Gå til innhold

Dere som spiser råvarebasert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså ikke UP, og er opptatt av å spise næringsrikt.

Hva spiser dere ofte til frokost/lunsj/kvelds? 

Anonymkode: c8ece...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser alltid kjøleskapsgrøt til frokost. Økologiske havregryn, chiafrød, melk og yoghurt med litt frosne bær settes i kjøleskapet kvelden før. 

Til lunsj spiser jeg i kantina, men har også en ettermiddagssnack som er knekkebrød med brunost, nøtter og litt frukt/rå grønnsaker. 

Spiser som oftest ikke kvelds da vi spiser middag relativt sent, men hender jeg spiser fruktsalat med yoghurt og litt honning/hakkede nøtter på. 

I helgene liker jeg å lage omelett eller grove pannekaker/vafler til lunsj, ellers spiser jeg lomper/potetkaker med kremost, økologisk skinke og grønnsaker. 

Nå er ikke jeg fullstendig nazi da, gjør så godt jeg kan i en travel hverdag med småbarn :)

Anonymkode: 9cfe8...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene spiser egg, yogurt (typ gresk eller vanlig naturell) med bær og korn eller grøt til frokost og brød i matpakka. 

Jeg spiser bare lunsj og middag, liker også Yogurt med bær, ellers går det mye i middagsrester eller egg i ulike varianter til lunsj. I helgene spiser vi oftest brød. Av pålegg bruker vi ulike varianter med kjøtt, skinke, leverpostei, spekekjøtt, nøttesmør, ost ol. (lager alt kjøttpålegg selv, men det finnes masse bra å få kjøpt også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne det - baker ofte grytebrød i helgene, kjempeenkelt! Spises med smør, ost, hjemmelagde rørte bær om vi har. Evt egg, nøttepålegg, avokado med salt og pepper. 

Anonymkode: 9cfe8...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost/lunsj er ofte smoothie, evnt omelett eller salat. Kvelds yoghurt. 

Anonymkode: e8f56...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser utelukkende råvarebasert :) 

Frokost veksler jeg mellom brødskiver av surdeigsbrød (baker det selv) med pålegg som egg, tomater, avokado, ost, hjemmelaget syltetøy, og havregrøt eller kjøleskapsgrøt. Har alltid valnøtter og noe frukt på siden. Spiser også knekkebrød av og til. 

Lunsj er som regel omelett eller salat. Gjerne med kylling eller noe annet mettende som kikerter eller bakte beter. Det går det mye i. Er jeg superlat er det brødskiver igjen :)  Er jeg i slaget lager jeg wraps eller burrito, gjerne med fyll av gårsdagens middag om jeg har det

Anonymkode: edfa2...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost kan være smoothie, eggmuffins, granola med hjemmelaget yoghurt. 

Lunsj er gjerne pai eller gratenger, ulike salater, fritatta eller omelett, stekte grønnsaker med rester av laks eller kjøtt (er klar over at mel er UP, men mitt fokus er mest mulig rent, ikke 100%) 

Middag varierer enormt. Vi skal ha lamefrikasse i morgen. I dag er det bakt potet med chili. Spiser fast suppe en dag i uka (og ja, hender jeg jukser med buljongterning om jeg ikke har kraft). 

Anonymkode: aaa95...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg spiser utelukkende råvarebasert :) 

Frokost veksler jeg mellom brødskiver av surdeigsbrød (baker det selv) med pålegg som egg, tomater, avokado, ost, hjemmelaget syltetøy, og havregrøt eller kjøleskapsgrøt. Har alltid valnøtter og noe frukt på siden. Spiser også knekkebrød av og til. 

Lunsj er som regel omelett eller salat. Gjerne med kylling eller noe annet mettende som kikerter eller bakte beter. Det går det mye i. Er jeg superlat er det brødskiver igjen :)  Er jeg i slaget lager jeg wraps eller burrito, gjerne med fyll av gårsdagens middag om jeg har det

Anonymkode: edfa2...019

Hvordan lager du bakte beter?  Og hvilken type beter,?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Altså ikke UP, og er opptatt av å spise næringsrikt.

Hva spiser dere ofte til frokost/lunsj/kvelds? 

Anonymkode: c8ece...7ef

Frokost: smoothie med bær, avokado, nøtter, frø og diverse mettende.

Middag: rent kjøtt med grønnsaker og saus. Her er det bare fantasien som setter grenser.

Utenom dette spiser jeg mest egg eller proteinrundstykker.

Anonymkode: 90fa7...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, jeg prøver å spise næringsrikt. Derfor har jeg kuttet ut råvarer som er næringsfattige og til og med stjeler næring fra annen mat. Jeg har kuttet ut korn, nøtter, frø og grønnsaker. Jeg spiser litt frukt, og ellers bare kjøtt, fisk, egg, innmat og meieriprodukter.

Anonymkode: f6ea4...e02

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser aldri frokost da jeg faster, men lunsj er som regel cottage cheese med nøtter og frukt eller egg av noe slag når jeg lager selv. Alltid oppkutta grønnsaker ved siden av. På jobb har vi salatbar, så velger alltid det i hverdagen, og har på rikelig med frø, avocado og egg for at det skal være mettende. 

Middag varierer veldig. Grønnsaksbowl, supper, wraps, gryteretter, omeletter,  gratenger, kjøtt av god kvalitet med tilbehør og ofte gode sauser. Ikke redd for fete alternativer og velger aldri lettprodukter. 

Anonymkode: 0c2f9...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser vanligvis bare lunsj og middag, men ting jeg spiser jevnlig er:

- Hjemmebakte knekkebrød med mye frø

- Langtidshevet brød eller rundstykker

- Kjøleskapsgrøt med chiafrø, havregryn, melk og naturellyoghurt

- Havregrøt

- Frukt, bær, grønnsaker, nøtter

- Spekemat, ost, egg i ulike varianter

- Grove vafler

- Bananpannekaker

- Middagsrester

En ting jeg synes har gjort det enklere, er å tenke at et måltid ikke nødvendigvis trenger å være bare én rett, jeg kan godt spise et egg, et par skiver ost, noen nøtter, og litt yoghurt med frukt. Eller en porsjon havregrøt, og et par kokte egg ved siden av for å holde meg mett litt lengre. 

Anonymkode: 638d8...da5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

proteinrundstykker med hjemmelaget mandelsmør og banan eller ost, omelett, kokte egg, smoothies på avokadobase, mye middagsrester, havregrøt av H-melk og steel cut havre, masse forskjellige salater, av og ril hjemmebakt surdeigsbrød, wraps av hjemmebakte potetlomper - av og til kjøper jeg lomper også, bare passer på å lese ingredienslisten - bananpannekaker eller bananvafler med masse masse egg, friske eller frosne bær,  fullfett yoghurt naturell, nøtter… 

Anonymkode: 403e1...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...