AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #41 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS sier jo selv at han har vært en drittsekk, da. Blokkert og ghostet brutalt. Hvorfor tar du ikke han på ordet? Det er ikke uvanlig å ha unnvikende tilknytningsstil og få panikk når den andre vil ha forhold og en selv overhode ikke kjenner seg klar for det. Han skriver at han stakk på styggeste måten, at han "sikkert" har knust henne - det vet han ikke, siden han valgte å bare stikke, der andre ville snakket. Jeg tror man skal være forsiktig med å ikke lytte til hva folk sier og plasser alt innenfor egen erfaringsramme... Det å være hodestups forelsket og ville være sammen med den man er forelsket i, er heller ikke synonymt med psykisk vold. Jeg har også vært forelsket en gang eller to i mitt liv. Og mistet en forelder. Det gjør ikke folk til grusomme mennesker som bare driver med psykisk press. Den meldingen derimot, den er psykisk press. Det er selvsagt hun selv som har skrevet den, om venner liksom hadde funnet ut at de skulle konfrontere ham med dette, så hadde de jo ikke hatt behov for å være anonyme. Og jeg tror heller ikke de hadde gjort det, ser du en venn som går gjennom noe sånt etter en fyr har vært drittsekk mot henne, så har du ikke lyst til å sende han en melding og få han til å komme løpende med blomster - bare for å sannsynligvis bare gjør det samme om igjen. Du vil at den fyren som knuste henne skal holde seg til helvete borte fra venninna di resten av livet. Han er den SISTE du vil skal inn igjen i livet til venninna di. Så nei, det er hun som er avsender. Så skal man jo være forsiktig med å spekulere, men jeg tviler på hun har forsøkt å ta selvmord. Men at hun er knust og et tomt skall, kanskje at tanken er tenkt - det er nok sant. Men hun vil ta igjen, hun vil såre deg like mye som du har såret henne. Hun vil gi deg den panikken du sitter med nå, og den følelsen av at du elsket henne likevel. Hun prøver på en aller siste utvei for å få ristet i deg og få deg til å komme løpende tilbake. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, hvis du tilnærmer deg henne igjen, om så bare for å si unnskyld, så har du det fort gående igjen... og er du klar for det, da? Og holder du deg unna, så kan dette bli noe hun grubler på for evig. Men hun vil nok komme over det. Kanskje du kan skrive et brev, hvor du unnskylder for oppførsel, men ikke åpner noen dører. Bare beklager og så sier du at du går til psykolog for å fikse dette. Og så bør du gjøre det også, du er 38 år og virker ikke som du kan ha et forhold før du har gått noen runder med deg selv. Da kan du også få løst opp i hva som egentlig skjedde i denne situasjonen, og få det bedre med deg selv. Anonymkode: 5f768...eca Pot kettle black Jeg skal ikke kunne tolke om ts har ghostet, men du skal kunne tolke om eksen har skrevet meldingen selv? Jeg har allerede forklart hva jeg mente. Mennesker har ulik grense for hva de kaller ghosting. Det er slett ikke sikkert ts har ghostet henne slik vi andre opplever ghosting. Senest for noen dager siden var det en dame her inne som hadde blitt dumpet og deretter blitt blokkert da hun ‘bare ville forklare seg’. Jeg har selv opplevd å måtte blokkere noen som bare aldri klarte å godta mitt nei. Ja, det kan hende du har rett i at dama skrev meldingen selv. Ts skriver han har fått bekreftet at hun har innlagt på sykehus, derfor tenkte jeg at det kunne være reelt. Men han skriver ikke hvem som bekreftet det, og det er vel neppe slik at man kan bare ringe et sykehus og høre, og så forteller de det. For alt vi vet kan hele tråden være skrevet av dama som var blitt blokkert… Anonymkode: b01e3...398 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #42 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg synes dere konkluderer veldig kjapt med at det egentlig er hun selv som har sendt meldingen, evt. fått vennene sine til å gjøre det. Det kan jo absolutt være en mulighet for at hun ikke vet noe om at vennene har sendt denne meldingen til TS. Vennene ser hva TS sin bedritne oppførsel har ført til, og vil han skal få vite konsekvenser at sin dårlige oppførsel. Et selvmordsforsøk er ikke en trussel. Anonymkode: 166bf...b6d 4 4
Trolltunge Skrevet 12. oktober 2024 #43 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Med all respekt så forstår jeg at du tar meg i forsvar og det takker jeg for, men jeg er knust. Hun har aldri vært langt ute, needy eller klamrete som du kaller det, hun har bare vist meg enormt mye kjærlighet. så jeg klarer ikke synes synd på meg selv i dette faktisk, jeg har enormt vondt inni meg. og det er vel ikke trusler når hun faktisk HAR prøvd ta livet sitt? jeg visste hun slet med det å bli forlatt, pga hun har mistet begge foreldre da hun var liten på en grusom måte. så største frykten hennes er det. og jeg går hen og gjør det hun fryktet. fuck, så stygg jeg har vært. ts Anonymkode: 64486...c00 Ja det har du. Ingen unnskyldning for at voksne folk oppfører seg slik. Helt ok å avslutte forhold, men man skal gjøre det på ok måter. Lær deg å oppføre deg! Du er en voksen mann. 6 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #44 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det at hun truer med selvmord viser bare at han har gjort rett, og skal være glad han er lang vekke fra denne galningen. Anonymkode: b01e3...398 Hun true rikke med selvmord. Hun har ikke sendt meldingen. Anonymkode: 31f30...409 2 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #45 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes dere konkluderer veldig kjapt med at det egentlig er hun selv som har sendt meldingen, evt. fått vennene sine til å gjøre det. Det kan jo absolutt være en mulighet for at hun ikke vet noe om at vennene har sendt denne meldingen til TS. Vennene ser hva TS sin bedritne oppførsel har ført til, og vil han skal få vite konsekvenser at sin dårlige oppførsel. Et selvmordsforsøk er ikke en trussel. Anonymkode: 166bf...b6d Når noen føler at de må vise andre mennesker konsekvensene av deres oppførsel, så kalles det selvtekt. Det er vold og det er ulovlig. Spør en hvilken som helst psykolog, spør på krisesenteret, spør politiet. Anonymkode: b01e3...398 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #46 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når noen føler at de må vise andre mennesker konsekvensene av deres oppførsel, så kalles det selvtekt. Det er vold og det er ulovlig. Spør en hvilken som helst psykolog, spør på krisesenteret, spør politiet. Anonymkode: b01e3...398 Det er da ikke vold at en venninne forteller han på sms at hun har prøvd å ta livet sitt grunnet det hun har opplevd. Anonymkode: 67f86...23d 5 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #47 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I går fikk jeg en anonym sms som ikke kan besvares. Det står ikke et nummer, men "ukjent" som avsender. Jeg har prøvd å svare men det går altså ikke. Jeg er veldig urolig etter å ha fått denne. Jeg har nemlig oppført meg som en drittsekk overfor ei dame jeg er veldig glad i og jeg har bare fjernet meg fra hele situasjonen, fra henne, jeg har blokkert og ghostet så brutalt. Jeg vet om det, men forsvarer det med min egen panikk for nærhet og sårbarhet. Jeg har sikkert knust henne og vet det. Det er grusomt for meg å leve med, for jeg er enormt glad i henne. Jeg klarte bare ikke etterkomme ønsket hennes om et forhold nå. Jeg er en såkalt avvisende/unnvikende fyr når det gjelder tilknytningsstil og min panikk slo inn da hun snakket om et forpliktende forhold. Jeg vil men tør ikke. Så jeg stakk på den styggeste måten. Så fikk jeg denne melding i går hvor det sto noe som dette: hei du kjenner ikke oss men vi er en venner av xxxxx. vi kjenner til forholdet deres og vil du skal vite at hun er på sykehuset etter et selvmordsforsøk. Hun er knust av at du ignorerer henne. Vi som står rundt kjenner henne ikke igjen, hun er tom, sier ikke noe, bare gråter. Vi ser en intens smerte i henne og en jente som er helt nedbrutt. hun ga deg alt og du tok det. og du sviktet henne. hvordan kan du? føles det godt å være så drittsekk mot et annet menneske? vi håper du kan ordne opp i dette for det er grusomt stygt å ghoste og forlate noen på den måten. du visste hun ikke ville tåle det men gjorde det likevel. Noe i den stilen sto det (har skrevet det litt om grunnet mulighet for gjenkjenning). Jeg føler meg så anklagd og som om ansvaret er mitt. og samtidig knekker jeg helt sammen av dette. jeg kjenner brått på at jeg elsker henne og at jeg har vært drit mot henne. hva i alle dager gjør jeg nå? jeg er skremt, utrolig lei meg, skamfull og litt sint for en så anklagende tone. noen råd? m38 Anonymkode: 64486...c00 Du er en drittsekk, og det er din feil. Du kan ikke bli med på leken og forvente at folk skal stå i det når du får panikk. Andre som ikke klarer å knytte seg, leker ikke med folk underveis. De har ff, ons etc og er ærlige om sine intensjoner. Neste person som kommer din vei, lykkes kanskje i det hun prøvde på. La dating være til du har jobba med og løst ting i deg sjøl. Du er ikke en tenåring, men middelaldrende! Anonymkode: a5ac4...698 1 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #48 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I går fikk jeg en anonym sms som ikke kan besvares. Det står ikke et nummer, men "ukjent" som avsender. Jeg har prøvd å svare men det går altså ikke. Jeg er veldig urolig etter å ha fått denne. Jeg har nemlig oppført meg som en drittsekk overfor ei dame jeg er veldig glad i og jeg har bare fjernet meg fra hele situasjonen, fra henne, jeg har blokkert og ghostet så brutalt. Jeg vet om det, men forsvarer det med min egen panikk for nærhet og sårbarhet. Jeg har sikkert knust henne og vet det. Det er grusomt for meg å leve med, for jeg er enormt glad i henne. Jeg klarte bare ikke etterkomme ønsket hennes om et forhold nå. Jeg er en såkalt avvisende/unnvikende fyr når det gjelder tilknytningsstil og min panikk slo inn da hun snakket om et forpliktende forhold. Jeg vil men tør ikke. Så jeg stakk på den styggeste måten. Så fikk jeg denne melding i går hvor det sto noe som dette: hei du kjenner ikke oss men vi er en venner av xxxxx. vi kjenner til forholdet deres og vil du skal vite at hun er på sykehuset etter et selvmordsforsøk. Hun er knust av at du ignorerer henne. Vi som står rundt kjenner henne ikke igjen, hun er tom, sier ikke noe, bare gråter. Vi ser en intens smerte i henne og en jente som er helt nedbrutt. hun ga deg alt og du tok det. og du sviktet henne. hvordan kan du? føles det godt å være så drittsekk mot et annet menneske? vi håper du kan ordne opp i dette for det er grusomt stygt å ghoste og forlate noen på den måten. du visste hun ikke ville tåle det men gjorde det likevel. Noe i den stilen sto det (har skrevet det litt om grunnet mulighet for gjenkjenning). Jeg føler meg så anklagd og som om ansvaret er mitt. og samtidig knekker jeg helt sammen av dette. jeg kjenner brått på at jeg elsker henne og at jeg har vært drit mot henne. hva i alle dager gjør jeg nå? jeg er skremt, utrolig lei meg, skamfull og litt sint for en så anklagende tone. noen råd? m38 Anonymkode: 64486...c00 Så utrolig lite voksent av deg å bare ghoste noen på den måten. Da har du og andre det bedre med at du er singel. Skjønner godt at vennene skylder på deg. Samtidig så kan det ikke bare ha vært deg som har vært problemet. Hun har tydeligvis problemer fra før også. Men ja syns du skal sende en unnskyld melding for å ghoste noen er bare patetisk. Ja, kanskje det du gjorde var dråpen for at hun gjorde det. Samtidig så kunne dråpen vært noe helt annen en annen gang. Synes ikke du har grunn til å være sint for meldingen med tanke på hvordan du har oppført deg. Hadde du avsluttet det på vanlig måte, så hadde det vært dårlig av de,men det gjorde du ikke. Synes også at det med politianmeldelse som sto over her er helt tåpelig. Si unnskyld og skjerp deg i hvordan du behandler folk senere. Ta dette som en lærepenge, du behandler ikke folk som skit under skoen din. Anonymkode: 78054...af2 3 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #49 Skrevet 12. oktober 2024 Trolltunge skrev (7 minutter siden): Ja det har du. Ingen unnskyldning for at voksne folk oppfører seg slik. Helt ok å avslutte forhold, men man skal gjøre det på ok måter. Lær deg å oppføre deg! Du er en voksen mann. Ærlig talt du har en festet tråd på dette forumet, om hvordan man kommer seg ut av et voldelig forhold. Det er pinlig å se på hvor blind du er for vold utført av kvinner og rettet mot menn. Det å bli rasende og komme med beskyldninger når den andre låser døren eller blokkerer, det er helt vanlig. Det å føle seg som den slemme når man må gjøre det, det er også helt vanlig. Anonymkode: b01e3...398 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #50 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg tenker at du kan sende henne en forklaring TS uten å initiere noe mer kontakt. Noen ganger trenger mennesker bare en forklaring på hvorfor ting ble som de ble. Og da er det kanskje en slags trøst at det er du, ikke henne, som er problemet. Anonymkode: 37218...ede 6 1
LøkkaLine Skrevet 12. oktober 2024 #51 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I går fikk jeg en anonym sms som ikke kan besvares. Det står ikke et nummer, men "ukjent" som avsender. Jeg har prøvd å svare men det går altså ikke. Jeg er veldig urolig etter å ha fått denne. Jeg har nemlig oppført meg som en drittsekk overfor ei dame jeg er veldig glad i og jeg har bare fjernet meg fra hele situasjonen, fra henne, jeg har blokkert og ghostet så brutalt. Jeg vet om det, men forsvarer det med min egen panikk for nærhet og sårbarhet. Jeg har sikkert knust henne og vet det. Det er grusomt for meg å leve med, for jeg er enormt glad i henne. Jeg klarte bare ikke etterkomme ønsket hennes om et forhold nå. Jeg er en såkalt avvisende/unnvikende fyr når det gjelder tilknytningsstil og min panikk slo inn da hun snakket om et forpliktende forhold. Jeg vil men tør ikke. Så jeg stakk på den styggeste måten. Så fikk jeg denne melding i går hvor det sto noe som dette: hei du kjenner ikke oss men vi er en venner av xxxxx. vi kjenner til forholdet deres og vil du skal vite at hun er på sykehuset etter et selvmordsforsøk. Hun er knust av at du ignorerer henne. Vi som står rundt kjenner henne ikke igjen, hun er tom, sier ikke noe, bare gråter. Vi ser en intens smerte i henne og en jente som er helt nedbrutt. hun ga deg alt og du tok det. og du sviktet henne. hvordan kan du? føles det godt å være så drittsekk mot et annet menneske? vi håper du kan ordne opp i dette for det er grusomt stygt å ghoste og forlate noen på den måten. du visste hun ikke ville tåle det men gjorde det likevel. Noe i den stilen sto det (har skrevet det litt om grunnet mulighet for gjenkjenning). Jeg føler meg så anklagd og som om ansvaret er mitt. og samtidig knekker jeg helt sammen av dette. jeg kjenner brått på at jeg elsker henne og at jeg har vært drit mot henne. hva i alle dager gjør jeg nå? jeg er skremt, utrolig lei meg, skamfull og litt sint for en så anklagende tone. noen råd? m38 Anonymkode: 64486...c00 Det er aldri noen sin feil at andre skader seg selv, på den måten. Akkurat det er ikke din feil. Uansett hvor idiot du har vært. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #52 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er da ikke vold at en venninne forteller han på sms at hun har prøvd å ta livet sitt grunnet det hun har opplevd. Anonymkode: 67f86...23d Som sagt, spør psykologer, krisesenteret, politiet. Anonymkode: b01e3...398 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #53 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ærlig talt du har en festet tråd på dette forumet, om hvordan man kommer seg ut av et voldelig forhold. Det er pinlig å se på hvor blind du er for vold utført av kvinner og rettet mot menn. Det å bli rasende og komme med beskyldninger når den andre låser døren eller blokkerer, det er helt vanlig. Det å føle seg som den slemme når man må gjøre det, det er også helt vanlig. Anonymkode: b01e3...398 Ærlig talt, hvor blir ts utsatt for vold??? Sier jo selv at alt var fryd og gammen, men at HAN fikk panikk og var slem som et resultat av det. At det går ann.. Anonymkode: a5ac4...698 7 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #54 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som sagt, spør psykologer, krisesenteret, politiet. Anonymkode: b01e3...398 Ja, gjør det er du snill. Anonymkode: a5ac4...698 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #55 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): noen råd? m38 Anonymkode: 64486...c00 På tide for deg å begynne å oppføre deg kanskje?? Du er voksen. Du vet at du har vært en drittsekk. Anonymkode: b5201...924 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #56 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som sagt, spør psykologer, krisesenteret, politiet. Anonymkode: b01e3...398 Nei, dette er ikke vold. Anonymkode: 67f86...23d 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #57 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, dette er ikke vold. Anonymkode: 67f86...23d Det er derfor jeg sier man skal spørre psykologer, krisesenter og politi. De vet bedre enn den jevne anonyme bruker. Anonymkode: b01e3...398 1
bunny princess Skrevet 12. oktober 2024 #58 Skrevet 12. oktober 2024 (endret) Å ghoste er selvfølgelig ikke en pen måte å avslutte en relasjon på, men ingen kan holdes ansvarlig for noen andres psykiske helse. Jeg opplevde noe lignende da jeg ville kutte kontakt med en person over nettet da jeg var rundt 17 år. Fikk melding fra en anonym avsender som skrev en lang tekst om hvordan det var min feil hvis denne personen tok livet sitt, og at jeg ikke var "god nok" for ham til å ta livet sitt over. Da jeg fikk meldingen slet jeg med skyldfølelse og følte at det åpenbart var min feil, men nå som jeg ser tilbake på det årevis senere tenker jeg at jeg burde fullstendig ignorert både avsender og den personen det var snakk om. Det er fullstendig uakseptabelt. Hadde også vært veldig forsiktig med å anta at avsender snakker sant om hvem de er. Du er ikke skyldig i at denne personen sliter psykisk, og du skal heller ikke måtte være med dem for å "holde dem i live" eller "redde dem". Ikke prøv å redde dem. Endret 12. oktober 2024 av bunny princess 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #59 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hun er den sterkeste mest stabile dame jeg noen gang har vært med. at hun nå har tatt dette skrittet sier meg alt om hva jeg har påført henne. hun finnes ikke psykisk syk i utgangspunktet bare så det er nevnt. ts Anonymkode: 64486...c00 Ingen stabile damer gjør sånt og i tillegg godtar at vennene hennes sender en anonym sms på den måten. Anonymkode: dbe62...af8 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #60 Skrevet 12. oktober 2024 Du er bra naiv om du tror det er vennene hennes som har sendt den meldingen. Anonymkode: 2eb62...a69 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå