AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Del Skrevet 12. oktober 2024 Hei. Har vært i et forhold med en kjæreste nnå i rundt 5 mnd og vi har nylig flyttet inn sammen. Dette har ikke gått helt smooth. Han blir ekstremt sur om morran. Vekker jeg han er det er problem, vekker jeg han ikke er det et problem og jeg får høre det. Dette resulterer i mye følelser hos meg som jeg har følt på før med en eks, da mye av det handlet om det samme. Kjæresten min nå snakker ikke stygt til meg i form av banning osv, men kan være nedlatende og skrike. Og jeg også skriker tilbake. Dette resulterer i at jeg begynner å gråte og han er oppgitt. I dag skulle jeg vaske hele kjøkkenet mens han sov, som en hyggelig ting. Og det jeg blir møtt med når han står opp er å spørre om jeg ikke har brukt klor i vannet.. Men bare vanlig universal såpe. Han ble også sint fordi jeg ikke vekte han, mens alt jeg prøvde å gjøre var å gjøre noe hyggelig.. Igjen dette sårer meg og jeg ble sittende å gråte. Er det jeg som er urimelig for å ikke vekke han?? Anonymkode: 20b87...aef 1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 12. oktober 2024 Det er ikke du.. Her hadde jeg tenkt det var bedre å trekke seg vekk. Om han oppfører seg slik etter bare 5 mnd og som nye samboer, vil det ikke bli bedre.. Anonymkode: 88d1f...2fd 31 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #3 Del Skrevet 12. oktober 2024 Klor i vannet på kjøkkenet?! Han er ikke helt god Anonymkode: 75bcb...e40 26 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #4 Del Skrevet 12. oktober 2024 Uansett hva du gjør er feil. Avslutt før du får flere bånd med han! Dette skal liksom være de lykkelige dagene... Anonymkode: ea821...e6d 15 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #5 Del Skrevet 12. oktober 2024 Det som er fint er at dere er i en startfase av forholdet og ikke har barn og er økonomisk bundet til hverandre på noen måter. Dette kommer ikke til å bli bedre! Gjør deg selv en kjempe tjeneste og dra derfra. De lover gull og grønne skoger når de innser at de holder på å miste deg, men de endrer seg aldri! Går en liten stund så er det tilbake til samme dritten. Bare gå.. Anonymkode: 2fcb8...bc7 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #6 Del Skrevet 12. oktober 2024 Yikes. Voksne folk som ikke tar ansvar for egen søvn eller humør er usexy. Anonymkode: 08ac9...020 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #7 Del Skrevet 12. oktober 2024 Dette er et forhold det er direkte usunt for deg å være i. Over tid vil det påvirke deg mye mer og du vil føle deg mer låst i forholdet. Gjør det slutt, flytt ut, var litt singel og finn noen som setter pris på deg. Anonymkode: c4d93...3a1 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #8 Del Skrevet 12. oktober 2024 Vil du leve et liv i sorg og fornedrelse? Hvis ikke, flytter du ut i dag. Men pass på at han ikke skader deg, dette er en ond mann. Anonymkode: 29871...2be 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #9 Del Skrevet 12. oktober 2024 Hva tror du selv? Gå. Han behandler deg ikke bra. Anonymkode: ffd86...538 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #10 Del Skrevet 12. oktober 2024 Ikke bra, dette kan ikke reddes. Avsluttet før du blir fot bundet til han. Anonymkode: bfa25...069 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #11 Del Skrevet 12. oktober 2024 Ok, så han er morgengretten. Legg deg det på minnet og overse han litt på morgenen. Det kan virke som dere må kommunisere litt bedre sammen. Om han ønsker at du skal vekke han, må han spørre deg om dette på forhånd. Kanskje ikke forsøk å gi han noen overraskelser på morgenkvisten, selv om det er godt ment fra din side. Når han er såpass morgengretten vil det bare føre til irritasjon for han. Er han bare slik om morgenen? Anonymkode: e6200...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #12 Del Skrevet 12. oktober 2024 Det er lov til å si «du dette fungerer ikke, jeg flytter ut». Det er ikke sunt å bo sammen med mennesker som får deg til å føle at alt er galt hele tiden, i tillegg så er det din feil. Det er ikke normalt å være nedlatende eller å skrike til kjæresten sin. Pakk tingene dine igjen og flytt ut på dagen er mitt råd. Dette er veldig veldig usunt å bo i og blir bare verre jo lengre du blir værende. Anonymkode: 18ad1...6d4 10 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #13 Del Skrevet 12. oktober 2024 Jeg begynner å lure på om mitt reaksjonsnmønster er feil i form av dette? Han mente nå at dersom jeg sovner på sofaen så skulle han ikke si ifra når han går å legger seg... For det er det samme som at jeg ikke vekker han når jeg skulle vaske (presser!! ....for å være hyggelig! .. Fordi han har vært sliten de siste dagene med alt) han har gjort for mye her hjemme og han er snill med at alt av tunge ting, med at han mener at det skal ikke jeg måtte bære.. osv... Så han har bært sofa.. Seng.. Kommoder osv alene eller med en kompis som har hjulpet oss. Der har han vært snill. Han har skrudd sammen møbler og fikset lampe, vaskemaskin og komfyr osv. Jeg har bidratt minimalt med ting.. Så jeg tenkte i dag at det hadde vært hyggelig om han i dag våknet opp til nyvaska kjøkken. Og derfor blir mine følelser såret over dette når jeg ble møtt med det han sa. Flytte prosessen er slitsom😢 Anonymkode: 20b87...aef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #14 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei. Har vært i et forhold med en kjæreste nnå i rundt 5 mnd og vi har nylig flyttet inn sammen. Dette har ikke gått helt smooth. Han blir ekstremt sur om morran. Vekker jeg han er det er problem, vekker jeg han ikke er det et problem og jeg får høre det. Dette resulterer i mye følelser hos meg som jeg har følt på før med en eks, da mye av det handlet om det samme. Kjæresten min nå snakker ikke stygt til meg i form av banning osv, men kan være nedlatende og skrike. Og jeg også skriker tilbake. Dette resulterer i at jeg begynner å gråte og han er oppgitt. I dag skulle jeg vaske hele kjøkkenet mens han sov, som en hyggelig ting. Og det jeg blir møtt med når han står opp er å spørre om jeg ikke har brukt klor i vannet.. Men bare vanlig universal såpe. Han ble også sint fordi jeg ikke vekte han, mens alt jeg prøvde å gjøre var å gjøre noe hyggelig.. Igjen dette sårer meg og jeg ble sittende å gråte. Er det jeg som er urimelig for å ikke vekke han?? Anonymkode: 20b87...aef Her må dere sette dere ned rolig og snakke sammen, når dere begge er i balanse og rolige. Dere må felles prøve å finne en løsning begge kan leve med, for når og hvordan han skal våkne. Vekkes av deg, eller våkne av seg selv, ha ansvar for å våkne til alarm selv M.m. Når han er så sensitiv som det han er på morgenen så må du vite om du skal la være å si et eneste ord til han før han har vært våken lenge nok til å tåle ditt nærvær og lyd fra deg. Når dette er avklart vet du hva du har å forholde deg til, det samme gjelder han. Man vaske Rikke nymoderne kjøkken med moderne materialer med klor, med mindre man gjør rent hos en ekstremsamler med søppel som stinker fra gulv til tak, kan du hilsen han og si. Så her må han jekke seg ned noen hakk. Husk og på at utakk er verdens lønn, særlig når vi kvinner legger energi i å gjøre noe positivt for andre og oss selv. Anonymkode: 6170d...188 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #15 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei. Har vært i et forhold med en kjæreste nnå i rundt 5 mnd og vi har nylig flyttet inn sammen. Dette har ikke gått helt smooth. Han blir ekstremt sur om morran. Vekker jeg han er det er problem, vekker jeg han ikke er det et problem og jeg får høre det. Dette resulterer i mye følelser hos meg som jeg har følt på før med en eks, da mye av det handlet om det samme. Kjæresten min nå snakker ikke stygt til meg i form av banning osv, men kan være nedlatende og skrike. Og jeg også skriker tilbake. Dette resulterer i at jeg begynner å gråte og han er oppgitt. I dag skulle jeg vaske hele kjøkkenet mens han sov, som en hyggelig ting. Og det jeg blir møtt med når han står opp er å spørre om jeg ikke har brukt klor i vannet.. Men bare vanlig universal såpe. Han ble også sint fordi jeg ikke vekte han, mens alt jeg prøvde å gjøre var å gjøre noe hyggelig.. Igjen dette sårer meg og jeg ble sittende å gråte. Er det jeg som er urimelig for å ikke vekke han?? Anonymkode: 20b87...aef Dette er grunnen til at man IKKE flytter sammen før man har blitt skikkelig kjent og vært mye sammen.. Flytt ut igjen med en gang! Anonymkode: 49ccf...7ab 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #16 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flytteprosessen er slitsom😢 Anonymkode: 20b87...aef Det er enda mer slitsomt å måtte gå på eggeskall i eget hjem. Å skru sammen møbler er lett. Vaskemaskin og komfyr setter man omtrent bare på plass. Det virker som at i hans hode er alt han gjør perfekt, mens alt du gjør er feil uansett. Han er morgengretten, men om du ikke vekker han er det også feil. Han må bestemme seg. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): kan være nedlatende og skrike Dette er jo åpenbare røde flagg. Anonymkode: ea821...e6d 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 12. oktober 2024 #17 Del Skrevet 12. oktober 2024 (endret) Altså.. dette lukter jo psykisk voldelig forhold på lang avstand.. Er du mye yngre enn kjæresten også? Tror du det er normalt å flytte inn så tidlig med kjæresten? Tror du det er normalt å kommunisere til andre slik han gjør? Han snakker jo ikke til andre slik han gjør til deg, så han er jo fullt klar over hva han gjør selv og hvordan det får deg til å føle. Rådet du får av meg; dra din vei og se deg aldri tilbake. Ta også kontakt med en teraput, for er ganske vanlig å ende opp med å gå fra det ene psykisk voldelige forholdet til et annet fordi det er det man er vant til. Han der er ikke verdt å ødelegge din psykiske og fysiske helse for. Endret 12. oktober 2024 av Enni 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #18 Del Skrevet 12. oktober 2024 Enni skrev (3 minutter siden): Altså.. dette lukter jo psykisk voldelig forhold på lang avstand.. Er du mye yngre enn kjæresten også? Tror du det er normalt å flytte inn så tidlig med kjæresten? Tror du det er normalt å kommunisere til andre slik han gjør? Han snakker jo ikke til andre slik han gjør til deg, så han er jo fullt klar over hva han gjør selv og hvordan det får deg til å føle. Rådet du får av meg; dra din vei og se deg aldri tilbake. Ta også kontakt med en teraput, for er ganske vanlig å ende opp med å gå fra det ene psykisk voldelige forholdet til et annet fordi det er det man er vant til. Han der er ikke verdt å ødelegge din psykiske og fysiske helse for. Han er over 10 år eldre enn meg ja. Jeg har nettopp fylt 30 og han er i 40 årene, men han har ellers pleid å behandle meg ganske bra. Etter at irritasjonen hans har fått lagt seg litt så prøver han å kommunisere bra og rolig med meg, men det er bare ille når det står i. Jeg kan til tider føle meg mer barnslig enn han også men og lurer på om jeg overreagerer på visse ting. Ts Anonymkode: 20b87...aef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #19 Del Skrevet 12. oktober 2024 Hvis det er slik at du har lyst til å tilbringe år med stille gråting og føle deg som et offer så er det jo bare å bli værende hos denne mannen for jeg kan love deg at hvis han allerede nå oppfører seg som han gjør så vil det ikke bli bedre uansett hvor mange samtaler dere har sammen. Har du lyst på en normal tilværelse der du har det godt med deg selv og kanskje til slutt ender opp i et sunt forhold så pakker du tingene dine like raskt som du gjorde når du valgte å flytte inn med denne mannen etter 5 måneder. Så kan det være lurt å reflektere over hvorfor du valgte å gå så raskt frem i dette forholdet og om du muligens har oversett ganske så mange røde flagg før du endte opp som samboer med denne sjarmøren. Anonymkode: 3c724...387 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #20 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hei. Har vært i et forhold med en kjæreste nnå i rundt 5 mnd og vi har nylig flyttet inn sammen. Dette har ikke gått helt smooth. Han blir ekstremt sur om morran. Vekker jeg han er det er problem, vekker jeg han ikke er det et problem og jeg får høre det. Dette resulterer i mye følelser hos meg som jeg har følt på før med en eks, da mye av det handlet om det samme. Kjæresten min nå snakker ikke stygt til meg i form av banning osv, men kan være nedlatende og skrike. Og jeg også skriker tilbake. Dette resulterer i at jeg begynner å gråte og han er oppgitt. I dag skulle jeg vaske hele kjøkkenet mens han sov, som en hyggelig ting. Og det jeg blir møtt med når han står opp er å spørre om jeg ikke har brukt klor i vannet.. Men bare vanlig universal såpe. Han ble også sint fordi jeg ikke vekte han, mens alt jeg prøvde å gjøre var å gjøre noe hyggelig.. Igjen dette sårer meg og jeg ble sittende å gråte. Er det jeg som er urimelig for å ikke vekke han?? Anonymkode: 20b87...aef Neimen snille deg, du kan ikke ha det sånn. I et forhold skal det være harmoni og gjensidig respekt. Jeg tror det trengs litt mer modning til, dere er kanskje litt for unge. Det finnes snille, kloke menn med selvinnsikt. De som vet de er morgengretne, står opp selv og holder kjeft til kaffen begynner å virke og så takker de deg og gir deg en klem når de ser du har vasket kjøkkenet mens de sov. Anonymkode: 12a69...c42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå