Anonyme Lina Skrevet 11. oktober 2024 #1 Del Skrevet 11. oktober 2024 Hei jeg og samboer er i en prosess hvor hun skal kjøpe meg ut av boligen. Har da blitt enige om en sum. Jeg flytter ut snart - skal jeg fremdeles betale på lånet i påvente av å bli kjøpt ut? Noen som kan noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 11. oktober 2024 #2 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Du skal betale på lånet til den dagen du ikke er låntaker og hjemmelshaver til boligen mer, med mindre noe annet er spesifikt avtalt mellom dere. Blir jo som å selge bolig til en hvilken som helst annen. Endret 11. oktober 2024 av isw 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 11. oktober 2024 #3 Del Skrevet 11. oktober 2024 isw skrev (2 minutter siden): Du skal betale på lånet til den dagen du ikke er låntaker og hjemmelshaver til boligen mer, med mindre noe annet er spesifikt avtalt mellom dere. Blir jo som å selge bolig til en hvilken som helst annen. Enig med deg. Dog bør man samtidig få husleie fra den andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #4 Del Skrevet 12. oktober 2024 Anonyme Lina skrev (14 timer siden): Hei jeg og samboer er i en prosess hvor hun skal kjøpe meg ut av boligen. Har da blitt enige om en sum. Jeg flytter ut snart - skal jeg fremdeles betale på lånet i påvente av å bli kjøpt ut? Noen som kan noe om dette? Står du som medlåntaker eller på annen måte ansvarlig for lånet i banken, så skal du betale inntil avtalen er signert, og ditt lån er innfridd til banken. Du må passe på at det du betaler ut, gjør at du blir slettet som lånetagere og at du ikke på noen måte blir stående som ansvarlig for lånet. Snakk med banken om hvordan dette skal ordnes praktisk. Ikke betal en krone til den du flytter fra, alt skal til banken. Anonymkode: 10a9b...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyme Lina Skrevet 12. oktober 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 12. oktober 2024 Vil ikke summen hun skal betale meg ut med øke da, siden jeg fremdeles betaler inn på lånet? Vi står i en situasjon hvor hun egentlkg ikke kan kjøpe meg ut, men jobber iherdig med å få det til da hun selv ikke ønsker å leie. Jeg skal leie i mellomtiden, og kjøpe når jeg har fått pengene mine etter oppgjøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #6 Del Skrevet 12. oktober 2024 Anonyme Lina skrev (14 minutter siden): Vil ikke summen hun skal betale meg ut med øke da, siden jeg fremdeles betaler inn på lånet? Vi står i en situasjon hvor hun egentlkg ikke kan kjøpe meg ut, men jobber iherdig med å få det til da hun selv ikke ønsker å leie. Jeg skal leie i mellomtiden, og kjøpe når jeg har fått pengene mine etter oppgjøret. Nei, du betaler på ditt lån, slik du har avtalt med banken. Det er din forpliktelse helt til hun tar over, da vil du få oppgjør som du bruker til å betale ut lånet. Eller hun tar over lånet. Mye av dette er uansett renter, ikke en varig verdi. Renter å betale banken for lånet av pengene. Du har fortsatt lån, så må betale banken for den tjenesten. Det som kan eventuelt justeres hvis det tar tid, er verdifastsettelse, som sannsynligvis vil være så lite at ikke vits å krangle om. Har du flyttet ut? Hvis nei, så skal du jo ikke bo gratis. Anonymkode: e3b9f...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. oktober 2024 #7 Del Skrevet 12. oktober 2024 Anonyme Lina skrev (30 minutter siden): Vil ikke summen hun skal betale meg ut med øke da, siden jeg fremdeles betaler inn på lånet? Vi står i en situasjon hvor hun egentlkg ikke kan kjøpe meg ut, men jobber iherdig med å få det til da hun selv ikke ønsker å leie. Jeg skal leie i mellomtiden, og kjøpe når jeg har fått pengene mine etter oppgjøret. Ikke flytt ut og la henne få bo der før du har fått pengene!? Da kan hun jo bo der til evig tid for halv pris, fordi du sitter og betaler ennå mens hun ikke får lån! Hun haler ut tiden og lover at "snart" får du oppgjøret, hun må bare vente på svar fra den og den banken først.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyme Lina Skrevet 12. oktober 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 12. oktober 2024 Million skrev (1 time siden): Ikke flytt ut og la henne få bo der før du har fått pengene!? Da kan hun jo bo der til evig tid for halv pris, fordi du sitter og betaler ennå mens hun ikke får lån! Hun haler ut tiden og lover at "snart" får du oppgjøret, hun må bare vente på svar fra den og den banken først.... for min mentale helse så må jeg flytte. Men kommer til å kreve tvangssalg hvis ting ikke endrer seg snart.. kan ikke bli boende med en som bruker psykisk vold og har vært utro mot meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #9 Del Skrevet 12. oktober 2024 Du flytter ut, og fortsetter betale lånet ditt. Og så avtaler dere en pris hun skal betale for å leie din andel av boligen. Anonymkode: 24d68...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå