AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Skrevet 11. oktober 2024 Han får meg til å tvile på meg selv. Han sier noe og når jeg blir lei meg eller tar det opp sier han at han tullet eller at jeg misforsto, men jeg misforstår ikke. Han får meg til å føle meg som en gal person. Går på veggen snart. I går sa han at det er greit hvis en ektemann tvinger hans kone til sex hvis hun nekter, siden de er gift. Jeg avsluttet forholdet og nå er han tilbake og sier at jeg misforsto alt. Jeg misforsto ikke!!! Jeg spurte direkte «Mener du at mannen kan fysisk tvinge kona si til sex, bare fordi de er gift?» han sa ja og det heter ikke voldtekt. Det er helt greit. Nå nekter han alt og jeg føler meg gal. Man kan ikke misforsto dette. Hva skal jeg gjøre? Jeg elsker han så mye, men jeg er så sliten, usikker, uverdig, og føler meg gal😭. Det har forresten skjedd 1 gang at jeg sa nei til sex fordi jeg var nedfor, men plutselig var han inni i meg, med tvang og senere skyldte på at jeg også var kåt og at det ikke var tvang? Hvorfor tillot jeg det?😭 Det er heller ikke første gang han får meg til å tvile på meg selv. Jeg second guess meg selv ofte og ender alltid opp med at det er meg det er noe galt med. Hvorfor føler jeg meg så knyttet til han? Hvorfor er det så vanskelig å forlate han? Hvorfor tar han meg til skyene en dag og ned til kjeller en annen dag? Hvorfor er jeg redd for å ende opp alene og gammel hvis jeg forlater han? At jeg ikke finner noen bedre. Jeg er usikker på om det jeg føler er kjærlighet eller en annen usunn tilknytning. Jeg føler meg gal og har angst rundt han den ene dagen og kjærlig neste dag. Er det jeg som er ustabil? Jeg har en del traumer fra før, men nå tror jeg at jeg har blitt så svak at jeg ikke kan sto opp for meg selv. Jeg er en voksen dame på 26 år, jeg burde vite bedre. HVORFOR ER JEG SÅ SVAK?😭😭 jeg skriver dette med tårer i øynene…. Anonymkode: e3314...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Skrevet 11. oktober 2024 Les om Gaslightning. Og forlat han. Du har god tid til å finne noen bedre Anonymkode: 0f0f6...562 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Les om Gaslightning. Og forlat han. Du har god tid til å finne noen bedre Anonymkode: 0f0f6...562 Takk for svar. Anonymkode: e3314...4d8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Skrevet 11. oktober 2024 Det er overgrep og det er ikke du som er gal, men han. Har du noen du kan reise til, og fortelle dem hva som skjer? Anonymkode: 170b5...acc 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Skrevet 11. oktober 2024 Å du er ikke gammel og kommer ikke til å leve alene. Å det å leve alene er bedre enn å leve med en sånn mann uansett. Anonymkode: 170b5...acc 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Skrevet 11. oktober 2024 Kontakt psykolog så får du oppfølging og veiledning. Når du først har vært i et forhold som dette så er det lett at du gjentar samme feilen senere. En psykolog vil hjelpe deg å bryte mønsteret. Anonymkode: ed1e2...8de 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Kontakt psykolog så får du oppfølging og veiledning. Når du først har vært i et forhold som dette så er det lett at du gjentar samme feilen senere. En psykolog vil hjelpe deg å bryte mønsteret. Anonymkode: ed1e2...8de Takk, jeg har bestilt time hos psykolog❤️ Anonymkode: e3314...4d8 1
Enni Skrevet 11. oktober 2024 #8 Skrevet 11. oktober 2024 Gaslighting, manipulasjon, traumebånd og psykisk vold, er nyttige tema å lese seg opp på i disse tider. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Skrevet 11. oktober 2024 Still deg selv følgende spørsmål: Hvordan ønsker jeg at en jeg skal tilbringe resten av livet med skal få meg til å føle meg? For det du opplever nå er ikke kjærlighet. Det du opplever nå er en som bereder grunnen for å kunne dominere deg fullstendig. Og for hver dag du blir i det forholdet vil det bli vanskeligere å forlate han. Anonymkode: 97782...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #10 Skrevet 11. oktober 2024 Eg og kjenner meg galen. Og svak. Anonymkode: bc39d...475
Pingvinen Skrevet 11. oktober 2024 #11 Skrevet 11. oktober 2024 Nei, det er ikke lov å ha sex med noen som ikke selv ønsker det, selv om man er gift. Tvinge andre til sex er uansett voldtekt
Mina123 Skrevet 13. oktober 2024 #12 Skrevet 13. oktober 2024 Som de andre sier, slå opp med han. Om dere er gift, søk separasjon også blir dere skilt om 1 års tid. Men at du selvfølgelig ikke skal bo med han i mellomtiden. Prat med familie og venner du stoler på om dette. Selvom du er 26 år, prat med mammaen din og pappaen din. Du har enda en stund på å finne deg en bedre kjæreste med tiden, en som er snill. Det fins mange snille. Rop tjenesten er gratis tilbud og kanskje kortere ventetid enn psykolog, men begge deler går jo kanskje også. Du fortjener mye bedre enn det han har gitt deg ❤️ et nei er et nei, uansett om det er en fremmed eller om det er kjæresten din. Håper dette nå blir din x og som du gjør lurt i å ikke ha noe mere kontakt med. Lykke til, jeg har troa ❤️
Ymse meninger Skrevet 14. oktober 2024 #13 Skrevet 14. oktober 2024 Dette er en mann som både gaslighter og manipulerer. Tenk deg om, misforstår du ting ofte i andre relasjoner med venner og familie? Blir du ofte misforstått? Oppstår det mye forvirring? Hvis svaret er nei og det er bare masse misforståelser hele tiden rundt denne mannen så er det ikke deg. Det er DU som har korrekt virkelighetsoppfatning. Det er du som har rett. Du husker det som ble sagt slik det ble sagt. Du husker hva du følte og hva du mente. Det endrer seg ikke fordi han plutselig lyger og prøver å gaslighte. Jeg syns ikke du bør fortsette forholdet med denne mannen, fordi slik hot and cold dynamikk sliter deg ut emosjonelt og lager et såkalt hekt, for ikke snakke om hvilke rettigheter han mener en mann har i et ekteskap. Kroppen din er aldri noens lekeplass. Les om hekt også. Og bread crumbing. Jo mer du kan om den type psykologi som han kjører, jo mer rustet er du til å respondere bedre. Noen setninger du bør bruke ofte om du skal fortsette å være med han. "Jeg hører hva du sier men det stemmer ikke." "Det var ikke det jeg hørte" "Jeg husker det annerledes." Alle setninger er et punktum i diskusjonen. Bare gjenta det hvis han begynner med "jo det var det jeg sa blabla, det er du som misforstod". Vær uinteressert i en fortsettelse av diskusjonen. Du vet hva du hørte og du er ikke med på spillet hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå