Gå til innhold

Drikke med mye kalorier! Vektoppgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å gå opp i vekt men sliter med at jeg blir matlei veldig fort. Har også problemer med kjeven så jeg spiser ganske sakte og blir sliten av å tygge for lenge. 

lurer derfor på hva jeg bør drikke som inneholder mye kalorier.. helst noe som er litt sunt. Drikker vanligvis helmelk og ulike juicer. 

Anonymkode: ace89...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstra proteinrik sjokolademelk kan kanskje være noe. Har kommet en ny fra yt nå som ser veldig lovende ut.

Anonymkode: a9389...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avokado og nøtter er sunt og næringsrikt. Det kan du ha i blenderen hvis du lager deg en proteinshake av noe slag.

Anonymkode: e8c7e...2e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha proteinpulver som du får kjøpt på apoteket i drikke som du drikker. Billigere enn YT.  Kjør det evt. i blender for å få mikset det med melk eller suppe? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt næringsdrikker på apoteket som kan hjelpe.

Anonymkode: 0e36a...1fc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 14.52):

Jeg ønsker å gå opp i vekt men sliter med at jeg blir matlei veldig fort. Har også problemer med kjeven så jeg spiser ganske sakte og blir sliten av å tygge for lenge. 

lurer derfor på hva jeg bør drikke som inneholder mye kalorier.. helst noe som er litt sunt. Drikker vanligvis helmelk og ulike juicer. 

Fresubin 2 kcal fullverdig næringsdrikk. Drikk den og du vil gå opp i vekt. Bare husk høy proteinverdi. 
Jeg drikker denne fast pga diverse sykdom

Anonymkode: e3ec5...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker kaffe med kollagenpulver (protein), kaffesirup og h-melk

Anonymkode: 4a357...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så enormt mett av sånne Yt-drikker og annet. For meg fungerer det best å spise junk for å gå opp i vekt. Boller, McDonalds og godteri må til. 

Anonymkode: 2470e...e68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk mye smoothie med bær, banan, yoghurt, havregryn og mandler som jeg blendet da jeg hadde operert kjeven. Jeg hadde også egg oppi noen ganger. Eller andre typer nøtter. 

Anonymkode: ad6da...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp i vekt med Proteinshake, næringsdrikker, milkshake,cocio, iskaffe, irish coffe og baileys 😃

Anonymkode: 8a4b9...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothies:

Helmelk, banan, litt frossen jordbær og en god skje peanøttsmør.

Helmelk, appelsinjuice, mango og avokado.

Anonymkode: 8c701...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteinshake. 
Sjokomelk/milkshake med fløte i
Havregrøt laget med fløte 
Og ha litt olje i alt. Spiser du youghurt? rør inn en skje olje. Suppe? Ha i en skje eller to med olje. 

Dette er metoder som benyttes på sykehus for å øke kaloriinnhold i ulike enkle matretter, uten å øke selve matmengden, og uten å gjøre mye med smaken. 

Anonymkode: 1ac45...5e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 14.52):

Drikker gjerne Farris. Det er ingen kalorier og man får dekket et behov som vann ikke dekker 

Anonymkode: bd3e4...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her inne anbefaler proteinshakes og -pulver, men du bør være litt forsiktig med proteininntaket da det belaster nyrene.  Det betyr ikke at du ikke kan drikke det, bare det ikke blir altfor mye.

Det finnes noen næringsdrikker i butikk og apotek (ikke proteinshakes), men de har litt distinkt smak, så kanskje du ikke liker dem?

Smoothies med helmelk, fet yoghurt, havregryn og/eller avokado. Fruktjuice uten sukker er et ganske godt alternativ også. Helmelk er jo fint. Kakao du lager selv.

Anonymkode: b9e51...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 10.22):

Fresubin 2 kcal fullverdig næringsdrikk. Drikk den og du vil gå opp i vekt. Bare husk høy proteinverdi. 
Jeg drikker denne fast pga diverse sykdom

Anonymkode: e3ec5...4bf

Jeg prøvde denne i ca 6 mnd, brukte en formue - men gikk ikke opp i vekt.

Anonymkode: ff6c7...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 18.41):

Drikker gjerne Farris. Det er ingen kalorier og man får dekket et behov som vann ikke dekker 

Anonymkode: bd3e4...1ca

TS skal opp i vekt, ikke ned.

Anonymkode: d1d82...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...