AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Skrevet 11. oktober 2024 Av ren nysgjerrighet. Tenkte på det da jeg kjørte fra jobb i dag. Når kan en person som ønsker å bytte kjønn, gå garderoben til det motsatte kjønn? Først når penisen er byttet ut med vulva og omvendt? Fått bryster? Fjernet bryster? Anonymkode: 7cdb1...9f8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Skrevet 11. oktober 2024 Transpersoner får ofte bruke HC-garderobe om det er tilgjengelig. Det er ekstremt få som er trans og dette er et veldig lite problem. Anonymkode: fa411...4e2 9 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Skrevet 11. oktober 2024 Min første tanke; Tydeligvis en ganske lang kjøretur hjem fra jobb du. 🤔 😅 Anonymkode: 49814...0d1 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Skrevet 11. oktober 2024 Kun møtt på én transperson i på de 15 årene jeg bodde på Løkka og trente på senter+badet på tøyenbadet. Vedkommende var født biologisk kvinne og var i prosess med å bli transmann. Han spurte veldig høflig om det var i orden at han skiftet treningstøy i samme garderobe, følte seg ekstremt utrygg i herregarderoben. Han endte stakkars opp med å skifte på den bittelille dassen inne på garderoben og smatt fort ut. Tror ikke han synes det var ålreit selvom jeg og ei til sa det var i orden. Anonymkode: fa411...4e2 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Min første tanke; Tydeligvis en ganske lang kjøretur hjem fra jobb du. 🤔 😅 Anonymkode: 49814...0d1 Hehe, neida. Det begynte på tur ut av jobb. Tenkte på basseng, og plutselig ramlet det tanker inn Anonymkode: 7cdb1...9f8 1
Daria Skrevet 11. oktober 2024 #6 Skrevet 11. oktober 2024 I utgangspunktet tenker jeg at man går i garderoben til det kjønnet man lever som og som omgivelsene oppfatter deg som. Så kan man også, av hensyn til andres følelser, være litt bevisst hva man gjør og hvor åpenlys man er i hvilke sammenhenger - en penis i damenes fellesdusj kan være problematisk for mange (uten at man tror at den aktuelle transkvinnen har noe ondt i sinne av den grunn). 5
Snabeltann Skrevet 11. oktober 2024 #7 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kun møtt på én transperson i på de 15 årene jeg bodde på Løkka og trente på senter+badet på tøyenbadet. Vedkommende var født biologisk kvinne og var i prosess med å bli transmann. Han spurte veldig høflig om det var i orden at han skiftet treningstøy i samme garderobe, følte seg ekstremt utrygg i herregarderoben. Han endte stakkars opp med å skifte på den bittelille dassen inne på garderoben og smatt fort ut. Tror ikke han synes det var ålreit selvom jeg og ei til sa det var i orden. Anonymkode: fa411...4e2 Huff, stakkars! 🥺
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Av ren nysgjerrighet. Tenkte på det da jeg kjørte fra jobb i dag. Når kan en person som ønsker å bytte kjønn, gå garderoben til det motsatte kjønn? Først når penisen er byttet ut med vulva og omvendt? Fått bryster? Fjernet bryster? Anonymkode: 7cdb1...9f8 Vil ikke ha det motsatte kjønn i min garderobe. Det fins hc garderover til du har byttet kjønn helt! Anonymkode: bfdab...23d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Skrevet 11. oktober 2024 Har man penis går mann i herregarderoben, har man vagina går man i damegarderoben. Er ikke interessert i å se penis i dusjen/garderoben. Anonymkode: 8af65...542 6 1
Mann1977 Skrevet 13. oktober 2024 #10 Skrevet 13. oktober 2024 Pr. Definisjon er alle med penis en mann og en med vagina en kvinne. Enkelt og greit. Legning er noe helt annet og jeg aner ikke hvor mange legninger som eksisterer, men kjønn er det to av faktisk. Nei, jeg er ikke homofob eller dømmende. Jeg syntes at alle kan ha de seksuelle legningene de har helt iorden for meg. Sex og nakenhet i dusj, garderobe er ikke det samme 🙂 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #11 Skrevet 13. oktober 2024 Når de føler for det selv. Det er ingen transpersoner som synes dette er lett, så de får velge selv. Ingen går i feil garderobe for moro skyld. Anonymkode: 9c465...039 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #12 Skrevet 14. oktober 2024 Sånn teknisk sett, mye før alt dette. Det er et av kravene for å kunne få hormoner at man en lengre periode lever som kjønnet man føler seg som. Anonymkode: c9cc7...788
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #13 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når de føler for det selv. Det er ingen transpersoner som synes dette er lett, så de får velge selv. Ingen går i feil garderobe for moro skyld. Anonymkode: 9c465...039 Nei, man velger ikke selv basert på «følelser». Penis går i herregarderoben, vagina går i damegarderoben. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymkode: 3d5eb...592 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #14 Skrevet 14. oktober 2024 Når juridisk kjønnsbytte er registrert i Folkeregisteret. Anonymkode: 04bb1...90a
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2024 #15 Skrevet 14. oktober 2024 Trenger ikke skifte kjønn overhodet for at dette er greit tenker jeg. Om en mann var alvorlig knivstukket og vaklet inn første døra han fant for å få hjelp, og det var kvinnegarderoben, så hadde det vært helt greit. For eksempel.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #16 Skrevet 14. oktober 2024 Trolltunge skrev (3 timer siden): Trenger ikke skifte kjønn overhodet for at dette er greit tenker jeg. Om en mann var alvorlig knivstukket og vaklet inn første døra han fant for å få hjelp, og det var kvinnegarderoben, så hadde det vært helt greit. For eksempel. Blir en litt annen setting enn det det var snakk om her da. Men ja jeg er enig med deg. Om ei dame hadde blitt voldtatt og kommet blodig, halvnaken og skadet inn i herregarderoben, så hadde da vel ingen sagt, nei sorry du har gått i feil garderobe, du må gå i damegarderoben. Anonymkode: 9299c...2e0
Even Tuell Skrevet 14. oktober 2024 #17 Skrevet 14. oktober 2024 Det er sikkert ikke en kul situasjon for en transperson å gå i "feil" garderobe. Uansett hva de velger er det liksom feil. Og så er det mange "klassisk-kjønnede" som også reagerer. Jeg syns debatten i samfunnet misser litt av poenget. Man krangler så busta fyker om hvilken av de to kategoriene en transperson skal "tilhøre" ... svært få stiller spørsmålet; er det kun mulig med to garderober? Kunne vi ikke bygd et par små, individuelle garderober i tillegg til de klassiske herre- og damegarderobene for eksempel? Se på mulige praktiske løsninger framfor å forsøke og stappe transpersoner inn i en av kategoriene. Hele greia er jo at transpersoner og mange kjønnsidentiteter nettopp -ikke- passer inn i de klassiske kategoriene. Mange utesteder har løst problemet med å ha en haug felles toaletter, små rom hvor man er i fred framfor et herretoalett og et dametoalett. "Løsningen" for folk som ikke passer inn i boksen er ikke å krangle om hvordan stappe de tilbake i boksen... 1
-jk- Skrevet 14. oktober 2024 #18 Skrevet 14. oktober 2024 Even Tuell skrev (32 minutter siden): Det er sikkert ikke en kul situasjon for en transperson å gå i "feil" garderobe. Uansett hva de velger er det liksom feil. Og så er det mange "klassisk-kjønnede" som også reagerer. Jeg syns debatten i samfunnet misser litt av poenget. Man krangler så busta fyker om hvilken av de to kategoriene en transperson skal "tilhøre" ... svært få stiller spørsmålet; er det kun mulig med to garderober? Kunne vi ikke bygd et par små, individuelle garderober i tillegg til de klassiske herre- og damegarderobene for eksempel? Eller gjøre som mange steder i Danmark og sikkert i mange andre land også: Ha 3 garderober. Menn, kvinne og felles. Fellesgarderoben kan alle som ønsker det bruke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #19 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, man velger ikke selv basert på «følelser». Penis går i herregarderoben, vagina går i damegarderoben. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymkode: 3d5eb...592 Det bestemmer heldigvis ikke du. 🤣 Anonymkode: 9c465...039
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #20 Skrevet 15. oktober 2024 Hva har dette innlegget på seksualitetforumet å gjøre egentlig? Anonymkode: b66ec...096 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå