AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Del Skrevet 11. oktober 2024 Noen andre er som liker å se truecrime? En ting som alltid for meg til å reagere. Er at de fleste som blir intervjuet (politiet, kjenninger, familie, eksperter osv) beskriver den drapstiltalte/dømte psykopaten som ekstremt smart eller intelligent. Hvor smart må man egentlig være for å voldta å drepe sin egen familie? Når eg møter mennesker som eg anser som veldig smarte så tenker eg ikke, tipper han går hjem å dreper familien. psykopater er sosiale utskudd, avvik, altså sosialt og emosjonelt tilbakestående. de fremhever og gjerne hvor smarte de er med å skjule bevisene, han kuttet kroppene opp, begravde de i Hagen, dumpet liket i elv. Altså visst noen fortalte meg at det var dette de brukte fritiden sin på, hadde eg ikke tenkt wow, så smart, det skal eg og gjøre! hvorfor blir de fremhevet som overmennesker i slike dokumentarer? ofte avsluttes det med «he made one mistake» og det var det gjerne at han ikke klarte å drepe siste offeret som da ble et vitne. Really? For ellers var det kjempe smart å drepe familien. Noen andre som har reagert på dette, eller er det bare meg? Anonymkode: 4b299...89f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Del Skrevet 11. oktober 2024 Det er bare deg. Anonymkode: 0d45c...83a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 11. oktober 2024 #3 Del Skrevet 11. oktober 2024 Många seriemördare har hög iq, annars hade de inte kommit undan med sina brott så länge. Tex. Ted Bundy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Del Skrevet 11. oktober 2024 winterchild skrev (3 minutter siden): Många seriemördare har hög iq, annars hade de inte kommit undan med sina brott så länge. Tex. Ted Bundy Så du mener det er smart å bruke sin høye iq til å drepe andre? Anonymkode: 4b299...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 11. oktober 2024 #5 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener det er smart å bruke sin høye iq til å drepe andre? Anonymkode: 4b299...89f Nej men han var smart som kom undan med det i flera år ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Del Skrevet 11. oktober 2024 Det at du ikke liker hva de driver med betyr jo ikke at de ikke er intelligente. En sosiopat eller psykopat som har høy intelligens er kjempe farlige og skadelige for sine omgivelser. Vær glad for alle de med lav intelligens som blir lettere gjennomskuet. Anonymkode: 3843f...582 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Del Skrevet 11. oktober 2024 Noen misbruker makten, men karma vil alltid komme før eller siden. Anonymkode: f8a39...497 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 11. oktober 2024 #8 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Har tenkt litt på det som at vell, jeg elsker historie. Det er en stor interesse for meg, så hadde vi snakket om historie kunne det være at jeg hadde virket veldig opplyst og kanskje smart. Hadde vi snakket om matematikk hadde jeg ikke virket veldig smart. Så hvis noen har en veldig interesse for mord og ønsker dette, så vil personen sannsynligvis bruke mye tid til å sette seg inn i dette. Psykopati er en personlighetsforstyrrelse, altså psykopater er ikke like men med en del fellestrekk, som gjør noen i stand til å begå grusomme handlinger, planlagt og ikke i affekt. Endret 11. oktober 2024 av Hannabanna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Del Skrevet 11. oktober 2024 winterchild skrev (Akkurat nå): Nej men han var smart som kom undan med det i flera år ja Ikke veldig smart da han ble tatt for dette. og grunnen til at det vanskelig å ta disse menneskene er jo fordi handlingene deres er helt uberegnelige, deres handlinger og tankemåte strider mot all fornuft. Anonymkode: 4b299...89f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinkelsliper Skrevet 11. oktober 2024 #10 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det at du ikke liker hva de driver med betyr jo ikke at de ikke er intelligente. En sosiopat eller psykopat som har høy intelligens er kjempe farlige og skadelige for sine omgivelser. Vær glad for alle de med lav intelligens som blir lettere gjennomskuet. Anonymkode: 3843f...582 Ville det ikke være mer intelligent å endre interesse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 11. oktober 2024 #11 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke veldig smart da han ble tatt for dette. og grunnen til at det vanskelig å ta disse menneskene er jo fordi handlingene deres er helt uberegnelige, deres handlinger og tankemåte strider mot all fornuft. Anonymkode: 4b299...89f Vil vell heller si at de som kommer unna igjen og igjen er veldig flinke til å beregne. Men handlingene og tenkemåten strider i så stor grad mot hvordan de fleste er, at man ikke ser for seg at noen i sin omgangskrets kan begå slike handlinger. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #12 Del Skrevet 11. oktober 2024 De smarte psykopatene er ledere, og de dumme er i fengsel. De dreper lettere enn oss, for for dem er et annet menneske som et insekt for dem. Anonymkode: 07f0b...3fa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #13 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De smarte psykopatene er ledere, og de dumme er i fengsel. De dreper lettere enn oss, for for dem er et annet menneske som et insekt for dem. Anonymkode: 07f0b...3fa Man er ikke psykopat, man har psykopatiske trekk. De er sosiopat man er. Anonymkode: 805c0...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 11. oktober 2024 #14 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Noen andre er som liker å se truecrime? En ting som alltid for meg til å reagere. Er at de fleste som blir intervjuet (politiet, kjenninger, familie, eksperter osv) beskriver den drapstiltalte/dømte psykopaten som ekstremt smart eller intelligent. Hvor smart må man egentlig være for å voldta å drepe sin egen familie? Når eg møter mennesker som eg anser som veldig smarte så tenker eg ikke, tipper han går hjem å dreper familien. psykopater er sosiale utskudd, avvik, altså sosialt og emosjonelt tilbakestående. de fremhever og gjerne hvor smarte de er med å skjule bevisene, han kuttet kroppene opp, begravde de i Hagen, dumpet liket i elv. Altså visst noen fortalte meg at det var dette de brukte fritiden sin på, hadde eg ikke tenkt wow, så smart, det skal eg og gjøre! hvorfor blir de fremhevet som overmennesker i slike dokumentarer? ofte avsluttes det med «he made one mistake» og det var det gjerne at han ikke klarte å drepe siste offeret som da ble et vitne. Really? For ellers var det kjempe smart å drepe familien. Noen andre som har reagert på dette, eller er det bare meg? Anonymkode: 4b299...89f Jeg elsker True Crime. Man må ikke nødvendigvis være så utrolig smart,men mange er det. Bare tenk deg selv. For å kunne være en seriemorder over lenger tid. Da må man faktisk bruke hodet. Skjule sine spor. Gjøre kalde,kalkulerte handlinger. Ialefall de seriemorderene som har drept mange mennesker. La oss ta noen eksempler på smarte serie mordere : Ted Bundy hadde en IQ på 136. Lang over snittet. Jeffrey Dahmer hadde 144. Edmund Kemper 145. Disse er langt smartere enn oss "vanlige" mennesker. VIktig å huske på at dette er IQ og ikke EQ. Grunnen til at det mange ganger nevnes i sammenheng med seriemordere er for å kaste lys på det. En seriemorder kan være hvem som helst. Det kan være naboen din,læreren din, faren din. Dette er det ingen som vet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #15 Del Skrevet 11. oktober 2024 Fengsel har en overpopulasjon av psykopater. De har også en overpopulasjon av lite ressurssterke mennesker. Konklusjonen er nok at intelligens absolutt ikke går hånd i hånd med psykopati. Anonymkode: 03cb6...a47 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #16 Del Skrevet 11. oktober 2024 Vinkelsliper skrev (1 minutt siden): Ville det ikke være mer intelligent å endre interesse? Dine kommentarer i denne tråden tyder ikke på høy intelligens. Virker som du mangler forståelsen av hva slike dysfunksjonelle personlighetsforstyrrelser går ut på og forskjellen mellom høy intelligens og lav intelligens. At du personlig synes noe er smartere betyr ikke at det trenger å være smartere i øynene til en annen. Det finnes flere kategorier innenfor disse diagnosene og ulike utslagsgivende grunner til mord. Det finnes også et enormt flertall i samfunnet med slike dysfunksjonel personlighetsforstyrrelser som ikke dreper da det ikke vil gi dem noen fordeler, de har ikke blitt presset inn i en situasjon hvor de reagerer mer på instinkt og følser som sinne eller risikoen for å bli tatt overveier fordelen med å drepe. Dysfunksjonelle personlighetsforstyrrelse er skadelige for sine omgivelser. De intelligente vil kunne gjøre mye større skade for sine omgivelser enn de med lav intelligens. Skaden slike personer påfører andre er det nok litteratur om for de som er interessert. Det er noe veldig selvrettferdig over måten du ser på dette. Viss du finner truecrime såpass interessant ville det kanskje vært en idé og lese seg litt opp om forskningen på området du har så sterke meninger om. Anonymkode: 3843f...582 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #17 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dine kommentarer i denne tråden tyder ikke på høy intelligens. Virker som du mangler forståelsen av hva slike dysfunksjonelle personlighetsforstyrrelser går ut på og forskjellen mellom høy intelligens og lav intelligens. At du personlig synes noe er smartere betyr ikke at det trenger å være smartere i øynene til en annen. Det finnes flere kategorier innenfor disse diagnosene og ulike utslagsgivende grunner til mord. Det finnes også et enormt flertall i samfunnet med slike dysfunksjonel personlighetsforstyrrelser som ikke dreper da det ikke vil gi dem noen fordeler, de har ikke blitt presset inn i en situasjon hvor de reagerer mer på instinkt og følser som sinne eller risikoen for å bli tatt overveier fordelen med å drepe. Dysfunksjonelle personlighetsforstyrrelse er skadelige for sine omgivelser. De intelligente vil kunne gjøre mye større skade for sine omgivelser enn de med lav intelligens. Skaden slike personer påfører andre er det nok litteratur om for de som er interessert. Det er noe veldig selvrettferdig over måten du ser på dette. Viss du finner truecrime såpass interessant ville det kanskje vært en idé og lese seg litt opp om forskningen på området du har så sterke meninger om. Anonymkode: 3843f...582 Å gå til angrep på noens intelligens kan tyde på en personlighetsforstyrrelse det også. Kan også tyde på mangel på empati og abstrakt tenkning. Man skal være forsiktig med å dra konklusjoner på enkle observasjoner så jeg tror ikke du har pf eller at du er uintelligent, men perfekt er du ikke du heller. Anonymkode: 805c0...f82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #18 Del Skrevet 11. oktober 2024 Selvfølgelig finnes det smarte psykopater, men en metastudie som undersøkte intelligens blant psykopater (altså IQ), viste at gjennomsnittlig hadde de noe lavere IQ enn befolkningen ellers. Studien er gjort ved Cold Harbour Spring Laboratory, om noen vil google. Det eksisterer dog en svært seiglivet myte om at de er intelligente. De er jo ofte svært selvsikre, det kan jo kanskje av noen misforstås som å være en riktig så smart type? I tillegg surrer jo folk mye med begreper, man kan ha høy IQ og være ignorant på flere områder, ha lav EQ osv. Anonymkode: edbea...3a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 11. oktober 2024 #19 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig finnes det smarte psykopater, men en metastudie som undersøkte intelligens blant psykopater (altså IQ), viste at gjennomsnittlig hadde de noe lavere IQ enn befolkningen ellers. Studien er gjort ved Cold Harbour Spring Laboratory, om noen vil google. Det eksisterer dog en svært seiglivet myte om at de er intelligente. De er jo ofte svært selvsikre, det kan jo kanskje av noen misforstås som å være en riktig så smart type? I tillegg surrer jo folk mye med begreper, man kan ha høy IQ og være ignorant på flere områder, ha lav EQ osv. Anonymkode: edbea...3a2 Denne myten ble slått ihjel på 70 tallet. Faktisk så har de lavere IQ enn snittet,men det sagt så er dette også individer og det er forskjeller her. Jeg har nevnt noen av de smarteste lenger opp i tråden. Det gjelder slettes ikke alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #20 Del Skrevet 11. oktober 2024 Rosa Gnom skrev (Akkurat nå): Denne myten ble slått ihjel på 70 tallet. Faktisk så har de lavere IQ enn snittet,men det sagt så er dette også individer og det er forskjeller her. Jeg har nevnt noen av de smarteste lenger opp i tråden. Det gjelder slettes ikke alle. Leste du hva jeg skrev? Anonymkode: edbea...3a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå