Gå til innhold

Ble akkurat minnet på hvorfor jeg ikke orker å ha venner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS: Jeg orker ikke skrive et ord til. Og ja jeg svarer henne aldri igjen. 

Jeg orker ikke krangle med henne, men jeg vurderer sterk å blokkere henne og aldri se meg tilbake. 

Anonymkode: 3ee7d...6c5

Jeg hadde ikke en gang åpnet snapper av henne i framtiden. Hadde også fjernet henne fra å kunne se snappene på 'my story' og ikke sendt henne direkte. 

Anonymkode: dcac2...931

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts: Hun sendte mange bilder og videoer og jeg svarte på et par. Virket på en måte som om hun kun ville skyte av ferien og når jeg svarte så var det ikke det hun ønsket hun ville skryte og vise frem for å virke bedre enn andre. 

Hun sender meg daglig meldinger og en periode sletta jeg snap og da ble hun sur. Så jeg er overhode ikke en klengete og masete person. Vi bor langt unna hverandre så møtes aldri. 

Ok. Da er hun ikke hyggelig og ikke noen du vil ha i livet ditt. Men hvis tårene renner av at en shit person svarer deg frekt og du konkluderer med at du ikke vil ha venner pga av dette så gjør du deg selv bare vondt. Drit i henne og se fremover.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sikkert kjempe teit, men jeg ble akkurat minnet på hvorfor jeg ikke orker å ha venner. 

Jeg er veldig introvert og snakker mest med folk på nett. Ei jeg har kjent hele livet er på ferie og sendte bilder fra turen og jeg skrev tilbake. Og plutselig skriver hun. Jeg er på ferie så jeg kan ikke bli forstyrret av dine meldinger hele tiden. 

Jeg ble faktisk så sjokkert at tårene begynte å trille. Dette er ikke normal oppførsel? Hva med å ikke sende meldinger selv da evt ikke les de eller svar. 

Er ekstremt stygt gjort av henne. Hun kunne spart seg den. Kraftig.  

Anonymkode: b8191...89d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS: Overreagerer jeg når hun kan sende til meg, men jeg har ikke lov til å svare? Hvis hun er så opptatt så burde hun vel legge fra seg tlf og ikke sende meldinger eller da. 

Svarte du bare en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjempe teit, men jeg ble akkurat minnet på hvorfor jeg ikke orker å ha venner. 

Jeg er veldig introvert og snakker mest med folk på nett. Ei jeg har kjent hele livet er på ferie og sendte bilder fra turen og jeg skrev tilbake. Og plutselig skriver hun. Jeg er på ferie så jeg kan ikke bli forstyrret av dine meldinger hele tiden. 

Jeg ble faktisk så sjokkert at tårene begynte å trille. Dette er ikke normal oppførsel? Hva med å ikke sende meldinger selv da evt ikke les de eller svar. 

Og det var ingen annen lurifaks som kan ha lånt tlf hennes og sendt meldingen?

Anonymkode: cfe03...bd2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerkroppen skrev (6 timer siden):

Det hadde jeg ikke gjort. Jeg hadde bare aldri svart på noe igjen. Bare åpnet snapene og så aldri svart. Hun vil skjønne tegninga da 

Hadde ikke giddet å åpne de engang… Jeg har 2 venninner som blir sure hvis vi ikke kommenterer, og 1 som blir irritert hvis en svarer for ofte…. - resten vet jeg ikke…. Hvordan skal folk kunne vite slik av seg selv??? Helt unødvendig å svare frekt! Så jeg hadde bare ignorert alt som ble sendt i ettertid hvis jeg hadde fått en slik tilbakemelding fra noen av vennene mine! Jeg selv har ikke behov for svar på mine snap, men synes jo st det er litt stas å få reaksjoner på enkelte ting. Kunne aldri falt meg inn å begynne å sette venner på plass for regler som aldri har blitt laget!! 

Anonymkode: 8e6c9...a37

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde ikke giddet å åpne de engang… Jeg har 2 venninner som blir sure hvis vi ikke kommenterer, og 1 som blir irritert hvis en svarer for ofte…. - resten vet jeg ikke…. Hvordan skal folk kunne vite slik av seg selv??? Helt unødvendig å svare frekt! Så jeg hadde bare ignorert alt som ble sendt i ettertid hvis jeg hadde fått en slik tilbakemelding fra noen av vennene mine! Jeg selv har ikke behov for svar på mine snap, men synes jo st det er litt stas å få reaksjoner på enkelte ting. Kunne aldri falt meg inn å begynne å sette venner på plass for regler som aldri har blitt laget!! 

Det går jo an å åpne og så la det være med det?

Anonymkode: f7678...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (6 timer siden):

Du overreagerer noe voldsomt 🤔 Hadde ikke brydd meg, men respektert meldingen hennes. Ikke tenkt mer over det. Er du generelt var på kritikk og nærtakende? 

Klart folk som prøver å gjøre sitt beste og med gode intensjoner reagerer på en slik syk tilbakemelding av en venn! Man blir jo usikker på om det er en selv det er noe galt med… (noe det ikke er, TS!)

At du begynner å gråte av en slik melding, er å overreagere. Virkelig ufin melding hun sendte, men altså… «tårene triller» 😳

Anonymkode: 727aa...5cd

Forstår det godt! Her prøver hun å være grei og snill, og får en slik tilbakemelding. Sånne tilbakemeldinger kan gjøre mange usikker og faktisk utløse noe! Du kjenner ikke TS og hva annet hun har å stri med i livet eller i forhold til selvtillit osv! At du ikke forstår det, synes jeg forklarer mye om deg! 

Er det rart at folk sliter psykisk med medmennesker som deg?

hadde vært mitt svar

Anonymkode: e3d3c...1fb

Enig!! 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hahahaha! Hun sendte bilder og tålte ikke å få tilbakemelding på dem? 😆😆 Så TEIT! Skjønner godt du ble sjokkert. Skulle tro det var en bekjent av meg. Hun er god på å snakke, men når folk prøver å kommunisere tilbake, må hun "beskytte energien sin, og har ikke plass til tilbakemelding akkurat nå". Det er så idiotisk at jeg blir helt matt.

Anonymkode: a2dd6...8f0

Hjelpes for en dame! 😅😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, men hvordan skal andre vite hva andre ønsker?? Hadde noen svart meg «for mye», hadde jeg bare unnlatt å svare tilbake. Hadde aldri sendt et «frekt» svar til vennene mine! 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (8 timer siden):

Du overreagerer noe voldsomt 🤔 Hadde ikke brydd meg, men respektert meldingen hennes. Ikke tenkt mer over det. Er du generelt var på kritikk og nærtakende? 

Vel, du har din mening, men jeg tenker at ts absolutt ikke overreagerer på dette! De fleste hadde blitt lei seg om de hadde fått en sånn tilbakemelding etter å ha svart på en mld som kom fra vedkommende. Man er ikke var på kritikk og nærtagende når man blir lei seg av noe slikt, jeg tror de fleste hadde reagert på et slikt svar.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At du begynner å gråte av en slik melding, er å overreagere. Virkelig ufin melding hun sendte, men altså… «tårene triller» 😳

Anonymkode: 727aa...5cd

Noen tar lettere til tårene enn andre, slik er det bare, men det betyr ikke at man overreagerer. De fleste hadde blitt satt ut og blitt lei seg om man fikk et sånt svar når man prøver å være hyggelig og gi en tilbakemelding på noe man får tilsendt. 

Ts, denne personen er ikke en venn og det er ikke noe tap for deg å fase henne helt ut. Slutt å svar henne, slutt å snappe henne, bare slutt å gi henne noe form for oppmerksomhet. 

Anonymkode: 1a4a9...f72

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner deg kjempegodt, og jeg skjønner også reaksjonen din! Føler med deg på alle måter. Det gjør vondt å kjenne på at man ikke føler seg viktig, ikke føler seg sett. Spesielt hvis vennekretsen er liten. Man føler at man gir masse av seg selv, viser at man bryr seg - og så får man ikke noe tilbake. Man føler seg lite satt pris på. I en sånn sammenheng, så kunne hun " venninna " di latt være å sende deg masse bilder, og her er det skrytebilder. Hun høres ut som en person som setter seg selv først, og så tar hun kontakt da det passer for henne. Hun er den som er i førersetet og bestemmer, og det er tydelig at hun ser på seg selv som viktig. Et vennskap er som et forhold, begge må gi og ta for at det skal kunne fungere. Jeg hadde faktisk også blitt såpass lei meg at jeg ville begynt å gråte, for å få en sånn melding av ei venninne du var skikkelig glad i, det er bare vondt. Kjennes også som et utilgivelig svik, og det er tydelig at hun ikke er til å stole på. Ei falsk venninne trenger du ikke, og hun fortjener ikke ditt vennskap, ikke da hun behandler deg på denne måten. Hvis noe lignende skjer en gang til eller flere ganger, da ville jeg konfrontert henne med det, og fortalt henne at du er lei deg. Hvis hun da ikke forstår deg eller vil høre på deg, da kan du droppe henne og finne deg noen andre å prate med. Hun er ikke den eneste - heldigvis!

Skjønner at du er lei deg nå, men prøv å se fremover! Og jeg vet det er vondt og tøft, men prøv å hev deg over dette - det er hennes tap, ikke ditt.

Stor klem til deg :klem:

Anonymkode: bf94a...55b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte du på hvert bilde eller bare en melding?

Anonymkode: 56e2d...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde ikke en gang åpnet snapper av henne i framtiden. Hadde også fjernet henne fra å kunne se snappene på 'my story' og ikke sendt henne direkte. 

Anonymkode: dcac2...931

Dette. Hadde ikke åpnet en eneste snap, mld eller svart på oppringing.

Anonymkode: d0f4f...6e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: Hun sendte mange bilder og videoer og jeg svarte på et par. Virket på en måte som om hun kun ville skyte av ferien og når jeg svarte så var det ikke det hun ønsket hun ville skryte og vise frem for å virke bedre enn andre. 

Hun sender meg daglig meldinger og en periode sletta jeg snap og da ble hun sur. Så jeg er overhode ikke en klengete og masete person. Vi bor langt unna hverandre så møtes aldri. 

"Så publikum skal du ha, men å se andre gidder du ikke? Håper du er bedre venn for de som sitter igjen og gidder å forholde seg til divanykkene dine. Adios!"

(Med forbehold om at du kun har svary på to av dem med og at det ikke var lange avhandlinger med masse spørsmål)

Anonymkode: 56e2d...216

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går å an å slutte å tro en er verdens navle og unngå å sende bilder en ikke ønsker svar på. 

Ts er ikke en følger/fan. 

Anonymkode: c541f...bf5

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg deg rett så har du hatt mange dårlige opplevelser med venner som svikter. Jeg har også det og selv om jeg vet at jeg i andres øyne overreagerer så har de ikke gått i mine sko, slike ting svir. Vi som ikke har så mange, kanskje bare den ene, får stadig råd om å tak kontakt og respondere men så viser det seg at vi mottar ignoranse gang på gang. Føler med deg ❤️

Anonymkode: 331b7...d78

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd det samme noen ganger. At de sender en melding, som jeg følger opp og kanskje fortsetter en liten dialog, hvor jeg blir brått avvist og de gir meg følelsen av å være innpåsliten når jeg egentlig bare er i lmøtekommende. Prøver likevel bare la det passere og tenker jeg er ekstra hårsår av meg. Sender da bare ‘👍’ tilbake og ikke noe mer. Så lar jeg vedkommende ta kontakt neste gang igjen og passer på å være kort tilbake. 

Anonymkode: 14004...5a9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme noen ganger. At de sender en melding, som jeg følger opp og kanskje fortsetter en liten dialog, hvor jeg blir brått avvist og de gir meg følelsen av å være innpåsliten når jeg egentlig bare er i lmøtekommende. Prøver likevel bare la det passere og tenker jeg er ekstra hårsår av meg. Sender da bare ‘👍’ tilbake og ikke noe mer. Så lar jeg vedkommende ta kontakt neste gang igjen og passer på å være kort tilbake. 

Anonymkode: 14004...5a9

Har opplevd dette mange ganger; andre sender mld-jeg svarer-dialogen blir straks brutt😅Jeg skjønner ingenting. Hva er poenget liksom? Merker at jeg bruker 👍mer og mer. Orker ikke kaste vekk energi på desse menneskene.

Anonymkode: a298d...1da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har din mening, men jeg tenker at ts absolutt ikke overreagerer på dette! De fleste hadde blitt lei seg om de hadde fått en sånn tilbakemelding etter å ha svart på en mld som kom fra vedkommende. Man er ikke var på kritikk og nærtagende når man blir lei seg av noe slikt, jeg tror de fleste hadde reagert på et slikt svar.

Noen tar lettere til tårene enn andre, slik er det bare, men det betyr ikke at man overreagerer. De fleste hadde blitt satt ut og blitt lei seg om man fikk et sånt svar når man prøver å være hyggelig og gi en tilbakemelding på noe man får tilsendt. 

Ts, denne personen er ikke en venn og det er ikke noe tap for deg å fase henne helt ut. Slutt å svar henne, slutt å snappe henne, bare slutt å gi henne noe form for oppmerksomhet. 

Anonymkode: 1a4a9...f72

Men er ikke dette noe som egentlig er ganske vanlig? Sende bilder "til alle nærmeste" når man er på en tur, ferie, spiser noe godt, er på en fjelltur, altså bare sende bilder som man nødvendigvis ikke trenger svar på? Så er man kanskje opptatt, så om man har sendt til 4-5 stk og får svar tilbake på disse, så sender man kanskje melding at det ikke passer med samtale nå fordi man er midt i noe? 🤔

Kanskje meldingen er skrevet i et hattefokk, og ble litt krassere enn den var ment. Men dette hadde jeg tenkt lite over. Kanskje tenkt at "Oy! Det var litt frekt skrevet!" Men om jeg kjenner personen godt (og det gjør jo ts), så hadde jeg sikkert skjønt settingen. 

Om jeg skulle blokkert og slettet og gitt opp alle venner som har bommet på tonen på en melding i løpet av livet, hadde jeg ikke hatt mange igjen. Og har garantert gjort dette selv. La tvilen komme vennen til gode, og ta dette heller face to face når hun kommer hjem. Det er i alle fall ikke en så alvorlig tabbe at man trenger å ta til tårene - i mitt hode. Eller tenke at man gir opp hele ideen om å ha venner. Vær rausere med hverandre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så hun vil bare bli sett, beundret, anerkjent, men ikke høre fra deg, get it, hadde aldri svart igjen. Hadde en slik venninne selv, sendte bilder av alt mulig hele tiden men virket ikke interessert i samtale, bare bli sett

Anonymkode: 38132...487

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...