AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg har en helt fantastisk flott samboer, men vi er relativt fersk. Jeg er enslig tobarnsmor og han er fire år yngre barnløs med god jobb. han er omsorgsfull, oppmerksom, bryr seg om ungene og det går sakte inn i en fin hverdag sammen. Vi møtte hverandre gjennom felles kjente og jeg trodde aldri i livet jeg ville ha sjans. Mtp mitt utgangspunkt og hans. I tillegg er han utrolig kjekk. Han er ikke en som bryr seg om klær og materialisme men han utstråler selvsikkerhet. Grunnlag for forholdet er veldig kompatible personligheter og like interesser. problemet mitt er usikkerheten rundt meg selv og utseende og hva jeg har å tilby. Jeg har stabil og god økonomi men eier ikke. Jeg har to barn og er nå 35 år. vi har enormt mye til felles, samtidig som vi er veldig forskjellig. Jeg er sosial, utadvendt , åpen og varm. Han er kjølig, introvert og trives med kun meg. og han foretrekker slanke damer. Ikke tynn men slank. Jeg var 85 når vi møttes og jeg vet han ikke var veldig tiltrukket av meg men han likte personligheten min godt. Vi traff hverandre når jeg var på dypet av langvarig utmattelse og pluss 15 kilo fra original vekt. nå er jeg på 70 igjen og er veldig fornøyd. Går gjerne ned 1-3 kilo til. ‘ Men han er ærlig på at han elsker meg slik jeg er nå(og han viser det i alt han gjør) , men gjerne vil ha meg under 65 kg. jeg brydde meg ikke videre om det i starten da var jeg relativt fornøyd med å få hjelp/støtte til vektnedgang, men sakte har dette fått meg til å føle meg uverdig til han. Jeg har så lite å tilby mtp hva man i samfunnet bør ha. alt jeg har er liksom «matlaging» «huslig» «varm» «tilstedeværende» - ingenting økonomisk , ingen egen kapital, og når jeg i tillegg ikke engang er hans «ideal» mtp utseende så får det meg til å stille spørsmål hvorfor meg. Hvorfor ikke finne en annen som har hans/våre interesser men også er barnløs, yngre enn han og hans kroppsideal. jeg vet dette er meg og i hodet mitt. Men jeg har aldri vært o denne situasjonen. Jeg ser på meg selv som en flott dame, aktiv, en god venn/venninne. Jeg er godt likt på jobb og i kretsen min. Men jeg forstår ikke hva jeg har å gi i et forhold. Og jeg undrer meg hva andre gjøre for å unngå slikt nedsnakk til seg selv. Hvordan trygge seg selv. Han er veldig seriøs om meg, jeg vet han tenker på ekteskap i framtiden og han virkelig gjør mye for at jeg skal føle meg verdsatt som den jeg er. han er forøvrig selv også aktiv og trent - så jeg vet kroppsfokus handler om helse og hva han mener er en sinn kropp Anonymkode: 58592...d22 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Skrevet 11. oktober 2024 He loves you Just the way you are. Oh nei, glem det. Han elsker deg mer hvis du er 2 kilo mindre. Anonymkode: 3bc82...0b3 3
SPOCA Skrevet 11. oktober 2024 #3 Skrevet 11. oktober 2024 Nei, han elsker deg ikke akkurat slik du er. Og nei, han er ikke "så snill". 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en helt fantastisk flott samboer, men vi er relativt fersk. Jeg er enslig tobarnsmor og han er fire år yngre barnløs med god jobb. han er omsorgsfull, oppmerksom, bryr seg om ungene og det går sakte inn i en fin hverdag sammen. Vi møtte hverandre gjennom felles kjente og jeg trodde aldri i livet jeg ville ha sjans. Mtp mitt utgangspunkt og hans. I tillegg er han utrolig kjekk. Han er ikke en som bryr seg om klær og materialisme men han utstråler selvsikkerhet. Grunnlag for forholdet er veldig kompatible personligheter og like interesser. problemet mitt er usikkerheten rundt meg selv og utseende og hva jeg har å tilby. Jeg har stabil og god økonomi men eier ikke. Jeg har to barn og er nå 35 år. vi har enormt mye til felles, samtidig som vi er veldig forskjellig. Jeg er sosial, utadvendt , åpen og varm. Han er kjølig, introvert og trives med kun meg. og han foretrekker slanke damer. Ikke tynn men slank. Jeg var 85 når vi møttes og jeg vet han ikke var veldig tiltrukket av meg men han likte personligheten min godt. Vi traff hverandre når jeg var på dypet av langvarig utmattelse og pluss 15 kilo fra original vekt. nå er jeg på 70 igjen og er veldig fornøyd. Går gjerne ned 1-3 kilo til. ‘ Men han er ærlig på at han elsker meg slik jeg er nå(og han viser det i alt han gjør) , men gjerne vil ha meg under 65 kg. jeg brydde meg ikke videre om det i starten da var jeg relativt fornøyd med å få hjelp/støtte til vektnedgang, men sakte har dette fått meg til å føle meg uverdig til han. Jeg har så lite å tilby mtp hva man i samfunnet bør ha. alt jeg har er liksom «matlaging» «huslig» «varm» «tilstedeværende» - ingenting økonomisk , ingen egen kapital, og når jeg i tillegg ikke engang er hans «ideal» mtp utseende så får det meg til å stille spørsmål hvorfor meg. Hvorfor ikke finne en annen som har hans/våre interesser men også er barnløs, yngre enn han og hans kroppsideal. jeg vet dette er meg og i hodet mitt. Men jeg har aldri vært o denne situasjonen. Jeg ser på meg selv som en flott dame, aktiv, en god venn/venninne. Jeg er godt likt på jobb og i kretsen min. Men jeg forstår ikke hva jeg har å gi i et forhold. Og jeg undrer meg hva andre gjøre for å unngå slikt nedsnakk til seg selv. Hvordan trygge seg selv. Han er veldig seriøs om meg, jeg vet han tenker på ekteskap i framtiden og han virkelig gjør mye for at jeg skal føle meg verdsatt som den jeg er. han er forøvrig selv også aktiv og trent - så jeg vet kroppsfokus handler om helse og hva han mener er en sinn kropp Anonymkode: 58592...d22 Jeg tenkte først at her er det din usikkerhet som snakker, men stoppet helt å lese på hvilke kiloer han helst vil ha deg på. Hva faen er det da? Anonymkode: 58021...b8a 10 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Skrevet 11. oktober 2024 «Jeg har en helt fantastisk flott samboer» og «men vil gjerne ha meg under 65» er ikke kompitable utsagn. Sorry, men han er en dritt, og du kan trygge din egen selvtillit så mye du vil, men han vil alltid finne en måte å trykke deg ned. Anonymkode: 93074...aba 10 4
exictence Skrevet 11. oktober 2024 #6 Skrevet 11. oktober 2024 Du er glad og positiv. Han er kald? Du virker selvsikker på mange områder. Mannen i ditt liv burde vel gjort deg selvsikker og trygg med ham også. 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en helt fantastisk flott samboer, men vi er relativt fersk. Jeg er enslig tobarnsmor og han er fire år yngre barnløs med god jobb. han er omsorgsfull, oppmerksom, bryr seg om ungene og det går sakte inn i en fin hverdag sammen. Vi møtte hverandre gjennom felles kjente og jeg trodde aldri i livet jeg ville ha sjans. Mtp mitt utgangspunkt og hans. I tillegg er han utrolig kjekk. Han er ikke en som bryr seg om klær og materialisme men han utstråler selvsikkerhet. Grunnlag for forholdet er veldig kompatible personligheter og like interesser. problemet mitt er usikkerheten rundt meg selv og utseende og hva jeg har å tilby. Jeg har stabil og god økonomi men eier ikke. Jeg har to barn og er nå 35 år. vi har enormt mye til felles, samtidig som vi er veldig forskjellig. Jeg er sosial, utadvendt , åpen og varm. Han er kjølig, introvert og trives med kun meg. og han foretrekker slanke damer. Ikke tynn men slank. Jeg var 85 når vi møttes og jeg vet han ikke var veldig tiltrukket av meg men han likte personligheten min godt. Vi traff hverandre når jeg var på dypet av langvarig utmattelse og pluss 15 kilo fra original vekt. nå er jeg på 70 igjen og er veldig fornøyd. Går gjerne ned 1-3 kilo til. ‘ Men han er ærlig på at han elsker meg slik jeg er nå(og han viser det i alt han gjør) , men gjerne vil ha meg under 65 kg. jeg brydde meg ikke videre om det i starten da var jeg relativt fornøyd med å få hjelp/støtte til vektnedgang, men sakte har dette fått meg til å føle meg uverdig til han. Jeg har så lite å tilby mtp hva man i samfunnet bør ha. alt jeg har er liksom «matlaging» «huslig» «varm» «tilstedeværende» - ingenting økonomisk , ingen egen kapital, og når jeg i tillegg ikke engang er hans «ideal» mtp utseende så får det meg til å stille spørsmål hvorfor meg. Hvorfor ikke finne en annen som har hans/våre interesser men også er barnløs, yngre enn han og hans kroppsideal. jeg vet dette er meg og i hodet mitt. Men jeg har aldri vært o denne situasjonen. Jeg ser på meg selv som en flott dame, aktiv, en god venn/venninne. Jeg er godt likt på jobb og i kretsen min. Men jeg forstår ikke hva jeg har å gi i et forhold. Og jeg undrer meg hva andre gjøre for å unngå slikt nedsnakk til seg selv. Hvordan trygge seg selv. Han er veldig seriøs om meg, jeg vet han tenker på ekteskap i framtiden og han virkelig gjør mye for at jeg skal føle meg verdsatt som den jeg er. han er forøvrig selv også aktiv og trent - så jeg vet kroppsfokus handler om helse og hva han mener er en sinn kropp Anonymkode: 58592...d22 Vet du hva? Den varmen kommer du veldig langt med. Det er en egenskap som blir vanskeligere og vanskeligere å finne. Anonymkode: d1157...d3c 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg får en dårlig magefølelse. Og det tror jeg du har også. Å elske noen innebærer å elske dem for dem de er når dere først møtes. Og at han «ønsker deg 65 kg eller lavere» får meg seriøst til å brekke meg. Jeg er trygg på meg selv og liker meg selv som jeg er. Og jeg vil ha en mann som elsker meg for alt jeg er: på godt og vondt. Og selv om jeg vet kjæresten synes jeg er råsexy og vakker så er ikke det hovedgrunnen til at han elsker meg. Han elsker kjernen av den jeg er. Vi har en magefølelse og kjenner på røde flagg for en grunn. Kjæresten min er litt overvektig. Og det var han da jeg møtte han. ENESTE grunnen til at jeg vil han skal gå ned i vekt er pga helsen hans fordi jeg elsker han. Jeg er sykt tiltrukket av han akkurat som han er og vi har vill og dyrisk sex, holder hender, kliner over alt og vi begge er ekstremt fysisk og kosete. Han vil komme i bedre form fordi han vet det er BRA for han. Fokuset er en sunn og sterk kropp, ikke en viss vekt eller sixpack. Jeg er forøvrig 172, 52 kg og veltrent. Han har ALDRI følt på at jeg mener han burde gå ned i vekt for at jeg skal finne han attraktiv. Men han ønsker å komme i form for sin egen del og egen helse. Anonymkode: 7311d...6dd 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Skrevet 11. oktober 2024 exictence skrev (30 minutter siden): Du er glad og positiv. Han er kald? Du virker selvsikker på mange områder. Mannen i ditt liv burde vel gjort deg selvsikker og trygg med ham også. Han i kjølig- mao han er ikke en mann som er åpen og «sosial» - han har lite interesse for mennesker og er vanskelig å bli kjent med pga dette. og han er flink å skryte over meg, tar masse på meg og er generøs med seg selv med meg. jeg visste da vi ble sammen at jeg ikke var hva han opprinnelig har som «type» - han falt likevel for meg pga personen jeg er og det har jeg tatt veldig til meg. så føler det handler om min usikkerhet og manglende syn på egenverdi i forholdet. Ogs så blir denne tingen på en måte så stor. Hvorfor er han her med meg. Mannen er så flott, han kan få hvem som helst. og jeg sliter med å snakke meg selv opp . Dette gjelder som nevnt kun i forhold- jeg vet jeg er en relativt likende person og har en god omgangskrets. Men for han? Det klarer jeg ikke. Anonymkode: 58592...d22
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #10 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vet du hva? Den varmen kommer du veldig langt med. Det er en egenskap som blir vanskeligere og vanskeligere å finne. Anonymkode: d1157...d3c Tusen takk. 🥰 Anonymkode: 58592...d22
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #11 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg får en dårlig magefølelse. Og det tror jeg du har også. Å elske noen innebærer å elske dem for dem de er når dere først møtes. Og at han «ønsker deg 65 kg eller lavere» får meg seriøst til å brekke meg. Jeg er trygg på meg selv og liker meg selv som jeg er. Og jeg vil ha en mann som elsker meg for alt jeg er: på godt og vondt. Og selv om jeg vet kjæresten synes jeg er råsexy og vakker så er ikke det hovedgrunnen til at han elsker meg. Han elsker kjernen av den jeg er. Vi har en magefølelse og kjenner på røde flagg for en grunn. Kjæresten min er litt overvektig. Og det var han da jeg møtte han. ENESTE grunnen til at jeg vil han skal gå ned i vekt er pga helsen hans fordi jeg elsker han. Jeg er sykt tiltrukket av han akkurat som han er og vi har vill og dyrisk sex, holder hender, kliner over alt og vi begge er ekstremt fysisk og kosete. Han vil komme i bedre form fordi han vet det er BRA for han. Fokuset er en sunn og sterk kropp, ikke en viss vekt eller sixpack. Jeg er forøvrig 172, 52 kg og veltrent. Han har ALDRI følt på at jeg mener han burde gå ned i vekt for at jeg skal finne han attraktiv. Men han ønsker å komme i form for sin egen del og egen helse. Anonymkode: 7311d...6dd Ja. Ikke fordi han oppmuntrer meg til å gå ned i vekt- men fordi jeg føler jeg «låner» han og han vil gå videre til en kvinne som fortjener han. jeg tror ikke jeg har vært så forelsket før. Og jeg er en voksen fornuftig kvinne. Vi deler så mye interesser og han presser og utfordrer mine dårlige sider. Han gjør meg bedre og jeg vil være mitt beste for han. Jeg er en bedre mor, venn og person med han i livet mitt ❤️ jeg vet bare ikke hvordan jeg skal jobbe med usikkerheten min Anonymkode: 58592...d22 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #12 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg får en dårlig magefølelse. Og det tror jeg du har også. Å elske noen innebærer å elske dem for dem de er når dere først møtes. Og at han «ønsker deg 65 kg eller lavere» får meg seriøst til å brekke meg. Jeg er trygg på meg selv og liker meg selv som jeg er. Og jeg vil ha en mann som elsker meg for alt jeg er: på godt og vondt. Og selv om jeg vet kjæresten synes jeg er råsexy og vakker så er ikke det hovedgrunnen til at han elsker meg. Han elsker kjernen av den jeg er. Vi har en magefølelse og kjenner på røde flagg for en grunn. Kjæresten min er litt overvektig. Og det var han da jeg møtte han. ENESTE grunnen til at jeg vil han skal gå ned i vekt er pga helsen hans fordi jeg elsker han. Jeg er sykt tiltrukket av han akkurat som han er og vi har vill og dyrisk sex, holder hender, kliner over alt og vi begge er ekstremt fysisk og kosete. Han vil komme i bedre form fordi han vet det er BRA for han. Fokuset er en sunn og sterk kropp, ikke en viss vekt eller sixpack. Jeg er forøvrig 172, 52 kg og veltrent. Han har ALDRI følt på at jeg mener han burde gå ned i vekt for at jeg skal finne han attraktiv. Men han ønsker å komme i form for sin egen del og egen helse. Anonymkode: 7311d...6dd 172 og 52 og veltrent..? Du er undervektig Anonymkode: 1db61...d88 5 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #13 Skrevet 11. oktober 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja. Ikke fordi han oppmuntrer meg til å gå ned i vekt- men fordi jeg føler jeg «låner» han og han vil gå videre til en kvinne som fortjener han. jeg tror ikke jeg har vært så forelsket før. Og jeg er en voksen fornuftig kvinne. Vi deler så mye interesser og han presser og utfordrer mine dårlige sider. Han gjør meg bedre og jeg vil være mitt beste for han. Jeg er en bedre mor, venn og person med han i livet mitt ❤️ jeg vet bare ikke hvordan jeg skal jobbe med usikkerheten min Anonymkode: 58592...d22 Du skrev han ønsket du skulle gå ned til 65 kg. Og ikke bland forelskelse med å elske noen. Å elske noen er å gro inn i hverandre og kunne være 100% seg selv på godt og vondt og allikevel ikke ha et fnugg av tvil om at partneren din elsker deg akkurat som du er. Har han vist alle sine sider? Våget å være sårbar og sluppet deg inn på absolutt alle nivåer? Anonymkode: 7311d...6dd 2 2
Kaneel Skrevet 11. oktober 2024 #14 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja. Ikke fordi han oppmuntrer meg til å gå ned i vekt- men fordi jeg føler jeg «låner» han og han vil gå videre til en kvinne som fortjener han. jeg tror ikke jeg har vært så forelsket før. Og jeg er en voksen fornuftig kvinne. Vi deler så mye interesser og han presser og utfordrer mine dårlige sider. Han gjør meg bedre og jeg vil være mitt beste for han. Jeg er en bedre mor, venn og person med han i livet mitt ❤️ jeg vet bare ikke hvordan jeg skal jobbe med usikkerheten min Anonymkode: 58592...d22 Du føler seg så forelsket fordi han ikke godtar deg for den du er og tvinger deg til å strebe, det her er ikke kjærlighet det er besettelse 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #15 Skrevet 11. oktober 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: 172 og 52 og veltrent..? Du er undervektig Anonymkode: 1db61...d88 Nope. Vekt og høyde har lite å si mht kroppsbygning. Jeg har sunn fettprosent og bra med muskelmasse. Har fått gode tilbakemeldinger fra fastlege og har en sterk og sunn kropp. Anonymkode: 7311d...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #16 Skrevet 11. oktober 2024 Kjærlighet ser ikke vekt. Jeg lover. Er det ikke kjærlighet, så ser man vekt. Jeg innbiller meg at jeg liker slanke menn og det er de jeg ser på når jeg ikke er interessert i noen sånn skikkelig. Men jeg var oppetter ørene forelsket i en overvektig mann engang. Kunne ikke brydd meg mindre om venta hans. Du fortjener bedre. Anonymkode: 3f4cb...6c7 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #17 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nope. Vekt og høyde har lite å si mht kroppsbygning. Jeg har sunn fettprosent og bra med muskelmasse. Har fått gode tilbakemeldinger fra fastlege og har en sterk og sunn kropp. Anonymkode: 7311d...6dd Om du har muskler, burde du heller veie mer. Men skal ikke avspore tråden mer. Ts: han elsker deg ikke, han vil endre utseendet ditt, det sier litt Anonymkode: 1db61...d88 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #18 Skrevet 11. oktober 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Om du har muskler, burde du heller veie mer. Men skal ikke avspore tråden mer. Ts: han elsker deg ikke, han vil endre utseendet ditt, det sier litt Anonymkode: 1db61...d88 Du vet at kropper er forskjellige? Men fint du ikke vil avspore. Jeg forholder meg til at jeg er sterk og sunn og aldri er syk og at fastlegen er fornøyd med alle prøver og fysikken min😇 Anonymkode: 7311d...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #19 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kjærlighet ser ikke vekt. Jeg lover. Er det ikke kjærlighet, så ser man vekt. Jeg innbiller meg at jeg liker slanke menn og det er de jeg ser på når jeg ikke er interessert i noen sånn skikkelig. Men jeg var oppetter ørene forelsket i en overvektig mann engang. Kunne ikke brydd meg mindre om venta hans. Du fortjener bedre. Anonymkode: 3f4cb...6c7 Han sier det samme som deg objektiv preferanse er slanke kvinner, men den han vil ha og ser er meg og kroppen min. jeg er jo framdeles «overvektig» men føler selv jeg ser bra ut. Vil gjerne ned 2-3 kg til men da er jeg fornøyd. Og han sa han elsker meg akkurat sånn jeg er og viser det med hele seg. dette er min psyke som driver å tar ordene hans feil. Jeg vet han vil jeg skal være under 65: men det betyr ikke at han ikke er fornøyd slik jeg er. Anonymkode: 58592...d22 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #20 Skrevet 12. oktober 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Han sier det samme som deg objektiv preferanse er slanke kvinner, men den han vil ha og ser er meg og kroppen min. jeg er jo framdeles «overvektig» men føler selv jeg ser bra ut. Vil gjerne ned 2-3 kg til men da er jeg fornøyd. Og han sa han elsker meg akkurat sånn jeg er og viser det med hele seg. dette er min psyke som driver å tar ordene hans feil. Jeg vet han vil jeg skal være under 65: men det betyr ikke at han ikke er fornøyd slik jeg er. Anonymkode: 58592...d22 Så lenge han løfter og støtter deg og ikke gjør deg usikker på deg selv. Kjæresten min er som sagt også noen kilo for mye og han tenker mer på den biten enn jeg. Jeg bryr meg KUN om helsen hans og det vet han; at prat om vekt, trening og kosthold kommer fra kjærlighet, ikke preferanse. Og det har kommet på hans intiativ. Hans ønske og min støtte. Anonymkode: 7311d...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå