AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Del Skrevet 11. oktober 2024 Den opprinnelige ovnen ble fjernet og hullet inn i pipen ble pusset igjen. Ønsker oss vedovn igjen. Hvor omfattende blir det økonomisk? Har ikke sett en feier på minst 10-15 år. Men betaler kommunale avgifter. Anonymkode: e8f5c...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Del Skrevet 11. oktober 2024 Betaler du feieavgift (er spesifisert) kan du si fra om det..at det ikke er blitt feiet. Be om en feiing av pipa - for sikkerhetsskyld. Så er det bare å be om et tilbud på å sette inn en ny ovn, kakke bort sementen fra hullet. Tror ikke det blir så dyrt. Det dyreste tipper jeg er en ny rentbrennende ovn:) Anonymkode: 14611...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Del Skrevet 11. oktober 2024 Som ovenfor sier, be om feiing og tilstandssjekk på pipen. Så er det bare å finne seg en ovn du liker og få en pris på ovnen og montering. Anonymkode: 7e858...d44 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Del Skrevet 11. oktober 2024 Neida. Det kommer seg ikke på så mye hvis pipa er i bra standard. Du tar kontakt med feieren. Dem kan hjelp deg en del. Jeg tok tak i en murer som satt inn ovnen for oss. Slik at alt ble gjort riktig. Så fikk vi feieren til å komme innom for å se om han godkjente alt. Og alt var bra. Kom seg ikke på så mye. Jeg fikk en ovn gratis. Men det er vel den som vil koste deg mest vil jeg tru. Anonymkode: 4b2bc...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Del Skrevet 11. oktober 2024 Du må vel uansett melde montering av ildsted til kommunen. Anonymkode: a4065...183 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Del Skrevet 11. oktober 2024 Hvis pipa ikke er brukt på så mange år og den ble feiet før, er det nok ikke mye sot i den. Men det må sjekkes ja. Hva det blir å koste kommer an på hvor driftig dere er selv eller om dere har noen handye som kan hjelpe dere å montere. Vi fikk hjelp av familiemedlem til å borre et hull i lecapipa vi har, så betalte bare for røykrør, mørtel og selve peisen. Så meldte vi det til kommunen, og fikk inspektør på besøk i forbindelse med det. https://youtu.be/aRSsY5UKvqY?si=-GNa6DooXXH0yEx9 Anonymkode: 5ebcb...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå