seg presset av sånne som deg til å få barn de ikke vil ha. Det er ikke et "ansvar" som må tas, man bestemmer heldigvis over eget liv. At du blir krakilsk, får være ditt problem. Det er ikke andre kvinners oppgave berolige deg ved å få barn de ikke ønsker. Det er kvalmt at du skal sitte der på din høye hest å fortelle at man er en snylter og et verdiløst medlem av samfunnet hvis man ikke gjør det du maser om her.

Jeg er ikke krakilsk. Jeg er helt rolig. Hold deg heller til sak, og ikke forsøple denne debatten med personangrep og usakligheter.

Det jeg skriver er helt riktig, og du har ennå ikke presentert et saklig motargument. Lave fødselstall ER en trussel mot landets overlevelse på lang sikt. Lave fødselstall vil først øke andelen eldre i befolkningen, som igjen vil føre til støre økonomiske utfordringer og mangel på arbeidskraft. Det ser vi allerede nå, der mange kommuner ikke har råd til og bemanning til skikkelig eldreomsorg. Denne situasjonen kommer til å bli verre og verre. Pensjonsalderen vil øke, og pensjonsutbetalingene vil reduseres kraftig. Eldre må klare seg selv. På enda lenger sikt (50-100 år) vil befolkningstallet bli så lavt at det er ikke mulig å opprettholde nødvendige funksjoner som infrastruktur, bosetting, sikkerhet osv. Store deler av landet vil bli ubeboelig, og andre land vil kunne annektere områdene. Til slutt vil Norge som land opphøre å eksistere.

Det som er synd er at mange av dagens kvinner føler null ansvar for dette. Til tross for at de bor i et av verdens beste land, som deres forfedre og formødre har bygget opp. De mange hundre årene millioner av mennesker har brukt for å bygge et slikt land, skal kastes bort på én (!) generasjon. Hvorfor? Fordi man prioriterer kun seg selv, og fellesskapet er ikke viktig. Det er per definisjon egoisme!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 19.37):

Helt enig med deg ts! Jeg synes også synd på de kvinnene. Har et par av de på jobben. Tenker det må være stusslig og ensomt. De står liksom litt utenfor det gode selskap. Det er ofte snakk om barn og hverdagsliv i lunsjen f.eks og da blir de ofte utenfor.

Har også ei venninne som har vært mye inn og ut av forhold. Har mye dårlige relasjoner bak seg. Hun sier hun ikke ønsker barn, men jeg regner egentlig med at det er er skalkeskjul for at vi ikke skal synes synd på henne som liksom «ikke fikk det til». 

Anonymkode: e98c2...706

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 21.20):

Jeg har valgt selv å ikke få barn. Er dette 38 år og angrer ikke og kommer ikke til å angre senere heller. Samboeren min har det på samme måte så vi er heldigvis enige der. Ikke synd på oss, vi har et bra liv. Vi har også både hund og katt og det gir mye glede. 

Må ærlig talt si at når jeg ser foreksempel slitne foreldre med hylende barn på butikken så setter jeg enda mer pris på friheten uten barn. Men går ikke rundt å syns synd på folk, for de har valgt livet med barn. Vi har valgt livet uten.

Anonymkode: e27f3...729

Dette! jeg syntes andre barn var krevende når jeg fortsatt var et selv. Jeg takker mine lykkestjerner hver gang jeg ser foreldre kjede seg (helst surfer de på mobilen og kikker halvhjertet etter) på lekeplassen dag etter dag. Skrik og skrål på restauranter og butikker, må gå ut av kinoen for loppefrøet klarer bare 7,36 min av en hel film. Kunne fortsatt lenge, poenget er at vi har VALGT å slippe alt dette, og stortrives med det. 

AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 3.32):

Det er naturstridig å ikke få barn om du er kvinne. Å få barn er noe av det viktigste biologiske trekket en kvinne vil gjøre i sitt liv. Det som gir mest mening med livet sitt. Så det er svært spesielt at kvinner velger å leve mer eller mindre demoraliserte liv, selv om de finner glede i penger, status og suksess som er kortvarig.

Anonymkode: 07cf8...3d3

Milde måne. Kryp tilbake til fortiden.

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 0.50):

Millennialsene er den mest selvopptatte generasjonen noen sinne. Derfor så mange av dem ikke får barn. Må huske på at det er denne generasjonen som ble kalt curling-barna. De evner ikke å sette andre foran seg selv.

Anonymkode: 3b741...662

Har ALDRI ønsket meg barn. Orker ikke tanken og har aldri gjort det. Er likevel alltid den som hjelper verten i selskap, besøker syke besteforeldre, hjelper syke foreldre, gir fra meg maten om noen andre virker mer sulten.. Har ingen sammenheng med å sette andre foran seg selv, vi velger bare andre personer vi setter foran oss. 

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 9.27):

ts

Åpningsinnlegget har en kjerne av sannhet, men jeg skrev den som et lite eksperiment. Kunne et innlegg som åpenbart var skrevet for å få reaksjoner, faktisk få reaksjoner. 14 sider senere er svaret helt åpenbart "ja".

Men poenget var ikke å trolle. Poenget var å vise at barnløse kvinners påstander om at de er lykkelige uten barn er helt åpenbart selvbedrag de knapt tror på selv. Dersom de faktisk var lykkelige som barnløse, så hadde de selvfølgelig bare ignorert denne tråden. Istedenfor har vi 14 sider med sinte kvinneutbrudd om hvor teit jeg er og/eller hvor fantastisk lykkelige de er. Ingen oppegående mennesker kjøper denne forsvarsmekanismen..

Anonymkode: 8dad2...ec4

At folk fortsatt tenker så idiotisk at jeg, som har vært helt åpen om at jeg ikke ønsker barn, FORTSATT må fortelle folk at det er frivillig i en alder av 41. Jeg er møkk lei av å forsvare det, forklare det eller svare i det hele tatt. Min mann på 43 har aldri hatt samme problem. Han blir spurt om han har barn kanskje, men når han sier nei så er samtalen over. Ingen intervju om hvorfor. Kvinner skal liksom bare leve for dette, men det ligger ikke for meg. Ikke en dag i mitt liv har jeg angret. Grunnen til at jeg ikke overser tråden er nettopp fordi jeg har måttet forsvare mitt valg hele livet og alle "vet bedre". Jeg ser en utslitt småbarnsmafia og et liv i kaos med barn, dere ser lykke. Nyt det og hold kjeft da. Jeg nyter virkelig mine dager uten, men jeg sier SELVFØLGELIG ikke dette til nære/ kjære/ bekjente med barn. 

Anonymkode: 46381...f87

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (17 minutter siden):

Jeg er ikke krakilsk. Jeg er helt rolig. Hold deg heller til sak, og ikke forsøple denne debatten med personangrep og usakligheter.

Det jeg skriver er helt riktig, og du har ennå ikke presentert et saklig motargument. Lave fødselstall ER en trussel mot landets overlevelse på lang sikt. Lave fødselstall vil først øke andelen eldre i befolkningen, som igjen vil føre til støre økonomiske utfordringer og mangel på arbeidskraft. Det ser vi allerede nå, der mange kommuner ikke har råd til og bemanning til skikkelig eldreomsorg. Denne situasjonen kommer til å bli verre og verre. Pensjonsalderen vil øke, og pensjonsutbetalingene vil reduseres kraftig. Eldre må klare seg selv. På enda lenger sikt (50-100 år) vil befolkningstallet bli så lavt at det er ikke mulig å opprettholde nødvendige funksjoner som infrastruktur, bosetting, sikkerhet osv. Store deler av landet vil bli ubeboelig, og andre land vil kunne annektere områdene. Til slutt vil Norge som land opphøre å eksistere.

Det som er synd er at mange av dagens kvinner føler null ansvar for dette. Til tross for at de bor i et av verdens beste land, som deres forfedre og formødre har bygget opp. De mange hundre årene millioner av mennesker har brukt for å bygge et slikt land, skal kastes bort på én (!) generasjon. Hvorfor? Fordi man prioriterer kun seg selv, og fellesskapet er ikke viktig. Det er per definisjon egoisme!

Javel. Heldigvis har de lov til å være "egoistiske" da. Og jeg synes ikke det gjør noe. Jeg synes det er mer synd om det kommer masse barn til verden som aldri er ønsket. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At folk fortsatt tenker så idiotisk er grunnen til at jeg, som har vært helt åpen om at jeg ikke ønsker barn, FORTSATT må fortelle folk at det er frivillig i en alder av 41.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette! jeg syntes andre barn var krevende når jeg fortsatt var et selv. Jeg takker mine lykkestjerner hver gang jeg ser foreldre kjede seg (helst surfer de på mobilen og kikker halvhjertet etter) på lekeplassen dag etter dag. Skrik og skrål på restauranter og butikker, må gå ut av kinoen for loppefrøet klarer bare 7,36 min av en hel film. Kunne fortsatt lenge, poenget er at vi har VALGT å slippe alt dette, og stortrives med det. 

Milde måne. Kryp tilbake til fortiden.

Har ALDRI ønsket meg barn. Orker ikke tanken og har aldri gjort det. Er likevel alltid den som hjelper verten i selskap, besøker syke besteforeldre, hjelper syke foreldre, gir fra meg maten om noen andre virker mer sulten.. Har ingen sammenheng med å sette andre foran seg selv, vi velger bare andre personer vi setter foran oss. 

At folk fortsatt tenker så idiotisk at jeg, som har vært helt åpen om at jeg ikke ønsker barn, FORTSATT må fortelle folk at det er frivillig i en alder av 41. Jeg er møkk lei av å forsvare det, forklare det eller svare i det hele tatt. Min mann på 43 har aldri hatt samme problem. Han blir spurt om han har barn kanskje, men når han sier nei så er samtalen over. Ingen intervju om hvorfor. Kvinner skal liksom bare leve for dette, men det ligger ikke for meg. Ikke en dag i mitt liv har jeg angret. Grunnen til at jeg ikke overser tråden er nettopp fordi jeg har måttet forsvare mitt valg hele livet og alle "vet bedre". Jeg ser en utslitt småbarnsmafia og et liv i kaos med barn, dere ser lykke. Nyt det og hold kjeft da. Jeg nyter virkelig mine dager uten, men jeg sier SELVFØLGELIG ikke dette til nære/ kjære/ bekjente med barn. 

Og jeg synes det er så innmari synd at du skal være nødt å forsvare det. Kan ikke folk passe på seg selv...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (21 minutter siden):

Ikke på lang lang sikt, på kort. Når vi blir gamle er det et problem. Men om lav fødselstall holder seg stabilt vil bi ha en mindre befolkning og det er bedre for den og for verden.

Vi må bare komme over vår kneik.

Husk at strukturen nå er ment for en stor befolkning, er befolkningen mindre vil det være mindre behov for noen ting. De har vært ferre folk før, å vi lever da nå vi? De klarer å komme seg forbi det, mennesker har klart å bygge biler, reise til månen, vi sitter å skriver på en liten skjerm sak og kan prate med folk vi aldri har vært nær eller sett engang. De klarer da det.

Anonymkode: ae88f...9a7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke på lang lang sikt, på kort. Når vi blir gamle er det et problem. Men om lav fødselstall holder seg stabilt vil bi ha en mindre befolkning og det er bedre for den og for verden.

Husk at strukturen nå er ment for en stor befolkning, er befolkningen mindre vil det være mindre behov for noen ting. De har vært ferre folk før, å vi lever da nå vi? De klarer å komme seg forbi det, mennesker har klart å bygge biler, reise til månen, vi sitter å skriver på en liten skjerm sak og kan prate med folk vi aldri har vært nær eller sett engang. De klarer da det.

Det gjør heller ikke at jeg vil ha barn. Ingenting du sier gjør at jeg vil skifte bleier og alt det der. Vil heller avslutte livet for å være ærlig.

Det var drastisk, men om jeg er ei gammel dame uten noen hjelp, så finns det sikkert løsninger. Vil heller ha mine unge år til å ha det fint.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame i slutten av 50 årene her uten barn. Ikke synd på meg. Har syntes det har hvert herlig og kunne gjøre som jeg vil og ha kun meg selv og tenke på. Har bekjente som har sagt til meg at de mange ganger har misunnet meg som ikke har barn. Har blitt spart for mye. 

Selv om man får barn/barnebarn så ikke ta for gitt at når de vokser opp at de gidder og ta vare på dere når dere blir gamle. Har sett innmari mye til det nå i voksen alder. Gjenganger er at de ikke har tid.  

Til TS vil jeg si at det er synd du bruker tid på og synes synd på oss som har valgt og ikke få barn. 

Anonymkode: 4cb09...b29

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes synd på friske, pene damer på 35 år som også har høy utdanning og da sikkert en godt betalt lønn.

Er det noen det IKKE er synd på så er det vel de?!

Anonymkode: d14c6...304

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva tror du er på andre siden av denne "kneiken"? I hvert fall ikke landet Norge. En for liten befolkning vil ikke klare å opprettholde nødvendige funksjoner. Forsvar, infrastruktur, bosetting osv vil forsvinne. Tror du Finnmark vil fremdeles være norsk dersom det bor kun et par tusen mennesker der? En ting er at Russland, eller andre land, vil overta det, men de vil heller ikke kunne drifte nødvendige funksjoner som produksjon og vedlikehold av strømnett, veier, vann, kloakk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du synes synd på friske, pene damer på 35 år som også har høy utdanning og da sikkert en godt betalt lønn.

Er det noen det IKKE er synd på så er det vel de?!

Anonymkode: d14c6...304

Det er nok en form for sjalusi som TS har forsøkt omvendt psykologi på.

Anonymkode: 20f8b...cfd

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (5 timer siden):

Nei, dette er bare vås.

Det er din plikt å få barn for å videreføre landet som dine forfedre har bygget opp. 

Heldigvis ikke. Det er allerede alt for mange som ikke bør ha barn som har det. Og Norge opphører ikke å eksistere om folketallet går ned. Andorra og San Marino eksisterer fortsatt. 

Anonymkode: 8f843...376

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om TS har forstått at det var tåpelig å forsøke bevise at alle barnløse er ulykkelige ved å bevisst provosere med nedlatenhet?

Om det er en plikt å få barn. Eller en "burde"/ en forvening, likedan som å delta i arbeidslivet og betale skatt, det er en helt annen diskusjon.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...