mammaemma Skrevet 11. oktober 2024 #1 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Vi skal inn på boligmarkedet, og kan ikke velge og vrake som vi vil. Evt vente å se om det kommer noe annet i 1. etasje? Hva tenker dere? Er det innafor? Er redd jeg kommer til å stresse mtp bråk for de under. De har en sønn på samme alder som gutta mine + en jente på 2 år. Vi er jo en familie som lager en del lyd. Jeg trener hjemme av og til m hopping osv. Gutta danser og lekeslåss osv. Vi får ikke super mye i lån så vi har ikke så veldig mange alternativer her vi bor. Vi har bodd i overetasje når gutta var små. Var en mann som bodde alene som klikka under to ganger fordi gutta kjørte med sånn lekebil man kan sitte på. Det bråkte tydeligvis veldig fælt - det har jeg derfor dårlig erfaring med. Vi bodde dog i overetasje når jeg var tenåring (m. stefar, mamma og yngre søsken.) Vi hoppet og spratt og jeg danset freestyler discojazz hjemme. Det gikk helt fint. Ingen dårlige erfaringer fra den tiden. Endret 11. oktober 2024 av mammaemma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Del Skrevet 11. oktober 2024 Er det typisk dårlig isolert som det er i foremannsboligen jeg bor så utgår selvfølgelig trening med hopping inne og lekeslåssing. Vanlige hverdagslyder og lek er greit, men man prøver jo å vise litt hensyn til de under, særlig slik dunking i gulv er fælt for de i første etasje. Anonymkode: 0f181...88a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Del Skrevet 11. oktober 2024 Dette høres jo ut som aktiviteter man holder på med ute, nå er jo også disse guttene så store at de burde skjønne at man tar hensyn til andre mennesker i bygget og at det er noe som heter innestemme. Anonymkode: 22e45...aaa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Del Skrevet 11. oktober 2024 Man lærer ungene sine å bråke ute, og leke stille inne. Ikke verre enn det. Helt normal oppdragelse og det her går bra. Anonymkode: 7ce1e...c0a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Del Skrevet 11. oktober 2024 Høres ikke ut som om dere bør bo i en overetasje i en to- eller firemannsbolig. Anonymkode: b308f...fbc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Del Skrevet 11. oktober 2024 Hvis guttene skal kjøre med lekebil man sitter på inne , du skal hoppe en del ( uten matte? ) osv er det nok best og bo i 1 et ja. Fikk aldri lov og hoppe og sprette og danse freestyle dance hjemme, og ta hensyn til naboer sto ganske høyt når jeg vokste opp. Bra du har selvinnsikt nok til og se dere er en familie som bråker en del og ikke tar hensyn til naboer under . Anonymkode: 2ce53...0a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaemma Skrevet 11. oktober 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Noen som mener motsatt også, eller hva? 😅 Endret 11. oktober 2024 av mammaemma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Del Skrevet 11. oktober 2024 mammaemma skrev (3 minutter siden): Noen som mener motsatt også, eller hva? 😅 Motsatt, hva da? Anonymkode: 0f181...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. oktober 2024 #9 Del Skrevet 11. oktober 2024 Bor man i flermannsbolig må man jo tilpasse seg og ta litt hensyn uansett hvilken etasje man bor - bråk går også oppover. Det holder ikke å skylde på at "vi er en familie som lager en del lyd". Dere er også en familie som er en del av et samfunn og et større fellesskap. Noen hus er bedre lydisolert enn andre og tepper på gulv o.l. kan også hjelpe, men ser du for deg å kunne utfolde dere helt fritt, er det enebolig som gjelder. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaemma Skrevet 11. oktober 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Det jeg mener er at vi er jo ikke en dame i 70-åra som skal bo der. Vi har gutter som ikke kan sitte pent i ro hele tiden. Jeg må kunne trene i mitt eget hjem, tenker jeg. Er bare redd jeg kommer til å stresse unormalt mye med å ikke lage lyd for de under. At jeg blir stressa, sur og kjeftete på de hjemme.. eller er det overtenkning? Endret 11. oktober 2024 av mammaemma 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #11 Del Skrevet 11. oktober 2024 mammaemma skrev (4 minutter siden): Det jeg mener er at vi er jo ikke en dame i 70-åra som skal bo der. Vi har gutter som ikke kan sitte pent i ro hele tiden. Jeg må kunne trene i mitt eget hjem, tenker jeg. Er bare redd jeg kommer til å stresse unormalt mye med å ikke lage lyd for de under. At jeg blir stressa, sur og kjeftete på de hjemme.. eller er det overtenkning? Høres vel heller ut som du tenker for lite enn for mye. ALLE som har svart deg har sagt at de aktivitetene du planlegger ikke passer i den boligen du vil bo i, likevel fortsetter du på ditt. Det er mange som bor i leilighet som ikke er 70 år gamle damer. Hvis man skal trene hjemme, trener man rolig. Ungene kan leke stille inne og bråke ute. Man tar hensyn til folkene rundt seg. Anonymkode: 8852e...a6a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaemma Skrevet 11. oktober 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres vel heller ut som du tenker for lite enn for mye. ALLE som har svart deg har sagt at de aktivitetene du planlegger ikke passer i den boligen du vil bo i, likevel fortsetter du på ditt. Det er mange som bor i leilighet som ikke er 70 år gamle damer. Hvis man skal trene hjemme, trener man rolig. Ungene kan leke stille inne og bråke ute. Man tar hensyn til folkene rundt seg. Anonymkode: 8852e...a6a Jeg har jo laget dette innlegget nettopp fordi jeg tenker over det🤣 Regner med at ingen som skriver her har 2 gutter. Det å forvente at de ikke lekeslåss inne i det hele tatt er nærmest umulig. Av en eller annen grunn ble jeg sikrere i valget nå. Vi går for den leiligheten😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #13 Del Skrevet 11. oktober 2024 mammaemma skrev (3 minutter siden): Jeg har jo laget dette innlegget nettopp fordi jeg tenker over det🤣 Regner med at ingen som skriver her har 2 gutter. Det å forvente at de ikke lekeslåss inne i det hele tatt er nærmest umulig. Av en eller annen grunn ble jeg sikrere i valget nå. Vi går for den leiligheten😎 Helt enig! Jeg har to gitter og skjønner deg. Det er helt umulig at det aldri blir bråkete lek inne. Gå for den leiligheten du😊 Anonymkode: 0f2c8...e12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaemma Skrevet 11. oktober 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig! Jeg har to gitter og skjønner deg. Det er helt umulig at det aldri blir bråkete lek inne. Gå for den leiligheten du😊 Anonymkode: 0f2c8...e12 Thank u💖 Så prøver man selvfølgleig å ta hensyn til de under, så godt man kan🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #15 Del Skrevet 11. oktober 2024 @mammaemma Jeg må bare legge til noe her. Jeg bor under en barnefamilie. To jenter, men barn er barn. Jeg valgte å flytte inn under dem, og det er jo noe en vet når en flytter til flermannsbolig at naboene velger en ikke. På godt og vondt. Jeg er alene. Veldig stille. Naboene har sagt jeg kan lage mer lyd alle plassene jeg har bodd 🤣 Så det er meg. Så er det nærmeste nabo da. Fantastisk flotte folk. Engasjerte. Smilende. Involverte i barna og nabolaget. Hjelpsomme om det er noe, men er ikke sånn at vi er på hverandre. Veldig godt naboforhold. Vær den naboen hvor totalpakken er så bra at en tolerer mer 🥰 Her har de danseparty rett over hodet mitt, og hagen full av barn, men det går likevel veldig fint. Jeg hører kun fra deler av deres bolig, og forstår her at alt vil være rett over, og dere må jo tilpasse dere noe (til tider en del faktisk), men dere har også lov til å leve. Jeg hadde satt pris på å få beskjed om det skulle være overnattingsselskap med alle jentene i klassen på soverommet rett over mitt soverom, og ting i den gaten, men ellers går det helt fint 🤪🤓 Også fint om en klarer å ikke holde på for sent (eller tidlig), for en blir sliten av at noen skal danse zumba kl 21 på kvelden etter en lang dag. Det er innenfor, men tenker en litt og tar litt ekstra hensyn, så vil naboene mest sannsynlig også tåle mer av lyden når det er litt ekstra lyd. Alle har ikke råd til enebolig, og selv om barn har godt av å lære å ta hensyn, vil de alltid være barn. Forhåpentligvis vil dere få gode naboforhold 😊 Anonymkode: afacd...9a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 11. oktober 2024 #16 Del Skrevet 11. oktober 2024 Normale bolyder synes jeg må tåles, det inkluderer barn som leker og lett hjemmetrening. Jeg vil mene det er de som ikke tåler såpass som må vurdere å ikke bo såpass nær andre. Unger som hyler og roper og støyende trening som for eksempel tredemølle vil være noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #17 Del Skrevet 11. oktober 2024 Jeg bor over noen, og har konstant dårlig samvittighet. Vi tar hensyn, men det er kjempe lytt. Vet de hører alt vi gjør. Jeg skal bo i 1etg neste gang. Anonymkode: d8bfb...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 11. oktober 2024 #18 Del Skrevet 11. oktober 2024 Jeg bodde i første etasje, hvor de som bodde over var vel som du beskriver dere selv som, men ungene la seg ikke før langt på natt og de fløy døgnet rundt, null forståelse eller beherskelse i det hele tatt. Hørte dem veldig godt, ble ikke bedre etter å ha spurt om de kunne dempe seg (langt på natt) Hvis du er som du beskriver, så velg første etasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #19 Del Skrevet 11. oktober 2024 Jeg bor i 1.etg i tomannsbolig med barnefamilie over. Det hender innimellom at støynivået er høyt, men ikke tidlig morgen eller sen kveld. Unger som leker i hagen er det og. Men fordelene med å være naboer veier opp ulempene for å si det sånn. Vi har det hyggelig, hjelper hverandre og låner hverandres verktøy og annet. Så da bryr jeg meg ikke om de bråker litt mer enn oss. Folk må slutte å være snowflakes, nei man må ikke flytte langt til skogs for å kunne leve normalt, og vi er over den tiden da barn skulle sees men ikke høres. Så med mindre de voksne driver med zumba og vekter kl 22 på kvelden eller barna er grenseløse så går det nok fint. Anonymkode: 1546a...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 11. oktober 2024 #20 Del Skrevet 11. oktober 2024 Skjønner godt han klikka i underetasjen om det er sånt dere tillater inne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå