parmanoia Skrevet 12. oktober 2024 #41 Del Skrevet 12. oktober 2024 Jeg leser ingen slike saker som er skrevet på denne fancy måten. Lite lesevennlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #42 Del Skrevet 12. oktober 2024 Nei, jeg blir så skuffet når tittelen virker interessant, så kommer jeg rett inn på dette møkkverket, det fungerer ikke overhodet. Noen som kan si hva saken gjaldt? Kanskje andre har skrevet om det og Anonymkode: 39888...137 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 12. oktober 2024 #43 Del Skrevet 12. oktober 2024 Sier bare "Reader view" extension i nettleseren. Gjør sånne forferdelige greier (orker ikke kalle det artikler en gang) som i HI relativt lesbare. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 12. oktober 2024 #44 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, jeg blir så skuffet når tittelen virker interessant, så kommer jeg rett inn på dette møkkverket, det fungerer ikke overhodet. Noen som kan si hva saken gjaldt? Kanskje andre har skrevet om det og Anonymkode: 39888...137 Handler om legen på Frosta som er siktet for 88 tilfeller av voldtekt av sine pasienter. Hun denne artikkelen handler om, er et av ofrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #45 Del Skrevet 12. oktober 2024 Jeg elsker dem, jeg. Synes de er flotte, gir dybde og liv til artikkelen. Har et visuelt yrke, da, så jeg elsker jo alt som ser fint ut. Anonymkode: 52505...55c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #46 Del Skrevet 12. oktober 2024 Grusomme, leser de aldri. Anonymkode: 0b0e4...0fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #47 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det der var den verste varianten jeg har sett til nå. Vanligvis klarer jeg å lese dem, jeg bare irriterer meg. I dette tilfellet klarer jeg ikke å se det, bevegelsene gjør meg svimmel, kvalm og trigger epilepsien min. Anonymkode: 53ba2...d08 Jeg har ikke epilepsi, men tror jeg fikk det av å lese artikkelen. Anonymkode: 1f4ca...63c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #48 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg husker det var en tråd om dette formatet for en god stund siden, men jeg fant det ikke igjen. Forferdelig format, blir overrasket over å se at noen faktisk liker dem. Jeg haaater når jeg må scrolle og scrolle og scrolle for å komme til teksten, og noen ganger er det knapt noen tekst i det hele tatt. Er det sånn folk vil ha det, kun bilder og overskrift? Kanskje man ikke trenger lage saker lenger, det holder med overskriften? Som en nevnte tidligere i tråden er ofte det formatet brukt i saker som kunne vært interessante å lese. Kanskje tanken er at folk flest ikke orker å lese saker lenger? Anonymkode: 59d26...f6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #49 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg digger det hvis det er bra gjennomført! Anonymkode: a8760...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 19. november 2024 #50 Del Skrevet 19. november 2024 Det funker fint på PC hos meg, men det er forferdelig slitsomt å lese så jeg orker ikke heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #51 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg elsker oppsettet! MEN, det som de har begynt med nå, at man leser mye på en sak og så midt på så skal man betale for å få lese ferdig saken. Fy fader altså! Anonymkode: 67f10...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #52 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg elsker oppsettet! MEN, det som de har begynt med nå, at man leser mye på en sak og så midt på så skal man betale for å få lese ferdig saken. Fy fader altså! Anonymkode: 67f10...297 Jepp, typisk eksempel her https://www.aftenposten.no/historie/i/KMaME6/historien-om-kongehusets-siste-hvilested Dette er en sak jeg kanskje ville lest selv i dette formatet, men så scroller man forgjeves og må betale halveis. Jeg kommer aldri til å betale for en sak med slik layout, uansett hvor interessant innholdet måtte være. Jeg synes avisene burde vært pålagt å merke alle betalingssaker så man ikke klikker forgjeves. Samme med saker som er video, som en nevnte tidligere. Ikke alltid det passer å ufrivillig laste en video man trodde var tekst. Anonymkode: 59d26...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 20. november 2024 #53 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 10.36): Jeg skjønner at det hadde vært bra hvis det funka, men hos meg blir det for mye krøll. Bilder som ikke lastes inn, blir plutselig sendt til toppen igjen selv om jeg prøver å scrolle ett hakk ned, må bla opp og ned flere ganger for å se all tekst osv. For øvrig en trist sak da jeg til slutt fikk med meg alt innhold, stakkars offer. https://www.vg.no/spesial/2024/frosta/karen-maries-historie/ Anonymkode: 740bb...1a2 Det er helt tydelig at veldig mange er ødelagt av evig skrolling, slik at mediehusene finner på merkelige løsninger for at disse menneskene skal klare å komme seg gjennom historiene. Jeg som er oppvokst med å lese normal tekst, synes dette er håpløst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 20. november 2024 #54 Del Skrevet 20. november 2024 Perle skrev (På 12.10.2024 den 19.02): Leser uansett ikke MSM Nei, du får vel informasjonen din fra sikre kilder på Facebook og X. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #55 Del Skrevet 20. november 2024 Reign skrev (3 minutter siden): Det er helt tydelig at veldig mange er ødelagt av evig skrolling, slik at mediehusene finner på merkelige løsninger for at disse menneskene skal klare å komme seg gjennom historiene. Jeg som er oppvokst med å lese normal tekst, synes dette er håpløst... Ja, jeg lurer litt på om de her som sier de liker formatet, er sånne som sliter med å lese store blokker tekst? Og at det er derfor mediehusene liker å lage saker der man må scrolle, lese en linje, scrolle, lese en til, scrolle... osv. Til å bli gal av for oss som er vokst opp med å lese bøker og sammenhengende tekster. Anonymkode: 59d26...f6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 20. november 2024 #56 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg lurer litt på om de her som sier de liker formatet, er sånne som sliter med å lese store blokker tekst? Og at det er derfor mediehusene liker å lage saker der man må scrolle, lese en linje, scrolle, lese en til, scrolle... osv. Til å bli gal av for oss som er vokst opp med å lese bøker og sammenhengende tekster. Anonymkode: 59d26...f6e Jeg tenker at det nok ikke er noe å lure på; det er den eneste logiske forklaringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 20. november 2024 #57 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg husker det var en tråd om dette formatet for en god stund siden, men jeg fant det ikke igjen. Forferdelig format, blir overrasket over å se at noen faktisk liker dem. Jeg haaater når jeg må scrolle og scrolle og scrolle for å komme til teksten, og noen ganger er det knapt noen tekst i det hele tatt. Er det sånn folk vil ha det, kun bilder og overskrift? Kanskje man ikke trenger lage saker lenger, det holder med overskriften? Som en nevnte tidligere i tråden er ofte det formatet brukt i saker som kunne vært interessante å lese. Kanskje tanken er at folk flest ikke orker å lese saker lenger? Anonymkode: 59d26...f6e Jeg kaller slike tekster for scrollehelvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #58 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg elsker oppsettet! MEN, det som de har begynt med nå, at man leser mye på en sak og så midt på så skal man betale for å få lese ferdig saken. Fy fader altså! Anonymkode: 67f10...297 Vi har clickbait, ragebait, tidsbait. Men hva skal vi kalle dette? Paybait? Anonymkode: 5ab0b...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 20. november 2024 #59 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har clickbait, ragebait, tidsbait. Men hva skal vi kalle dette? Paybait? Anonymkode: 5ab0b...c43 Midt på? Du mener etter to setninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #60 Del Skrevet 20. november 2024 Jeg er grafisk designer, ikke i vg da men! Jeg jobber med interaksjon og digitalt design. Det som er problematisk er at de bruker 3d og zoom inn bak teksten. Det er som å prøve å kjøre bil samtidig som man leser en tekst. Ikke rart folk blir kvalme! Merket det med en gang jeg prøvde artikkelen. Når man skal lese en artikkel, så skal man ikke måtte forholde seg til en film i bakgrunnen. Det er faktisk skikkelig idiotisk laget. Det er soleklart at det ikke er en interaksjonsdesigner som har laget denne saken, men antageligvis en grafisk designer som og en 3d designer, som da har brukt timevis på å lage de 3d rommene, og de zoom inn klippene, bare for å gjøre en haug med folk bilsyke.. Sånn er det når VG lager noe og glemmer å ta hensyn til de som faktisk skal lese. Anonymkode: dd873...e09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå