AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #21 Skrevet 11. oktober 2024 Her har jeg oppdaget at folk er veldig forskjellige. Jeg ville blitt lei meg i den situasjonen og følte meg utestengt. Jeg ville også selv sagt ifra til alle om når vi skulle møtes eller sørget for at alle var informert. Men kjenner og har møtt folk som er helt omvendt og som tenker at det er alle ansvar å spørre om når ting skal skje og selv passe på at man blir inkludert og får infoen som trengs. At de aldri oppdaterer om noe og det er helt vanlig folk må bare "slenge seg med" eller "spørre når ting skal være selv" og sånn. Uten at de mener noe slemt med det nødvendigvis. For meg er dette merkelig men for dem normalt. Anonymkode: c7222...bc4 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #22 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er 30 år. Skal prøve å ikke bry meg om det. Men vet ikke om jeg klarer å ikke si noe når de andre på jobb spørr om jeg også var med Anonymkode: 885c1...db5 De har ingen plikt til å invitere deg i heletatt, du tar dette veldig personlig. Her handler alt om deg, hvordan du reagerer. Så tipset er å finne seg venner utenom jobben, ikke gjør arbeidslivet ditt personlig. Nå har du blandet inn følelser, dette kan bli veldig håpløst i lengden. Jobben skjer i arbeidstiden Anonymkode: 6303e...b8b 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #23 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her har jeg oppdaget at folk er veldig forskjellige. Jeg ville blitt lei meg i den situasjonen og følte meg utestengt. Jeg ville også selv sagt ifra til alle om når vi skulle møtes eller sørget for at alle var informert. Men kjenner og har møtt folk som er helt omvendt og som tenker at det er alle ansvar å spørre om når ting skal skje og selv passe på at man blir inkludert og får infoen som trengs. At de aldri oppdaterer om noe og det er helt vanlig folk må bare "slenge seg med" eller "spørre når ting skal være selv" og sånn. Uten at de mener noe slemt med det nødvendigvis. For meg er dette merkelig men for dem normalt. Anonymkode: c7222...bc4 Man omgås den man vil. når man vil. At alle skal/må være med er en forferdelig tankegang, vi må tenke mer på enkeltindivider sine behov. Noen ganger er man alle, fordi det passer seg eller man vil. Enkelt og greit, men har ikke plikt til å invitere andre. Inkludering er ofte tvang dessverre. Barneskolepedagogikk som de fleste kvinner lever etter, er man ikke invitert så er man utestengt! Flaut... Anonymkode: 6303e...b8b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #24 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er mulig de er hensynsløse. Kan virke slik. Men er du alltid en sosial gratispassasjer? Den som deltar, men aldri tar initiativ eller arrangerer selv? Tenk over dette. Anonymkode: 6ddcf...af4 Nordmenn er stort sett slik, sauer som forventer at andre skal organisere ting. Kuet sau i flokk. Opplev land der livet skjer ute, sosial kultur. Man omgås UTEN at ting må arrangeres Anonymkode: 6303e...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #25 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg synes at det er den personen som tar initiativ til det hele, sitt ansvar å informere om at bord er bestilt, hvor og når. Jeg hadde også blitt lei meg hvis jeg så på snap at de andre satt og koste seg. Hadde de andre fått vite om denne magiske regelen om at det var de selv som skulle etterspørre info? Merkelig praksis. Hadde det vært meg, hadde jeg, før bord er bestilt, dobbeltsjekket om du skulle være med. Hvor mange skal man sette reservasjonen på om folk må spørre selv om når det blir? Anonymkode: 3c2a5...775 6 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #26 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg tror det må være en misforståelse. Om fe ikke ville ha deg med hadde de ikke spurt deg i utgangspunktet, og heller ikke sendt snap! Selv om det høres litt rart ut tror jeg at den som har spurt har trodd du har sagt nei, eller har husket feil i ettertid og har tenkt du har sagt nei. Jeg ville tatt det opp med personen som har spurt deg. Det er nok lettest å gjøre det på mandag når dere treffes fysisk. Jeg ville spurt om det var noen grunn for at ikke du hadde fått beskjed. Jeg tror ikke dette har vært vond vilje! Anonymkode: 269d2...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #27 Skrevet 12. oktober 2024 Må si jeg er litt sjokkert over svarene du får her ts. De 4 andre har jo åpenbart delt informasjon seg imellom om hvor og når det foregår! Hvorfor du ikke er inkludert er veldig rart, og jeg forstår godt du blir såret. Tenker det er innafor å si noe i retning av at du hadde blitt glad for invitasjon og informasjon om tid/sted neste gang. Du ble jo faktisk invitert. Da mener jeg det er helt normalt at den som inviterte også deler videre informasjon! Anonymkode: 72815...955 4 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #28 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg skal invitere til lag neste helg. Jeg skal ikke gi tid og sted til noen, utenom de som etterspør meg om tid og sted. Jeg hadde mest sannsynlig endt opp alene, da det er vanlig å for den som inviterer å gi folk de har invitert dato og klokkeslett. Anonymkode: 0c0b2...767 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #29 Skrevet 12. oktober 2024 Så du dette på snapp?? Hvorfor ikke da ringe og si "hei, hørte ikke noe så trodde det ikke ble noe av , men hvor er dere ? Jeg kommer om 30 min" Man må ta litt ansvar selv... Anonymkode: b5f75...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #30 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du dette på snapp?? Hvorfor ikke da ringe og si "hei, hørte ikke noe så trodde det ikke ble noe av , men hvor er dere ? Jeg kommer om 30 min" Man må ta litt ansvar selv... Anonymkode: b5f75...6f4 Kjempeekkel følelse å tvinge seg på andre på den måten, attpåtil på en middag man åpenbart har blitt utelatt fra, uansett om det var en misforståelse eller ei. De fire andre har jo seg imellom utvekslet info uten å ta med TS. Anonymkode: 3c2a5...775 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #31 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du dette på snapp?? Hvorfor ikke da ringe og si "hei, hørte ikke noe så trodde det ikke ble noe av , men hvor er dere ? Jeg kommer om 30 min" Man må ta litt ansvar selv... Anonymkode: b5f75...6f4 Skal hun trenge seg på noen som ikke vil ha henne der? Hadde den som inviterte ønsket henne der, så hadde hun informert ts om tid og sted. For noen folk det er i denne tråden. Jeg hadde også blitt veldig lei meg ts, men jeg ser jo på de svarene du får, at flere mener det er den som er invitert sitt ansvar å finne ut når og hvor. Anonymkode: 0c0b2...767 4
AprilLudgate Skrevet 12. oktober 2024 #32 Skrevet 12. oktober 2024 Mja, her ble du invitert - så jeg tipper det var en glipp. Si ifra «Misforstod og glemte spørre om tidspunkt, henger meg gjerne på neste gang». 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #33 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man omgås den man vil. når man vil. At alle skal/må være med er en forferdelig tankegang, vi må tenke mer på enkeltindivider sine behov. Noen ganger er man alle, fordi det passer seg eller man vil. Enkelt og greit, men har ikke plikt til å invitere andre. Inkludering er ofte tvang dessverre. Barneskolepedagogikk som de fleste kvinner lever etter, er man ikke invitert så er man utestengt! Flaut... Anonymkode: 6303e...b8b Men hun ble jo invitert, hun fikk bare ikke vite når og hvor de skulle treffes. Det du skriver er helt irrelevant. Anonymkode: 5ce9c...1b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #34 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Forrige Mandag sa en av mine kollegaer at de skulle ut å spise og drikke vin i dag eller morgen. Blir du med sa hun. Ja, det vil jeg, sa jeg. Kan du gi meg beskjed om tid og sted? Uken gikk og jeg hørte ikke noe mer om det. Trodde at da ble det ikke noe av. Anonymkode: 885c1...db5 Det er da normalt å spørre om det er det ikke? Anonymkode: 720e4...203 1
Hannabanna Skrevet 12. oktober 2024 #35 Skrevet 12. oktober 2024 (endret) Først, du ble invitert! Så kanskje er det dårlig at du ikke har fått mer informasjon eller det er mest sannsynlig en misforståelse. Så har du flere måter å reagere på her så klart. Men før du gjør deg selv vondt og skaper noe som sannsynligvis er totalt unødvendig drama, så snakk med hun som inviterte deg! Ja, forstår det kan føles kjipt. Men ikke lag situasjonen verre enn den er! Det er ekstremt slitsomt å være den som drar i gang sosiale sammenkomster, om det er jobb, nabolaget, venner ol. Og så blir man automatisk ansvarlig om det er en glipp i kommunikasjonen, man utestenger, er slem osv. Du skriver at dette er den andre gangen så regner med at du ikke tok initiativ til den første. I en hektisk hverdag så faller det av å til gjennom å få ut informasjon til alle dessverre. Spesielt når folk sitter på gjerdet og ikke prøver å være med på å arrangere! Det er 9 av 10 ganger ikke vondt ment og som sagt du var invitert i utgangspunktet! Endret 12. oktober 2024 av Hannabanna 3 1
enkefru Skrevet 12. oktober 2024 #36 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er da normalt å spørre om det er det ikke? Anonymkode: 720e4...203 Her har det nok oppstått en misforståelse rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #37 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg skjønner at du ble lei deg. Men det jeg har lært etterhvert at i slike tilfeller er det enklest å kommentere det uten å sitte hjemme og spekulere i hva som har skjedd. Du kunne ha svart "Å det ser kjempehyggelig ut, jeg skulle ha ønsket at jeg var med." Enten finner dere ut hva som skjedde, eller så skjuler de det mer neste gang. Og hvis det var slik at jeg faktisk ikke var velkommen så hadde jeg foretrukket å ikke få snapper. Anonymkode: 09c05...c12
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #38 Skrevet 12. oktober 2024 Her har det tydeligvis skjedd en glipp/ misforståelse. Kanskje du ikke hørtes så interessert ut, men mer som at du svarte ja for å være høflig. Begge parter kunne ha fulgt dette opp bedre videre. Du kunne ha spurt om de hadde bestemt seg for når det ble. Og de kunne ha sendt deg en melding når de avklarte tidspunktet. Sannsynligvis ble du glemt da du ikke ga mere lyd ifra deg. Er noen mennesker som sliter med å si nei, og de er litt vanskelige å forholde seg til. Sier ja til en avtale, men så kommer de med ørten unnskyldinger etterpå for at det ikke passer, eller dukker ikke opp likevel uten at man hører noe. Kanskje de trodde du var en sånn, og ikke ville mase. Kan fort oppstå misforståelser når man ikke kjennet hverandre så godt. Da har du også et ansvar for å være så tydelig som mulig. Anonymkode: 81098...10c 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #39 Skrevet 12. oktober 2024 Du vet heller ikke om dette er samme treff som ble nevnt for deg siden dette var senere den uken. Hvem vet, kanskje det ikke ble noe av det opprinnelige likevel. Men så var det en annen som hadde planlagte å feire ett eller annet som var avtalt for lenge siden, eller annet. Du kan jo ringe å spørre hva som skjedde? Så vet de i hvert fall at du ønsker å være med til en eventuell neste gang. Anonymkode: 81098...10c
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #40 Skrevet 12. oktober 2024 Gjetter på at kollegaene dine på mandag kommer til å spørre deg hvorfor du ikke dukket opp. Også blir de lei seg nå de innser forglemmelsen med å gi deg tid og sted. Typisk «flere kokker, mere søl» scenario 🥰 Anonymkode: 44ba1...68a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå