AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Skrevet 12. oktober 2024 Hva gjør du for å skape ett godt arbeidsmiljø? Anonymkode: d4d50...1da 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #2 Skrevet 12. oktober 2024 Ikke så mye. Men er vel helt ok blid og grei, vil ingen vondt og prøver å kontrollere selvhevdelsesinstinktet litt. Unnlater å påpeke skrivefeil som ett/et. Anonymkode: b59fb...210 1 4
SPOCA Skrevet 12. oktober 2024 #3 Skrevet 12. oktober 2024 (endret) Jeg er blid og hyggelig, bidrar gjerne, liker å dele f.eks undervisningsopplegg og relevante bøker (er lærer). Stiller gjerne opp til f.eks veiledning og kursing av andre ansatte som ønsker det selv (og som selv sier de trenger litt hjelp), f.eks nyutdannede som ikke helt vet hvordan de skal svare en foresatt, andre som ønsker opplæring i spesialpedagogisk verktøy osv. Jeg liker å støtte og gi ros. Endret 12. oktober 2024 av SPOCA 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #4 Skrevet 12. oktober 2024 Der står jeg uten mulighet til å gjøre noe. Det er 4-5 stk på jobb som manipulerer og drar ned arb.miljøet til et tragisk og helsefarlig nivå. Så jeg prøver å holde meg unna dem og snakker kun med de som er greie mot meg. Karma råder. Anonymkode: 97da2...a32 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #5 Skrevet 12. oktober 2024 Er bonde og jobber for de meste helt alene, så da må jeg bare være hyggelig mot meg selv og ta godt vare på meg selv. Har i grunnen nok med det, for jeg kan være ganske krevende å ha med å gjøre... 🙂 Anonymkode: eea3a...081 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #6 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg hører på mine ansatte og anerkjenner ønskene deres om hvilke prosjekter de ønsker å jobber i. Jeg opplever at når de får velge mye selv så er det lettere å få forståelse fra de de gangene jeg må gjøre en bestemmelse om hvor jeg må prioritere ressursene mine. Jeg stoler på mine ansatte og gir de utfordringer sånn at de får utvikle seg. Ellers er jeg omgjengelig og blid for de som jeg har rundt meg i kontorlandskapet, jeg er med på å arrangere kjekke ting på kontoret som for eksempel adventskalender eller stygg julegenserdag. Anonymkode: c935f...d9b
Fighter83 Skrevet 12. oktober 2024 #7 Skrevet 12. oktober 2024 Forholder meg mest mulig faglig i jobb ang å reflektere rundt caser, andre dilemmaer mm men jeg engasjerer meg som regel litt mer. Om noen har ønsker om visse oppgaver i jobben så prøver jeg å tilrettelegge for dette da faglig utvikling eller behov for tilrettelegging er veldig relevant for hvordan man har det i jobben sin. + at jeg prøver å fremheve en del sine sterke sider og hva de er gode på ved å rose dem for dette konkret eller belyse at jeg ser det de fokuserer spesielt på noen områder på en måte jeg ikke har tenkt over og at jeg da stiller spørsmål rundt dette for å se litt hvordan de tenker for å forstå og lære. Bare positivt som oftest, håper jeg det fremstår som ihvertfall. Ellers så spør jeg oftest hva kollegaer gjør i helgene sine, hva de trener, hva de liker å gjøre med barn/ barnebarna mm. + prøver å huske hva de har av interesser, liker mm sånn at man har noe annet hyggelig å snakke om. Ikke alltid lett å huske når man er over 40 forskjellige på en arbeidsplass 😅 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #8 Skrevet 12. oktober 2024 Ts stiller et veldig godt spørsmål fordi mange mener at det er ledelsens ansvar å skape et godt arbeidsmiljø, mens det også er den enkeltes ansvar å bidra. Jeg bidrar ved å ta på meg tillitsverv, initierer og utfører oppgaver som ingen tar ansvaret for, motiverer og skolerer vernetjenesten, stiller velvillig opp som sparringspartner for ledelse og ansatte. Det aller viktigste er kanskje at jeg snakker positivt om det som er bra på arbeidsplassen. Anonymkode: f5132...554
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #9 Skrevet 12. oktober 2024 Behandler alle likt og unngår å bidra til klikk dannelse, hierarkier, baksnakking osv. verste som finnes er sånne miljøer der man er hyggelig og spiller noen gode mens man trekker ned de man ikke liker. Viktig å la alle få komme til, og ikke opptre narsissistisk å alltid skulle være midtpunkt og stjerna i teamet. Anonymkode: 69665...6ed 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå