AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Skrevet 11. oktober 2024 Prøver å Google, men får bare saker om hvordan man klager på vedtak. Problemet mitt er at jeg vil klage på at jeg ikke får svar. Søkte AAP med 15 ukers behandlingstid i slutten av mai. Har fremdeles ikke fått svar. Vært i kontakt med NAV ukentlig den siste tiden, men får bare de samme intetsigende svada svarene. Jeg er så frustrert at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har et lite barn som må ha mat på bordet og tak over hodet. Jeg har en jobb som ønsker meg hjertelig tilbake. Vurderer å trosse helseplagene til det ytterste og bare gå tilbake til jobb. Føler meg litt presset til det når nav nekter å svare på søknaden min. Er helt trengt opp i et hjørne her. Hva gjør man? Er NAV virkelig så untoucheable at de bare kan ture frem med livet til folk som de vil uten noen konsekvens? Anonymkode: cf2f0...edb 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Skrevet 11. oktober 2024 Hva svada svar er det du får da? Du kan søke nødepnger hvis det er krise. det er ikke alltid på dato man får svar. Anonymkode: f41a3...0c2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Skrevet 11. oktober 2024 Du sender en serviceklage https://www.nav.no/person/kontakt-oss/nb/tilbakemeldinger/serviceklage GJØR DET! Hilsen veileder som holder på å eksplodere over å lese det du skriver. Anonymkode: 68887...e45 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Skrevet 11. oktober 2024 Serviceklage på statlige ytelser. Statsforvalter på kommunale, Anonymkode: d3768...62e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Skrevet 11. oktober 2024 Gå på jobb heller. Anonymkode: 7eb21...f42 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Serviceklage på statlige ytelser. Statsforvalter på kommunale, Anonymkode: d3768...62e Nei. Dette stemmer ikke. Hvis statsforvalteren mottar en klage som gjelder service, så vil de videresende den til Nav for å bli vurdert som en serviceklage. Anonymkode: 68887...e45 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Prøver å Google, men får bare saker om hvordan man klager på vedtak. Problemet mitt er at jeg vil klage på at jeg ikke får svar. Søkte AAP med 15 ukers behandlingstid i slutten av mai. Har fremdeles ikke fått svar. Vært i kontakt med NAV ukentlig den siste tiden, men får bare de samme intetsigende svada svarene. Jeg er så frustrert at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har et lite barn som må ha mat på bordet og tak over hodet. Jeg har en jobb som ønsker meg hjertelig tilbake. Vurderer å trosse helseplagene til det ytterste og bare gå tilbake til jobb. Føler meg litt presset til det når nav nekter å svare på søknaden min. Er helt trengt opp i et hjørne her. Hva gjør man? Er NAV virkelig så untoucheable at de bare kan ture frem med livet til folk som de vil uten noen konsekvens? Anonymkode: cf2f0...edb Ring Sivilombudet og spør hvor du skal henvende deg. Kan faktisk skje at de tar inn saken. De er greie å snakke med. Anonymkode: 0cf8e...d68
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du sender en serviceklage https://www.nav.no/person/kontakt-oss/nb/tilbakemeldinger/serviceklage GJØR DET! Hilsen veileder som holder på å eksplodere over å lese det du skriver. Anonymkode: 68887...e45 Dette visste jeg ikke, takk! Forandrer jo ikke det faktum at maksdato nærmer seg med stormskritt og jeg ikke har andre valg enn å kjøre helsa mi rett vest og trosse legens krystallklare anbefaling. Men barnet mitt kommer først og hen må ha mat og varme. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring Sivilombudet og spør hvor du skal henvende deg. Kan faktisk skje at de tar inn saken. De er greie å snakke med. Anonymkode: 0cf8e...d68 Takk, det visste jeg ikke! Prøver dette også på mandag! Anonymkode: cf2f0...edb 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøver å Google, men får bare saker om hvordan man klager på vedtak. Problemet mitt er at jeg vil klage på at jeg ikke får svar. Søkte AAP med 15 ukers behandlingstid i slutten av mai. Har fremdeles ikke fått svar. Vært i kontakt med NAV ukentlig den siste tiden, men får bare de samme intetsigende svada svarene. Jeg er så frustrert at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har et lite barn som må ha mat på bordet og tak over hodet. Jeg har en jobb som ønsker meg hjertelig tilbake. Vurderer å trosse helseplagene til det ytterste og bare gå tilbake til jobb. Føler meg litt presset til det når nav nekter å svare på søknaden min. Er helt trengt opp i et hjørne her. Hva gjør man? Er NAV virkelig så untoucheable at de bare kan ture frem med livet til folk som de vil uten noen konsekvens? Anonymkode: cf2f0...edb Hvem er du i kontakt med når du er i kontakt hver uke? Nav kontoret eller ringer du inn til kontaktsenteret? Og hva er svaret du får? Anonymkode: 5d51f...