Gå til innhold

Dire Straits - Brothers In Arms... for en jævla vederstyggelighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Stort salg har intet å si. Margit Sandemo er norges mestselgende forfatter. Derfor er hun også best, right?

Anonymkode: 28009...beb

Jeg har ikke skrevet noe om salgstall. Mange som er såkalte gode musikkkjennere liker Dire Straits. Mark Knopfler går også for å være en av de aller beste gitaristene.

Albumet vann to Grammyprisar i 1986, og vann beste britiske album på Brit Awards i 1987.[5][6]Magasinet Q plasserte det på 51. plass på lista si over dei 100 beste britiske albuma gjennom tidene.[

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 timer siden):

Ok. Takk for unyttig informasjon 😄 

Selv synes jeg de fleste sangene til Dire Straits er fantastisk ♥️ Mark Knofler også forsåvidt 😄 Jeg er 45 og hører gjerne på begge to 😊

Mark Knofler og David Gilmour og Gary Moore er historiens beste gitarister. 

Anonymkode: 6f388...f21

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Dire Straits har én god låt.

Min favorittlåt av Dire Straits er Telegraph Road, og ingen av de tre-fire som stadig spilles i filler på radio. 

Anonymkode: 1c69f...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min elsket den sangen. Han tok livet sitt i mai. Vi spilte den sangen i begravelsen. 

Anonymkode: 262b6...639

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt et bra album, men personlig synes jeg oppfølgeren "On Every Street" er en god del bedre. Favorittsporene er "Planet of New Orelans" og "Fade to black". Morsomt nok kom halve plata ut som singler men de to sporene var ikke blant de 6 singlene, så min smak avviker tydeligvis en del fra normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mark Knofler mener selv at Øystein Sunde er mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Gary Moore Still got the blues den aller beste. Udødelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å bli så sint over en sang. Jeg syns Dire Straits er fantastiske, jeg vokste opp med den musikken siden mine foreldre var fans. Og, hold dere fast, for mange år siden bodde jeg på samme hotell som David "Pick" Withers på Gran Canaria! Dette var lenge før sosiale medier sin tid så jeg fikk ikke dokumentert det. Men fantastisk hyggelig fyr, og han syntes det var kult at jeg som var så liten var fan av musikken :) 

Brothers in Arms er dog litt trist syns jeg. Money for nothing minner meg om 80-tallet og MTV. Husker jeg likte musikkvideoen så godt. 

Anonymkode: 72321...61d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dire Straits - Brothers In Arms... for en jævla vederstyggelighet. Den verste, mest smakløse, teite og forferdelige midt-på-treet tapetmusikken fra 80-tallet. Den solgte i bøtter og spann til lettlurte og smakløse tåper som byttet bort hjernecellene sine mot å bli like begeistret for oppfinnelsen av CD-platen og filofaxen. Hvis noen noensinne spiller "The Walk Of Life" i nærheten av meg, er jeg sannsynligvis i ferd med å begå forbrytelser mot menneskeheten. Jeg ville heller hørt på legen min fortelle meg at jeg har kreft i anus enn denne drittmusikken.

Selvfølgelig, alle aldrende yuppie-beigeherrer som vil være uenige har rett til sin mening, men de fortjener også de bølgene av latterliggjøring og hån som uunngåelig vil følge.

Det er din smak, og når du ikke liker denne musikken ? Tipper jeg vil si det samme om din smak. Og det å diskutere musikksmak er like meningsløst som å spa sand i Sahara. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Brothers in Arms er dog litt trist syns jeg.

Men en veldig fin melodi, og si meg der er 100000000 millioner melodier der ute som er triste :) Livet kan være trist for mange og det gjenspeiles i musikken. Den er glad, den er trist og noen ganger ekstremt melankolsk akkurat som livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 timer siden):

Dette er bare en myte, ingen har hørt han si det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bvp skrev (1 minutt siden):

Dette er bare en myte, ingen har hørt han si det!

Helt klart en myte, men begge to er meget gode gitarister. Men vidt forskjellig stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du hørt på andre musikkstiler noen gang? Finnes sikkert noen dusin som er bedre selv om vi holder oss innen norges grenser, de er bare ikke så kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (13 timer siden):

Har du hørt på andre musikkstiler noen gang? Finnes sikkert noen dusin som er bedre selv om vi holder oss innen norges grenser, de er bare ikke så kjent.

Jepp, Jon Eberson er jo ett eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hørt på teksten til Brothers in arms? Og sett videoen som kom for et par år siden i forbindelse med krigen i Ukraina? Hvis ikke det rører noe i hjertet ditt, så er du hard som stein.

Anonymkode: 0f11f...c64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er de verste rockealbumene de som audiofile spiller for å smigre anleggene sine.
Steely Dan, Dire Straits, Norah Jones, Tracey Chapman, Norah Jones, Santana, Diana Krall...
Jada – noen av disse er ikke rockeband, men de stupide audiofile som spiller den heismusikken elsker den bare fordi det er den eneste musikken som får anlegget deres til å høres bra ut.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dire Straits suger massive baller, men so what? Er det noe å hisse seg opp over? Hvis man først skal hisse seg opp over dårlig musikk vil jeg uansett påstå at det finnes langt mer lavthengende frukter enn Dire Straits.

Anonymkode: 2c522...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...