AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg trodde jeg var 6+6 men ved tidlig UL idag mente hun det var et yngre svangerskap. 5+5 sa hun. Det var ikke hjerteslag. Noe hun da tilla enten at det er så tidlig som 5+5 eller at det har stoppet opp i 5+5. (Hun sa hun heller mot det siste men kan ikke garantere selvsagt) Jeg har hatt litt brun utflod og litt blod av og på (ca to ganger om dagen de siste 5 dagene) ikke smertefull. Hun sa at hun ikke var bekymret for den delen at dette er vanlig. (Derfor jeg dro på tidlig UL. Har to barn fra før og ikke opplevd dette) Jeg spurte hvordan hun kunne mene det var mer sannsynlig at det var et yngre svangerskap enn en MA. Hun sa da at det hun så på UL så veldig normalt ut for 5+5, uten at det er noen garantier. Ikke noe blod i livmor/livmorhals etc. Hadde første dag i siste mens den 24. august. Fikk svaaaak positiv «test tidlig» (av typen som skal kunne hvis 6 dager før forventet mens) den 18. august. Testet noen dager før det også men da var de negative. Hva tror dere? Jeg er rett og slett ikke så god på å tenke ut om det fortsatt er håp. Tok hcg idag, skal ta igjen på mandag. Hun mente altså at eggløsning har vært senere enn jeg har trodd da kanskje..? Anonymkode: 4915e...603
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg trodde jeg var 6+6 men ved tidlig UL idag mente hun det var et yngre svangerskap. 5+5 sa hun. Det var ikke hjerteslag. Noe hun da tilla enten at det er så tidlig som 5+5 eller at det har stoppet opp i 5+5. (Hun sa hun heller mot det siste men kan ikke garantere selvsagt) Jeg har hatt litt brun utflod og litt blod av og på (ca to ganger om dagen de siste 5 dagene) ikke smertefull. Hun sa at hun ikke var bekymret for den delen at dette er vanlig. (Derfor jeg dro på tidlig UL. Har to barn fra før og ikke opplevd dette) Jeg spurte hvordan hun kunne mene det var mer sannsynlig at det var et yngre svangerskap enn en MA. Hun sa da at det hun så på UL så veldig normalt ut for 5+5, uten at det er noen garantier. Ikke noe blod i livmor/livmorhals etc. Hadde første dag i siste mens den 24. august. Fikk svaaaak positiv «test tidlig» (av typen som skal kunne hvis 6 dager før forventet mens) den 18. august. Testet noen dager før det også men da var de negative. Hva tror dere? Jeg er rett og slett ikke så god på å tenke ut om det fortsatt er håp. Tok hcg idag, skal ta igjen på mandag. Hun mente altså at eggløsning har vært senere enn jeg har trodd da kanskje..? Anonymkode: 4915e...603 El kan ha vært senere, men hvor lange sykluser har du? Fikk samme beskjed i 2017, og tilbud om å få pille for å hjelpe det ut. Ville avvente og ta ny ultralyd etter en uke. Da var det hjerteaktivitet der og barnet er 6 år😄 Anonymkode: 1645e...d8d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg ble satt tilbake. Jeg opplevde flere blødninger, noen var skremmende. Fosteret var lite helt frem til slutten av svangerskapet da jeg fikk svangerskapsforgiftning. Mirakelet er 16 i dag Anonymkode: 25a58...027
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Skrevet 11. oktober 2024 Fikk også høre dette i februar 2023, at jeg enten var en uke kortere på vei, eller at det hadde stoppet opp. Var ikke annet enn en fosterstang å se. Nå har jeg akkurat bakt kake til 1-årsdagen hennes som vi skal feire i morgen 🥰 EL min var veldig «ujevn», og det viste seg på UL (hos Martin Lundring på Jessheim, som har svært moderne utstyr) at jeg har litt PCOS og derfor uregelmessig EL/mens. var mye frem og tilbake med terminsdato, og hun kom 11 dager før den «satte» tiden. lykke til!!! Anonymkode: 51e6e...a3a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): El kan ha vært senere, men hvor lange sykluser har du? Fikk samme beskjed i 2017, og tilbud om å få pille for å hjelpe det ut. Ville avvente og ta ny ultralyd etter en uke. Da var det hjerteaktivitet der og barnet er 6 år😄 Anonymkode: 1645e...d8d Takk for svar! Det var det hun sa. Spurte om jeg kan ha hatt litt lang syklus. Jeg trodde jeg var veldig på dagen egentlig. Har ikke alltid logget. Men ser nå når jeg går tilbake i apper og notater i kalender (som er litt mangelfull) at det har vært alt fra 24-29 dager mellom mens. Det er vel det du spør om? Så fint at det gikk bra for deg! Har en født i 2017 jeg også. Så heldige oss:) Anonymkode: 4915e...603
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fikk også høre dette i februar 2023, at jeg enten var en uke kortere på vei, eller at det hadde stoppet opp. Var ikke annet enn en fosterstang å se. Nå har jeg akkurat bakt kake til 1-årsdagen hennes som vi skal feire i morgen 🥰 EL min var veldig «ujevn», og det viste seg på UL (hos Martin Lundring på Jessheim, som har svært moderne utstyr) at jeg har litt PCOS og derfor uregelmessig EL/mens. var mye frem og tilbake med terminsdato, og hun kom 11 dager før den «satte» tiden. lykke til!!! Anonymkode: 51e6e...a3a Takk for svar! Så bra det gikk fint. Synes ikke det er noe stas å vente må jeg si. Vil så gjerne bare vite hvordan det går nå... Så jeg kan håndtere det emosjonelt istedenfor limbo. Gratulerer med dagen til lille frøken! Anonymkode: 4915e...603
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg ble satt tilbake. Jeg opplevde flere blødninger, noen var skremmende. Fosteret var lite helt frem til slutten av svangerskapet da jeg fikk svangerskapsforgiftning. Mirakelet er 16 i dag Anonymkode: 25a58...027 Takk for svar. Det hørtes tøft ut. Men så fint med en 16 åring idag! At det gikk bra:) Har ikke hatt noen blødninger i tidligere svangerskap. Nå isted kom det endel synes jeg. Ser klumpete ut i toalettet. Men, tok det opp på et papir og er slimete bare. Kan jo også komme av UL vaginalt. Men, begynte jo før det så.. Hun som tok UL nevnte at hun ikke så noe blod i livmor eller livmorhals for noen timer siden. Vil det da si at det blodet som kommer nå ikke er derfra tror du? dere? Anonymkode: 4915e...603
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk for svar! Det var det hun sa. Spurte om jeg kan ha hatt litt lang syklus. Jeg trodde jeg var veldig på dagen egentlig. Har ikke alltid logget. Men ser nå når jeg går tilbake i apper og notater i kalender (som er litt mangelfull) at det har vært alt fra 24-29 dager mellom mens. Det er vel det du spør om? Så fint at det gikk bra for deg! Har en født i 2017 jeg også. Så heldige oss:) Anonymkode: 4915e...603 Ja, da kan det jo fint være at du hadde el litt senere ☺️ også bruker jo egget ofte noen dager på å feste seg. Så ikke ta sorgen på forskudd ❤️ er testene dine veldig sterke nå? Anonymkode: 1645e...d8d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Takk for svar. Det hørtes tøft ut. Men så fint med en 16 åring idag! At det gikk bra:) Har ikke hatt noen blødninger i tidligere svangerskap. Nå isted kom det endel synes jeg. Ser klumpete ut i toalettet. Men, tok det opp på et papir og er slimete bare. Kan jo også komme av UL vaginalt. Men, begynte jo før det så.. Hun som tok UL nevnte at hun ikke så noe blod i livmor eller livmorhals for noen timer siden. Vil det da si at det blodet som kommer nå ikke er derfra tror du? dere? Anonymkode: 4915e...603 Siden du blør, og det også er klumper så er det ikke så veldig positivt. MEN det finnes de som blør og tror det er SA, men at det var helt ufarlig. Mine sa har startet med brunt utflod noen dager, for så å bli sterkere og brått blø mye Anonymkode: 1645e...d8d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #10 Skrevet 11. oktober 2024 5+5 er vel akkurat på grensen til at fosteret kan være så lite at hjertet ikke har begynt å slå enda. Men i neste uke får du nok et endelig svar. Manglende hjerteslag nærmere uke 7 er ikke forenlig med liv. Jeg ville vært forberedt på dårlig nytt og heller blitt positivt overrasket tror jeg.. Lykke til Anonymkode: 1fe1f...5a0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #11 Skrevet 11. oktober 2024 Ikke vært i samme situasjon, men håper at det går bra. Og kanskje ikke ta UL så tidlig Anonymkode: abdb8...217
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #12 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg tenker dessverre at det er usannsynlig å få positiv test 18.sept (det var det du mente?) dersom du er 5+5 idag. Jeg ville såklart fulgt det opp med ny UL i tilfelle det er en eller annen forklaring, at embryo har vokst minsre uten at noe er galt, eller at du av en eller annen grunn har slått ut veldig tidlig på test, for eksempel ved at egget har brukt tid på å feste seg, det har garantert skjedd før. Men sånn vanligvis, så vil det å være 5+5 bety at du ble befruktet for 3 uker og 2 dager siden. Altså 15.09. Og da vil ingen test kunne slå ut så tidlig som 18.09. Så jeg ville dessverre forberedt meg på at det har gått galt, og evnt håpe på et mirakel, de har skjedd før. Anonymkode: 52627...435 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #13 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, da kan det jo fint være at du hadde el litt senere ☺️ også bruker jo egget ofte noen dager på å feste seg. Så ikke ta sorgen på forskudd ❤️ er testene dine veldig sterke nå? Anonymkode: 1645e...d8d Takk for svar:) Tok en test igår og den var tydelig positiv. Men, kan vel være fordi det er mye hcg igjen..;/ Anonymkode: 4915e...603
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #14 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker dessverre at det er usannsynlig å få positiv test 18.sept (det var det du mente?) dersom du er 5+5 idag. Jeg ville såklart fulgt det opp med ny UL i tilfelle det er en eller annen forklaring, at embryo har vokst minsre uten at noe er galt, eller at du av en eller annen grunn har slått ut veldig tidlig på test, for eksempel ved at egget har brukt tid på å feste seg, det har garantert skjedd før. Men sånn vanligvis, så vil det å være 5+5 bety at du ble befruktet for 3 uker og 2 dager siden. Altså 15.09. Og da vil ingen test kunne slå ut så tidlig som 18.09. Så jeg ville dessverre forberedt meg på at det har gått galt, og evnt håpe på et mirakel, de har skjedd før. Anonymkode: 52627...435 Det virker fornuftig. Takk for svar. Og for et klart hode:) Anonymkode: 4915e...603
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #15 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke vært i samme situasjon, men håper at det går bra. Og kanskje ikke ta UL så tidlig Anonymkode: abdb8...217 Forsovidt enig i det med å ikke ta så tidlig. Har ikke gjort det før i tidligere svangerskap. Var utelukkende pga blødninger og at det tærer på psykisk. Anonymkode: 4915e...603
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #16 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 5+5 er vel akkurat på grensen til at fosteret kan være så lite at hjertet ikke har begynt å slå enda. Men i neste uke får du nok et endelig svar. Manglende hjerteslag nærmere uke 7 er ikke forenlig med liv. Jeg ville vært forberedt på dårlig nytt og heller blitt positivt overrasket tror jeg.. Lykke til Anonymkode: 1fe1f...5a0 Ja. Takk for svar. Tenker nok også som deg. Bare frustrerende å ikke vite 100%. Men tenker nok det er smart ja. Å heller bli positivt overrasket. Anonymkode: 4915e...603
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #17 Skrevet 11. oktober 2024 Om du testet positivt 18. september, så er det ikke mulig at du er 5+5. Anonymkode: 0f6be...cdd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #18 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Forsovidt enig i det med å ikke ta så tidlig. Har ikke gjort det før i tidligere svangerskap. Var utelukkende pga blødninger og at det tærer på psykisk. Anonymkode: 4915e...603 Jeg var veldig fornøyd med å ta tidlig UL (hadde heller ikke planlagt så tidlig, tok det pga kraftige magesmerter, i tilfelle det var graviditet utenfor livmoren eller noe sånt), men da visste jeg hvor langt jeg var på vei pga EL test. Vi så hjerteslag 6+3 og fikk bekreftet at alt var bra så langt siden vi fikk estimert at vi var akkurat så langt på vei som EL testen skulle tilsi. Så det hjalp veldig, og så ble da ventetiden frem om TUL litt mindre skummel fordi ting hvertfall hadde gått bra de første ukene! Anonymkode: 52627...435
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå