Gå til innhold

Maskorama 2024

NordicViking

Anbefalte innlegg

Oktnxbye skrev (3 minutter siden):

Hun er vel programleder i lørdagsrådet, der de kommer med råd på problemstillinger sendt inn av publikum. Kan det være svaret på nevenyttig?

Å rådgi folk har ingenting med å være nevenyttig å gjøre

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigrid<3 skrev (22 timer siden):

Er det noen som var funnet ut hvilken sang som står på tavlen til professoren? Vi har prøvd hjemme med både min søster på piano, og med min far på gitar, men vi fant ikke ut av det.

Akkordene er:

Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Db Ab Gb Ab Db Ab Db Ab Ab Bb Ab Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab

Siden det er en b foran alle akkordene kan det jo ha noe å gjøre med lavhet siden en b gjør tonen lavere, eller noe med Flat siden på engels kalles en b flat (for eksempel så sier de B flat når det står Bb)

Sjekk ut intro til Tid for hjem😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodIsAWoman skrev (På 11.11.2024 den 1.24):

Jeg har et forslag som jeg tror ingen andre har svart enda. Når matmonsteret sang så hørte jeg stemmen til Øyunn Krogh. Deretter undersøkte jeg litt og fant ut at hun tidligere har slitt med bulimi og overspising. Dette har hun sagt i en artikkel i se og hør « Jeg overspiser når jeg mister kontrollen, og å kaste opp er en måte for meg å få tilbake kontrollen over livet på. Det blir en slags rus som det er utrolig vanskelig å komme ut av. Å være avhengig av mat er vanskelig, for du kan ikke kutte det ut. Du må lære deg å leve med det, sa hun den gang.»

Kan dette være grunnen til at figuren kalles «matmonsteret»🤔

Så har vi anagrammet som var «nevenyttig» noe som passer veldig godt iom. at hun har vunnet sommerhytta! 

hvis dette stemmer så skal jeg gi meg selv en klapp på skulderen😅 

Vampyren er jeg helt sikker på at er Emilie Nereng. Hun har jo drevet med gruppeidtretten cheerleading. Det passer også perfekt med at dommerene fikk utdelt det som så ut som en sunn smoothie. Ikke minst er stemmen identisk😊

Tror ikke hun som bulimiker ville kledd seg ut som matmonsteret. Det er nok litt for sårt til å ironisere over.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (På 10.11.2024 den 19.03):

For meg virker det litt for innlysende at Vampyren skal være en (tidligere) idrettsutøver, på samme måte som det virker innlysende at Professoren skal være Andreas Wahl. Da jeg hørte Vampyren synge igår tenkte jeg nesten umiddelbart på Emilie Nereng. Hun har drevet med cheerdance før, deltok i NM og Norske Talenter med sitt crew. Det med motbakke kan bety mye, men hun var også med i Kompani Lauritzen så det kan jo tolkes som en forbindelse. Hvis dere søker opp sangen hennes «Don’t talk to me» på YouTube høres stemmen helt lik ut. 

Ligner litt på Selma Ibrahim også 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nellik87 skrev (10 timer siden):

Ånei skal det linsom være han mannen fra tid for hjem som alle gjetter hvert år🤦🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerogkanel skrev (1 time siden):

Ånei skal det linsom være han mannen fra tid for hjem som alle gjetter hvert år🤦🏻‍♀️

Kan stemme med hintene så langt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moskusen kan være Stian Blipp. 

Hytte - Ikke lov å le på hytta

Radio - programleder i P3, ble også kåret til «Årets radiotalent»

Klokka på radioen viser 2012 - progr.leder for Norske Talenter

2013 - vant Gullruten 

«Skøyer»,  Rampete

”Når du tror du kjenner meg, da gjør jeg noe annet» - han er er multitalent

Knegging/hest - var kusk i Senkveld

Blipp har dansemoves 🕺🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerogkanel skrev (2 timer siden):

Det er noen navn som blir tippet på hver eneste sesong. Venter bare på at Marion skal foreslå Stina Talling.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravid skrev (På 12.11.2024 den 23.21):

Da blir det i så fall denne fordelingen av ord:

Bøyd - Moskus

Anker - Gladfisken

Desember - Matmonsteret

Bok - Mumien 

Skøyer (eller Skøyen?) - Vampyren
Far - Professoren

Hekk - Steintrollet

Anker på gladfisken passer jo fint, siden hun har flere ankre på kostymet. Og bok passer jo på mumien siden Abu har gitt ut bok, så mulig det er noe i dette.

Også har vi også den andre gruppen med ord som Verksted, Nevenyttig osv. Lurer på om det disse ordgruppene kan ha noe med hverandre å gjøre. Men jeg tviler vel egentlig siden vi aldri har hatt så kompliserte gåter før.

Navnet Geir betyr steingjerde, så jeg holder en knapp på Geir Kvarme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*FAR - Mumien. Abu betyr far på arabisk
*HEKK - Gladfisken. Tone Damli hadde en av hovedstemmene (dubbing) i filmen «Over hekken»
*ANKER - Steinen. Kim Wigaard er klippen/ankeret i Demenskoret
*SKØYER - Moskusen. Stian Blipp
*DESEMBER - Matmonsteret. Live Nelvik har bursdag i Desember, hun har også en rolle i Snøfall 
*BOK - Vampyren. Emilie Nereng har gitt ut flere bøker
*BØYD - Professoren. Et annet ord for bøyd er bendt. Bent Kristian Ødegård

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før alle skulle ut på scenen på slutten og vi så de backstage, står Gladfisken og Matmonsteret og prater om hvor nervøse de er. «Jeg har sommerfugler i magen» blir sagt. Da ble jeg sikker på at Tone er med🦋

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irja skrev (2 timer siden):

Det ER Live

Hvordan? Matmonsteret skarrer jo veldig på r’ene når hun synger, og Nelvik kan jo ikke synge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siljek skrev (På 12.11.2024 den 11.34):

Tror Stein kan være Anders Hoff.

det stod hoff på ene brevet.

brevet kan være ett hint på vokteren som han er med i. Anders er interessert i badmington .

Jeg tror også det! Anders har faktisk en ganske fin stemme. Brevenes piler lyser opp i rødt og de blir lenger og lenger, som en svingete vei opp en fjellside, så det kan hinte til Vokteren. Det kan vel også låtvalget, med I'm still standing forsåvidt også gjøre?Hoff, er jo åpenbart på grunn av etternavnet. Og ikke bare liker han badminton, men det kan også peke mot Raske Menn sitt faste kostyme i shorts og kortermet skjorte. La også merke til at de to danserne hans hadde på seg shorts under opptredenen. 

Så selv om mange hint kan passe til Kim Wigaard (også "kjolen" til steinen, som er ganske lik kjolen Wigaard hadde i MGP), så holder jeg en knapp på Anders Hoff enn så lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (2 timer siden):

Hvordan? Matmonsteret skarrer jo veldig på r’ene når hun synger, og Nelvik kan jo ikke synge. 

Live Nelvik parodierer gjerne sin svigerinne Catrin Sagen, og det er den samme r’en.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

melissacarin skrev (4 timer siden):

Jeg tror også det! Anders har faktisk en ganske fin stemme. Brevenes piler lyser opp i rødt og de blir lenger og lenger, som en svingete vei opp en fjellside, så det kan hinte til Vokteren. Det kan vel også låtvalget, med I'm still standing forsåvidt også gjøre?Hoff, er jo åpenbart på grunn av etternavnet. Og ikke bare liker han badminton, men det kan også peke mot Raske Menn sitt faste kostyme i shorts og kortermet skjorte. La også merke til at de to danserne hans hadde på seg shorts under opptredenen. 

Så selv om mange hint kan passe til Kim Wigaard (også "kjolen" til steinen, som er ganske lik kjolen Wigaard hadde i MGP), så holder jeg en knapp på Anders Hoff enn så lenge.

Tviler på at navnet til en kandidat blir presentert som et hint. Det er jo alt for lett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nellik87 skrev (På 13.11.2024 den 20.10):

Det var ikke den desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på noen av ledetrådene på professoren, kan noe av dette være tråder å nøste i:
- Har et kjernekraft-merke på frakken: Noen med kobling til et sted med reaktor: Kjeller, Halden?
- Har en rød sko og en grønn sko: noen som har kobling til noe maritimt (styrbord/babord)?
- "Jeg skulle bare hente boka mi med notater og skriblerier" - er det noen som har gitt ut bok?
- har en flaske med dødningehodet i brystlommen: gift? - kan det være noen som er gift?

Har lurt litt på Emil Gukild ("folkeopplysning": er journalist, flyplass: var gjennom opptak til Forsvarets flyskole, "jobbe i det skjulte": var kommentator i kommentatorbu på NM i gjemsel, deler av akkordrekken kan minne om NRK Sports-vignetten (men det er en stretch), er relativt nylig gift) - en ting som taler veldig imot er at Linnea Myhre er NRK-detektiv, det er et litt risky play - hun burde ha kjent ham igjen ganskje kjapt hvis det var ham.

For vampyren: ser noen sier at bygningen er Frognerseteren, det får ikke jeg til å stemme (kan ikke se at Frognerseteren har den typen "tårn"). Det er helt klart en bygning i dragestil, den ligner litt på holmenkollen park hotell, men formen på tårnet passer ikke helt til det heller. Har ikke klart å finne ut hvilken bygning det er, mulig det ligger en viktig ledetråd i hvilken bygning det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...