AnonymBruker Skrevet i går, 09:24 #61 Del Skrevet i går, 09:24 AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 21.23): Jeg elsker dem, jeg. Synes de er flotte, gir dybde og liv til artikkelen. Har et visuelt yrke, da, så jeg elsker jo alt som ser fint ut. Anonymkode: 52505...55c Ja, vel fint å lage visuelle ting, men når man skal lage ting som folk skal bruke, så kan du ikke gjøre dem bilsyke. Som folk gjerne blir av å kjøre bil og lese samtidig. Anonymkode: dd873...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:31 #62 Del Skrevet i går, 09:31 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er grafisk designer, ikke i vg da men! Jeg jobber med interaksjon og digitalt design. Det som er problematisk er at de bruker 3d og zoom inn bak teksten. Det er som å prøve å kjøre bil samtidig som man leser en tekst. Ikke rart folk blir kvalme! Merket det med en gang jeg prøvde artikkelen. Når man skal lese en artikkel, så skal man ikke måtte forholde seg til en film i bakgrunnen. Det er faktisk skikkelig idiotisk laget. Det er soleklart at det ikke er en interaksjonsdesigner som har laget denne saken, men antageligvis en grafisk designer som og en 3d designer, som da har brukt timevis på å lage de 3d rommene, og de zoom inn klippene, bare for å gjøre en haug med folk bilsyke.. Sånn er det når VG lager noe og glemmer å ta hensyn til de som faktisk skal lese. Anonymkode: dd873...e09 Hjernen vår er ikke skapt til å klare å prosesserer de to tingene samtidig. Vi klarer bare en ting om gangen. Derfor blir det bare støy og irriterende. Anonymkode: 5ab0b...c43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:59 #63 Del Skrevet i går, 09:59 Våre vaner på nett, og spesielt telefon, endrer seg hele tiden. Vi overkonsumerer innhold, og får kort oppmerksomhetsspenn. Denne måten å drive historiefortelling på er drevet frem av at alt de legger ut gjerne konkurrerer mot Netflix og musikk i sanntid. De må finne på nye grep for å fange oppmerksomheten til folk, spesielt unge. Det er et kjent problem for mediehusene at unge ikke leser aviser, hverken på papir eller nett. De får det gjenfortalt via sosiale medier. Et kjent grep innen menneske-maskin-interaksjon er å benytte historiefortelling. Du kunne gjort dette med en ikea-manual også, og fanget oppmerksomheten til enkelte mye bedre. Så oppstår det et problem da, når du fokuserer veldig på én gruppe brukere, og resultatet går på bekostning av "alle andre". Jeg tipper de fleste som ikke gidder denne måten å lese reportasjer på er 40+. De som allerede er faste og lojale kunder blir som vanlig nedprioritert. Husk at selv om de har data som tilsier at kanskje 60% går ut av artikkelen innen 5 sekunder, så betyr ikke det at folk har vett til å ta gode avgjørelser basert på de dataene. Ofte er det en eller flere interessenter som er villig til å gå langt for å få viljen sin, fordi deres jobb er å få unge til å lese nyheter, og da bryr de seg ikke om alle andre. Ofte får den som roper høyest viljen sin. Tro meg, jeg har designet mye drit fordi en eller annen gjøk uten fornuft har ballegrep på resten av interessentgruppen. Anonymkode: 9f901...0ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 17 timer siden #64 Del Skrevet 17 timer siden Reign skrev (8 timer siden): Nei, du får vel informasjonen din fra sikre kilder på Facebook og X. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 16 timer siden #65 Del Skrevet 16 timer siden Perle skrev (31 minutter siden): Hva betyr den emojien på konspispråk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 13 timer siden #66 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Reign skrev (2 timer siden): Hva betyr den emojien på konspispråk? Dette må du nesten spørre de om. Endret 13 timer siden av Perle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå