Gå til innhold

Ble akkurat minnet på hvorfor jeg ikke orker å ha venner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snabeltann skrev (18 timer siden):

Du overreagerer noe voldsomt 🤔 Hadde ikke brydd meg, men respektert meldingen hennes. Ikke tenkt mer over det. Er du generelt var på kritikk og nærtakende? 

Hæ?

De fleste mennesker ville reagert om de fikk tilsnakk for å svare på den andres bilder eller meldinger. 

Hvordan kommuniserer du til vanlig om det rundt deg er normalt å ikke forvente svar? 

Anonymkode: 03a8b...0f9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hæ?

De fleste mennesker ville reagert om de fikk tilsnakk for å svare på den andres bilder eller meldinger. 

Hvordan kommuniserer du til vanlig om det rundt deg er normalt å ikke forvente svar? 

Anonymkode: 03a8b...0f9

Sikkert som veldig mange andre, at mye bilder bare blir sendt uten den store meningen. Sikkert teit, men det er nå blitt sånn. 

Har fått nå på morgenen et bilde av svigermors fuglebrett, og en kaffekopp fra søstra mi pluss en screenshot av noe fra Temu vi har snakket om. Jeg spiste frokost med barna akkurat da, så ble bare tommel opp. Håper ikke de tenker jeg er avvisende. 

Endret av Snabeltann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (18 minutter siden):

Men er ikke dette noe som egentlig er ganske vanlig? Sende bilder "til alle nærmeste" når man er på en tur, ferie, spiser noe godt, er på en fjelltur, altså bare sende bilder som man nødvendigvis ikke trenger svar på? Så er man kanskje opptatt, så om man har sendt til 4-5 stk og får svar tilbake på disse, så sender man kanskje melding at det ikke passer med samtale nå fordi man er midt i noe? 🤔

Jeg mistenker også dette… en sender snap til mange, men så får en kanskje mindre avhandlinger i retur… litt misforstått da. Bildene er ikke sendt i hensikt å være samtale-startere, kun for info (og selvsagt litt skryt). Fort gjort å svare litt krast om en får masse meldinger i retur, men ganske sikkert ikke ment like krasst som det virket som. 

Anonymkode: 727aa...5cd

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (5 timer siden):

Men er ikke dette noe som egentlig er ganske vanlig? Sende bilder "til alle nærmeste" når man er på en tur, ferie, spiser noe godt, er på en fjelltur, altså bare sende bilder som man nødvendigvis ikke trenger svar på? Så er man kanskje opptatt, så om man har sendt til 4-5 stk og får svar tilbake på disse, så sender man kanskje melding at det ikke passer med samtale nå fordi man er midt i noe? 🤔

Kanskje meldingen er skrevet i et hattefokk, og ble litt krassere enn den var ment. Men dette hadde jeg tenkt lite over. Kanskje tenkt at "Oy! Det var litt frekt skrevet!" Men om jeg kjenner personen godt (og det gjør jo ts), så hadde jeg sikkert skjønt settingen. 

Om jeg skulle blokkert og slettet og gitt opp alle venner som har bommet på tonen på en melding i løpet av livet, hadde jeg ikke hatt mange igjen. Og har garantert gjort dette selv. La tvilen komme vennen til gode, og ta dette heller face to face når hun kommer hjem. Det er i alle fall ikke en så alvorlig tabbe at man trenger å ta til tårene - i mitt hode. Eller tenke at man gir opp hele ideen om å ha venner. Vær rausere med hverandre.

Jeg er enig i at man ikke svarer på alle snapper, men det er måten denne "vennen" valgte å ordlegge seg. Hadde jet fått den tilbakemeldingen så hadde jeg blitt lei meg også, for det er ikke en måte å svare en venn på, som bare ville være hyggelig.

Anonymkode: 1a4a9...f72

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk… Jeg skrev melding til ei bekjent som svar på noe hun lurte på fra status på Facebook en gang.  Vi er venner på face. Hun svarte høflig tilbake og takket for hjelpen, for så å lage en facebookstatus om at hun ikke gidder å SAMTALE bare fordi hun spør om ting på Facebook. Dette er ikke venninne da, men når de tydelig sliter og står fast og ber om hjelp/synspunkt og jeg sender en hjelpsom melding så får man baksnakking på face tilbake. 

En venninne kom med sleivspark angående en jeg datet som oppførte seg dårlig (han ba meg dra til helvete foran barnet mitt fordi jeg ikke lot han ta på rumpa mi foran barnet osv, noe jeg uansett syns er usømmelig oppførsel) og jeg drøftet med henne pga oppførselen hans og fordi jeg har vært i grovt voldelig forhold før så ikke ville gå i samme fella. Derpå hun utbrøt at: «ingen er vel bra nok for deg, så perfekt som du er!» Har ikke snakka med henne siden. Da er det bedre uten «venner»… 

Anonymkode: c75c1...228

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk… Jeg skrev melding til ei bekjent som svar på noe hun lurte på fra status på Facebook en gang.  Vi er venner på face. Hun svarte høflig tilbake og takket for hjelpen, for så å lage en facebookstatus om at hun ikke gidder å SAMTALE bare fordi hun spør om ting på Facebook. Dette er ikke venninne da, men når de tydelig sliter og står fast og ber om hjelp/synspunkt og jeg sender en hjelpsom melding så får man baksnakking på face tilbake. 

En venninne kom med sleivspark angående en jeg datet som oppførte seg dårlig (han ba meg dra til helvete foran barnet mitt fordi jeg ikke lot han ta på rumpa mi foran barnet osv, noe jeg uansett syns er usømmelig oppførsel) og jeg drøftet med henne pga oppførselen hans og fordi jeg har vært i grovt voldelig forhold før så ikke ville gå i samme fella. Derpå hun utbrøt at: «ingen er vel bra nok for deg, så perfekt som du er!» Har ikke snakka med henne siden. Da er det bedre uten «venner»… 

Eksempel nr 1 trenger jo ikke være DEG hun henviste til? Det var jo ingen samtale mellom dere, bare et svar - så sikkert noen andre som hadde tatt litt av på messenger. Men hun høres ikke riktig rett ut! 😅 Enkelte burde beskyttes litt mot seg selv når det gjelder bruk av SoMe. Her tror jeg bare jeg hadde ristet på hodet av henne, og ikke tenkt mer på det. 

Venninne i eksempel nr 2 høres ikke ut som noen jeg hadde giddet å bruke mer venneenergi på, enig! 👍

Anonymkode: f9578...2c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eksempel nr 1 trenger jo ikke være DEG hun henviste til? Det var jo ingen samtale mellom dere, bare et svar - så sikkert noen andre som hadde tatt litt av på messenger. Men hun høres ikke riktig rett ut! 😅 Enkelte burde beskyttes litt mot seg selv når det gjelder bruk av SoMe. Her tror jeg bare jeg hadde ristet på hodet av henne, og ikke tenkt mer på det. 

Venninne i eksempel nr 2 høres ikke ut som noen jeg hadde giddet å bruke mer venneenergi på, enig! 👍

Anonymkode: f9578...2c6

Nei, men var ganske sannsynlig siden hun skrev det rett etter. Tok det i alle fall som et real hint om å ikke gjøre det samme igjen. 

Ja skulle gjerne ha blokkert vedkommende men er redd hun blir sur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men var ganske sannsynlig siden hun skrev det rett etter. Tok det i alle fall som et real hint om å ikke gjøre det samme igjen. 

Ja skulle gjerne ha blokkert vedkommende men er redd hun blir sur.

Gjør det noe om hun blir sur?

Hva slags forhold har dere?

Anonymkode: 1a4a9...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det heldigvis milliarder av andre mennesker på kloden som ikke er slik ts ❤️

Hun er ikke en venn. 

Anonymkode: 2094f...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke...

Hun prøvde seg ikke på humor da? Alt må ikke tolkes i verste bokstavelig mening

Anonymkode: bbf22...0bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (På 11.10.2024 den 15.34):

Du overreagerer noe voldsomt 🤔 Hadde ikke brydd meg, men respektert meldingen hennes. Ikke tenkt mer over det. Er du generelt var på kritikk og nærtakende? 

Eh nei hun overreagerer ikke voldsomt 

Anonymkode: 1fbcf...10f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (På 12.10.2024 den 9.50):

Kanskje meldingen er skrevet i et hattefokk, og ble litt krassere enn den var ment. Men dette hadde jeg tenkt lite over. Kanskje tenkt at "Oy! Det var litt frekt skrevet!" Men om jeg kjenner personen godt (og det gjør jo ts), så hadde jeg sikkert skjønt settingen. 

Om jeg skulle blokkert og slettet og gitt opp alle venner som har bommet på tonen på en melding i løpet av livet, hadde jeg ikke hatt mange igjen. Og har garantert gjort dette selv. La tvilen komme vennen til gode, og ta dette heller face to face når hun kommer hjem. Det er i alle fall ikke en så alvorlig tabbe at man trenger å ta til tårene - i mitt hode. Eller tenke at man gir opp hele ideen om å ha venner. Vær rausere med hverandre.

Eh nei det er virkelig ikke vanlig i min krets altså. Gud bedre, bare frekt å ikke ville ha svar 

Anonymkode: 1fbcf...10f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 15.25):

Sikkert kjempe teit, men jeg ble akkurat minnet på hvorfor jeg ikke orker å ha venner. 

Jeg er veldig introvert og snakker mest med folk på nett. Ei jeg har kjent hele livet er på ferie og sendte bilder fra turen og jeg skrev tilbake. Og plutselig skriver hun. Jeg er på ferie så jeg kan ikke bli forstyrret av dine meldinger hele tiden. 

Jeg ble faktisk så sjokkert at tårene begynte å trille. Dette er ikke normal oppførsel? Hva med å ikke sende meldinger selv da evt ikke les de eller svar. 

Anonymkode: 3ee7d...6c5

Det kan jo hende dere ikke passer sammen i det hele tatt, altså, det er jo veldig kjedelig med venner som aldri blir med på noe ferieturer og vil snakke over nettet, sms.......

Anonymkode: bfa9c...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 15.25):

Sikkert kjempe teit, men jeg ble akkurat minnet på hvorfor jeg ikke orker å ha venner. 

Jeg er veldig introvert og snakker mest med folk på nett. Ei jeg har kjent hele livet er på ferie og sendte bilder fra turen og jeg skrev tilbake. Og plutselig skriver hun. Jeg er på ferie så jeg kan ikke bli forstyrret av dine meldinger hele tiden. 

Jeg ble faktisk så sjokkert at tårene begynte å trille. Dette er ikke normal oppførsel? Hva med å ikke sende meldinger selv da evt ikke les de eller svar. 

Anonymkode: 3ee7d...6c5

Du må jo ha LITT selvinnsikt også, kanskje du aldri møter henne, hvem orker å ha venner som aldri vil møtes eller funne på noe, sånn seriøst ? 

Sett deg litt inn i hennes sko også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke vil bli forstyrret på ferie, finnes det mange muligheter for både å slå av varsler på hele Snap og skru av varsler på enkeltpersoner i Snap. Det finnes absolutt ingen grunn til å være ufin. 

Jeg har enkelte uten varsler i Snap. Vi har veldig ulike måter å bruke snap på, og jeg orker ikke å få varsler 500 000 ganger om dagen om ganske så intetsigende og uinteressante ting. Men jeg trenger jo ikke å være ufin av den grunn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er veldig introvert sier, hva har dere funnet på sammen sånn fysisk da i det virkelige liv i det siste ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår reaksjonen din veldig godt! Hadde blitt ganske fornærmet for dette selv. Men hadde du vært sur på meg og brukt det å åpne snappene mine men ikke svare som løsning for å vise det kunne det gått flere år før jeg hadde plukket det opp. Snakker av erfaring.. Og jeg selv er av typen som aldri svarer på snapper uten at det betyr at jeg er sur eller noe. Jeg orker bare ikke å bruke snap som samtaleverktøy. Det som svir mest for henne er nok å se at snappene aldri blir åpnet av deg.

Anonymkode: eb103...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 15.43):

At du begynner å gråte av en slik melding, er å overreagere. Virkelig ufin melding hun sendte, men altså… «tårene triller» 😳

Anonymkode: 727aa...5cd

Hvorfor latterliggjør du ts sine følelser bare fordi hun reagerer annerledes enn hva du ville gjort? Spør deg selv om hvor det behovet kommer fra og hva du tjener på det. Om ikke for din skyld, så for de rundt deg sin skyld. Plis.

Anonymkode: 93b40...7fb

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun helt ute å kjører? Sender bilder, men når du responderer så misliker hun det? Hva faen! Der hadde jeg stoppet kommunikasjonen! Ikke blokker, men ikke svar/responder mere. Da klager hun sikker på det også, men hun bad om det.

Anonymkode: 508f4...990

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...