Gå til innhold

Spørsmål om VPN

Lakenskrekk

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på forskjellige VPN, men vet ikke helt hvilken jeg skal velge. Ser kanskje ut som NordVPN er bra? Jeg har NordPass password manager, så kanksje de kompletterer hverandre?

Det jeg lurer på er hvordan det funker ift f.eks Netflix, Prime Video og AppleTV+ og andre strømmetjenester. Er det sånn at hvis jeg har VPN så kan jeg se på serier som ligger på amerikansk AppleTV+, men ikke her i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har NordVPN og brukte det fortvinnsvis for strømmetjenester som Pluto, Rakuten, BBCiPlayer, youtube og slikt. Netflix og Prime visste utmerket godt hvor jeg befant meg (eller om det var fordi jeg har norsk betalingsinfo?), så der har jeg ikke fått det til å funke. Men godt mulig det bare er jeg som ikke er smart nok til å finne ut av det.

Anonymkode: ef15d...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, nevermind, testet akkurat Prime og ENDELIG kan jeg se sesong to av en serie som ikke er tilgjengelig i Norge. 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett NordVPN er helt grei,samme med ExpressVPN. Men det fungerer dårlig til Netflix. Det vil og fungere dårlig for de som ønsker benytte det til mer ulovlige ting,da de som virkelig vil uansett kommer til å få tak i deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et abo. med NordVPN for å teste. Jeg har ikke prøvd å se noe filmer eller serier enda, vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Blir det tregere å laste sider på internett osv? 

Det var litt pga en serie som ikke finnes i mitt område på AppleTV+ jeg ville teste, men jeg må bruke appen for å evt. se den serien og da utgår det med VPN allikevel.

Tips til hva jeg kan søke på og hva jeg kan gjøre for å teste hvordan det funker hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er VPN verdt det egentlig?

Har hatt det i underkant av et døgn nå og jeg syns det går tregere å laste inn nettsider. Alt tar lengre tid.

Så jeg lurer på hvor nyttig det egentlig er? Bør jeg bare bli litt mer tålmodig fordi det er lurt å være sikret av VPN? Eller er VPN egentlig mest for spesielt interesserte? 

Har fortsatt ikke fått prøvd om jeg får sett på serier eller noe som vanligvis ikke finnes i "mitt område" da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det kun vært brukt til å se tv-serier. Jeg anskaffet det opprinnelig fordi jeg ville binge Stargate 1 (og andre SG-serier) som bare er tilgjengelig i sin helhet på Pluto.tv i USA. Og som nevnt tidligere, så har jeg også brukt det på andre strømmetjenester med nettbasert videospiller, og nå omsider Prime.   Utover det har jeg også notert meg at alt er tregere, så vpn er deaktivert det meste av tiden. Når abonnementet mitt utgår til neste år (kjøpte for to år) blir jeg nok ikke å fornye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VPN i forbindelse med tilgang til innhold i andre regioner er eit triks som inneholds leverandørene kjenner godt til. De kan sperre tilgangen til ulike kjente VPN leverandører. VPN leverandøren kan deretter bytte IP adresser.

Ingen kan gi en garanti for om det fungerer.

Sikkerheten med VPN gir er omdiskutert. Idag er nettsider og annen trafikk sikret i seg selv.  Et ekstra lag med sikkerhet gjør gjerne ytelsen blir noe redusert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...