Gå til innhold

Ekkel lukt i kjøkkenskap under vask

male32

Anbefalte innlegg

Det er en ekkel lukt i kjøkkenskapet under vasken, hvor jeg har avfallsbøtter. Den har plaget meg i en ukes tid nå. Har selvfølgelig gått ut med søpla. Det lukter ikke av avfallsbøtter. I dag tok jeg ut alt og vasket inni der, men det lukter fortsatt. Er en slags matlukt, men usikker på hva. Noen tips for å få bort lukta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det klassiske rådet er jo å sette en åpen skål med eddik der det lukter vondt. Dette skal visst nøytralisere lukt.

Anonymkode: 09e3b...4c0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannlåsen eller overløpsrøret. Det kan sette seg matrester i det. 

Anonymkode: f7b71...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (38 minutter siden):

Det er en ekkel lukt i kjøkkenskapet under vasken, hvor jeg har avfallsbøtter. Den har plaget meg i en ukes tid nå. Har selvfølgelig gått ut med søpla. Det lukter ikke av avfallsbøtter. I dag tok jeg ut alt og vasket inni der, men det lukter fortsatt. Er en slags matlukt, men usikker på hva. Noen tips for å få bort lukta?

bare det IKKE lukter sur kuk så skal ikke jeg si noe....det orker jeg bare ikke.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (3 minutter siden):

bare det IKKE lukter sur kuk så skal ikke jeg si noe....det orker jeg bare ikke.p

Sjeldent jeg opplever sur kuklukt på kjøkkenet... Er dette ett problem du møter på ofte?

Anonymkode: 43cab...fa6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjeldent jeg opplever sur kuklukt på kjøkkenet... Er dette ett problem du møter på ofte?

nei jeg bare sier, det orker jeg ikke på kjøkkenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (Akkurat nå):

nei jeg bare sier, det orker jeg ikke på kjøkkenet...

Ser den. Jeg personlig orker det ikke noen plass da.

Har du testet intimsåpe? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser den. Jeg personlig orker det ikke noen plass da.

Har du testet intimsåpe? 

Jeg kan ikke svare på det...min bedre halvdel kom nettopp og ba meg om å HOLDE KJEFTEN MIN IGJEN....så må skifte tema her fr i aften .p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det klassiske rådet er jo å sette en åpen skål med eddik der det lukter vondt. Dette skal visst nøytralisere lukt.

Anonymkode: 09e3b...4c0

Har själv prövat det men tycker inte att det fungerar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slet med det samme og sjekket og vasket alt inni der uten at det hjalp. Jeg fikk dermed et godt tips av en kollega; Heng opp Wunder-baum inni der 😅

Anonymkode: 249d8...26c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte går du med søppelet? Jeg kaster hver kveld etter middagen er unnagjort. Har ikke lagt merke til nevneverdig lukt, sett bort fra om man har kuttet løk da og det får ligge i noen timer før jeg kaster posen.

Ville vasket hele skapet grundig, samt bøttene og latt det stå å lufte. Har du avfallsbøtter med lokk forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baktus2024 skrev (2 minutter siden):

min bedre halvdel er fra underlivet og opp til og med hodet... :) 

en soleklar vinner av bedre halvdel.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bakplate i underskapet forresten? Om du ikke har det, kan noe ha falt ned bak?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (1 time siden):

Er der lekkasje fra rør under vasken hos deg? Enten i gulvet/under skapet eller i veggen? 
Har du naboer 7nder deg, eller på andre siden av kjøkkenskapsveggen? 
Kan du ta av/bort sokkelen under kjøkkenskapet og se om problemet ligger der? 

Anonymkode: 7fa91...d8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du bakplate i underskapet forresten? Om du ikke har det, kan noe ha falt ned bak?

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er der lekkasje fra rør under vasken hos deg? Enten i gulvet/under skapet eller i veggen? 
Har du naboer 7nder deg, eller på andre siden av kjøkkenskapsveggen? 
Kan du ta av/bort sokkelen under kjøkkenskapet og se om problemet ligger der? 

Anonymkode: 7fa91...d8a

Tenker det samme. Enten har noe søppel kommet seg under eller bak skapet eller også er det en lekkasje. Kan du ta bort sokkel og sjekke? 

Anonymkode: 6b772...c15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere mus? Eg får ofte mus i skapet under vasken på denne årstida. Kjenner det med ein gong på lukta av musetiss. Set opp musefelle eller legg ut åte, så ser du om det forsvinn.

Anonymkode: 340fc...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...