NordicViking Skrevet 17. november 2024 Forfatter #641 Del Skrevet 17. november 2024 Nysgjerrigpernille skrev (2 timer siden): Emilie var på landslaget i Cheerdance, Jeg ser at hun har vunnet en bronsemedalje i NM i cheerleading, men har hun vunnet noe mer? (P3) Vampyren sier at hun var en mester, og minnes seierne de tok sammen. Jeg tolker det som å vinne gull. Vi ser også et maleri av vampyren med en medalje hvor det står tallet 1. Det kan vel neppe tolkes på noen annen måte enn en gullmedalje. Jeg må innrømme at jeg er usikker på hvem Vampyren er, men jeg tolker hintene slik at personen bak maska har vunnet gull. .. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 17. november 2024 Forfatter #642 Del Skrevet 17. november 2024 Ravid skrev (27 minutter siden): Så da har vi disse ordene igjen: Anker, Desember, Bok, Skøyer/Skøyen, Hekk. En teori er at moskusen kan være en youtuber, så kanskje det er en "skøyer" som har laget prank-videoer? De fleste kjendiser har vel en eller annen kobling til bok, så den er nok vrien tenker jeg. Moskusen er temmelig sikkert Danby Choi. Vi så i dag en skøyteløper, og tallet 1964. Faren til Danby var skøyteløper for det sør-koreanske skøytelandslaget, og deltok i OL i Innsbruck i 1964. Danby Choi har gitt ut boka 'Kanseller meg hvis du kan'. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommerslør Skrevet 17. november 2024 #643 Del Skrevet 17. november 2024 Gladfisken må jo være Tone Damlie, kan ikke være Carina for så god stemme har ikke hun. Moskusen må jo være Danbye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 17. november 2024 #644 Del Skrevet 17. november 2024 NordicViking skrev (7 timer siden): Jeg ser at hun har vunnet en bronsemedalje i NM i cheerleading, men har hun vunnet noe mer? (P3) Vampyren sier at hun var en mester, og minnes seierne de tok sammen. Jeg tolker det som å vinne gull. Vi ser også et maleri av vampyren med en medalje hvor det står tallet 1. Det kan vel neppe tolkes på noen annen måte enn en gullmedalje. Jeg må innrømme at jeg er usikker på hvem Vampyren er, men jeg tolker hintene slik at personen bak maska har vunnet gull. .. Emilie har vunnet gull i VM i cheerdance, som et lag (husker ikke hva de kaller det innen den idretten) for Norge. Mener det var i 2014. Har skrevet det tidligere også. Og ellers kan nummer 1 være knyttet til blogglistene. Men her spiller de nok på en lagidrett ikke mange husker at hun var med i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 17. november 2024 #645 Del Skrevet 17. november 2024 K_mb skrev (9 timer siden): Hele poenget er at flertallet velger den som synger best...åpenbart. Ja, men hvordan skal man gjøre det for å endre dette? Man kan f.eks sørge for at den som flest tipper riktig må forlate konkurransen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 17. november 2024 #646 Del Skrevet 17. november 2024 sillyb skrev (8 timer siden): Stein er den jeg er mest usikker på. Kan det være Steinjo (Stein Johan Greig Halvorsen)? Jeg synes mange av hintene passer til han, fremfor Kim Wigaard som mange tror. Eksempel: - "Vi kan løftes, stables, knuses, hoppes over og plukkes opp" (episode 1): Steinjo sin allsidighet som artist, komiker, TV.. - "Lastet med de tyngste tingene i livet": Tatt opp mange alvorlige temaer som komiker - Hoff (merke fra første episode): kongelige sketsjer eller jobbrelasjon til Anette Hoff (han har jobbet med Hotel Cæsar) - Bokstavene fra dagens kan referere til hans uforutsigbare humorstil (Utødig) - Glad i boller: Bruker mye mat i humorinnslag, feks Potetgull-sangen - JA/NEI-spørsmål: Har vært med på Skal vi danse, ref vært på dansegulvet - Forbindelser med kongehuset: Steinjo har flere sketsjer/parodier med kongehuset .. og selvfølgelig det selvsagte: han heter Stein, kaller seg STEINjo.. 🫠 Det viktigste hintet er stemmen. De øvrige hintene er såpass vage at man kan få de til å passe med hvem som helst. Og når karakteren heter Stein, så er det så godt som sikkert at mannen bak ikke heter Stein/Steinar. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 17. november 2024 #647 Del Skrevet 17. november 2024 Sommerslør skrev (3 timer siden): Gladfisken må jo være Tone Damlie, kan ikke være Carina for så god stemme har ikke hun. Moskusen må jo være Danbye. Er han virkelig nok kjendis ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 17. november 2024 #648 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Sukkerogkanel skrev (4 minutter siden): Er han virkelig nok kjendis ? Danby er mer enn nok kjent. Men det spiller jo ingen rolle, siden det åpenbart er han. Endret 17. november 2024 av Djækklåsst 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sillyb Skrevet 17. november 2024 #649 Del Skrevet 17. november 2024 Djækklåsst skrev (1 time siden): Det viktigste hintet er stemmen. De øvrige hintene er såpass vage at man kan få de til å passe med hvem som helst. Og når karakteren heter Stein, så er det så godt som sikkert at mannen bak ikke heter Stein/Steinar. Absolutt enig i at stemmen er det viktigste hintet - og jeg får ikke Kim-vibes av stemmen. Står vel ikke i reglene at figur og person ikke kan ha samme navn, regner jeg med! 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 17. november 2024 #650 Del Skrevet 17. november 2024 Syns nesten fisken hørtes mindre ut som tone denne gangen 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 17. november 2024 #651 Del Skrevet 17. november 2024 Ravid skrev (10 timer siden): Så nå vet vi at ordet til mumien var Far. Og ordet for professoren tenker jeg må være Bøyd (Fornavnet til Bent Kristian Ødegård på engelsk). Så da har vi disse ordene igjen: Anker, Desember, Bok, Skøyer/Skøyen, Hekk. Noen teorier er at Live Nelvik har noen forbindelser til desember (Fødselsdag, juleserie i flere år etc.). Og Tone Damli har stemmen til en av karakterene i filmen "Over Hekken". I såfall gjenstår Anker, Bok og Skøyer/Skøyen, som jeg vil tro at skal kobles til steinen, vampyren og moskusen. En teori er at moskusen kan være en youtuber, så kanskje det er en "skøyer" som har laget prank-videoer? De fleste kjendiser har vel en eller annen kobling til bok, så den er nok vrien tenker jeg. Danby Choi har gitt ut bok, så det ordnet stemmer isåfall bra med han? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 17. november 2024 #652 Del Skrevet 17. november 2024 NordicViking skrev (9 timer siden): Jeg ser at hun har vunnet en bronsemedalje i NM i cheerleading, men har hun vunnet noe mer? (P3) Vampyren sier at hun var en mester, og minnes seierne de tok sammen. Jeg tolker det som å vinne gull. Vi ser også et maleri av vampyren med en medalje hvor det står tallet 1. Det kan vel neppe tolkes på noen annen måte enn en gullmedalje. Jeg må innrømme at jeg er usikker på hvem Vampyren er, men jeg tolker hintene slik at personen bak maska har vunnet gull. .. Ja dette tenkte jeg på også, spesielt med det maleriet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 17. november 2024 #653 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) sillyb skrev (1 time siden): Absolutt enig i at stemmen er det viktigste hintet - og jeg får ikke Kim-vibes av stemmen. Står vel ikke i reglene at figur og person ikke kan ha samme navn, regner jeg med! 🤪 Jeg aner ikke hvem Kim Wigaard er. Men det er ganske overbevisende at så mange overalt er sikre på at det er ham. Det ville vært et interessant forsøk på omvendt psykologi om man faktisk bruker deltakerens ekte navn i karakteren, men jeg tviler sterkt. Det blir som å la en person snakke med sin vanlige stemme/dialekt, for at vi angivelig skal tenke at «da er det i hvert fall ikke ham/henne». Men da vil vedkommende uansett havne i søkelyset, og da blir det ingen overraskelse. Endret 17. november 2024 av Djækklåsst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monique1979 Skrevet 17. november 2024 #654 Del Skrevet 17. november 2024 Vi burde stemme for at maskorama skulle vært slik at den flest gjetter riktig på, burde gå ut… Da hadde det vært så mye mer spenning i programmet! Åpenbart nå: Moskusen: Danby, Fisken: Tone, Matmonsteret: Live, Stein: Kim og vampyren: Emilie… Det er over alt, og skal vedde på at det er fakta 🤪 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 17. november 2024 #655 Del Skrevet 17. november 2024 Monique1979 skrev (Akkurat nå): Vi burde stemme for at maskorama skulle vært slik at den flest gjetter riktig på, burde gå ut… Da hadde det vært så mye mer spenning i programmet! Åpenbart nå: Moskusen: Danby, Fisken: Tone, Matmonsteret: Live, Stein: Kim og vampyren: Emilie… Det er over alt, og skal vedde på at det er fakta 🤪 Ja, men nå vet jo de fleste hvem alle er uansett. En annen idé er at alle deltakerne får synge de første f.eks tre-fire programmene. Så kan to og to ryke hver gang, før de tre siste er i finalen. At en deltaker ryker første kvelden, før man rekker å spekulere, er i hvert fall for tidlig. Men på den annen side får vi jo da som regel en overraskelse første kvelden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monique1979 Skrevet 17. november 2024 #656 Del Skrevet 17. november 2024 Djækklåsst skrev (1 minutt siden): Ja, men nå vet jo de fleste hvem alle er uansett. En annen idé er at alle deltakerne får synge de første f.eks tre-fire programmene. Så kan to og to ryke hver gang, før de tre siste er i finalen. At en deltaker ryker første kvelden, før man rekker å spekulere, er i hvert fall for tidlig. Men på den annen side får vi jo da som regel en overraskelse første kvelden. Enig i det… Er alt for tidlig å sende ut en i første program! Ingen rekker å tenke en gang… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 17. november 2024 #657 Del Skrevet 17. november 2024 Djækklåsst skrev (12 minutter siden): Det er svært, svært mange langt kjedeligere og mer hjernedøde programmer enn dette. Men Maskorama fungerer best de første 1-2 ukene, hvor det ennå ikke er helt sikkert hvem det er som skjuler seg bak maskene. I ettertid blir det kjedelig, når man uansett vet. Jo enig i at det har vært masse billige underholdningsprogram for enkle sjeler de siste årene... men jeg led meg gjennom en episode av maskorama nå nylig og dette tar kaka etter mitt skjønn..😆🙈..Fy flate så flaut det her var.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. november 2024 #658 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Sukkerogkanel skrev (På 17.11.2024 den 9.03): Er han virkelig nok kjendis ? Har aldri hørt om Danby Choi. Aner ikke hvem det er. Endret 21. november 2024 av Sciurus Ryddet for slettet sitat - Sciurus, mod 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 17. november 2024 #659 Del Skrevet 17. november 2024 Synes det var veldig rart og synd at ikke gongongen ble brukt i går. De var jo veldig usikre på hvem Professoren var. Skulle jo tro det var gøyere å ha han med lenger da. Hvis de bruker gongongen på en som er helt "bankers" blir jeg litt oppgitt merker jeg. I går hadde det vært en perfekt anledning til å bruke den. Egentlig aller mest første kvelden. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 17. november 2024 #660 Del Skrevet 17. november 2024 Tått skrev (38 minutter siden): Jo enig i at det har vært masse billige underholdningsprogram for enkle sjeler de siste årene... men jeg led meg gjennom en episode av maskorama nå nylig og dette tar kaka etter mitt skjønn..😆🙈..Fy flate så flaut det her var.. Skjønte du hvem alle var, siden det var så ille? For min del handler programmet om å finne ut hvem folk her raskest mulig. Men om du har null interesse for det, så er det gjerne ikke så interessant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå