no shame Skrevet 13. oktober 2024 #41 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Null problem, jeg unner mannen min å bli sjekket opp og vi forteller hverandre om det når vi opplever det 😊🫶🏻 Håper han nyter oppmerksomheten og boozten, han kommer hjem til meg og elsker meg uansett så jeg føler meg selvfølgelig ikke truet av litt oppmerksomhet som han gir og får av andre en kveld på byen 😂 Dere er bra naive som tror at man skal gå hele livet uten å oppleve dette 😂 Usikre, smålige kvinnfolk. Anonymkode: f05d6...d87 For et idiotinnlegg. Skjønner at du er anonym. Som ikkemonogam er det greit og ønskelig at min(e) har flørter og får oppmerksomhet. Men det er selvfølgelig ALDRI greit å gå bak ryggen på partner. Ser du ikke forskjellen? Dere snakker om det, bruker det til å knytte bånd innad i deres relasjon, slik jeg også gjør. Men ville det vært greit for deg å få vite om noe som hadde foregått bak ryggen din i flere år? For min del er det kroken på døra... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 13. oktober 2024 #42 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du synes det er mer stabilt med et ekteskap hvor man ikke kan snakke sammen Vondt i vilja, eller bare vondt for det? DE SNAKKER IKKE SAMMEN OM DET 🤦 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 13. oktober 2024 #43 Del Skrevet 13. oktober 2024 Lidhun skrev (21 timer siden): Du er klar over at situasjonen her er en helt annen situasjon enn det du beskriver i ditt forhold? Her er det snakk om å skjule for mannen. Det har ingenting med å være hverken usikker eller smålig, det har med respekt. Forventer ikke at mannen skulle gått gjennom livet uten å få oppmerksomhet, men jeg forventer at han ikke mater fantasier og i tillegg treffer henne og flørter og står i, og så holder det skjult. To helt forskjellige ting det.. Og bare så det er presisert, så er jeg i din verden såpass smålig at jeg forventer at min mann ikke hadde flørtet med andre jeg. (Og så kan det nok tenkes vi legger forskjellig i hva det er å flørte, for meg er flørting noe du gjør med ønske om at ting skal utvikle seg/få sommerfugler i magen osv.) Skal jeg være i et forhold med noen, forventer jeg at de er så trofaste at de ikke legger seg etter andre for spenning og selvtillitsboozt. Tenker det er helt innafor å forvente såpass. Jeg er ikkemonogam og har et annet syn på dette med flere partnere. Men jeg kan skrive under på at det å gå bak ryggen til, skjule og ikke vite om man krysser grenser er en dealbreaker for de aller fleste. Jeg ville ikke involvert meg med et menneske som tidligere hadde gått bak ryggen til partner. Enda det i noens øyne setter meg i "sjalu og smålig" boks jeg ikke kjenner meg igjen i.😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet 13. oktober 2024 #44 Del Skrevet 13. oktober 2024 no shame skrev (5 minutter siden): Jeg er ikkemonogam og har et annet syn på dette med flere partnere. Men jeg kan skrive under på at det å gå bak ryggen til, skjule og ikke vite om man krysser grenser er en dealbreaker for de aller fleste. Jeg ville ikke involvert meg med et menneske som tidligere hadde gått bak ryggen til partner. Enda det i noens øyne setter meg i "sjalu og smålig" boks jeg ikke kjenner meg igjen i.😅 Ja, er jo enorm forskjell på å ikke være monogam når begge er enige og innforstått med det👍 Jeg er monogam, men har ingenting i mot at andre har andre "ordninger" så lenge alle parter er enige og det er åpenhet rundt det. 🙂 Men å skjule, hemmeligholde og gå bak ryggen på partneren sin som TS beskrev, er aldri greit. Og jeg kjenner meg heller ikke igjen i "sjalu og smålig"- boksen jeg plutselig ble plassert i😂 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 13. oktober 2024 #45 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk glemmer at mennesker har sine feil og mangler, og å forvente at alle skal kunne passe perfekt inn i et mal og ha 100% selvkontroll hele livet er fullstendig feil. Selv om man ikke har selvkontroll som en helgen hele tiden, så har det null sammenheng med hvor mye man elsker partneren sin. Mennesker er mer kompliserte enn som så. Anonymkode: 82981...5b2 Jeg hat aldri påstått det du skriver. Du var den som påsto at man måtte være smart så man kom seg unna med utroskap. Dette er milevis fra å passe perfekt inn i en mal og ha 100 prosent kontroll hele tiden. Enten elsker man sin partner og familie til de grader at man setter grenser for seg selv så man ikke ødelegger familien fordi man setter egne behov først. Eller så elsker man ikke familien nokk og må bare være smart så man får dekket sine egoistiske behov og setter seg selv først. Du argumenter for det siste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #46 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folk glemmer at mennesker har sine feil og mangler, og å forvente at alle skal kunne passe perfekt inn i et mal og ha 100% selvkontroll hele livet er fullstendig feil. Selv om man ikke har selvkontroll som en helgen hele tiden, så har det null sammenheng med hvor mye man elsker partneren sin. Mennesker er mer kompliserte enn som så. Anonymkode: 82981...5b2 Ja, vi er kompliserte memnesker med mye rare impulser, men når man vet det kan man jobbe med seg selv. Og bli bedre. Anonymkode: 08915...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 13. oktober 2024 #47 Del Skrevet 13. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var ute. Hilste på han, han fortalte at han har begynt å date ei. Det var egentlig bare veldig koselig å høre. Han så veldig lykkelig ut. Anonymkode: 0e798...bb7 Du er sikkert litt skuffet, du virket veldig klar i hovedinnlegget ditt. Hadde han prøvd seg på deg i går er jeg sikker på at dere hadde hatt sex. Du har forresten allerede vært emosjonelt utro og jeg har ingen respekt for deg. Endret 13. oktober 2024 av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #48 Del Skrevet 13. oktober 2024 askjiir skrev (17 minutter siden): Du er sikkert litt skuffet, du sa jo hva du egentlig ønsket å gjøre. Hadde han prøvd seg på deg i går er jeg sikker på at dere hadde hatt sex, du virket veldig klar i hovedinnlegget ditt. Du har har forresten allerede vørt emosjonelt utro og jeg har ingen respekt for deg. Hva ønsket jeg egentlig å gjøre, mener du? i HI skriver jeg at det kriblet i magen av å prate med han, har aldri sagt at jeg planla å ligge med han. føler det er litt en fjær blir ti høns her 😅 men at jeg emosjonelt har vært utro kan jeg si meg dels enig i. I fantasien. For vi har aldri pratet om hverken sex eller lagt planer for en fremtid sammen. Ikke at jeg skal utbrodere om hva, men vi deler en del like traumer fra barndom som det har vært mest prat om. Og hvordan leve med disse. Videre forsvar for situasjonen kommer jeg ikke til å komme med. Men skuffet er jeg ikke. Føler jeg kan sette en strek over den følelsesmessige affæren. Så kan jo du tenke hva du vil hvis du vil fantasere videre 😂 Anonymkode: 0e798...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 13. oktober 2024 #49 Del Skrevet 13. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva ønsket jeg egentlig å gjøre, mener du? i HI skriver jeg at det kriblet i magen av å prate med han, har aldri sagt at jeg planla å ligge med han. føler det er litt en fjær blir ti høns her 😅 men at jeg emosjonelt har vært utro kan jeg si meg dels enig i. I fantasien. For vi har aldri pratet om hverken sex eller lagt planer for en fremtid sammen. Ikke at jeg skal utbrodere om hva, men vi deler en del like traumer fra barndom som det har vært mest prat om. Og hvordan leve med disse. Videre forsvar for situasjonen kommer jeg ikke til å komme med. Men skuffet er jeg ikke. Føler jeg kan sette en strek over den følelsesmessige affæren. Så kan jo du tenke hva du vil hvis du vil fantasere videre 😂 Anonymkode: 0e798...bb7 Du ønsket intimitet med han og det er han som skal ha ros for at han trakk seg unna. Du gikk ut på byen og snakket med han til tross for at folk rådet deg mot det, dette var veldig nære på. Endret 13. oktober 2024 av askjiir 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #50 Del Skrevet 14. oktober 2024 Hannabanna skrev (På 12.10.2024 den 14.10): Jeg har ei vennine som var i lignene situasjon og som dreit seg ut. Nå angrer hun som bare det, men mannen klarte ikke å tilgi og gikk videre. Nå sitter hun deprimert og det er hun som ikke klarer å gå videre, men bare tenker på hva hun hadde og har tapt og det er bare hennes feil. Hah!🤣 Endelig en utro person som fikk som fortjent. Digger å lese sånt 👍👍 Anonymkode: d4e9f...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 14. oktober 2024 #51 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva ønsket jeg egentlig å gjøre, mener du? i HI skriver jeg at det kriblet i magen av å prate med han, har aldri sagt at jeg planla å ligge med han. føler det er litt en fjær blir ti høns her 😅 men at jeg emosjonelt har vært utro kan jeg si meg dels enig i. I fantasien. For vi har aldri pratet om hverken sex eller lagt planer for en fremtid sammen. Ikke at jeg skal utbrodere om hva, men vi deler en del like traumer fra barndom som det har vært mest prat om. Og hvordan leve med disse. Videre forsvar for situasjonen kommer jeg ikke til å komme med. Men skuffet er jeg ikke. Føler jeg kan sette en strek over den følelsesmessige affæren. Så kan jo du tenke hva du vil hvis du vil fantasere videre 😂 Anonymkode: 0e798...bb7 Det å lage høns av dette er vel ikke nødvendig. Men vil gi deg noen tips. 1. Se til å kutte all kontakt. Sånn skikkelig. 2. Tenk på den andre mannens negative sider, hvis han kommer i dine tanker så begynner du å tenke på disse negative sidene som du har forberedt (negative personlige ting, ikke situasjonen). 3. Selvfølgelig aldri fantasier om han skje. Ha nulltoleranse mot det. Selvfølgelig håper jeg du har rett, og at du nå er "ferdig" med problemet. Men hjernen din er kanskje ikke helt enig. Kjenner til enn mann som har var betatt av min kone i mer enn 25 år. Når jeg ble kjent med det, så tenkte jeg at det var lurt å lære meg litt om slike ting. De rådene jeg skrev oven er fra slike selvhjelpsgrupper for personer som har en "upassende" eller dysfunksjonel betatthet av en annen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #52 Del Skrevet 16. oktober 2024 Er du helt sikker på at du er lykkelig gift? 🤔 Det høres jo ut som det er noe du mangler i ekteskapet ditt, som du finner i denne andre mannen. Til sammenlikning er jeg pr definisjonen også lykkelig gift. Mannen jeg kan sitte oppe med å skravle med til langt ute på natt, som gir meg sommerfugler og som jeg ikke klarer å slutte å tenke på - det er mannen jeg er gift med. Mannen min sa det på en fin måte en gang: dagen han møtte meg sluttet kvinner å være, vel kvinner. De er personer han omgåes med i det daglige er nå bare personer, uavhengig av kjønn. Det er helt likt med meg ift menn, enser dem ikke som noe annet enn kollega eller kompis, de kunne likesågodt vært kvinner for det er null tiltrekning. Dette har liksom blitt vår definisjon på lykkelig gift, for det er slik vi opplever det. Folk er forskjellige, men når man går hen og faktisk blir så betatt av andre, kan man virkelig kalle seg lykkelig gift? Anonymkode: 0b877...7bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå