Gå til innhold

Bivirkninger av betablokkere mot migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på forebyggende behandling (betablokkere) mot migrene. Fikk bivirkninger med en gang jeg begynte: svimmel i hverdagen og svimer av hvis jeg går fjelltur, mareritt, vansker med å sovne og hallusinasjoner på natten..

Kommer bivirkningene til å bli bedre etterhvert??? Har så lyst til at det skal fungere, har migrene 2 dager i uka.. begynner også i ny jobb neste måned og ønsker å få god søvn på plass slik at jeg er ekstra skjerpet.

Anonymkode: 5ad06...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte bare slutte og prøve noe annet. Var helt pudding hele tiden. Orket ingenting. 

Anonymkode: 6b8c1...f91

Skrevet

Regner med du går trinnene for behandling? Fungerer ikke disse så prøver de neste medikament på listen.  Du må informere legen din om dette slik at de kan teste ut annen behandling. Føler med deg. Er mamma til et barn med alvorlig migrene og her er det nå botox i kombinasjon med topimax som fungerer best.

Skrevet

Prøv noe annet. Jeg ville ikke ha betablokkere bla pga disse tingene. Har gått på Enalapril som funket utmerket. Bruker Cartasan nå som funker like utmerket (måtte bytte til den pga graviditet). 

Anonymkode: 3cc04...306

Skrevet

Meg over, Cartasan skulle være Candesartan. 

Anonymkode: 3cc04...306

Skrevet

Hvordan var puls og blodtrykk før du startet på medisiner, og hvordan er det nå?

Anonymkode: f07cb...e12

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg går på forebyggende behandling (betablokkere) mot migrene. Fikk bivirkninger med en gang jeg begynte: svimmel i hverdagen og svimer av hvis jeg går fjelltur, mareritt, vansker med å sovne og hallusinasjoner på natten..

Kommer bivirkningene til å bli bedre etterhvert??? Har så lyst til at det skal fungere, har migrene 2 dager i uka.. begynner også i ny jobb neste måned og ønsker å få god søvn på plass slik at jeg er ekstra skjerpet.

Tok 3 uker så ble svimmelheten borte helt. Bruker propanlol for migrene.

Anonymkode: fd780...566

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan var puls og blodtrykk før du startet på medisiner, og hvordan er det nå?

Anonymkode: f07cb...e12

Legen sa jeg hadde perfekt puls og blodtrykk ift alder, så han sa jeg kom til å merke at jeg fikk lavere puls på pulsklokka med betablokker.. men trodde ikke det skulle være så ille😅

ta

Skrevet

Gikk på 2 forskjellige og ble svimmel. Begynte på topimax istedet. Nå har jeg migrene max en gang i måneden og mye mindre spenningshodepine

Anonymkode: 84896...d33

Skrevet

Jeg fikk litt bivirkninger, men legen sa han trodde det kom til å gå over etter hvert og det gjorde det.

Anonymkode: 54784...0f4

Skrevet

Det er vanlig å anbefale å prøve ut forebyggende behandling i rundt tre måneder fordi bivirkninger ofte gir seg etter en liten stund. 

Så det kommer egentlig an på hvor lenge du har brukt betablokkerne. Og om du klarer å leve med dette til de tre månedene har gått. Hvis ikke kan du be legen din om å få prøve noe annet.

Det finnes mange ulike forebyggende å prøve ut så ikke gi opp uansett. Det er god mulighet for å få det bedre enn du har det nå. 

https://hodepinenorge.no/hodepine/migrene/forebyggende-behandling/

Skrevet
MiominMio skrev (20 timer siden):

Regner med du går trinnene for behandling? Fungerer ikke disse så prøver de neste medikament på listen.  Du må informere legen din om dette slik at de kan teste ut annen behandling. Føler med deg. Er mamma til et barn med alvorlig migrene og her er det nå botox i kombinasjon med topimax som fungerer best.

Topimax? Jeg ville vært veldig veldig forsiktig med det, det er litt av et legemiddel. Jeg har forsøkt det en gang og det er noe å ha respekt for. Jeg fikk dog noen varige bivirkninger selv etter å ha sluttet. Det fungerte veldig bra mot migrene da, det skal det ha, og numnet egentlig hele meg. 

Anonymkode: 371cc...c7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Topimax? Jeg ville vært veldig veldig forsiktig med det, det er litt av et legemiddel. Jeg har forsøkt det en gang og det er noe å ha respekt for. Jeg fikk dog noen varige bivirkninger selv etter å ha sluttet. Det fungerte veldig bra mot migrene da, det skal det ha, og numnet egentlig hele meg. 

Det vet vi - hun er under nøye overvåking av nevrologer. Har ikke hatt noe bivirkninger og hun har nå brukt det godt og vel et år. Redusert dosen litt nå da hun har botox og. Her har hun fungert bra og klarer skolen godt med medisinen, men jeg som du kjenner andre som ikke har like gode erfaringer. Det er jo et medisin for epilepsi så vi er veldig klar over hva det er. 

Skrevet
MiominMio skrev (8 minutter siden):

Det vet vi - hun er under nøye overvåking av nevrologer. Har ikke hatt noe bivirkninger og hun har nå brukt det godt og vel et år. Redusert dosen litt nå da hun har botox og. Her har hun fungert bra og klarer skolen godt med medisinen, men jeg som du kjenner andre som ikke har like gode erfaringer. Det er jo et medisin for epilepsi så vi er veldig klar over hva det er. 

Godt, håper det fortsetter å fungere så bra som det gjør. Migrene er et helvete å få bukt med. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt, håper det fortsetter å fungere så bra som det gjør. Migrene er et helvete å få bukt med. 

Det har vært beintøft og mange offer er blitt gjort, men likevel er vi heldige. Blir tatt på alvor (har fått god oppfølging over flere år), leger som lytter, skoler som har tilpasset og ikke mist en helsikes tøff tenåring som står i det og tar med seg alle positive ting.  

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 14.43):

Bivirkningene blir mye svakere etter ca 1uke, at du svimer av er jo ganske spesielt, betablokkere gir lavere blodtrykk, om du hadde lavt blodtrykk fra før så blir det enda lavere med betablokkere.

Anonymkode: 87c18...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...