Gå til innhold

Søker råd fra introverte som jobber i sosiale arbeidsmiljø.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sitter ca 14-15 mennesker samlet i et rom på 45m2.

Ingen skillevegger. Hver sitt bord på 1,20 cm kant i kant med neste sitt.

Vi samarbeider om mange oppgaver. Arbeidsdagen har en del dødtid der de ansatte snakker om løst og fast.

Jeg elsker jobben min. Men blir så sliten av surret og snakket. Spesielt de rolige øyeblikkene vi ikke jobber men bare koseprater.

Jeg sitter for nærme samtalene til å koble ut. Da fremstår jeg som uhøflig. 

Noen med erfaring?

Anonymkode: 858e8...764

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal da jobbe på jobb ikke koseprate. Men som introvert. Jeg vil anbefale deg å skaffe deg et stort og synlig headsett. Ikke pods. Headsett. Så setter du på lydbok, eller lignende. Da ser andre at du ikke kan delta i samtale og du slipper buzzing og tull. Man sitter i sin egen verden. Folk flest aksepterer dette. Med mindre man jobber en plass man er avhengig av hørsel.  Headsett har reddet meg fra mange energidrenerende samtaler 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er og introvert og jeg skammer meg ikke over det, jeg kan være søt og sprudlende, men jeg trenger og hvile så når platekarriere står på bordet nok en pause og snakker om meg meg meg og huset og mannen og plantene så gidder jeg ikke følge med.

folk skal godkjenne deg og, hele verden elsker ikke bare ekstroverter

Anonymkode: d8a30...bdc

• Liker 3
Skrevet

Dere sitter alt for trangt. Anbefalingen fra arbeidstilsynet er at hver arbeidsplass skal ha 6m2. Be leder skaffe dere et ekstra rom på 45m2, Plasser de ekstroverte i det ene og de introverte i det andre.

Anonymkode: e6bcd...b55

• Nyttig 2
Skrevet

Takk for svarene.

Anonymkode: 858e8...764

Skrevet

Som de andre har sagt. Alt for trangt og støykansellerende hodetelefoner. Har dere stille rom på arbeidsplassen? Hadde i så fall brukt litt tid der. Noen arbeidsplasser har jeg faktisk gått på do alt for ofte, bare for å få det stille, da det ikke har vært andre muligheter. 

Anonymkode: a59a5...af6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...