Gjest Fruktkake Skrevet 24. februar 2006 #1 Skrevet 24. februar 2006 Jeg gifter meg 17. juni, og i den forbindelse lurer jeg på om dere vet hvilke markblomster som blomstrer på den tida. Jeg vet det er for sent for konvaller (som er yndlingsblomsten min, vræl), men hva slags andre blomster kan jeg velge mellom? Tenker å dra ut dagen før (eventuelt sende ut noen andre) og plukke selv til bordpynten. Takk for hjelp.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. februar 2006 #2 Skrevet 24. februar 2006 17. juni... la meg tenke... det er like før sankthans det. Da pleide jeg i hvert fall å prøve å plukke sju sorter til å ha under puta om natta - men jeg mener det var like vrient å finne sju forskjellige hvert år. Det er vel helst i juli at de fleste markblomstene står i full flor. I hvert fall prestekrager er seine med å blomstre.
Gjest Fruktfat Skrevet 24. februar 2006 #3 Skrevet 24. februar 2006 (endret) jeg husker ikke akkurat hva som blomstrer da, men det burde finnes masse. (da min bestemor ble begravet plukket vi markblomster (fra hagen hennes/rundt der hun bodde) og lagde buketter av det til å legge på kista, det var i juni. og vi plukket masse.) Endret 24. februar 2006 av Fruktfat
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 24. februar 2006 #4 Skrevet 24. februar 2006 (endret) Et lite tips: kornblomster er nydelige blomster i flott farge. Kjøp frø og så! Tenk så koslig med et eget lite bed med bryllupsblomster! Blåklokker blomstrer også i juni. Liljekonvall er jo også nydelig. Blomstrer primært i mai da, men er du heldig holder de til ut i juni. Mange, mange flotte markblomster! Endret 25. februar 2006 av Mie
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 24. februar 2006 #5 Skrevet 24. februar 2006 Hmm.. dette gikk jo heller dårlig. Men dere får jo sett kornblomstene ihvertfall
Gjest Fruktkake Skrevet 24. februar 2006 #6 Skrevet 24. februar 2006 Takk Linda. Jeg vil primært ha hvite eller rosa blomster. Konvaller trodde jeg var ferdige i juni, men jeg kan jo håpe...
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #7 Skrevet 25. februar 2006 var med å pynta bordet i et bryllup i juli på sørlandet i fjord - da var d super vanskelig å finne blomster. Vi kjøpte kornblomster - e var ikke begynt å vokse ute ennå... Gå i en blomster butikk å hør du. Kan jo hende du ennå finner liljekonvaller - men bare et lite tips - de lukter veldig sterkt og det er mange som ikke tåler de blomstene... jeg hadde iallefall måtte gå hjem VELDIG tidlig om et bord i bryllupet var pyntet med masse liljekonvaller... måtte gjøre det i et bryllup hvor de hadde pynta med liljer - men nå har jeg astmaallergi da....
Ottine Skrevet 26. februar 2006 #8 Skrevet 26. februar 2006 I juni finnes blåklokker, hundekjeks (hvit), prestekrager, smørblomst og ballblom (gule), rødkløver, geitrams... Sikkert flere slag, også, men jeg husker ikke.
kitekatt Skrevet 26. februar 2006 #9 Skrevet 26. februar 2006 (endret) Storkenebb! De er flotte rosalilla. Helt nydelige Vet ikke hvordan det er med lupiner og geitrams feks, jeg? Er det tiden for de? de er jo lekre og ganske store... Her var en side med bilder av både geitrams og storkenebb (du må scrolle ned på siden, flere bilder) Endret 26. februar 2006 av kitekatt
Kara W Skrevet 27. februar 2006 #10 Skrevet 27. februar 2006 Forglemmegei (staves det i ett ord?) blomstrer da, og jeg synes de er nydelige. De finnes i farger fra hvite till mellomblå til lilla/rosa, og jeg er ihvertfall veldig glad i dem. Jeg er ganske sikker på at man kan kjøpe frø med de forskjellige fargene, så slipper du å satse på at du finner dem vilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå