Gå til innhold

Nær besvimelse mens man ligger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skjedde det igjen, bare 4 gangen på et par år, men det er så fryktelig skremmende når det skjer. Noen som har opplevd det før? Har alltid kommet når jeg har tatt antihistamin (for søvn), men som regel går det bra. Er det normalt at sånn kan skje? Har besvimt før(På vanlig måte) så kjenner igjen symptomene veldig godt. Hva gjør man når man holder på å besvime i liggende stilling? 

Anonymkode: 723be...9dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd eller hørt om det?

Skrevet

Du går til legen og får tatt prøver og målinger.

• Liker 1
Skrevet
imagineme skrev (22 minutter siden):

Du går til legen og får tatt prøver og målinger.

Er det så ille når det bare har skjedd noen ganger?

Skrevet

Jeg ville gått til legen å sjekket. Hva om det skjer når du kjører bil, sykler eller andre ting,eller at du en dag besvimer å slår hode. 

Anonymkode: f6f9e...14e

• Nyttig 1
Skrevet

Når du ligger på ryggen? 

Som de andre sier, hadde gått til legen. 

Anonymkode: fb02e...72d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Handler ikke om at det er ille, men om at du må spørre fagpersoner som fastlegen din. Ingen på et forum kan si deg hva det er.

Anonymkode: 38c3f...aa9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ville gått til legen å sjekket. Hva om det skjer når du kjører bil, sykler eller andre ting,eller at du en dag besvimer å slår hode. 

Anonymkode: f6f9e...14e

Skjer bare når jeg ligger. Har litt blodtrykksfall når jeg reiser meg, men aldri opplevd det når jeg sitter.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når du ligger på ryggen? 

Som de andre sier, hadde gått til legen. 

Anonymkode: fb02e...72d

Uansett stilling egentlig

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Handler ikke om at det er ille, men om at du må spørre fagpersoner som fastlegen din. Ingen på et forum kan si deg hva det er.

Anonymkode: 38c3f...aa9

Lurte bare på om noen hadde opplevd lignende og visste hva det var, når det skjer så sjeldent er det vel ikke lett å diagnostisere uansett. 

Skrevet

Hvis det kun har kommet etter at du har tatt antihistamin er det jo høyst sannsynlig å sette det i sammenheng. 

Er det medisiner du har kjøpt reseptfritt eller fått av lege? 
Hvis sistnevnte; ta kontakt med lege og informer om mulig bivirkning og behov av annen type medisin. Hvis førstnevnte; kutt de ut.. 

Skrevet
Vecky skrev (Akkurat nå):

Hvis det kun har kommet etter at du har tatt antihistamin er det jo høyst sannsynlig å sette det i sammenheng. 

Er det medisiner du har kjøpt reseptfritt eller fått av lege? 
Hvis sistnevnte; ta kontakt med lege og informer om mulig bivirkning og behov av annen type medisin. Hvis førstnevnte; kutt de ut.. 

Takk for svar. Alt er på resept. Ja kuttet de forrige etter at det skjedde 3 ganger. Forsøkte å ta bittelitt av en jeg tålte for mange år siden, men må visst kutte dem helt ut. Bare aldri hørt at antihistamin kan ha slik effekt. 

Skrevet

Du skal i alle fall ikke kjøre bil før du har fått det klarert av legen din. Av hensyn til deg selv og oss andre.

Anonymkode: 4f977...3c5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Alt er på resept. Ja kuttet de forrige etter at det skjedde 3 ganger. Forsøkte å ta bittelitt av en jeg tålte for mange år siden, men må visst kutte dem helt ut. Bare aldri hørt at antihistamin kan ha slik effekt. 

Hvis du søker opp legemiddelet du bruker på Felleskatalogen finner du bivirkninger som er meldt inn. 
Zyrtec f.eks kan gi svimmelhet og synkope, selv om sistnevnte er svært sjeldent. 

Alle legemidler kan jo gi bivirkninger i større eller mindre grad, men det er ikke bra å ha en følelse av å besvime. 
Snakk med legen din, forhåpentligvis finner dere et bedre alternativ 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Altså, du spør om råd, og forstår at det som du skriver ikke er bra. Da gjør du to ting, du slutter med antihistaminer og du går til legen og blir sjekket. 
Noen antihistaminer skal ikke kombineres med hjerte og kar sykdommer, hva du har fått og om de du putter i deg er årsaken til det problemet du beskriver må nesten en fysisk lege avgjøre. 

Anonymkode: 7cd32...3b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du skriver jo selv at det er veldig skremmende, da er det vel god nok grunn til å gå til lege. Det er i alle fall ikke spesielt vanlig å besvime i en sånn veldig spesifikk situasjon. Leser i tråden at noen har sjekket bivirkninger og at i alle fall ett antihistamin kan gi besvimelse. Men ta nå den praten med legen din, så får du et svar på hvilke medisiner du kan bruke og ikke og så slipper du å lure på dette.

Anonymkode: 7129b...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...