AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Del Skrevet 11. oktober 2024 Jeg passer vanligvis på bruken av strøm. Men én fattig time i september kostet 408 kr i nettleie fordi jeg da kom over i klassen 5-10 kW. Hadde jeg vært i klassen under hadde jeg sluppet unna med 200 kr mindre. Strømmen jeg forbrukte HELE måneden kom på 220 kr. I tillegg til de 408 kronene kom energiledd natt, energiledd dag, EnovaAVGIFT, forbruksAVGIFT slik at nettleien beløp seg til 950 kr. Godt jobba, Norske staten, godt over 4 ganger mer for nettleie enn strømforbruk. Sorry, måtte bare få det ut.... Anonymkode: c6996...99f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. oktober 2024 #2 Del Skrevet 11. oktober 2024 Du må ha tre timer på tre forskjellige dager for å bikke over i neste effektledd.. Trodde jeg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Del Skrevet 11. oktober 2024 newman01 skrev (2 timer siden): Du må ha tre timer på tre forskjellige dager for å bikke over i neste effektledd.. Trodde jeg ihvertfall Alle tre målingene trenger ikke være over, det er et gjennomsnitt, så en time med 5,5 kwt kan velte lasset selv om man ellers klarer seg fint under 5... Vanvittig kjipt. Spesielt om det skjer på siste dag i måneden. Vi klarte det i august da varmepumpa hadde blitt testet til kjøling av noen som ikke tenkte på at det faktisk krever like mye strøm som oppvarming... Var en dyr test 😅 Synes man først skulle gått opp i trinn dersom det var 3 målinger som lå over. Anonymkode: 41a78...fdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Del Skrevet 11. oktober 2024 Det er ok. Slipper å kjøpe fossilt drivstoff, så jeg er fornøyd. Anonymkode: cf12d...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg passer vanligvis på bruken av strøm. Men én fattig time i september kostet 408 kr i nettleie fordi jeg da kom over i klassen 5-10 kW. Hadde jeg vært i klassen under hadde jeg sluppet unna med 200 kr mindre. Strømmen jeg forbrukte HELE måneden kom på 220 kr. I tillegg til de 408 kronene kom energiledd natt, energiledd dag, EnovaAVGIFT, forbruksAVGIFT slik at nettleien beløp seg til 950 kr. Godt jobba, Norske staten, godt over 4 ganger mer for nettleie enn strømforbruk. Sorry, måtte bare få det ut.... Anonymkode: c6996...99f Er da ikke Norske staten som skrur på all strømmen hjemme hos deg! Du får begynne å passe på slik vi andre må så ikke energileverandør flyr til himmels. (Du har jo tydeligvis forstått hvordan strømregningen din fungerer). Anonymkode: 95bc7...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. oktober 2024 #6 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle tre målingene trenger ikke være over, det er et gjennomsnitt, så en time med 5,5 kwt kan velte lasset selv om man ellers klarer seg fint under 5... Vanvittig kjipt. Spesielt om det skjer på siste dag i måneden. Vi klarte det i august da varmepumpa hadde blitt testet til kjøling av noen som ikke tenkte på at det faktisk krever like mye strøm som oppvarming... Var en dyr test 😅 Synes man først skulle gått opp i trinn dersom det var 3 målinger som lå over. Anonymkode: 41a78...fdc Så om man stort sett er flink og ligger på 4,8 en dag, 4,9 en annen dag og skikkelig uflaks siste dag med 5,3 så er man over? Selv om det bare er en måling over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er da ikke Norske staten som skrur på all strømmen hjemme hos deg! Du får begynne å passe på slik vi andre må så ikke energileverandør flyr til himmels. (Du har jo tydeligvis forstått hvordan strømregningen din fungerer). Anonymkode: 95bc7...32b Har hatt inkludert strøm i lang tid inntil nå og jeg skjønner ikke hvordan det funker. Måtte prøvd lik forklaring som du ville brukt til å forklare et barn for har adhd og mer så selv om jeg prøver så blir opplegget for komplisert. Lever i frykt når det gjelder strøm bruken og det er ikke en grei måte å leve på. Anonymkode: 7a09b...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #8 Del Skrevet 12. oktober 2024 newman01 skrev (13 timer siden): Du må ha tre timer på tre forskjellige dager for å bikke over i neste effektledd.. Trodde jeg ihvertfall Det var en time over, som dro opp snittet. Anonymkode: c6996...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #9 Del Skrevet 12. oktober 2024 newman01 skrev (6 timer siden): Så om man stort sett er flink og ligger på 4,8 en dag, 4,9 en annen dag og skikkelig uflaks siste dag med 5,3 så er man over? Selv om det bare er en måling over? Det stemmer, og var ganske nøyaktig det som skjedde hos meg. Litt over den ene dagen var nok. Ble 5,03 eller noe i snitt ☹️ Anonymkode: c6996...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #10 Del Skrevet 12. oktober 2024 Hva er trikset for å holde den så lav som mulig? Ikke kjøre feks stekeovn og vaskemaskin samtidig? Anonymkode: 33453...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #11 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har hatt inkludert strøm i lang tid inntil nå og jeg skjønner ikke hvordan det funker. Måtte prøvd lik forklaring som du ville brukt til å forklare et barn for har adhd og mer så selv om jeg prøver så blir opplegget for komplisert. Lever i frykt når det gjelder strøm bruken og det er ikke en grei måte å leve på. Anonymkode: 7a09b...b78 Setter du på oppvaskmaskinen og vaskemaskinen samtidig, så fyker effekttrinnet opp. Bruker du komfyren samtidig som du bruker en annen maskin som krever mye strøm, så fyker og effektrinnet opp, men venter du med å sette på oppvaskmaskinen til ny hel klokketoner begynner etter at du har brukt komfyren, så klarer du fint å holde deg under laveste effekttrinn, og betaler under kr. 200 i mnd. Når du høres ut til vå være alene i boligen, så bør jo dette gå greit når vi som er flere klarer å holde oss på Laveste effektrinn. Anonymkode: 95bc7...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #12 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Setter du på oppvaskmaskinen og vaskemaskinen samtidig, så fyker effekttrinnet opp. Bruker du komfyren samtidig som du bruker en annen maskin som krever mye strøm, så fyker og effektrinnet opp, men venter du med å sette på oppvaskmaskinen til ny hel klokketoner begynner etter at du har brukt komfyren, så klarer du fint å holde deg under laveste effekttrinn, og betaler under kr. 200 i mnd. Når du høres ut til vå være alene i boligen, så bør jo dette gå greit når vi som er flere klarer å holde oss på Laveste effektrinn. Anonymkode: 95bc7...32b Desverre ødelegger vvberederen dette, da en ikke vet når den er på. Anonymkode: cf12d...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #13 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Desverre ødelegger vvberederen dette, da en ikke vet når den er på. Anonymkode: cf12d...3d7 Om man har en smart vvb, kan man styre hvor stor effekt den skal dra. Og når. Anonymkode: 789a9...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #14 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Om man har en smart vvb, kan man styre hvor stor effekt den skal dra. Og når. Anonymkode: 789a9...af0 Ja, om. Anonymkode: cf12d...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå