AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg og mine kollegaer er helt forskjellige mennesker, og har ingen interesse for å small talke eller å vite noe om deres liv. Problemet er at vi jobber så tett på hverandre på en bitteliten cafe, og her er det verken mye å gjøre eller mye kunder. Så da sitter vi på hver vår krakk og nesten stirrer på hverandre. Jeg sitter på tlf, eller prøver å gjøre et eller annet for å slippe å snakke. Men syns dere dette er ok? Anonymkode: c59d3...b97 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #2 Skrevet 12. oktober 2024 Nei, du er en usosial kjiping som lager ubehagelig arbeidsmiljø. Noe mer du lurte på? Anonymkode: 1942b...26a 20 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #3 Skrevet 12. oktober 2024 Nei, alle har et ansvar for å bidra til et godt arbeidsmiljø. Anonymkode: 541f7...6a8 10
Baktus2024 Skrevet 12. oktober 2024 #4 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og mine kollegaer er helt forskjellige mennesker, og har ingen interesse for å small talke eller å vite noe om deres liv. Problemet er at vi jobber så tett på hverandre på en bitteliten cafe, og her er det verken mye å gjøre eller mye kunder. Så da sitter vi på hver vår krakk og nesten stirrer på hverandre. Jeg sitter på tlf, eller prøver å gjøre et eller annet for å slippe å snakke. Men syns dere dette er ok? Anonymkode: c59d3...b97 så lenge du gjør jobben din så er det ingen som skal forvente at du byr på ditt privatliv eller småltålk...det er vanlig da..
Johan uten land Skrevet 12. oktober 2024 #5 Skrevet 12. oktober 2024 Jobben er en svært viktig sosial arena. For noen er det faktisk den viktigste. Derfor bør man anstrenge seg til en viss grad. Det er en dårlig innstilling å si at du ikke ønsker å vite noe om deres liv. Folk kan være svært forskjellige med likevel i alle fall i det minste respektere dette. Det finnes vel noen tema som dere har en viss felles interesse for. Arbeidsgivere er helle ikke spesielt glade i folk som ikke bidrar til det sosiale miljøet. 9
Baktus2024 Skrevet 12. oktober 2024 #6 Skrevet 12. oktober 2024 Johan uten land skrev (6 minutter siden): Jobben er en svært viktig sosial arena. For noen er det faktisk den viktigste. Derfor bør man anstrenge seg til en viss grad. Det er en dårlig innstilling å si at du ikke ønsker å vite noe om deres liv. Folk kan være svært forskjellige med likevel i alle fall i det minste respektere dette. Det finnes vel noen tema som dere har en viss felles interesse for. Arbeidsgivere er helle ikke spesielt glade i folk som ikke bidrar til det sosiale miljøet. ja, arbeidsgivere har vel litt vikarierende motiv der , tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #7 Skrevet 12. oktober 2024 kunsten å prate om ingenting, smalltalk, er undervurdert! Du trenger ikke snakke om personlige ting om du er oppdatert på for eksempel verdensildet, lokale nyheter, har et tema du kan diskutere som engasjerer osv. De som overhode ikke mestrer smalltalk bør ikke jobbe eller være sammen med andre mennesker 😝 Anonymkode: fda31...44f 6
Gjest Lykkedykker Skrevet 12. oktober 2024 #8 Skrevet 12. oktober 2024 Og nettopp derfor fungerer jeg som autist i svært få jobber. Takler ikke smalltalk.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #9 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): kunsten å prate om ingenting, smalltalk, er undervurdert! Du trenger ikke snakke om personlige ting om du er oppdatert på for eksempel verdensildet, lokale nyheter, har et tema du kan diskutere som engasjerer osv. De som overhode ikke mestrer smalltalk bør ikke jobbe eller være sammen med andre mennesker 😝 Anonymkode: fda31...44f Huffda Anonymkode: 41680...88a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #10 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): kunsten å prate om ingenting, smalltalk, er undervurdert! Du trenger ikke snakke om personlige ting om du er oppdatert på for eksempel verdensildet, lokale nyheter, har et tema du kan diskutere som engasjerer osv. De som overhode ikke mestrer smalltalk bør ikke jobbe eller være sammen med andre mennesker 😝 Anonymkode: fda31...44f Smalltalk i lengden blir fryktelig kjedelig da Anonymkode: 41680...88a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #11 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg synes ikke det er innafor å sitte og glo på mobilen, men de gir deg vel opp til slutt kanskje. Kan ikke du i det minste vaske over småting og holde deg opptatt sånn? Må jo være et mareritt å ha en lang vakt med deg, særlig hvis man bare er to.. Anonymkode: 973ab...466 3 1
Phoenix Heart Skrevet 12. oktober 2024 #12 Skrevet 12. oktober 2024 Det er slike som deg som skaper dårlig arbeidsmiljø. 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #13 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Smalltalk i lengden blir fryktelig kjedelig da Anonymkode: 41680...88a men det er en vakt, det er ikke et liv.. Anonymkode: fda31...44f 1
Vasubandhu Skrevet 12. oktober 2024 #14 Skrevet 12. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg og mine kollegaer er helt forskjellige mennesker, og har ingen interesse for å small talke eller å vite noe om deres liv. Problemet er at vi jobber så tett på hverandre på en bitteliten cafe, og her er det verken mye å gjøre eller mye kunder. Så da sitter vi på hver vår krakk og nesten stirrer på hverandre. Jeg sitter på tlf, eller prøver å gjøre et eller annet for å slippe å snakke. Men syns dere dette er ok? Anonymkode: c59d3...b97 Karrieren videre i livet avhenger av din evne til å smalltalke. Greier du ikke dette sakker du ofte akterut fordi du ikke skjønner hva som foregår i en organisasjon. Vil anbefale deg å øve på smalltalk Endret 12. oktober 2024 av Vasubandhu Skrivefeil 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #15 Skrevet 12. oktober 2024 Altså, start med hyggelig smalltalk så blir man jo kjent og kan ha ordentlige samtaler om litt mer enn været etterhvert Anonymkode: d4f59...08e 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #16 Skrevet 12. oktober 2024 På jobb skal man være høflig å snakke med og til alle og iKKE sitte på mobilen. Sosiale settinger utenfor jobb med jobbfolket derimot det kan du si nei til. Det er innafor Anonymkode: 63364...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #17 Skrevet 12. oktober 2024 Spesielt å sitte å glo på mobilen på jobb uansett grunn. Anonymkode: bf917...c93 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #18 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei, alle har et ansvar for å bidra til et godt arbeidsmiljø. Anonymkode: 541f7...6a8 Og den eneste måten å bidra til et godt arbeidsmiljø, er å snakke om upersonlige, kjedelige ting som ikke betyr noe? MÅ man jabbe hele jævla dagen? Anonymkode: e7a4f...63c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #19 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og den eneste måten å bidra til et godt arbeidsmiljø, er å snakke om upersonlige, kjedelige ting som ikke betyr noe? MÅ man jabbe hele jævla dagen? Anonymkode: e7a4f...63c Nei, man skal jobbe🙄 Anonymkode: bf917...c93 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #20 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og den eneste måten å bidra til et godt arbeidsmiljø, er å snakke om upersonlige, kjedelige ting som ikke betyr noe? MÅ man jabbe hele jævla dagen? Anonymkode: e7a4f...63c Det er kanskje der man starter, når man ikke har pratet særlig før, men erfaringsmessig utvikler samtale-emnene seg etter hvert som man blir bedre kjent, prøv det! Anonymkode: 541f7...6a8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå