Enni Skrevet 12. oktober 2024 #21 Skrevet 12. oktober 2024 Du ser ihvertfall konsekvensene av din umodenhet og psykiske vold. Kom deg til psykolog så du får fiksa opp i din "unnvikende tilknytningsstil", for du er 38 og fullt klar over den og hva du gjør,og allikvel behandler du andre mennesker som dritt. Grow up 9 14
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #22 Skrevet 12. oktober 2024 Enni skrev (3 minutter siden): Kom deg til psykolog så du får fiksa opp i din "unnvikende tilknytningsstil", for du er 38 og fullt klar over den og hva du gjør,og allikvel behandler du andre mennesker som dritt. Grow up Enig i dette. Bonusen er at du finner deg bedre og mer stabile kvinner etterpå også. Anonymkode: b01e3...398
Enni Skrevet 12. oktober 2024 #23 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig i dette. Bonusen er at du finner deg bedre og mer stabile kvinner etterpå også. Anonymkode: b01e3...398 Bare for å ha det sagt; man kan fint være helt psykisk frisk, og allikvel forsøke/ta sitt liv etter å ha blitt utsatt for psykisk vold. Ganske typisk for voldsutøveren å skylde på offeret for at de tok det steget etter å ha blitt utsatt for volden også. 12 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #24 Skrevet 12. oktober 2024 Enni skrev (19 minutter siden): Bare for å ha det sagt; man kan fint være helt psykisk frisk, og allikvel forsøke/ta sitt liv etter å ha blitt utsatt for psykisk vold. Ikke etter å ha blitt ghostet én gang nei. Da er det mer som ligger bak. Enni skrev (20 minutter siden): Ganske typisk for voldsutøveren å skylde på offeret for at de tok det steget etter å ha blitt utsatt for volden også. Riktig, som vi ser i HI i denne tråden. Hun krever et forhold og når han ikke vil, så truer hun til det, ved å fremstille seg som et offer. DARVO. Deny. Attack. Reverse victim and offender. Det er kanskje det du også prøver på? Å få det til å være hans skyld at hun havner på sykehus? Det er helt feil, det er hennes eget ansvar, ikke hans. Anonymkode: b01e3...398 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #25 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg klarte bare ikke etterkomme ønsket hennes om et forhold nå. Denne setningen her sier det meste om hvem som presser og hvem som blir presset. Det er åpenbart at det ikke er ts som er den verste i denne relasjonen her. Anonymkode: b01e3...398 7
Meowmere Skrevet 12. oktober 2024 #26 Skrevet 12. oktober 2024 (endret) Enni skrev (49 minutter siden): Du ser ihvertfall konsekvensene av din umodenhet og psykiske vold. Kom deg til psykolog så du får fiksa opp i din "unnvikende tilknytningsstil", for du er 38 og fullt klar over den og hva du gjør,og allikvel behandler du andre mennesker som dritt. Grow up Egentlig er det vel venninna som burde oppsøkt psykolog i dette tilfellet. Endret 12. oktober 2024 av Meowmere 1
Enni Skrevet 12. oktober 2024 #27 Skrevet 12. oktober 2024 Meowmere skrev (2 minutter siden): Egentlig er det vel venninna som burde oppsøkt psykolog i dette tilfellet. Begge to, men hun får hjelp nå. Han må derimot ta steget og søke hjelp selv 4
Enni Skrevet 12. oktober 2024 #28 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ikke etter å ha blitt ghostet én gang nei. Da er det mer som ligger bak. Riktig, som vi ser i HI i denne tråden. Hun krever et forhold og når han ikke vil, så truer hun til det, ved å fremstille seg som et offer. DARVO. Deny. Attack. Reverse victim and offender. Det er kanskje det du også prøver på? Å få det til å være hans skyld at hun havner på sykehus? Det er helt feil, det er hennes eget ansvar, ikke hans. Anonymkode: b01e3...398 Ikke har hun KREVD noe forhold, eller TRUET med å ta sitt eget liv ovenfor TS, som du påstår. Slutt å vri inn ditt eget narrativ i dette. Og nei, dette er ikke DARVO. 8 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #29 Skrevet 12. oktober 2024 Enni skrev (Akkurat nå): Ikke har hun KREVD noe forhold, eller TRUET med å ta sitt eget liv ovenfor TS, som du påstår. Slutt å vri inn ditt eget narrativ i dette. Og nei, dette er ikke DARVO. Ts skriver det selv at han ikke klarer å etterkomme hennes ønske. Det betyr at hun har lagt press på han. Hun har også fortalt om hvordan hun har mistet foreldrene og hva det har gjort med henne = psykisk press. Og vennene sier at han var klar over hva han gjorde med henne etter at hun ble innlagt = psykisk press. Og han ville ikke visst om at hun hadde forsøkt å ta livet sitt dersom hun ikke hadde fått vennene til å ta kontakt enda hun visste at han ikke ønsket dette = psykisk press og faktisk også brudd på norsk lov. Du kan spørre en hvilken som helst psykolog om dette, eller, kanskje enes bedre, på et krisesenter. Jeg vil oppfordre deg til det, slik at du lærer litt om voldens struktur. Den er ofte veldig vanskelig å få øye på, nettopp fordi voldsutøverne er så flink til å kamuflere seg som ofre. Du ser det ikke, før du tror det, som det heter. Anonymkode: b01e3...398 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #30 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I går fikk jeg en anonym sms som ikke kan besvares. Det står ikke et nummer, men "ukjent" som avsender. Jeg har prøvd å svare men det går altså ikke. Jeg er veldig urolig etter å ha fått denne. Jeg har nemlig oppført meg som en drittsekk overfor ei dame jeg er veldig glad i og jeg har bare fjernet meg fra hele situasjonen, fra henne, jeg har blokkert og ghostet så brutalt. Jeg vet om det, men forsvarer det med min egen panikk for nærhet og sårbarhet. Jeg har sikkert knust henne og vet det. Det er grusomt for meg å leve med, for jeg er enormt glad i henne. Jeg klarte bare ikke etterkomme ønsket hennes om et forhold nå. Jeg er en såkalt avvisende/unnvikende fyr når det gjelder tilknytningsstil og min panikk slo inn da hun snakket om et forpliktende forhold. Jeg vil men tør ikke. Så jeg stakk på den styggeste måten. Så fikk jeg denne melding i går hvor det sto noe som dette: hei du kjenner ikke oss men vi er en venner av xxxxx. vi kjenner til forholdet deres og vil du skal vite at hun er på sykehuset etter et selvmordsforsøk. Hun er knust av at du ignorerer henne. Vi som står rundt kjenner henne ikke igjen, hun er tom, sier ikke noe, bare gråter. Vi ser en intens smerte i henne og en jente som er helt nedbrutt. hun ga deg alt og du tok det. og du sviktet henne. hvordan kan du? føles det godt å være så drittsekk mot et annet menneske? vi håper du kan ordne opp i dette for det er grusomt stygt å ghoste og forlate noen på den måten. du visste hun ikke ville tåle det men gjorde det likevel. Noe i den stilen sto det (har skrevet det litt om grunnet mulighet for gjenkjenning). Jeg føler meg så anklagd og som om ansvaret er mitt. og samtidig knekker jeg helt sammen av dette. jeg kjenner brått på at jeg elsker henne og at jeg har vært drit mot henne. hva i alle dager gjør jeg nå? jeg er skremt, utrolig lei meg, skamfull og litt sint for en så anklagende tone. noen råd? m38 Anonymkode: 64486...c00 Du har vært en drittsekk og håndtert en situasjon på en råtten måte; dette har nok drevet henne til vanvittig desperasjon og besettelse på å ta hevn. MEN denne meldingen er LANGT over hva som er innenfor; du har blokkert henne og nå sender hun deg en melding anonymt for å treffe deg på en minst like råtten måte. Klassisk manipulasjon som kan fort utvikle seg til alvorligere ting. Derfor MÅ du kontakte politiet og ta en prat, vurder å søke kontaktforbud (må ikke anmelde for det). Dette må du ta alvorlig, dette er en trussel. Så jobber du deg gjennom dine ting, og må lære deg å aldri knuse andre menneskers følelser på denne måten igjen fordi konsekvensene kan faktisk koste liv som det nevnes i denne meldingen. Hilsen ei som har vært igjennom et helvete med en ex (uten å være drittsekk) og en sånn melding var første trinn i masse psykisk kvalme. Anonymkode: ce162...55d 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #31 Skrevet 12. oktober 2024 Meowmere skrev (36 minutter siden): Egentlig er det vel venninna som burde oppsøkt psykolog i dette tilfellet. Dette er ingenting å krangle om fordi hver av oss kan bare ta ansvar for oss selv. Ts må redde seg selv fordi denne dama kommet mest sannsynlig aldri til å innse at det er hun som tar feil. Det er dette som preger voldsutøvere, de tror de handler rett, at de fortjener ting, at andre er onde, etc. Ts har i det minste selvinnsikt nok til å innse at han har problemer, og det er første steg i å bli bedre. Anonymkode: b01e3...398 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #32 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har vært en drittsekk og håndtert en situasjon på en råtten måte; dette har nok drevet henne til vanvittig desperasjon og besettelse på å ta hevn. MEN denne meldingen er LANGT over hva som er innenfor; du har blokkert henne og nå sender hun deg en melding anonymt for å treffe deg på en minst like råtten måte. Klassisk manipulasjon som kan fort utvikle seg til alvorligere ting. Derfor MÅ du kontakte politiet og ta en prat, vurder å søke kontaktforbud (må ikke anmelde for det). Dette må du ta alvorlig, dette er en trussel. Så jobber du deg gjennom dine ting, og må lære deg å aldri knuse andre menneskers følelser på denne måten igjen fordi konsekvensene kan faktisk koste liv som det nevnes i denne meldingen. Hilsen ei som har vært igjennom et helvete med en ex (uten å være drittsekk) og en sånn melding var første trinn i masse psykisk kvalme. Anonymkode: ce162...55d Enig i alt dette, utover dette med at ts har vært drittsekk. Dette vet ikke vi. Vi vet hun at han fremstiller seg som det, men det er slett ikke uvanlig at ofre for psykisk vold tror de har gjort noe galt. Det er for eksempel ikke ghosting dersom man må blokkere etter at en annen person ikke gir seg med krav og mas. Selv ikke, dersom den andre personen hevder at det er det. Fint at du ser alvoret her, synd at du måtte oppleve det selv. Håper du har det bra i dag Anonymkode: b01e3...398 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #33 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med all respekt så forstår jeg at du tar meg i forsvar og det takker jeg for, men jeg er knust. Hun har aldri vært langt ute, needy eller klamrete som du kaller det, hun har bare vist meg enormt mye kjærlighet. så jeg klarer ikke synes synd på meg selv i dette faktisk, jeg har enormt vondt inni meg. og det er vel ikke trusler når hun faktisk HAR prøvd ta livet sitt? jeg visste hun slet med det å bli forlatt, pga hun har mistet begge foreldre da hun var liten på en grusom måte. så største frykten hennes er det. og jeg går hen og gjør det hun fryktet. fuck, så stygg jeg har vært. ts Anonymkode: 64486...c00 Så fiks det da. Slutt å gaule. Anonymkode: 095f8...f24
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #34 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig i alt dette, utover dette med at ts har vært drittsekk. Dette vet ikke vi. Vi vet hun at han fremstiller seg som det, men det er slett ikke uvanlig at ofre for psykisk vold tror de har gjort noe galt. Det er for eksempel ikke ghosting dersom man må blokkere etter at en annen person ikke gir seg med krav og mas. Selv ikke, dersom den andre personen hevder at det er det. Fint at du ser alvoret her, synd at du måtte oppleve det selv. Håper du har det bra i dag Anonymkode: b01e3...398 TS sier jo selv at han har vært en drittsekk, da. Blokkert og ghostet brutalt. Hvorfor tar du ikke han på ordet? Det er ikke uvanlig å ha unnvikende tilknytningsstil og få panikk når den andre vil ha forhold og en selv overhode ikke kjenner seg klar for det. Han skriver at han stakk på styggeste måten, at han "sikkert" har knust henne - det vet han ikke, siden han valgte å bare stikke, der andre ville snakket. Jeg tror man skal være forsiktig med å ikke lytte til hva folk sier og plasser alt innenfor egen erfaringsramme... Det å være hodestups forelsket og ville være sammen med den man er forelsket i, er heller ikke synonymt med psykisk vold. Jeg har også vært forelsket en gang eller to i mitt liv. Og mistet en forelder. Det gjør ikke folk til grusomme mennesker som bare driver med psykisk press. Den meldingen derimot, den er psykisk press. Det er selvsagt hun selv som har skrevet den, om venner liksom hadde funnet ut at de skulle konfrontere ham med dette, så hadde de jo ikke hatt behov for å være anonyme. Og jeg tror heller ikke de hadde gjort det, ser du en venn som går gjennom noe sånt etter en fyr har vært drittsekk mot henne, så har du ikke lyst til å sende han en melding og få han til å komme løpende med blomster - bare for å sannsynligvis bare gjør det samme om igjen. Du vil at den fyren som knuste henne skal holde seg til helvete borte fra venninna di resten av livet. Han er den SISTE du vil skal inn igjen i livet til venninna di. Så nei, det er hun som er avsender. Så skal man jo være forsiktig med å spekulere, men jeg tviler på hun har forsøkt å ta selvmord. Men at hun er knust og et tomt skall, kanskje at tanken er tenkt - det er nok sant. Men hun vil ta igjen, hun vil såre deg like mye som du har såret henne. Hun vil gi deg den panikken du sitter med nå, og den følelsen av at du elsket henne likevel. Hun prøver på en aller siste utvei for å få ristet i deg og få deg til å komme løpende tilbake. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, hvis du tilnærmer deg henne igjen, om så bare for å si unnskyld, så har du det fort gående igjen... og er du klar for det, da? Og holder du deg unna, så kan dette bli noe hun grubler på for evig. Men hun vil nok komme over det. Kanskje du kan skrive et brev, hvor du unnskylder for oppførsel, men ikke åpner noen dører. Bare beklager og så sier du at du går til psykolog for å fikse dette. Og så bør du gjøre det også, du er 38 år og virker ikke som du kan ha et forhold før du har gått noen runder med deg selv. Da kan du også få løst opp i hva som egentlig skjedde i denne situasjonen, og få det bedre med deg selv. Anonymkode: 5f768...eca 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #35 Skrevet 12. oktober 2024 Mulig det kommer fra en eller annen ''tulleringing/tulle-sms''-tjeneste. De kan du kontakte for å få innsyn i hvem det er som har sendt det, fordi de må betale for tjenesten og misbruk som dette er noe de kan følge opp og bistå deg med. Eksempler på tjenester: https://smsking.no/ https://www.anonymsms.co.no/ https://enkelsms.no/ https://www.texttasy.com/nn https://www.texttasy.com/ Anonymkode: 84574...01a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #36 Skrevet 12. oktober 2024 Drit i denne jenta nå. Om hun reelt prøvde å ta livet sitt får venner og slekt ta seg av det. Du er jo den siste som har evner til å trøste. Du derimot, leker farlige spill med folk, og sånt som dette viser at det er på tide å gå i terapi om du ikke allerede gjør det. Anonymkode: dd3d9...0eb 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #37 Skrevet 12. oktober 2024 Det der kan like gjerne komme fra henne selv. Hadde aldri hoppet rett på at det er ekte Anonymkode: 8b102...54e 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #38 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg syns ts bør be om unnskyldning for ghostingen, men samtidig også si at det aldri blir de og at hun håper hun får god hjelp. Ikke åpne noen dører. De er begge psyke og trenger å rydde i eget hode før de er klare for et forhold. Ser det nevnes i hi at han vil ordne opp, dette kan ikke ordnes opp i uten at en av de går på kompromiss med seg selv. Anonymkode: 31162...c5a 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #39 Skrevet 12. oktober 2024 Høres ut som dere er til begges beste å aldri ha kontakt igjen👀 Anonymkode: f2a51...6b2 1 1
Ulven Skrevet 12. oktober 2024 #40 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg vet ikke om du har tenkt tanken, men dette kan være et forsøk på manipulasjon av deg. Hun har nok gjort et forsøk på selvmord, men det behøver ikke å være et alvolig et for å bli lagt inn på sykehus. Så sender hun deg en melding "fra venner" via et ikke sporbart telefonnummer slik at du ikke kan sjekke hvem som har sendt meldingen. Grunnen til at jeg tenker tanken er at datteren min ble utsatt for noe lignende. (Eks)Kjæresten hennes satt på sykehusparkeringen og ringte henne for å fortelle at han tok livet sitt. Dette fordi hun hadde slått opp. Så tok han 20 Paracet og gikk rett inn på akuttmottaket og fortalte hva han hadde gjort. Han var aldri i reel fare, men datteren min gikk jo rett på limpinnen og tok han tilbake. Ja du har kanskje vært kjip og endt forholdet på en dårlig måte, men hun er den eneste som har ansvar for eget liv uansett hvordan menneskene i hennes liv oppfører seg.. Du har ikke ansvar for selvmordsforsøket hennes og bør ikke gå tilbake til henne pga det. Du bør uansett ikke gå tilbake til henne da dere er en ekstremt dårlig match med tanke på din tilknytningstil og hennes relasjonsadferd. 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå