Gå til innhold

Maskorama 2024

NordicViking

Anbefalte innlegg

Moskusen uttaler kj-lyder som skj-lyder, noe ikke Danby gjør. Er tanken at han har en falsk talefeil for å villede? Det er mye mulig, men jeg har en sterk magefølelse på at talefeilen er ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blueberrymuffin skrev (13 timer siden):

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men til alle dere som er skråsikre på at fisken er Tone Damli.

Gladfisken sa «ja» på at hun har vært med i barne-tv. Når har Tone vært med i barne-tv, det har ikke jeg fått med meg. Noen som kan hjelpe meg?

Tone har også vært med på Kykelikokos, sitat fra tonedamli.com her: "Eg gjorde min tv-debut på “KykeliKokos” på NRK (for dei som hugsar det… 81549300). Eg var innringar og vann heile musikkkonkurransen det året. Tone, 9 år. Fekk blant anna autografen til Morten Harket, og var megastolt!"

Endret av Oni
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oni skrev (5 minutter siden):

Moskusen uttaler kj-lyder som skj-lyder, noe ikke Danby gjør. Er tanken at han har en falsk talefeil for å villede? Det er mye mulig, men jeg har en sterk magefølelse på at talefeilen er ekte.

Falsk talefeil er jo årsaken til at noen tenkte Else Kåss Furuseth da Matmonsteret åpnet munnen første gang. Et enkelt triks.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (15 timer siden):

Hvis Tone er gladfisken, noen som vet hvorfor hun svarer ja på «Har du tilknytning til Trøndelag?» og «Har du tilknytning til TNT?» 

Morens slekt stammer fra Trøndelag. Hun har opptrådt på Allsang på grensen sammen med TNT. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oni skrev (1 time siden):

Cengiz uttaler kj-lyden som skj. Jeg ser at det er mange hint til Danby, men jeg forundrer meg veldig over at han skal være kjent nok for det typiske Maskorama-publikumet. 

Endret av Variert skydekke
Skriveleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emilie Nereng la i går ut at hun var på kino og så forestillingen «Nr 24». Tror det var på Colosseum. Noen som vet om den hadde visning i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (15 minutter siden):

Emilie Nereng la i går ut at hun var på kino og så forestillingen «Nr 24». Tror det var på Colosseum. Noen som vet om den hadde visning i går?

Vet ikke. Men dersom hun Feiker at hun har vært der så må hun jo antagelig ha sjekka at det er en film som gikk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerogkanel skrev (1 minutt siden):

Vet ikke. Men dersom hun Feiker at hun har vært der så må hun jo antagelig ha sjekka at det er en film som gikk da?

Mulig, det er tilfelle. Det er uansett flere bilder av henne og kjæresten på kino. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (23 minutter siden):

Om de hadde visning i går, eller om de var der på torsdag spiller ingen rolle. Hun var ikke på noe kino i går, hun var på scenen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (12 minutter siden):

Mulig, det er tilfelle. Det er uansett flere bilder av henne og kjæresten på kino. 

De bildene kan jo ha blitt tatt når som helst det er ingenting i de bildene som viser noe markører for det er tatt så jeg tenker jo at det fint går an å feike kinobes øk. Jeg har forresten ingen formening om vampyren er henne eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matmonsteret: Live Nelvik

Hvis man leser ingrediensene i kokeboka sammenhengende, blir det: «Atten pushups ble rekorden min en gang men det holdt ikke til topp»

IMG_1348.jpeg

IMG_1349.jpeg

• Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stein må være Steinar Sagen.
For faste lyttere av Radioresepsjonen og Papaya er det ikke vanskelig å kjenne igjen dette på stemmen, eller ut i fra hintene.
Han har tidligere vist at han har en habil sangstemme. Brevene kan være hint til Kongen befaler eller en spalte kalt "innboksen"
Spørsmålene han fikk bekrefter langt på veg dette.
Er du glad i boller? Steinar vant bollespisekonkurranse i speideren flere år på rad i sin barndom. Blitt kalt "bollekongen".
Har du drevet med skuespill? Han har vært skuespiller i flere filmer/serier, f.eks. Lillyhammer, Side om side, Mormor og de åtte ungene...
Har du noen gang tegnet ett kjøttbein? Han har tegnet kjøttbein som ble solgt til inntekt for Blåkors.
Har du stått stille utenfor slottet? Han har vært i kongens garde.
Har du lagt brev i postkasse etter postkasse etter postkasse? I Radioresepsjonen hadde de en spalte som het postkasse, og de sier alltid postkasse flere ganger når dette ordet blir nevnt.
Har du søsken? Broren Tore Sagen, i tillegg til en fiktiv søster/karakter Trude Sagen, som Steinar har spilt.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjott11 skrev (1 time siden):

For faste lyttere av Radioresepsjonen og Papaya er det ikke vanskelig å kjenne igjen dette på stemmen, eller ut i fra hintene.
Han har tidligere vist at han har en habil sangstemme. Brevene kan være hint til Kongen befaler eller en spalte kalt "innboksen"
Er du glad i boller? Steinar vant bollespisekonkurranse i speideren flere år på rad i sin barndom. Blitt kalt "bollekongen".
Har du drevet med skuespill? Han har vært skuespiller i flere filmer/serier, f.eks. Lillyhammer, Side om side, Mormor og de åtte ungene...
Har du noen gang tegnet ett kjøttbein? Han har tegnet kjøttbein som ble solgt til inntekt for Blåkors.
Har du lagt brev i postkasse etter postkasse etter postkasse? I Radioresepsjonen hadde de en spalte som het postkasse, og de sier alltid postkasse flere ganger når dette ordet blir nevnt.
Har du søsken? Broren Tore Sagen, i tillegg til en fiktiv søster/karakter Trude Sagen, som Steinar har spilt.

Bingo!! Der tror jeg du traff steinen rett på Steinars hode🥳👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanna85 skrev (22 timer siden):

Er bare så mye som stemmer.

* Stemmen: Veldig lik

* Hekk: Masken er hans hekk

* Badminton: Han elsker badminton rackets.

* Hoff: Sitter i en kongekrone på One World.

* Boller: Pappa (boller i ovnen)

Ut ifra det jeg har hørt så er det i Asia han er mest kjent, der er det vel andre sosiale medier som gjelder? Er vel stortsett i Asia han har konserter også.

Følger han på YouTube, TikToken tror jeg er helt ny, ser han skriver at det bare er lekeplassen sin.

Han nekter veldig for at det er han, så veldig mulig jeg tar feil.

Nå fikk jeg plutselig en åpenbaring... Berg er jo Stein. Jeg blir bare mer og mer sikker. Men det er jo som du sier, er han kjent nok her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hanna85 skrev (31 minutter siden):

Nå fikk jeg plutselig en åpenbaring... Berg er jo Stein. Jeg blir bare mer og mer sikker. Men det er jo som du sier, er han kjent nok her i Norge?

Nei, absolutt ikke. 😅

Og det hadde vært gøy om Stein var Steinar Sagen, men så god er han nok ikke. Kim er sikkert sannsynlig, husker ikke stemmen hans så godt i farta, men han er hvert fall god nok.

Emilie og Tone synes jeg at jeg hører, og føler stemmene er lettere å gjette ut i fra enn hintene egentlig. Hører særlig Tone. Og kanskje Live.

Synes også det kanskje er litt rart om Danby er med? Tenker Cengiz kanskje er mer sannsynlig deltaker. Men er åpen for begge deler.

Håper på en eller annen overraskelse 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerogkanel skrev (2 timer siden):

De bildene kan jo ha blitt tatt når som helst det er ingenting i de bildene som viser noe markører for det er tatt så jeg tenker jo at det fint går an å feike kinobes øk. Jeg har forresten ingen formening om vampyren er henne eller ikke

Akkurat det. Tror nok det er fake, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjott11 skrev (2 timer siden):

Marion stiller en haug med spørsmål der svarene passer utrolig godt til Steinar Sagen. Ja, nesten for godt til å være sant! Da regnet jeg med at hun ville foreslå at Steinar Sagen var Stein. Men hva skjer? Hun velger Olav Tokerud fra rap-duoen Hagle! Jeg mener..... WTF?!!?!?! 

Da begynner jeg å lure...... hva er det som skjer her? Forsøker hun - og eventuelt NRK - bevisst å lede seerne på villspor? Det er det inntrykket jeg av og til får når jeg hører forslagene de kommer med. Det henger ikke alltid på greip. Og Tete burde ha visst at Atle Pettersen IKKE er med i årets Maskorama (p.g.a. ABBA-hyllesten Waterloo på Christiania Teater), og derfor ikke kan være Stein.  🤬

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...