Gå til innhold

Det å løfte opp hunden når dere passerer andre hunder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg tenker at du gir et signal om at her kommer det noe farlig og jeg må passe på deg. Det fører til at hunden bare blir enda reddere for å møte andre hunder. Eier skal gjøre hunden trygg. Ved å løfte gjør man det motsatte.

Anonymkode: c18f4...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

jeg tenker at du gir et signal om at her kommer det noe farlig og jeg må passe på deg. Det fører til at hunden bare blir enda reddere for å møte andre hunder. Eier skal gjøre hunden trygg. Ved å løfte gjør man det motsatte.

Anonymkode: c18f4...025

Jeg forstår at det virker logisk for deg, men det er altså ikke slik det fungerer. Jeg har i tidligere innlegg forklart hvorfor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slik du skriver så høres det ut som om du gjør dette i ett og alt, skikkelig 100% rutine. Overfor store hunder i det minste.

Én ting kan du være sikker på da i så fall.  Og det er at du lærer hunden din at hele verden er farlig. Altså at det  lønner seg å være hysterisk..

Anonymkode: 344db...59d

Det er unaturlig for hunder å passere hverandre så tett som på en gangsti. Derfor går min hund frivillig ut på siden og venter til store går forbi. Jeg gjør ikke noe nummer ut av det, er ikke hysterisk. Men jeg unngår at han bjeffer. Er alltid i forkant. Er det hunder jeg vet lille kommer til å bjeffe på så er stor avstand nødvendig. Eller løfte dersom avstand ikke går. Lille har venner av stor og små raser, men generaliserer kun i negativ retning. Selv om den er trygg på store venner så er store fremmede skumle. 

Anonymkode: 221f1...468

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...