Linn 1234 Skrevet 11. oktober 2024 #1 Del Skrevet 11. oktober 2024 Hei! Lurer på om noen har erfaring i konflikt angående fiks ferdig. Jeg solgte en iphone 14 pro og trykket på tilstand på telefonen at den hadde mangler og trengte reperasjon. og er skiftet bakskjerm og jeg kunne ikke se batteritilstand og skrev da usikker på hvordan dette er. Og skrev tydelig at telefonen selges som den er. En pris på 2800kr. Var en som kjøpte gjennom fiks ferdig og jeg skrev en melding for jeg goskjente handelen at det er viktig for meg at pga prisen at varen selges som den er. Hun var enig i dette. og bildene på Finn var veldig klare. hun hang seg opp i plutselig da på side av telefone var litt sånn gråere på en måte, dette henger sammen med skifting av skjermen. Og begynte og si at hun ville retunere varen og jeg skrev jeg er uening da beskrivelsen var som den er. så hun stoppet betaling, noen som vet hva jeg kan gjøre? Aldri vært borti dette før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidrun(dande) Skrevet 11. oktober 2024 #2 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Fiks Ferdig er dårlig for selger Endret 24. oktober 2024 av Heidrun(dande) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 11. oktober 2024 #3 Del Skrevet 11. oktober 2024 Som kjøper er det fantastisk. Jeg var trygg på at jeg fikk det jeg betalte for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Del Skrevet 11. oktober 2024 Fiks ferdig er et elendig system. Anbefales ikke. Verken som kjøper eller selger. Jeg selger aldri med fiks ferdig men jeg har kjøpt noen små ting men for varer over 1000 kr dropper jeg å handle med fiks ferdig. Falsk trygghet. Lykke til. Anonymkode: 09fbc...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Del Skrevet 11. oktober 2024 Jeg ville kontaktet finn og forklart situasjonen. De ser jo annonsen, og kan se at du har gitt riktige opplysninger. Hvis de velger å stoppe betalingen - anmeld finn til Forbrukertilsynet. Anonymkode: 72691...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Del Skrevet 11. oktober 2024 Linn 1234 skrev (3 timer siden): Hei! Lurer på om noen har erfaring i konflikt angående fiks ferdig. Jeg solgte en iphone 14 pro og trykket på tilstand på telefonen at den hadde mangler og trengte reperasjon. og er skiftet bakskjerm og jeg kunne ikke se batteritilstand og skrev da usikker på hvordan dette er. Og skrev tydelig at telefonen selges som den er. En pris på 2800kr. Var en som kjøpte gjennom fiks ferdig og jeg skrev en melding for jeg goskjente handelen at det er viktig for meg at pga prisen at varen selges som den er. Hun var enig i dette. og bildene på Finn var veldig klare. hun hang seg opp i plutselig da på side av telefone var litt sånn gråere på en måte, dette henger sammen med skifting av skjermen. Og begynte og si at hun ville retunere varen og jeg skrev jeg er uening da beskrivelsen var som den er. så hun stoppet betaling, noen som vet hva jeg kan gjøre? Aldri vært borti dette før Linn 1234 skrev (3 timer siden): Hei! Lurer på om noen har erfaring i konflikt angående fiks ferdig. Jeg solgte en iphone 14 pro og trykket på tilstand på telefonen at den hadde mangler og trengte reperasjon. og er skiftet bakskjerm og jeg kunne ikke se batteritilstand og skrev da usikker på hvordan dette er. Og skrev tydelig at telefonen selges som den er. En pris på 2800kr. Var en som kjøpte gjennom fiks ferdig og jeg skrev en melding for jeg goskjente handelen at det er viktig for meg at pga prisen at varen selges som den er. Hun var enig i dette. og bildene på Finn var veldig klare. hun hang seg opp i plutselig da på side av telefone var litt sånn gråere på en måte, dette henger sammen med skifting av skjermen. Og begynte og si at hun ville retunere varen og jeg skrev jeg er uening da beskrivelsen var som den er. så hun stoppet betaling, noen som vet hva jeg kan gjøre? Aldri vært borti dette før Du ringe Forbrukerrådet på mandag, leser opp hva som er skrevet i annonsen og i meldinger mellom dere, så vurderer jurist saken og gir råd på telefonen. Men generelt, begriper ikke at folk verken selger eller kjøper brukte mobiler på Finn.no UTEN å personlig møte opp og sjekke telefonen personlig før kjøp. Så her kan du som selger takke deg selv for problemene du nå står i, både med kjøper og med den elendige løsningen fiks ferdig. Om kjøper får tilbake pengene eller ikke det gjenstår å se. Anonymkode: 844b6...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville kontaktet finn og forklart situasjonen. De ser jo annonsen, og kan se at du har gitt riktige opplysninger. Hvis de velger å stoppe betalingen - anmeld finn til Forbrukertilsynet. Anonymkode: 72691...a33 Man anmelder ingenting til Forbrukerrådet de er et rådgivningsorgan for forbrukere. Men kjøper kan her betale og sende inn saken sin mot å betale gebyr, og vente i mange måneder på en avgjørelse. Kjøper kan og klage selger/ts inn til Forliksrådet. Anonymkode: 844b6...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man anmelder ingenting til Forbrukerrådet de er et rådgivningsorgan for forbrukere. Men kjøper kan her betale og sende inn saken sin mot å betale gebyr, og vente i mange måneder på en avgjørelse. Kjøper kan og klage selger/ts inn til Forliksrådet. Anonymkode: 844b6...e0e Forbrukertilsynet. Anonymkode: 72691...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå