Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett litt på CV maler på nett, og der skriver de litt om hobbyer, og legger til ting som de sikkert ikke har papirer på som "snakker litt italiensk" eller "behersker excel noe" hva betyr det egentlig? Legger til sommerjobb eller frivillig arbeid som "erfaringer" osv. 

Hva skal jeg skrive utover årstall og hva jeg harr jobbet med og skole? Er helt grønn på dette 😊

Anonymkode: 69296...c60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalifikasjoner er viktig å få med. Søker du jobb innen et spesielt felt, eller mye forskjellig? Hadde ikke tatt med så mange irrelevante opplysninger når det gjelder arbeidserfaringer, og hobbyer hadde jeg heller ikke lagt så mye vekt på. Det viktigste er å få med relevante og interessante opplysninger som viser hvorfor du er kvalifisert til denne jobben.

Anonymkode: 42706...52e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvalifikasjoner er viktig å få med. Søker du jobb innen et spesielt felt, eller mye forskjellig? Hadde ikke tatt med så mange irrelevante opplysninger når det gjelder arbeidserfaringer, og hobbyer hadde jeg heller ikke lagt så mye vekt på. Det viktigste er å få med relevante og interessante opplysninger som viser hvorfor du er kvalifisert til denne jobben.

Jeg har ikke egentlig noen kvalifikasjoner, jobbet som kjøkkenmedarbeider og nå går jeg på VGS på elektro men prøver å finne jobb vedsiden av. 

Skal jeg si noen ord om meg selv? Ser at mange sier "jeg er en pålitelig og ambisiøs...." litt kleint men noe som sier at jeg er en ok person eller noe?

ts

Skrevet

Skill mellom søknad på jobben og CV. 
I søknaden skal du skrive om hvorfor du ønsker akkurat denne jobben og hvilke kvalifikasjoner du har for den.

På en CV skal det være lett å finne opplysninger om hvilken utdanning du har, hvor og når, og hvilken arbeidserfaring du har; hvor og i hvilket tidsrom, evt stillingsprosent. 
CV skal også ha kontaktopplysninger om deg. 

Lykke til!!

Anonymkode: fd8af...485

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skill mellom søknad på jobben og CV. 
I søknaden skal du skrive om hvorfor du ønsker akkurat denne jobben og hvilke kvalifikasjoner du har for den.

På en CV skal det være lett å finne opplysninger om hvilken utdanning du har, hvor og når, og hvilken arbeidserfaring du har; hvor og i hvilket tidsrom, evt stillingsprosent. 
CV skal også ha kontaktopplysninger om deg. 

Lykke til!!

Anonymkode: fd8af...485

Takk! 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke egentlig noen kvalifikasjoner, jobbet som kjøkkenmedarbeider og nå går jeg på VGS på elektro men prøver å finne jobb vedsiden av. 

Skal jeg si noen ord om meg selv? Ser at mange sier "jeg er en pålitelig og ambisiøs...." litt kleint men noe som sier at jeg er en ok person eller noe?

ts

Prøv og tenk om du har noen kvalifikasjoner som du har fått gjennom arbeid som kjøkkenmedarbeider og elektro på VGS. Personlige egenskaper kan man skrive i selve jobbsøknaden.

Skrevet

CV'en holder du saklig og punktvis. Kun en oversikt over utdanning og jobberfaring. Så kan du skrive litt mer utfyllende i søknadsbrevet. Søknadsbrevet bør skrives som et svar på stillingsannonsen hvor du skriver kort om deg selv, og mest om hvorfor du tror du passer til den utlyste stillingen og hva du tenker du kan bidra med i stillingen og kanskje også til arbeidsmiljøet. Her er det fint å ta med hobbyer, kunnskap og interesser som ikke er nevnt i CV, dersom det er relevant for stillingen. Er det ikke relevant for stillingen, kan du som regel med fordel utelate det.

Anonymkode: fa022...a72

Skrevet

Hvis du ikke har mye arbeidserfaring, så kan du legge til verv, frivillig arbeid og andre ting på CV-en også. For eksempel om du har vært elevrådsrepresentant, besøksvenn, barnevakt, hundelufter eller andre ting. Hvis du snakker et annet språk er det ofte relevant (f eks «gode skriftlige og muntlige kunnskaper i spansk») Ville delt det inn i avsnitt slik: 

kontaktopplysninger +bilde av deg

utdanning (nyeste først)

arbeidserfaring 

verv/kurs/kvalifikasjoner/annet

Skriv årstall før hvert punkt, fra-til, ent måned om det er relevant: 

"aug 2022 - jun 2024: tilkallingsvikar hos x bedrift "

Anonymkode: 70d2e...2fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke har mye arbeidserfaring, så kan du legge til verv, frivillig arbeid og andre ting på CV-en også. For eksempel om du har vært elevrådsrepresentant, besøksvenn, barnevakt, hundelufter eller andre ting. Hvis du snakker et annet språk er det ofte relevant (f eks «gode skriftlige og muntlige kunnskaper i spansk») Ville delt det inn i avsnitt slik: 

kontaktopplysninger +bilde av deg

utdanning (nyeste først)

arbeidserfaring 

verv/kurs/kvalifikasjoner/annet

Skriv årstall før hvert punkt, fra-til, ent måned om det er relevant: 

"aug 2022 - jun 2024: tilkallingsvikar hos x bedrift "

Anonymkode: 70d2e...2fa

Må jeg bruke bilde? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...