AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #21 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg og mine kollegaer er helt forskjellige mennesker, og har ingen interesse for å small talke eller å vite noe om deres liv. Problemet er at vi jobber så tett på hverandre på en bitteliten cafe, og her er det verken mye å gjøre eller mye kunder. Så da sitter vi på hver vår krakk og nesten stirrer på hverandre. Jeg sitter på tlf, eller prøver å gjøre et eller annet for å slippe å snakke. Men syns dere dette er ok? Anonymkode: c59d3...b97 Smalltalk kan være så mangt. Du er en skikkelig særing og burde antageligvis jobbet i et stort miljø der du kunne vært den rare kjipingen som du åpenbart vil være. Anonymkode: bd81f...629 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #22 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): kunsten å prate om ingenting, smalltalk, er undervurdert! Du trenger ikke snakke om personlige ting om du er oppdatert på for eksempel verdensildet, lokale nyheter, har et tema du kan diskutere som engasjerer osv. De som overhode ikke mestrer smalltalk bør ikke jobbe eller være sammen med andre mennesker 😝 Anonymkode: fda31...44f Jada, sikkert bra å dra i gang en diskusjon for eller i mot Israel, eller Trump for den del... Anonymkode: c8c82...fd1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #23 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er kanskje der man starter, når man ikke har pratet særlig før, men erfaringsmessig utvikler samtale-emnene seg etter hvert som man blir bedre kjent, prøv det! Anonymkode: 541f7...6a8 Har ingen interesse av å prate hele dagen, nei. Anonymkode: e7a4f...63c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #24 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har ingen interesse av å prate hele dagen, nei. Anonymkode: e7a4f...63c Det er neppe noen som skravler i ett sett hele dagen, men måten enkelte av dere svarer, virker det som dere er stumme som østers hele dagen? Det kan virke litt fiendtlig å sitte stum og utilnærmelig med en lukket mine en hel arbeidsdag og kun kommunisere muntlig dersom det er noe direkte arbeidsrelatert. Anonymkode: dff9f...a83 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #25 Skrevet 12. oktober 2024 Altså det er greit å ikke ville snakke om alt mulig, men å sitte på mobil i arbeidstiden er en uting. Nå har jeg ikke jobbet på kafé, men da hadde jeg heller vasket bord, over og under eller funnet et eller annet å holde meg opptatt med Anonymkode: 02ff1...75b 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #26 Skrevet 12. oktober 2024 Når det er sagt, så har jeg nå en yngre kollega som går meg på nervene, så der virkelig fordyper jeg meg i jobben og unngår så langt det går å snakke med henne Anonymkode: 02ff1...75b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #27 Skrevet 12. oktober 2024 Du dauer ikke av å spørre kollegaen om hvordan den siste ferien var eller hvordan det går med ungen hennes som var syk forrige uke. Litt høflig interesse er bra sosialt lim Anonymkode: c3127...e86 3
Sydvesta Orkana Skrevet 12. oktober 2024 #28 Skrevet 12. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ingen interesse av å prate hele dagen, nei. Anonymkode: e7a4f...63c Hele dagen- dere jobber vel innimellom hvis ikke er det jo lite vits for arbeidsgiver å ha 2 på jobb samtidig? Har du samme innstilling ovenfor kundene? Virker ikke som serviceyrer er noe for deg 🤔 Kan noe av årsaken til lavt besøk være den stemninga som skapes, for du liker vel ikke noe bedre å prate eller komme med hyggelige kommentarer til random kafégjester heller? Endret 12. oktober 2024 av Sydvesta Orkana Skrivefeil 3
kommodevaran Skrevet 12. oktober 2024 #29 Skrevet 12. oktober 2024 Virker det som om kollegaene dine plages av at du gjør andre ting, da? En ganske stor del av befolkningen er introvert, og jeg syns det er interessant at man alltid gir introverte beskjed om å forandre seg og anstrenge seg mer for at arbeidsmiljøet skal bli bedre for de ekstroverte, men ikke omvendt. Kan ikke de som er ekstroverte også anstrenge seg litt for å være mer stille og kreve mindre kontakt og ikke trenge at det skjer ting absolutt hele tiden slik at arbeidsmiljøet blir bedre for de som er introverte? Når det er sagt, så blir livet og alt av sosial omgang straks både enklere og hyggeligere om man lærer seg å ha litt interesse for andre mennesker og deres liv, og lærer seg å småprate. Jeg er selv introvert og pleide ikke å forstå vitsen med småprat, men ble nødt til å prate mye med folk gjennom den forrige jobben jeg hadde, og nå syns jeg det er kjempehyggelig og kan snakke med hvem som helst. Høres ikke ut som dette er helt riktige jobben for deg, da. Jeg ville ikke holdt ut særlig lenge i en jobb hvor det knapt er bruk for meg og jeg bare skal sitte og glo halve dagen, særlig med flere kollegaer som kjeder seg gjennom dagen også. Det er ikke mulig å dra fram kortspill/brettspill eller noe i dauperiodene, da, så gjør man noe sammen uten at alt fokuset blir på prat? 3 1 1
Daria Skrevet 12. oktober 2024 #30 Skrevet 12. oktober 2024 Har du prøvd å ta initiativ til å heller snakke om noe du synes er interessant, da? Jeg er i utgangspunktet ganske innadvendt og ikke nødvendigvis så interessert å høres om andres liv eller fortelle om mitt eget. Men jeg har også et visst begrep om sosiale koder og hvordan verden fungerer, og har gått inn for å bli bedre på small talk over lunsjbord og andre sammenhenger, både på jobb og ellers, fordi det gjør ting så mye enklere og hyggeligere for alle - meg selv inkludert. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #31 Skrevet 12. oktober 2024 Hvis du jobber når du er på jobb, slipper du jo problemet. Jeg jobba ettermiddager på en cafe mens jeg gikk på videregående. Det var lite å gjøre der og, men det var alltid noe å vaske eller rydde, så jeg gjorde jo noe hele tiden. Anonymkode: 27c68...b53 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå