Gå til innhold

Klassekontakten skulle ikke bidra med mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skinner ganske greit gjennom at ikke du pleier å ta ansvar for å arrangere noe, i hvert fall.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virkelig? Man går da ikke rundt og spør andre hva de tok med.. Så frekt.

Det finnes de med veldig dårlig råd som synes slike arrangement er veldig vonde. Mulig har de avtalt at noen andre tar med dobbelt, eller de har tatt med noe veldig rimelig. Da er et slikt spørsmål fryktelig å få. 

Anonymkode: 49990...913

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært klassekontakt, med i FAU, trener eller hatt annet frivillig verv for barn, TS? Jeg vet egentlig svaret.

Anonymkode: a7dd1...487

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår skole er det klassekontaktene som arrangerer fest på 7. trinn, og det er en god del jobb med det. Det er ikke sikkert det er det samme hos dere, men jeg ville uansett antatt at denne klassekontakten har bidratt med mye annet. Det ligger jo i svaret også "akkurat det bidro hun ikke med i dag", uten at hun ramset opp hva annet hun hadde bidratt med. 

Anonymkode: 90c72...5c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da vi var fotballtrenere på 8-årslaget for sønnen, og folk reagerte på at ikke vi var satt opp på "kioskvakt" for A-laget som de andre (en lørdag hvert barn)

Nei, vi bruker 2 ettermiddager i uken på "dugnad" for klubben...alle uker. 

Anonymkode: ebe5c...6a3

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja vel, så har hun kanskje fikset litt på forhånd, men litt rart å komme uten mat likevel synes jeg. 

ts. 

Anonymkode: 8bbdb...da8

Jeg støtter forslaget om at du melder deg til klassekontakter neste år! Det er virkelig en læringskurve å være på den andre siden. Det er så mye som skjer "i der skjulte" og så mange foreldre som trekker med beina når de blir bedt om noe. Det må spørres og purres og nærmest mases om at foreldre tar på seg selv de enkleste oppdragene! Jeg syntes alle burde oppleve hvordan det er å være klassekontakter, FAU, 17.mai komité osv. det hadde gjort livet så mye enklere for den som arrangerer. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja vel, så har hun kanskje fikset litt på forhånd, men litt rart å komme uten mat likevel synes jeg. 

ts. 

Du synes tydeligvis det er mye mer enn «litt rart» når du gidder å lage en helt egen tråd om det.

Anonymkode: de53c...283

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det finnes de med veldig dårlig råd som synes slike arrangement er veldig vonde. Mulig har de avtalt at noen andre tar med dobbelt, eller de har tatt med noe veldig rimelig. Da er et slikt spørsmål fryktelig å få. 

Takk for at du bringer et nytt perspektiv inn i debatten, som jeg ikke tenkte på da jeg først leste HI (annet enn at TS burde tenkt på at klassekontakter kanskje er fritatt). Jeg oppfattet sprørsmålet mer som nysgjerrighet eller mulighet for inspirasjon til hva man tar med til slike arrangement, men det du nevner her er jo faktisk et reellt problem som har økt de siste årene. 

Anonymkode: 13487...ef3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som ikke vil støtte kreftsyke barn, foreldre som ikke skjønner at organisering av et arrangement er mer tidkrevende enn å ta med en salat... Omg. 

Anonymkode: db639...219

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha ganske god tid som orker å henge deg opp i en slik ting. At du gidder.. støtter de som kommer med forslaget om at du kan være klassekontakt neste år.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du trenger ikke svare frekt, og jeg er ikke ts. 

Anonymkode: 0558a...863

Var mer enn nok med mat og jeg tror de fleste tok med egne rester hjem. 
ts.

Syns overhodet ikke vedkommende var frekk, når man ser hva ts svarer videre. Enten er det trolletråd, eller så er det vedkommende skrev veldig treffende for ts.

Anonymkode: f132e...5e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for at du bringer et nytt perspektiv inn i debatten, som jeg ikke tenkte på da jeg først leste HI (annet enn at TS burde tenkt på at klassekontakter kanskje er fritatt). Jeg oppfattet sprørsmålet mer som nysgjerrighet eller mulighet for inspirasjon til hva man tar med til slike arrangement, men det du nevner her er jo faktisk et reellt problem som har økt de siste årene. 

Anonymkode: 13487...ef3

Det å stille med 2 bolleposer fra kiwi til 20 kr stk én gang i året er særdeles uproblematisk. Problemet er alle fritidsaktivitetene som koster flere tusen kroner per år, samt det faktum at det er så og si umulig å kombinere en jobb uten hjemmekontor eller fleksitid med å ha 2 unger. Unger skal følges opp i hue og rævva og idretten satser tungt fra de er 7-8 år.

Anonymkode: 9079b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassen skulle ha en felles fest. (7.trinn). 
Den var i skolens gymsal. 
Alle skulle ta med en rett til felles koldtbord og det er jo greit. 
Da jeg tilfeldigvis spurte klassekontakten hva hun tok med, sa hun at akkurat det bidro hun ikke med i dag. Er ikke det litt rart å ikke gå foran med et godt eksempel? 

Nei, det er ikke rart, og hun går virkelig foran med et godt eksempel som har laget en klassefest. Du derimot, kan godt jobbe med folkeskikken din. 

Anonymkode: 791d9...a84

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men da kan de jo stille opp som klassekontakt, fotballtrener, FAU-leder osv? Det er fritt frem for alle. Mange av de som har lite har det fordi de går hjemme, men det er veldig sjeldent at disse stiller opp på noe som helst egentlig. Ikke møter de på foreldremøter, ikke kan/gidder de lære språket, de forventer at barnet deres skal få være med gratis og hentes og leveres hjemme mens alle andre stiller opp. Tror aldri de har hørt ordet dugnad.

De fleste foreldre som stiller på dugnad ville hellere bare betalt litt mer, men så er det dugnad slik at de som ikke har råd skal få være med. Men de som har lite møter jo aldri?

Beklager å fornærme noen her, men dette er min opplevelse i alle mulig settinger.

Anonymkode: 7f043...89a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Syns overhodet ikke vedkommende var frekk, når man ser hva ts svarer videre. Enten er det trolletråd, eller så er det vedkommende skrev veldig treffende for ts.

Anonymkode: f132e...5e9

Jeg tror ikke dette er trolling. Jobber mye frivillig selv, og du aner ikke hvor mye kjeft man får av publikum fordi man ikke gjør mer. Jobber blant annet for en dyrevernsorganisasjon, og får stadig kjeft fra sofasittende fjesbokkattedamer fordi jeg ikke drar ut og redder den katten NÅ!!! Du har PLIKT til å hjelpe dyr i nød, og den ser ensom ut på bildet!! Beklager, jeg har ikke tid nå, men du kan jo ta en tur bort? Ikke det, nei?

Anonymkode: ea1f3...526

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da jeg tilfeldigvis spurte klassekontakten hva hun tok med, sa hun at akkurat det bidro hun ikke med i dag. Er ikke det litt rart å ikke gå foran med et godt eksempel? 

Du burde virkelig vært klassekontakt eller melde definitivt 17 mai-komiteen, TS. Hvor navlebeskuende går det an å bli? Spør du også håndballtreneren til barnet ditt hvorfor de aldri står i kiosken?

Hvorfor tror du egentlig at det er arrangementer noen som helst steder? Og hvordan tror du de blir til? House elves finnes bare i Harry Potter, ikke i virkeligheten! Nei, bordene og stolene og dukene og serviettene og kaffen og koppene og kakene og maten og sto ikke bare der fra før. Og lokalet låste seg ikke opp selv og det er ingen Hagrid til å lage og sende invitasjonene. Det er heller ikke noe magisk program som faller ned fra himmelen hvert år, og lærerne vet heller ikke bare på magisk vis hvilken dato de skal komme eller hva de skal gjøre. Det er heller ikke sånn at lokalet rydder seg selv og alt på magisk vis er rent og fint og ryddet til neste dag. Det er noen som må planlegge og stille opp, noe du tydeligvis aldri har gjort. Still opp, så slipper du å bake kake, TS. På tide om du aldri har gjort det selv etter snart 7 år (!!!) med barn på skolen!

Anonymkode: 7f043...89a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Svaret hennes gir deg en pekepinn på hvorfor ikke hun tok med noe mat.

"Akkurat DET", altså matrett, bidro ikke hun med idag.

Alle andre gjøremål, som du ikke evner å se, var det nok hun som stod for. 

Hun går foran som et meget godt eksempel ved å påta seg verv, og opprettholder samarbeidet mellom foreldre, lærer og barn. Det kan være en tungrodd skute til tider, med foreldre som er livredde for å gjøre for mye når oppgaver skal fordeles.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...