Gå til innhold

Jeg fikk en anonym sms som ikke kan besvares

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg en anonym sms som ikke kan besvares. Det står ikke et nummer, men "ukjent" som avsender. Jeg har prøvd å svare men det går altså ikke. 

Jeg er veldig urolig etter å ha fått denne. Jeg har nemlig oppført meg som en drittsekk overfor ei dame jeg er veldig glad i og jeg har bare fjernet meg fra hele situasjonen, fra henne, jeg har blokkert og ghostet så brutalt. Jeg vet om det, men forsvarer det med min egen panikk for nærhet og sårbarhet. Jeg har sikkert knust henne og vet det. Det er grusomt for meg å leve med, for jeg er enormt glad i henne. Jeg klarte bare ikke etterkomme ønsket hennes om et forhold nå. Jeg er en såkalt avvisende/unnvikende fyr når det gjelder tilknytningsstil og min panikk slo inn da hun snakket om et forpliktende forhold. Jeg vil men tør ikke. Så jeg stakk på den styggeste måten. 

Så fikk jeg denne melding i går hvor det sto noe som dette: 

hei du kjenner ikke oss men vi er en venner av xxxxx. vi kjenner til forholdet deres og vil du skal vite at hun er på sykehuset etter et selvmordsforsøk. Hun er knust av at du ignorerer henne. Vi som står rundt kjenner henne ikke igjen, hun er tom, sier ikke noe, bare gråter. Vi ser en intens smerte i henne og en jente som er helt nedbrutt.  hun ga deg alt og du tok det. og du sviktet henne. hvordan kan du? føles det godt å være så drittsekk mot et annet menneske? vi håper du kan ordne opp i dette for det er grusomt stygt å ghoste og forlate noen på den måten. du visste hun ikke ville tåle det men gjorde det likevel. 

Noe i den stilen sto det (har skrevet det litt om grunnet mulighet for gjenkjenning). Jeg føler meg så anklagd og som om ansvaret er mitt. og samtidig knekker jeg helt sammen av dette. jeg kjenner brått på at jeg elsker henne og at jeg har vært drit mot henne. hva i alle dager gjør jeg nå? jeg er skremt, utrolig lei meg, skamfull og litt sint for en så anklagende tone. 

noen råd? 

m38

Anonymkode: 64486...c00

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville anmeldt dette til politiet.

Anonymkode: b01e3...398

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er 38 år? Hallo, voks opp. Møt opp og forklar deg. Avslutt på en ryddig måte. Ikke vær feig. Si hvordan du føler det og si unnskyld!!! Ikke gi andre traumer av din dumme oppførsel. Vær en mann og ordn opp etter deg! 

Anonymkode: ccb6a...087

Det at hun truer med selvmord viser bare at han har gjort rett, og skal være glad han er lang vekke fra denne galningen. 

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær en mann å treff henne å snakk ut og forklar deg. 

Anonymkode: 1633d...333

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Beklager du får ingen sympati av meg. Brått så elsker du henne? Pøh.

Anonymkode: 7ab0c...935

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet

Det at hun truer med selvmord viser bare at han har gjort rett, og skal være glad han er lang vekke fra denne galningen. 

Absolutt ikke. Han må si unnskyld og forklare seg. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville anmeldt dette til politiet.

Hvorfor det? jeg forstår jo en desperasjon hos dem som skriver til meg, men det oppleves ganske stygt likevel . kommer vel ingen vei med å anmelde. og det som står der er jo sant, har fått det bekreftet at hun er på sykehuset. ts

• Liker 3
Skrevet

Men jeg mener selvsagt ikke at det er din skyld at hun prøvde å ta livet sitt. Men ghosting er skikkelig drittsekk oppførsel.

• Liker 9
  • Nyttig 17
Skrevet

Hun er den sterkeste mest stabile dame jeg noen gang har vært med. at hun nå har tatt dette skrittet sier meg alt om hva jeg har påført henne. hun finnes ikke psykisk syk i utgangspunktet bare så det er nevnt. ts

• Hjerte 3
Skrevet

Ikke hør på de som sier du skal etterkomme hennes trusler, ts. Det at du har unnvikende tilknytning er veldig typisk for at du knytter deg til slike mennesker som klamrer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor det? jeg forstår jo en desperasjon hos dem som skriver til meg, men det oppleves ganske stygt likevel . kommer vel ingen vei med å anmelde. og det som står der er jo sant, har fått det bekreftet at hun er på sykehuset. ts

Ja, men det er altså tegn på at hun er langt ute og kjøre og at du gjorde rett i å unngå henne.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun er den sterkeste mest stabile dame jeg noen gang har vært med. at hun nå har tatt dette skrittet sier meg alt om hva jeg har påført henne. hun finnes ikke psykisk syk i utgangspunktet bare så det er nevnt. ts

For all del.

Du gjør som du vil.

Kom ikke til meg og klag den dagen du befinner deg i et voldelig forhold med en kvinne med personlighetsforstyrrelse som ‘tar livet av seg’ hver gang du ikke gjør som hun sier. Det er denne veien det barker.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke hør på de som sier du skal etterkomme hennes trusler, ts. Det at du har unnvikende tilknytning er veldig typisk for at du knytter deg til slike mennesker som klamrer.

Ja, men det er altså tegn på at hun er langt ute og kjøre og at du gjorde rett i å unngå henne.

Med all respekt så forstår jeg at du tar meg i forsvar og det takker jeg for, men jeg er knust. Hun har aldri vært langt ute, needy eller klamrete som du kaller det, hun har bare vist meg enormt mye kjærlighet. så jeg klarer ikke synes synd på meg selv i dette faktisk, jeg har enormt vondt inni meg. og det er vel ikke trusler når hun faktisk HAR prøvd ta livet sitt? jeg visste hun slet med det å bli forlatt, pga hun har mistet begge foreldre da hun var liten på en grusom måte. så største frykten hennes er det. og jeg går hen og gjør det hun fryktet. fuck, så stygg jeg har vært. ts

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For all del.

Du gjør som du vil.

Kom ikke til meg og klag den dagen du befinner deg i et voldelig forhold med en kvinne med personlighetsforstyrrelse som ‘tar livet av seg’ hver gang du ikke gjør som hun sier. Det er denne veien det barker.

du er kan hende litt forutinntatt? jeg kommer jo ikke til deg og klager ;) har kjent denne jenta i 10 år og hun finnes ikke voldelig altså. men skjønner du må ha noen veldig kjipe erfaringer her. ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er klassisk virkning av emosjonelle trusler og vold, som f.eks. selvmordstrusler. 

Man ønsker egentlig å vekk, men så plutselig ‘tar den andre livet av seg’ og så plutselig elsker man vedkommende.

Hadde ikke dette vært effektivt, så hadde ikke så mange benyttet den metoden. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun fikk vel sjokk da, og gjorde noe dumt. Kjøp blomster i morgen og besøk henne på sykehuset. Si at du angrer på ghosting og at du vil ordne opp. Og si unnskyld for at du var en idiot.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

du er kan hende litt forutinntatt? jeg kommer jo ikke til deg og klager ;) har kjent denne jenta i 10 år og hun finnes ikke voldelig altså. men skjønner du må ha noen veldig kjipe erfaringer her. ts

Du ba om råd, du fikk det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

har mistet begge foreldre da hun var liten på en grusom måte.

Ja, det er dette jeg mente med personlighetsforstyrrelser. Det er selvfølgelig synd på henne som har opplevd dette, men det er også slik at det har skadet henne emosjonelt, jamfør måten hun ‘løser’ sine problemer på.

Med mindre hun innser at det er henne det er noe feil med, ikke de rundt, så kommer denne dama aldri til å klare et godt forhold. Hun skulle for eksempel ha brukt sine venner til å snakke med, og bearbeidet sorgen, ikke som sendebud for trusler.

Du ser ikke dette, muligens fordi du har dine greier (man blir typisk ikke unnvikende uten grunn), men du kan - og bør, i alle fall om du vurderer et forhold med henne - spørre en psykolog om dette. For dette er ikke min dårlige erfaring som snakker, dette er velkjente mønstre som ligger under i dårlige relasjoner.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

det er vel ikke trusler når hun faktisk HAR prøvd ta livet sitt?

Og jo, det er det, det er en av de aller mest alvorlige truslene, kanskje nest etter å ha truet dine barn eller deg på livet. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...