Gå til innhold

Når går kidsa Halloween?

Texarkana Tex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal 90-åringer bli plaget av dette i "et par timer"? Hvorfor er det så skrekkelig vanskelig å bare holde seg til de som har pyntet? 

Anonymkode: 43d35...b7f

Fordi den uskrevne regelen alltid har vært at man skrur av utelys når man ikke ønsker besøk. Man kan også lære ungene sine til å ta nei for et nei, og bare gå videre dersom noen ikke åpner selv om de ser at det er folk hjemme. 

Anonymkode: a9958...50b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal 90-åringer bli plaget av dette i "et par timer"? Hvorfor er det så skrekkelig vanskelig å bare holde seg til de som har pyntet? 

Hvorfor er det så skrekkelig vanskelig å skjønne at det er ikke alle som pynter selv om de har handlet inn godteri å gleder seg til halloweenbukkene kommer. 

Anonymkode: 52196...039

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texarkana Tex skrev (18 timer siden):

Jeg har nettopp flyttet inn i hus i et nabolag med mye barn. Vi har selv ikke barn. Det har allerede vært noen på døra for å hilse på, og de sa de kommer til å komme på Halloween. Tenkte å kjøpe inn litt godis og kanskje skjære gresskar. Kan vi forvente kids på døra på selve dagen 31.? Eller er det sånn at man går i helgen før eller etter? Hva planlegger dere med barn? 

Det er på selve dagen. Jeg har opplevd at de kommer mellom 17-21 ☺️

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kidsa? Er det barn du tenker på? Vi har ikke kids i Norge, vi har barn.

Anonymkode: 7366b...d0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert eneste sørens år er det samme spørsmål ! Det er KUN 31 oktober en går knask eller knep uansett hvilken dag i uken den datoen er det året !

Anonymkode: 53b80...d84

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 19.50):

Her var nabohuset fullt av halloween-pynt og gresskar med lys, men de så ut som spørsmålstegn da vi kom på døra  med femåringen på knask eller knep.... de hadde jo ikke noe godteri å dele ut! 😆🙈

Anonymkode: ef0f1...da1

Du må da lære barnet ditt at det KUN er den 31 oktober en går knask eller knep. Og ikke dumme dere ut slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke snakk for alle 90 åringer. Min mormor på 92 år glede seg masse til alle barna kommer på halloween. Hun pynter ikke til halloween, men kjøper masse godteri og gleder seg over alle barna som kommer på døren utkledd. 

Anonymkode: 1488b...ef0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du må da lære barnet ditt at det KUN er den 31 oktober en går knask eller knep. Og ikke dumme dere ut slik.

Hvor står det at de gikk en annen dag enn 31? 

Anonymkode: bc0f5...fab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knask eller knep er tidlig på kvelden den 31. oktober. 

Hvis noen er frekke nok til å prøve seg andre dager rundt Halloween, gi dem for all del ikke noe godteri. Kanskje de lærer. 

Anonymkode: 118ae...614

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 16.56):

Ikke for å kuppe innlegget. Vil bare minne om at man sier til ungene at de kun skal gå til de som har satt ut pynt.

Dette er ikke en norsk tradisjon, men så klart greit å markere det med andre som også er med på "leken" :)

Anonymkode: afffa...317

Du mener de skal se etter pynt og om utelys er på eller av? Er utelys skrudd av ønskes det ikke besøk (kan være så enkelt som at de gikk tomme for godteri).

Utelys på= ring på

Utelys av= ikke stopp her!

Anonymkode: abfa5...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloween er 31.oktober og som mange har skrevet her er det akkurat den dagen man kan gå knask eller knep. Det er akkurat som med 17.mai og juleaften, det feires på den dagen det er. Vi går ikke i 17.mai tog den 18.mai fordi den 17. havnet på en ugunstig dag.

Anonymkode: d9a64...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor er det så skrekkelig vanskelig å skjønne at det er ikke alle som pynter selv om de har handlet inn godteri å gleder seg til halloweenbukkene kommer. 

Hvis man har handlet inn til halloween så klarer man sikkert å raske med seg  en gresskar-telysholder fra Nille til 10 kr og sette ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du mener de skal se etter pynt og om utelys er på eller av? Er utelys skrudd av ønskes det ikke besøk (kan være så enkelt som at de gikk tomme for godteri).

Utelys på= ring på

Nå gir jeg godteri og pynter og har unger sjøl men jeg får ikke skrudd av utelysene. Det er det bare dagslyset som klarer. Kunne sikkert satt en lommelykt mot sensoren, men det blir kanskje litt mye mikkmakk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Utelys på= ring på

De som ikke vil ha besøk aner ikke engang hvilken dag det er Halloween og jeg mener at de heller ikke trenger å forholde seg til å f.eks måtte slukke lyset. Hvorfor skal de måtte mørklegge utgangen sin en hel kveld?

De 10% av befolkningen som bedriver denne aktiviteten bør gjøre det sammen med de andre som markerer denne dagen og det gjør man lettest ved å vise det med å sette frem noe pynt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvert eneste sørens år er det samme spørsmål ! Det er KUN 31 oktober en går knask eller knep uansett hvilken dag i uken den datoen er det året !

Så sint! Dette er jo en ny tradisjon i Norge. Før jeg fikk barn hadde jeg ikke peiling. Om man bor i leilighet i by er det ikke noe man trenger å forholde seg til.

Anonymkode: 2ef1c...4b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis man har handlet inn til halloween så klarer man sikkert å raske med seg  en gresskar-telysholder fra Nille til 10 kr og sette ut også.

Hvorfor skal jeg handle inn nips jeg synes er grusomt stygt og bare går rett i søppla etter halloween ? Jeg setter ikke godteri på trappen fordi det bor flere hunder i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 9.34):

Da kan 90-åringene bare la være å åpne. Ungene går videre til neste hus. Det er én kveld i året så da tåler man et par timer med ringeklokkelyd. 

Anonymkode: 2f785...fe4

Det er jeg helt uenig i. De som har denne type tankegang er egoistiske, og noe som er enda verre, de lærer opp barna sine til å bli egoister også. Man kan ta hensyn til verden rundt seg selv om man har det gøy. 

Anonymkode: cb1a1...1b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Man må jo lure på hvordan disse 90-åringene klarte seg den gangen det var vanlig med julebukk. Da risikerte man jo å få maskerte folk på døra når som helst hele romjula. Ikke hjalp det å skru av utelyset heller.

Anonymkode: f4700...7ba

Julebukktrasjonen var de jo vant med da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det har jeg vanskelig for å forstå. Med mindre de sier til folk at de vil ha besøk, så er vi jo ikke tankelesere. Men de sier sikkert i fra om det på forhånd til barnas venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texarkana Tex skrev (På 11.10.2024 den 16.45):

Jeg har nettopp flyttet inn i hus i et nabolag med mye barn. Vi har selv ikke barn. Det har allerede vært noen på døra for å hilse på, og de sa de kommer til å komme på Halloween. Tenkte å kjøpe inn litt godis og kanskje skjære gresskar. Kan vi forvente kids på døra på selve dagen 31.? Eller er det sånn at man går i helgen før eller etter? Hva planlegger dere med barn? 

Det heter ikke kids, det heter unger/barn. Kun 31. oktober. Og kun til de som har utelys på, eller ønsker dem velkommen med pynt. Knask eller knep er ikke for alle. Hold dere unna hus som ikke har pyntet. 

Anonymkode: fafd6...931

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...