AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg har et budsjett å gå etter og ønsker å kjøpe mest mulig brukt av baby utstyr og klær. Men så og si alt jeg finner på finn er prisen satt ned 300kr billigere enn ny pris? Har prøvd å prute men folk er ikke villig til å gå ned pga det er andre som er interessert. I tillegg på Facebook grupper har det høyst bydende over 200 eller 300kr, og folk byr jo som bare det. Jeg vet at folk bestemmer selv hvor mye de selger for, men føler brukt markedet generelt har mistet helt poenget. Poenget er jo å kjøpe billig når du kjøper brukt, fordi prisen går gjerne ned etter det er kjøpt nytt. Uavhengig om det er nesten ikke brukt, pent brukt eller godt brukt. Ser på Najell babynest feks, disse selges ny for 1699kr, og folk selger de for 1300-1400kr? Er jo helt sinnsykt. Anonymkode: 489c7...498 6 3
Månestråla Skrevet 12. oktober 2024 #2 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg er helt enig. Innimellom kan man gjøre et kupp men syns alt er kjempedyrt. Jeg har kjøpt mye brukt ifm graviditet og baby og får ofte solgt igjen til samme pris som jeg kjøpte det for så det er jo greit. 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #3 Skrevet 12. oktober 2024 Dette gjelder kun de aller mest populære tingene. Skal du ha Najell bag, Bugaboo fox og moonboon så er bruktmaket stappfullt av kjøpere. Da blur prisen høy. Gå for de litt mindre populære merkene så vil du se gibortpriser. Anonymkode: 7b575...b15 6 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #4 Skrevet 12. oktober 2024 Dersom det ser strøkent ut og knapt er brukt er det jo ingen grunn for at babyutstyr skal tape seg flere tusen i verdi den lille tiden det er i bruk. Dessuten finner man jo mye billig også, men da er kvaliteten deretter. En får hva man betaler for. Anonymkode: ad7df...ce9 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #5 Skrevet 12. oktober 2024 Dette stemmer på de mest populære tingene, men resten får en da knapt solgt! Anonymkode: 39379...45e 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #6 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har et budsjett å gå etter og ønsker å kjøpe mest mulig brukt av baby utstyr og klær. Men så og si alt jeg finner på finn er prisen satt ned 300kr billigere enn ny pris? Har prøvd å prute men folk er ikke villig til å gå ned pga det er andre som er interessert. I tillegg på Facebook grupper har det høyst bydende over 200 eller 300kr, og folk byr jo som bare det. Jeg vet at folk bestemmer selv hvor mye de selger for, men føler brukt markedet generelt har mistet helt poenget. Poenget er jo å kjøpe billig når du kjøper brukt, fordi prisen går gjerne ned etter det er kjøpt nytt. Uavhengig om det er nesten ikke brukt, pent brukt eller godt brukt. Ser på Najell babynest feks, disse selges ny for 1699kr, og folk selger de for 1300-1400kr? Er jo helt sinnsykt. Anonymkode: 489c7...498 Jeg syns det er masse som har blitt billigere. Med første for 6 år siden kostet ergobaby bæresele brukt minst 800,- Nå fikk jeg tak i til 350,- Jeg holder meg ellers unna merker og slikt. Fikk tak i babynest til 200,- Babyklær str 50, 56, og 62 en stor IKEA pose - 200,- Anonymkode: 6e7c7...b76 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #7 Skrevet 12. oktober 2024 Når det kommer til babyutstyr, og klær, så kan man jo nesten få alt gratis. Men om alt skal se strøkent ut, og man vil ha det som er "trendy", da blir det nok dyrere ja. Anonymkode: 642ee...d93 1 2
maggan Skrevet 12. oktober 2024 #8 Skrevet 12. oktober 2024 Liten avsporing her, men om du trenger vinterpose og tynnere vognpose så selger jeg begge billig. Håper ikke jeg går utenom forumreglene nå? Ellers er jeg forøvrig enig i at mye brukt er veldig dyrt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #9 Skrevet 12. oktober 2024 Mye brukt er dyrt om du ønsker deg de «populære» tingene 🙂 syns det er helt greit når jeg kan selge igjen for så og si det samme jeg kjøpte for. Anbefaler å lagre søk på Finn og ha på varsler, da kan du gjøre gode kupp plutselig. Fikk strøken baby bjørn vippestol til 500kr. Anonymkode: 7a36a...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #10 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg tenker at hvis man skal ha babyting på budsjett, er kanskje ikke najell nest eller leander stellematte det man bør gå etter. Generelt er disse bærebagene superpopulære nå, og de er jo egentlig ikke en nødvendighet. Men jeg kjøpte en easygrow favn brukt til 800 kr, så du kan absolutt finne billigere på finn enn 1300-1400 kr. Easygrow favn er i tillegg lengre enn najell sine. Jeg kjøpte også en bedside crib som var brukt til en baby for 600 kr, der nypris var 3500 kr. Vi har ikke kjøpt leander matty selv om "alle" kjøper denne, og har heller kjøpt Layette stellematte som uansett er vanntett den også. Det handler litt om tålmodighet (at man må søke etter det samme flere ganger for å finne kuppene når de legges ut) og at man søker på flere ting og ikke bare helt spesifikke merker. F.eks at man søker på bærebag og ikke najell sleepcarrier. Anonymkode: fa38f...851 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #11 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har et budsjett å gå etter og ønsker å kjøpe mest mulig brukt av baby utstyr og klær. Men så og si alt jeg finner på finn er prisen satt ned 300kr billigere enn ny pris? Har prøvd å prute men folk er ikke villig til å gå ned pga det er andre som er interessert. I tillegg på Facebook grupper har det høyst bydende over 200 eller 300kr, og folk byr jo som bare det. Jeg vet at folk bestemmer selv hvor mye de selger for, men føler brukt markedet generelt har mistet helt poenget. Poenget er jo å kjøpe billig når du kjøper brukt, fordi prisen går gjerne ned etter det er kjøpt nytt. Uavhengig om det er nesten ikke brukt, pent brukt eller godt brukt. Ser på Najell babynest feks, disse selges ny for 1699kr, og folk selger de for 1300-1400kr? Er jo helt sinnsykt. Anonymkode: 489c7...498 Hva er prisen nytt på de andre tingene du snakker om enn babynest? Anonymkode: e630b...539
AprilLudgate Skrevet 12. oktober 2024 #12 Skrevet 12. oktober 2024 Ser mye sånt på Finn og Tise i alle kategorier. Halv pris av noe meget pent brukt som ikke er på salg er nå helt OK. Men sykt mange vil ha nesten ny pris - og så skal folk betale 80-200 kr i frakt og ende opp med nyprisen 😅 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #13 Skrevet 12. oktober 2024 Hvor mye man må betale kommer jo an på om man må ha «mote» eller helt enkelt. Man kan få stellematte gratis liksom, men den er ikke nødvendigvis «inn» for dem som bryr seg om sånn. Samme med veldig mye annet. Vi har kjøpt en fin vogn til 2000, det var en gammel modell av Britax, men funker som bare det. Jeg bruker mye finn og har fått mye billig. Anonymkode: 6a090...461 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #14 Skrevet 12. oktober 2024 Noe som er bedre enn å spare 50% er å spare 100% er veldig mye man egentlig klarer seg helt fint uten. Anonymkode: 4cff9...0fc 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #15 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette gjelder kun de aller mest populære tingene. Skal du ha Najell bag, Bugaboo fox og moonboon så er bruktmaket stappfullt av kjøpere. Da blur prisen høy. Gå for de litt mindre populære merkene så vil du se gibortpriser. Anonymkode: 7b575...b15 babynest selger jo folk for nesten ny pris det og, da kan man jo like så godt kjøpe nytt tenker jeg da😅 Anonymkode: 489c7...498
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #16 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg syns det er masse som har blitt billigere. Med første for 6 år siden kostet ergobaby bæresele brukt minst 800,- Nå fikk jeg tak i til 350,- Jeg holder meg ellers unna merker og slikt. Fikk tak i babynest til 200,- Babyklær str 50, 56, og 62 en stor IKEA pose - 200,- Anonymkode: 6e7c7...b76 Jeg synes klespakkene er dyre og, er så mange som skal ha 1500 til 2000kr, før pleide man å få det for 300-500kr. Anonymkode: 489c7...498
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #17 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Noe som er bedre enn å spare 50% er å spare 100% er veldig mye man egentlig klarer seg helt fint uten. Anonymkode: 4cff9...0fc Det er sant. Men nå tenker jeg ikke bare generelt på najell babynest, de mest billigste tingene koster jo nesten ny pris på bruktmarkedet, og da kan man jo like så godt kjøpe helt nytt. Er bare helt merkelig hvor mye har forandret seg, savner brukt prisene. Anonymkode: 489c7...498
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #18 Skrevet 12. oktober 2024 De beste merkene er utrolig lettsolgt og man får mye igjen. Har kjøpt ting brukt til ganske høy pris og så solgt til samme pris noen år etter. Kanskje derfor det er så lettsolgt også Anonymkode: 7e4ea...719
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #19 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye man må betale kommer jo an på om man må ha «mote» eller helt enkelt. Man kan få stellematte gratis liksom, men den er ikke nødvendigvis «inn» for dem som bryr seg om sånn. Samme med veldig mye annet. Vi har kjøpt en fin vogn til 2000, det var en gammel modell av Britax, men funker som bare det. Jeg bruker mye finn og har fått mye billig. Anonymkode: 6a090...461 Nå snakker jeg ikke bare om mote eller hva som er inn men generelt baby utstyr. Jeg finner noen få ting men da er disse solgt høyst bydende. Da er du kjempe heldig om du har funnet mye. For jeg finner så og si ingenting. Anonymkode: 489c7...498
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #20 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De beste merkene er utrolig lettsolgt og man får mye igjen. Har kjøpt ting brukt til ganske høy pris og så solgt til samme pris noen år etter. Kanskje derfor det er så lettsolgt også Anonymkode: 7e4ea...719 Det er trist. Anonymkode: 489c7...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå