Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med 7 andre. Vi var 5 stk som skulle være hjemme i høstferien og 2 skulle reise bort denne uken. Forrige Mandag sa en av mine kollegaer at de skulle ut å spise og drikke vin i dag eller morgen. Blir du med sa hun. Ja, det vil jeg, sa jeg. Uken gikk og jeg hørte ikke noe mer om det. Trodde at da ble det ikke noe av. Hadde det blitt noe så måtte jeg ha fått beskjed om hvor og når. Nå ser jeg på snap at de 4 andre er ute akkurat nå. 

Kjenner at jeg ble litt lei meg. Kanskje jeg burde ha sjekket om de skulle ut eller ikke. Men jeg trodde de som planla dette ga beskjed om det. 

Anonymkode: 885c1...db5

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg skjønner at det er leit. Men jeg lurer på hvorfor du ikke spurte i går om hvor dere skulle møtes eller om det var avlyst? Her er det ikke akkurat en festkomitee som arrangere.. 

Anonymkode: 6ddcf...af4

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg skjønner at det er leit. Men jeg lurer på hvorfor du ikke spurte i går om hvor dere skulle møtes eller om det var avlyst? Her er det ikke akkurat en festkomitee som arrangere.. 

Tenkte ikke over det. Trodde at hun som skulle bestille bord ga beskjed om hvor og når 

• Liker 1
Skrevet

Er det snapstory ? Svar "kos dere" og se om du får svar.

Anonymkode: 3ead1...e91

• Hjerte 2
Skrevet

Hvor gammel er du?

Ikke gjør arbeidslivet ditt personlig.

Anonymkode: 6303e...b8b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor gammel er du?

Ikke gjør arbeidslivet ditt personlig.

Anonymkode: 6303e...b8b

Jeg er 30 år. Skal prøve å ikke bry meg om det. 

Men vet ikke om jeg klarer å ikke si noe når de andre på jobb spørr om jeg også var med 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tenkte ikke over det. Trodde at hun som skulle bestille bord ga beskjed om hvor og når 

Det er mulig de er hensynsløse. Kan virke slik. 

Men er du alltid en sosial gratispassasjer? Den som deltar, men aldri tar initiativ eller arrangerer selv? Tenk over dette. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jobbfolk, ikke nære venner - hvorfor bry seg?

Anonymkode: a2a58...e34

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner at det er kjipt, men da får du lære til neste gang og spørre hvor når osv.

Anonymkode: 500a3...124

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er mulig de er hensynsløse. Kan virke slik. 

Men er du alltid en sosial gratispassasjer? Den som deltar, men aldri tar initiativ eller arrangerer selv? Tenk over dette. 

Har bare jobbet sammen i 1 år og dette var den 2 sosiale greiene. 

Skrevet

Altså, du var jo invitert! Og du visste at det var i dag eller i morgen! Du skulle jo ha tenkt på å høre om det ble i dag før klokka ble åtte på kvelden! De tenkte vel sikkert at du virket uinteressert og ville ikke mase på deg.

Anonymkode: fea16...728

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, du var jo invitert! Og du visste at det var i dag eller i morgen! Du skulle jo ha tenkt på å høre om det ble i dag før klokka ble åtte på kvelden! De tenkte vel sikkert at du virket uinteressert og ville ikke mase på deg.

Når man har sagt ja er det opp til den som planlegger å gi beskjed om når og hvor. 

Anonymkode: 5ce9c...1b7

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg hadde også blitt lei meg. Såklart forventer man å få info om når og hvor uten å måtte spørre om det selv

Anonymkode: 6057d...d98

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har og en feeling på dette. Men ser likevel TS sin side av saken. Hun burde sendt en melding tidligere og spurt om det fortsatt ble noe av.

Anonymkode: acb41...3fd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man har sagt ja er det opp til den som planlegger å gi beskjed om når og hvor. 

Ja. Og man kan insistere på det og bli sittende mye alene, eller man kan ta litt initiativ selv og spørre om mer detaljer når man ikke har hørt noe.

Anonymkode: 0e62d...4ae

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke sikkert det var én person som var planla, det kan ha vært litt løs skravling som ble til en tur ut, da er det heller ikke én person som sitter med planlegginga, og da faller oppgaven å informere alle fort mellom to stoler.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eh?. Å sende EN melding for å høre om man blir med på et gitt tidspunkt er IKKE å mase... Ts har også sagt hun var interessert, og da er det i alle fall vanlig å informere videre når tidspunkt er satt. Med 5 stk er det ikke akkurat en stor gruppe heller.

Anonymkode: d697b...6fe

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har blitt spurt. Mest sannsynlig er det en glipp! Det er virkelig ikke noe å bli opprørt over. 

Hilsen noen som er sliten av å ta initiativ til sosiale sammenkomster med jobb og lei av at voksne mennesker ikke kan følge med når de allerede er blitt inkludert.

Anonymkode: f6869...4f6

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jobbfolk, ikke nære venner - hvorfor bry seg?

Anonymkode: a2a58...e34

Noen får seg venner via jobb....

• Liker 2
Skrevet

Her har hun som booket bord etter all sannsynlighet tenkt at du kom til å etterspørre når og hvor om du faktisk ville være med. Dermed antatt at du ikke hadde mulighet.

Spør andre om du var der så får du velge selv hvordan du legger det frem. Men om du ikke vil være helt ærlig så sier du bare at du ble opptatt og ikke fikk sjans. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...