Gå til innhold

Jeg får ikke gått på do. Forstoppet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er 4. dagen uten å ha gått på do. Jeg tok klyster i går kveld (dag 3), og det fungerte ikke. Tok ny klyster for noen timer siden, og det har foreløpig ikke fungert. 

Jeg har 4 dager med mat i magen, og føler meg helt stappet. 

Har ikke opplevd tidligere at klyster ikke fungerer. Har dere noen tips? 

Anonymkode: 4a082...075

Skrevet

Spis noen dadler, drikk godt med vann. Dropp hvetemel. 

Anonymkode: 9cdf9...e1c

Skrevet

Hvis du er den samme brukeren som støtt og stadig er forstoppet her inne, så tror jeg at du har «ødelagt» de naturlige tarmbevegelsene dine ved mye bruk av avføringsmiddel og klyster. Man er ikke egentlig forstoppet etter kun tre dager uten avføring.

Ta det med legen din. Og hvis det er hypokonderi eller helseangst du lider av, så er også legen et godt sted å starte. Men da må du høre på og gjennomføre de rådene du får - ikke bare kjøre på med ditt eget løp der du lar angsten vinne. 

Anonymkode: 5dff0...8c4

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Har du prøvd laxoberal dråper? 

Anonymkode: 949ff...f64

Skrevet

Hvis det er noen trøst, går det ofte 7-8 dager mellom hver gang jeg er på do. Overlever det også, gitt. 

Anonymkode: 7d3d0...c94

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du er kvinne så kan du kjenne gjennom veggen mellom vagina og endetarmen om det er der det stopper opp. Og da kan du eventuelt klemme i stykker avføringen så den lettere kommer ut.

Anonymkode: 86840...9c6

• Liker 1
Skrevet

Spis en pose svisker. 

Anonymkode: 708f7...741

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du er den samme brukeren som støtt og stadig er forstoppet her inne, så tror jeg at du har «ødelagt» de naturlige tarmbevegelsene dine ved mye bruk av avføringsmiddel og klyster. Man er ikke egentlig forstoppet etter kun tre dager uten avføring.

Ta det med legen din. Og hvis det er hypokonderi eller helseangst du lider av, så er også legen et godt sted å starte. Men da må du høre på og gjennomføre de rådene du får - ikke bare kjøre på med ditt eget løp der du lar angsten vinne. 

Anonymkode: 5dff0...8c4

Jeg har ikke vært forstoppet på sikkert 10 år, og har heller ikke skrevet om det her. Så det er en annen bruker du tenker på. 

Jeg har vondt i magen, derfor tenkte jeg at jeg er forstoppet og at noe vil ut, selvom det kun har gått 4 dager. 

Skrevet

Alkohol

Anonymkode: 1cce5...8eb

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er miniklyx du har tatt, hjelper nok ikke det når du ikke har avføring helt nederst i tarmen. Avføringen kan sitte lengre opp. Du må tømme tarmen ovenifra. F.eks kan du kjøpe movicol og kjøre på med 3 poser på en dag, eller laxoberaldråper eller dulcolax. 

Anonymkode: ac5c1...9cc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er noen trøst, går det ofte 7-8 dager mellom hver gang jeg er på do. Overlever det også, gitt. 

Anonymkode: 7d3d0...c94

I alle dager, det høres utrolig vondt ut! Gjør du noe spesielt for å klare å gå på do på dag 7-8? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spis noen dadler, drikk godt med vann. Dropp hvetemel. 

Anonymkode: 9cdf9...e1c

Skal kjøpe dadler, takk for tips! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er 4. dagen uten å ha gått på do. Jeg tok klyster i går kveld (dag 3), og det fungerte ikke. Tok ny klyster for noen timer siden, og det har foreløpig ikke fungert. 

Jeg har 4 dager med mat i magen, og føler meg helt stappet. 

Har ikke opplevd tidligere at klyster ikke fungerer. Har dere noen tips? 

Nå igjen, en ny tråd? 

Anonymkode: d52c2...c36

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du er kvinne så kan du kjenne gjennom veggen mellom vagina og endetarmen om det er der det stopper opp. Og da kan du eventuelt klemme i stykker avføringen så den lettere kommer ut.

Anonymkode: 86840...9c6

Ja jeg er kvinne :) 

Skrevet

Sjukt sterk svart kaffe med godt med melk i. Min go to ved forstoppelse, sprenger driten ut av tarmene innen en 20 min. 

Anonymkode: 227d6...6fa

• Nyttig 1
Annonse
Gjest winterchild
Skrevet

Malt ekstrak fungerar på mina barn 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå igjen, en ny tråd? 

Anonymkode: d52c2...c36

Du er andre personen som påpeker at dette har vært skrevet om tidligere. Det er ikke meg. Men tydeligvis har jeg samme problem som den andre brukeren! Bare at jeg ikke har opplevd forstoppelse på mange år. 

Skrevet

Nå igjen? 🙄🤦🏻‍♀️

Anonymkode: cb9d4...b9f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå igjen? 🙄🤦🏻‍♀️

Anonymkode: cb9d4...b9f

Jeg er en annen bruker! Men nå blir jeg jo nysgjerrig på hva dere prater om. 

Skrevet

Ta en lang tynn dildo og "grav" ut driten. Spis masse lakris, druer og klementiner. 

Anonymkode: a0343...d09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...