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #10 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøver å Google, men får bare saker om hvordan man klager på vedtak. Problemet mitt er at jeg vil klage på at jeg ikke får svar. Søkte AAP med 15 ukers behandlingstid i slutten av mai. Har fremdeles ikke fått svar. Vært i kontakt med NAV ukentlig den siste tiden, men får bare de samme intetsigende svada svarene. Jeg er så frustrert at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har et lite barn som må ha mat på bordet og tak over hodet. Jeg har en jobb som ønsker meg hjertelig tilbake. Vurderer å trosse helseplagene til det ytterste og bare gå tilbake til jobb. Føler meg litt presset til det når nav nekter å svare på søknaden min. Er helt trengt opp i et hjørne her. Hva gjør man? Er NAV virkelig så untoucheable at de bare kan ture frem med livet til folk som de vil uten noen konsekvens? Anonymkode: cf2f0...edb Hvor ligger søknaden? Hos lokalkontoret eller den statlige delen? Anonymkode: 9fcc5...d9d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #11 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor ligger søknaden? Hos lokalkontoret eller den statlige delen? Anonymkode: 9fcc5...d9d Lokalkontoret klarte ikke å sende søknaden videre før i midten av september, så den sitter vel fast statlig. Uansett hvor den er så er det meg det går utover. Har nok bekymringer rundt egen helse, og nå skal jeg i tillegg i verste fall sitte med kr 0,- neste mnd fordi NAV somler. I neste uke har de brukt 20 uker på min søknad. Anonymkode: cf2f0...edb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #12 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lokalkontoret klarte ikke å sende søknaden videre før i midten av september, så den sitter vel fast statlig. Uansett hvor den er så er det meg det går utover. Har nok bekymringer rundt egen helse, og nå skal jeg i tillegg i verste fall sitte med kr 0,- neste mnd fordi NAV somler. I neste uke har de brukt 20 uker på min søknad. Anonymkode: cf2f0...edb Kan legge til at jeg er helt vanlig arbeidstaker. Har jobbet og skattet i Norge i 20 år. Født og oppvokst i Norge. Ingenting ekstraordinært vanskelig med min søknad. Anonymkode: cf2f0...edb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #13 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dette visste jeg ikke, takk! Forandrer jo ikke det faktum at maksdato nærmer seg med stormskritt og jeg ikke har andre valg enn å kjøre helsa mi rett vest og trosse legens krystallklare anbefaling. Men barnet mitt kommer først og hen må ha mat og varme. Takk, det visste jeg ikke! Prøver dette også på mandag! Anonymkode: cf2f0...edb Du skriver at maksdato nærmer seg, så da har du vel inntekt i form av sykepenger frem til det? De må prioritere å behandle de sakene som haster mest. Søkte du i mai så var du tidlig ute.... Du bør ringe Kontaktsenteret og spørre når søknaden ble sendt fra NAV kontoret til NAV Arbeid og ytelser. Det skal ta maks 8 uker fra den er videresendt dit. Anonymkode: 1ccfd...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #14 Skrevet 12. oktober 2024 Ring advokat, da pleier de få fart på seg. Anonymkode: d6530...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #15 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du skriver at maksdato nærmer seg, så da har du vel inntekt i form av sykepenger frem til det? De må prioritere å behandle de sakene som haster mest. Søkte du i mai så var du tidlig ute.... Du bør ringe Kontaktsenteret og spørre når søknaden ble sendt fra NAV kontoret til NAV Arbeid og ytelser. Det skal ta maks 8 uker fra den er videresendt dit. Anonymkode: 1ccfd...5a6 Ja, men jeg skriver jo lenger opp her at jeg har fått siste lønn nå i oktober - og det kun fordi jeg har tatt ut alt som finnes av ferie, hadde jeg ikke hatt mye ferie stående, ville jeg vært uten lønn allerede denne måneden. Den ble sendt dit for 5-6 uker siden. For å være ærlig driter jeg i at de forbeholder seg retten til å bruke 8 uker på arbeid og ytelser - jeg sendte søknaden som totalt skulle ta 15 uker for snart 20 uker siden. Må man søke AAP i det man blir sykemeldt da for å sikre å få et svar før sykepengeperioden er over? Jeg føler meg fryktelig dårlig behandlet. Har alt i orden, har gjort alt riktig, men blir likevel kjørt rett i grøfta. Forsikringsselskapet får heller ikke gjort sine vurderinger når det ikke finnes AAP, så alt blir forsinket og den det går utover er meg. Meg og barnet mitt som i verste fall ikke får mat. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ring advokat, da pleier de få fart på seg. Anonymkode: d6530...6ca Jeg har jo hvertfall ikke råd til advokat ondene situasjonen Anonymkode: cf2f0...edb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #16 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lokalkontoret klarte ikke å sende søknaden videre før i midten av september, så den sitter vel fast statlig. Uansett hvor den er så er det meg det går utover. Har nok bekymringer rundt egen helse, og nå skal jeg i tillegg i verste fall sitte med kr 0,- neste mnd fordi NAV somler. I neste uke har de brukt 20 uker på min søknad. Anonymkode: cf2f0...edb Jeg kan nesten love deg at saken driver å kastes frem og tilbake mellom Nav lokalt og nav forvaltning, de holdt på slik i 6 mnd med meg. Slik jeg forsto det så mente nav lokalt at de hadde gjort alt de skulle med meg mens nav forvaltning mente nav lokalt måtte gjøre mer, så havnet sakenen slags limbo mellom forvaltningen og lokalkontoret hvor den bare ble sendt frem og tilbake. Involverte advokat og fant en liste med epost til leder ved mitt lokale nav kontor hvor jeg forklarte problemet fort og sa jeg kommer til å gå til media, noe som ikke ville se bra ut for hens videre karriere, dagen etterpå ringre sjefen ved lokalkontoret meg med en garanti om at hen tar personlig tak i saken og at den ville være avgjort innen måneden var over. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men jeg skriver jo lenger opp her at jeg har fått siste lønn nå i oktober - og det kun fordi jeg har tatt ut alt som finnes av ferie, hadde jeg ikke hatt mye ferie stående, ville jeg vært uten lønn allerede denne måneden. Den ble sendt dit for 5-6 uker siden. For å være ærlig driter jeg i at de forbeholder seg retten til å bruke 8 uker på arbeid og ytelser - jeg sendte søknaden som totalt skulle ta 15 uker for snart 20 uker siden. Må man søke AAP i det man blir sykemeldt da for å sikre å få et svar før sykepengeperioden er over? Jeg føler meg fryktelig dårlig behandlet. Har alt i orden, har gjort alt riktig, men blir likevel kjørt rett i grøfta. Forsikringsselskapet får heller ikke gjort sine vurderinger når det ikke finnes AAP, så alt blir forsinket og den det går utover er meg. Meg og barnet mitt som i verste fall ikke får mat. Jeg har jo hvertfall ikke råd til advokat ondene situasjonen Anonymkode: cf2f0...edb Sjekk om du oppfyller krav for fri rettshjelp, men uansett hva du gjør så ikke gi opp, alt for mange gjør det. Anonymkode: d6530...6ca
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #17 Skrevet 12. oktober 2024 Det tar tid, og skjønner ikke hvorfor det kan ta så lang tid Fikk nylig svar og innvilget AAP etter jeg søkte i midten av April. Har heldigvis uføre del ved siden av Tok litt over 4 mnd før jeg fikk innvilget sykepenger også. Kontrakten gikk ut like etter også brukte de tid på å hente inn inntektsoplysninger. De bare rotet det til, og jeg måtte ringe flere ganger🤪 Håper du snart får svar🥰 Anonymkode: 13f76...c88
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #18 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lokalkontoret klarte ikke å sende søknaden videre før i midten av september, så den sitter vel fast statlig. Uansett hvor den er så er det meg det går utover. Har nok bekymringer rundt egen helse, og nå skal jeg i tillegg i verste fall sitte med kr 0,- neste mnd fordi NAV somler. I neste uke har de brukt 20 uker på min søknad. Anonymkode: cf2f0...edb Og her er grunnen til at det tar så lang tid. Den er nok merka i systemet med "september", så her bør du sende serviceklage, ja. Anonymkode: 91111...732
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #19 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, men jeg skriver jo lenger opp her at jeg har fått siste lønn nå i oktober - og det kun fordi jeg har tatt ut alt som finnes av ferie, hadde jeg ikke hatt mye ferie stående, ville jeg vært uten lønn allerede denne måneden. Den ble sendt dit for 5-6 uker siden. For å være ærlig driter jeg i at de forbeholder seg retten til å bruke 8 uker på arbeid og ytelser - jeg sendte søknaden som totalt skulle ta 15 uker for snart 20 uker siden. Må man søke AAP i det man blir sykemeldt da for å sikre å få et svar før sykepengeperioden er over? Jeg føler meg fryktelig dårlig behandlet. Har alt i orden, har gjort alt riktig, men blir likevel kjørt rett i grøfta. Forsikringsselskapet får heller ikke gjort sine vurderinger når det ikke finnes AAP, så alt blir forsinket og den det går utover er meg. Meg og barnet mitt som i verste fall ikke får mat. Jeg har jo hvertfall ikke råd til advokat ondene situasjonen Anonymkode: cf2f0...edb Forstår at du veldig gjerne vil ha svar nå. Men tror det er bortkastet tid og energi å lage en stor sak ut av dette. Du kan jo selvfølgelig skrive en serviceklage og få svar på den om 3 uker. Du fikk siste lønn i oktober og har ikke nådd maksdato enda, fristen for å behandle saken din er innen 2-3 uker = du er ikke i en nødssituasjon her og nå. Dette er sannsynligvis hva du vil få til svar på serviceklagen du sender inn. Maks saksbehandlingstid skal være 16 uker, men det er klart at de som er i nød må prioriteres først. Det er mange andre som søkte AAP samtidig som deg i mai, som hadde maksdato før deg og disse må selvfølgelig prioriteres. Enkelte søker først AAP etter at maksdato er nådd og går 16 uker uten inntekt (selv om de er informert om å søke i god tid). Veldig dumt av de å ikke få ut fingeren tidligere selvfølgelig, men saksbehandler må allikevel prioritere en slik sak, foran noen som har 4-5 mnd gjenstående sykepengerett. Anonymkode: 1ccfd...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #20 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår at du veldig gjerne vil ha svar nå. Men tror det er bortkastet tid og energi å lage en stor sak ut av dette. Du kan jo selvfølgelig skrive en serviceklage og få svar på den om 3 uker. Du fikk siste lønn i oktober og har ikke nådd maksdato enda, fristen for å behandle saken din er innen 2-3 uker = du er ikke i en nødssituasjon her og nå. Dette er sannsynligvis hva du vil få til svar på serviceklagen du sender inn. Maks saksbehandlingstid skal være 16 uker, men det er klart at de som er i nød må prioriteres først. Det er mange andre som søkte AAP samtidig som deg i mai, som hadde maksdato før deg og disse må selvfølgelig prioriteres. Enkelte søker først AAP etter at maksdato er nådd og går 16 uker uten inntekt (selv om de er informert om å søke i god tid). Veldig dumt av de å ikke få ut fingeren tidligere selvfølgelig, men saksbehandler må allikevel prioritere en slik sak, foran noen som har 4-5 mnd gjenstående sykepengerett. Anonymkode: 1ccfd...5a6 Så, det hadde vært viktigere at barnet mitt får mat dersom jeg hadde surret og somlet, ikke giddet å søke i god tid? Blir jeg nå straffet for å gjøre som de oppfordrer? Uansett hvordan du vrir og vrenger i NAV sin favør er det ikke greit å ikke gidde gi folk svar på en slik søknad. Tviler på at de sitter og ser på maksdato og tenker å gi meg svar dagen før. Maksdato har allerede kommet og gått hele 2 ganger, men blitt utsatt i siste liten pga uttak av ferie. Fikk ikke svar de andre 2 gangene heller. Hvorfor argumenterer du i favør NAV? Synes du det er greit at et barn på 2 år muligens blir satt i en situasjon der det ikke kommer mat på bordet fordi NAV somler og ikke overholder sine egne frister? Igjen, dersom de ikke klarer å lirke ut av seg et svar før maksfart må jeg jo bare trosse helse og fastlege og dra på jobb da. Men synes ikke det er greit å behandle folk sånn. Jeg og barnet mitt er ikke et papir på NAV sin pult, vi er ekte mennesker. Skjønner hvor all forakten for NAV kommer fra. Anonymkode: cf2f0...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå