Gå til innhold

Maskorama 2024

NordicViking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hanne67 skrev (21 minutter siden):

I spørsmålsrunden kom det fram at Vampyren har vært på landslaget, kan håndtere våpen, har et mellomnavn og truffet blink.

Mye som tyder på at det er en tidligere skiskytter, og det passer ikke med Emilie Nereng.

Emilie var på landslaget i Cheerdance, var med på Kompani Lauritzen, heter Emilie Marie Nereng (byttet ut Marie med Voe i voksen alder), og «truffet blink» tror jeg er en referanse til at hun mener hun har funnet drømmemannen. Så her passer absolutt alt, i tillegg til stemmen - Ingen tvil hos meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (56 minutter siden):

Ble oppriktig lei meg over at Kristian røk ut allerede. Vet hvor mye det må ha kostet han å si ja til et sånn program. Dessuten var Professoren så morsom.

100 % enig, gjettet jo han, og kunne se for meg hvor berørt han ble av å vite at han måtte synge uten maske! Tete er jo bare helt skjønn, som tok vare på Abu og Kristian ♥️

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Gladfisken antageligvis er Tone, det eneste jeg ikke synes passer er engelskuttalen hennes. Den er vanligvis litt særegen, synes ikke jeg hører noe av det samme hos Gladfisken. Ikke tegn til den sedvanlige «Tone-knekken» heller foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (9 timer siden):

Aldri hørt om.

Søkte opp, 7000 følgere på youtube og bare 24 følgere på tiktok. Da er man ikke kjendis. 

Er bare så mye som stemmer.

* Stemmen: Veldig lik

* Hekk: Masken er hans hekk

* Badminton: Han elsker badminton rackets.

* Hoff: Sitter i en kongekrone på One World.

* Boller: Pappa (boller i ovnen)

Ut ifra det jeg har hørt så er det i Asia han er mest kjent, der er det vel andre sosiale medier som gjelder? Er vel stortsett i Asia han har konserter også.

Følger han på YouTube, TikToken tror jeg er helt ny, ser han skriver at det bare er lekeplassen sin.

Han nekter veldig for at det er han, så veldig mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis Tone er gladfisken, noen som vet hvorfor hun svarer ja på «Har du tilknytning til Trøndelag?» og «Har du tilknytning til TNT?» 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (1 time siden):

I spørsmålsrunden kom det fram at Vampyren har vært på landslaget, kan håndtere våpen, har et mellomnavn og truffet blink.

Mye som tyder på at det er en tidligere skiskytter, og det passer ikke med Emilie Nereng.

Jo, det passer veldig godt. Dette har ingenting med skiskyting å gjøre, klassisk forsøk på villedning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (12 minutter siden):

Hvis Tone er gladfisken, noen som vet hvorfor hun svarer ja på «Har du tilknytning til Trøndelag?» og «Har du tilknytning til TNT?» 

«Tilknytning» kan være så mangt. Behøver ikke være Carina Dahl for å svare ja på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

Helt enig. Jeg er like mye ute etter etter den beste underholdningen som beste sanger. Men det ender alltid opp med den beste sangeren. Min favoritt en sesong var nissen og det var ene og alene pga underholdningen og julestemningen det ga. Synge kunne han jo ikke. Elsket også elgen i første sesong og han kunne jo både synge og underholde, men vant dessverre ikke. Dette er underholdning og ikke en sangkonkurranse.

Men flertallet bestemmer, og ingen har sagt at de må velge den som synger best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (1 minutt siden):

Men flertallet bestemmer, og ingen har sagt at de må velge den som synger best.

Hele poenget er at flertallet velger den som synger best...åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (24 minutter siden):

Trøndelag: hun har samarbeidet med bla Skjalg Raaen (gitarist fra Namsos) + hatt konserter i Trøndelag. 

TNT: Tor Endresen covret låten hennes, Butterflies, i Hver gang vi møtes, hvor første linjen er oversatt til "Det er deilig, det er dynamitt" eller noe i den duren, og hun var jo med ganske lenge i Kompani Lauritzen - mulig hun var borti dynamitt der..?

Endret av sillyb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian, legende i programmene med Dag Otto, Skal vi Danse, Huskestue, Kompani Lauritzen, og nå legende i Maskorama.❤️

For noen herlige folk Tete og Silje er som gjorde Kristian mer trygg på scenen på slutten. Trist å se han ryke så tidlig. Jeg likte Professoren veldig godt! ❤️

Endret av Osten
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stein er den jeg er mest usikker på. Kan det være Steinjo (Stein Johan Greig Halvorsen)? Jeg synes mange av hintene passer til han, fremfor Kim Wigaard som mange tror. Eksempel:

- "Vi kan løftes, stables, knuses, hoppes over og plukkes opp" (episode 1): Steinjo sin allsidighet som artist, komiker, TV..

- "Lastet med de tyngste tingene i livet": Tatt opp mange alvorlige temaer som komiker

- Hoff (merke fra første episode): kongelige sketsjer eller jobbrelasjon til Anette Hoff (han har jobbet med Hotel Cæsar)

- Bokstavene fra dagens kan referere til hans uforutsigbare humorstil (Utødig)

- Glad i boller: Bruker mye mat i humorinnslag, feks Potetgull-sangen

- JA/NEI-spørsmål: Har vært med på Skal vi danse, ref vært på dansegulvet

- Forbindelser med kongehuset: Steinjo har flere sketsjer/parodier med kongehuset

.. og selvfølgelig det selvsagte: han heter Stein, kaller seg STEINjo.. 🫠

Endret av sillyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Moskusen er Pil fra Snøfall, Kevin Haugan. 

Har ikke undersøkt hintene, men dansingen og stemmen ligner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå vet vi at ordet til mumien var Far. Og ordet for professoren tenker jeg må være Bøyd (Fornavnet til Bent Kristian Ødegård på engelsk).

Så da har vi disse ordene igjen:

Anker, Desember, Bok, Skøyer/Skøyen, Hekk.

Noen teorier er at Live Nelvik har noen forbindelser til desember (Fødselsdag, juleserie i flere år etc.). Og Tone Damli har stemmen til en av karakterene i filmen "Over Hekken". I såfall gjenstår Anker, Bok og Skøyer/Skøyen, som jeg vil tro at skal kobles til steinen, vampyren og moskusen. En teori er at moskusen kan være en youtuber, så kanskje det er en "skøyer" som har laget prank-videoer? De fleste kjendiser har vel en eller annen kobling til bok, så den er nok vrien tenker jeg.

Endret av Ravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men til alle dere som er skråsikre på at fisken er Tone Damli.

Gladfisken sa «ja» på at hun har vært med i barne-tv. Når har Tone vært med i barne-tv, det har ikke jeg fått med meg. Noen som kan hjelpe meg?

Endret av Blueberrymuffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (På 14.11.2024 den 0.44):

Tror ikke hun som bulimiker ville kledd seg ut som matmonsteret. Det er nok litt for sårt til å ironisere over.

Øyunn Krogh er oppe i Nordland og besøker typen, så jeg på "Utforsk" på snap i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (15 minutter siden):

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men til alle dere som er skråsikre på at fisken er Tone Damli.

Gladfisken sa «ja» på at hun har vært med i barne-tv. Når har Tone vært med i barne-tv, det har ikke jeg fått med meg. Noen som kan hjelpe meg?

Amigo Grande og NRK Super - Krem Nasjonal 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blueberrymuffin said:

"Over hekken" er hvertfall en barnefilm hun har vært med i som stemmeskuespiller. Jeg vet ikke om Tone har vært med i barne-tv på NRK eller ikke, men det kan hende hun tenkte på barnefilmen når hun svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...