Gå til innhold

Ble akkurat minnet på hvorfor jeg ikke orker å ha venner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert kjempe teit, men jeg ble akkurat minnet på hvorfor jeg ikke orker å ha venner. 

Jeg er veldig introvert og snakker mest med folk på nett. Ei jeg har kjent hele livet er på ferie og sendte bilder fra turen og jeg skrev tilbake. Og plutselig skriver hun. Jeg er på ferie så jeg kan ikke bli forstyrret av dine meldinger hele tiden. 

Jeg ble faktisk så sjokkert at tårene begynte å trille. Dette er ikke normal oppførsel? Hva med å ikke sende meldinger selv da evt ikke les de eller svar. 

Anonymkode: 3ee7d...6c5

• Liker 4
  • Hjerte 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sommerkroppen skrev (Akkurat nå):

"å beklager, jeg tenkte du ønsket tilbakemelding på bildene du sendte. Det skal ikke gjenta seg. Fortsatt god ferie! 🙂 "

Og så hadde jeg aldri svart på noe av det hun hadde sendt meg igjen. 

TS: Jeg orker ikke skrive et ord til. Og ja jeg svarer henne aldri igjen. 

Jeg orker ikke krangle med henne, men jeg vurderer sterk å blokkere henne og aldri se meg tilbake. 

• Liker 16
  • Hjerte 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS: Jeg orker ikke skrive et ord til. Og ja jeg svarer henne aldri igjen. 

Jeg orker ikke krangle med henne, men jeg vurderer sterk å blokkere henne og aldri se meg tilbake. 

Det hadde jeg ikke gjort. Jeg hadde bare aldri svart på noe igjen. Bare åpnet snapene og så aldri svart. Hun vil skjønne tegninga da 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun et par venner,kuttet ut alle av de som ikke gir noen tilbake.

sommerkroppen skrev (4 minutter siden):

"å beklager, jeg tenkte du ønsket tilbakemelding på bildene du sendte. Det skal ikke gjenta seg. Fortsatt god ferie! 🙂 "

Og så hadde jeg aldri svart på noe av det hun hadde sendt meg igjen - ever!

👍

Anonymkode: aaa88...a96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du overreagerer noe voldsomt 🤔 Hadde ikke brydd meg, men respektert meldingen hennes. Ikke tenkt mer over det. Er du generelt var på kritikk og nærtakende? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (4 minutter siden):

Du overreagerer noe voldsomt 🤔 Hadde ikke brydd meg, men respektert meldingen hennes. Ikke tenkt mer over det. Er du generelt var på kritikk og nærtakende? 

TS: Overreagerer jeg når hun kan sende til meg, men jeg har ikke lov til å svare? Hvis hun er så opptatt så burde hun vel legge fra seg tlf og ikke sende meldinger eller da. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS: Overreagerer jeg når hun kan sende til meg, men jeg har ikke lov til å svare? Hvis hun er så opptatt så burde hun vel legge fra seg tlf og ikke sende meldinger eller da. 

At du begynner å gråte av en slik melding, er å overreagere. Virkelig ufin melding hun sendte, men altså… «tårene triller» 😳

Anonymkode: 727aa...5cd

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beste du kan gjøre er å ikke gi henne «likes» på bilder. Kan sikkert ignorere meldinger fra henne også. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sikkert kjempe teit, men jeg ble akkurat minnet på hvorfor jeg ikke orker å ha venner. 

Jeg er veldig introvert og snakker mest med folk på nett. Ei jeg har kjent hele livet er på ferie og sendte bilder fra turen og jeg skrev tilbake. Og plutselig skriver hun. Jeg er på ferie så jeg kan ikke bli forstyrret av dine meldinger hele tiden. 

Jeg ble faktisk så sjokkert at tårene begynte å trille. Dette er ikke normal oppførsel? Hva med å ikke sende meldinger selv da evt ikke les de eller svar. 

Opp med hodet - hun høres ikke ut som en venn.

En venn spammer ikke andre med overfladiske bilder fra ferieturen, en venn sender derimot en bursdagshilsen når man har fødselsdag, og husker denne dagen.

- B.

Anonymkode: 1e410...1e5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at folk sliter psykisk med medmennesker som deg?

hadde vært mitt svar

Anonymkode: e3d3c...1fb

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoneZone
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

At du begynner å gråte av en slik melding, er å overreagere. Virkelig ufin melding hun sendte, men altså… «tårene triller» 😳

Anonymkode: 727aa...5cd

Men hun sier jo at hun er introvert og lite sosial sånn sett. Gråter ikke fort jeg heller men kan skjønne at den stakk. Kretsen ble plutselig mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Hun sendte bilder og tålte ikke å få tilbakemelding på dem? 😆😆 Så TEIT! Skjønner godt du ble sjokkert. Skulle tro det var en bekjent av meg. Hun er god på å snakke, men når folk prøver å kommunisere tilbake, må hun "beskytte energien sin, og har ikke plass til tilbakemelding akkurat nå". Det er så idiotisk at jeg blir helt matt.

Anonymkode: a2dd6...8f0

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hahahaha! Hun sendte bilder og tålte ikke å få tilbakemelding på dem? 😆😆 Så TEIT! Skjønner godt du ble sjokkert. Skulle tro det var en bekjent av meg. Hun er god på å snakke, men når folk prøver å kommunisere tilbake, må hun "beskytte energien sin, og har ikke plass til tilbakemelding akkurat nå". Det er så idiotisk at jeg blir helt matt.

Anonymkode: a2dd6...8f0

Jo hun tålte det, men hadde ikke tid.

Anonymkode: 84d80...f1d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hvor mange meldinger har du sendt henne, og hva handlet de om?

Jeg har hatt venner som har omtalt seg selv som intoverte (er ett utdatert begrep) men som for det meste liker å holde seg hjemme og kommuniserer i stor grad via tekstmeldinger eller messenger. Jeg liker å møte mennesker og være til stede når jeg gjør det. Når jeg sitter på mobilen som nå kan jeg godt svare på meldinger, men for meg så er det ikke det samme som å høre på og snakke med mennesker. Hvis du sendte en melding på en snap, og ikke har sendt noen andre meldinger i løpet av ferien så er det ett rart svar. Spesielt om du kommenterte på snappen, feks oi så fint du har det. Da er det veldig rart av henne å reagere på den måten. Hvis du derimot nesten daglig eller flere ganger hver dag sender meldinger og forventer svar (enda verre, følger opp med flere meldinger om du ikke får svar i løpet av en viss tid og snur fokuset til deg) så kan jeg godt forstå henne. 

Jeg sier ikke at dette har du gjort, men for å forstå litt mer av situasjon, kan du forklare litt mer om deres kommunikasjon til vanlig og de siste dagene? Svarer du på snap med å alltid starte en samtale feks?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (32 minutter siden):

Ok. Hvor mange meldinger har du sendt henne, og hva handlet de om?

Jeg har hatt venner som har omtalt seg selv som intoverte (er ett utdatert begrep) men som for det meste liker å holde seg hjemme og kommuniserer i stor grad via tekstmeldinger eller messenger. Jeg liker å møte mennesker og være til stede når jeg gjør det. Når jeg sitter på mobilen som nå kan jeg godt svare på meldinger, men for meg så er det ikke det samme som å høre på og snakke med mennesker. Hvis du sendte en melding på en snap, og ikke har sendt noen andre meldinger i løpet av ferien så er det ett rart svar. Spesielt om du kommenterte på snappen, feks oi så fint du har det. Da er det veldig rart av henne å reagere på den måten. Hvis du derimot nesten daglig eller flere ganger hver dag sender meldinger og forventer svar (enda verre, følger opp med flere meldinger om du ikke får svar i løpet av en viss tid og snur fokuset til deg) så kan jeg godt forstå henne. 

Jeg sier ikke at dette har du gjort, men for å forstå litt mer av situasjon, kan du forklare litt mer om deres kommunikasjon til vanlig og de siste dagene? Svarer du på snap med å alltid starte en samtale feks?

Ts: Hun sendte mange bilder og videoer og jeg svarte på et par. Virket på en måte som om hun kun ville skyte av ferien og når jeg svarte så var det ikke det hun ønsket hun ville skryte og vise frem for å virke bedre enn andre. 

Hun sender meg daglig meldinger og en periode sletta jeg snap og da ble hun sur. Så jeg er overhode ikke en klengete og masete person. Vi bor langt unna hverandre så møtes aldri. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...